Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi coupe (valmis tältä erää..)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi coupe (valmis tältä erää..)

    Joo elikkäs kun nyt tuo kosvortti alla niin voi ottaa tuon auton kunnon syyniin ja vaihtaa vaikka näin huvin ja urheilun vuoksi vaikka tuon koneen.
    Pasilta jäi quattrosta vitos kone ylim ja ajattelin että miksei.. noh kone on nyt rovaniemellä ja auton saan talliin ehkis jo ensi viikon puolella ja pitäisi vanha kone ottaa pois ja irroittaa sisustus tai ainakin käyttää lattiamatto pois kun tuntui hieman kostealta.. ja penkkkien verhoilukin pitäisi huoltaa..
    s2:sen valot entisten B4 sedanin valojen tilalle on jo hommattu, joku saksan persereikä laittanut ne siihen silloin kun auto oli vielä saksassa..
    S2/V6 puskin olisi haussa entisen kercherin RS kopion tilalle.. tuon saa ostaa sitten pois jos haluaa :)
    Takalasien tummenus jos jaksaa/viitsii..
    uutta maalipintaa entisen päälle..

    että jos tästä lähtis ja kattois mitä tulee mieleen.. jos on hyviä ideoita niin otetaan vastaan..

    13.1.2005
    autosta keula hilppeet poistettu koneen poistoa varten
    valot paketissa hyllyllä
    pähkäilyä johtosarjan poiston kanssa..
    laatikko pitää tarkastaa käykö vanha vai meneekö vaihtoon
    sisusta lähtee huomenna irti.. ehkä..

    14.1.2005
    Autosta lähti keula ja moottori jokusen oluen voimin.
    Pähkäilyä puuttuvien osien kanssa / ei käyvien osien kanssa
    Tuli huono olo katsottua johtosarja sekamelskaa kabiinin puolella.. projekti jatkuu huomenna..
    Kuvia www.taukopaikka.com/gallery (HUOM kuvat suht isoja)

    15.1.2005
    Johtosarja tuli poistettua vaikka aluksi näytti aika tuskaiselta mutta loppujen lopuksi lähtikin näppärästi. KE-Motronicin ja KE-Jetronicin johtosarjat olivat muuten samanlaisia paitsi jetissä on yksi boksi enemmän.. eroavia liittimiä oli vain muutama.
    Uusi johtosarja jo suurinpiirtein asennettu kabiinin puolelle.
    Taitaa mennä vielä osaa vaihtoon aika reilusti..
    nelosen apurunko ei ilm käy.. kaikki startit ja laturit sun muut hilppeet..
    paineasetelma vaihdettava nelosesta..
    runkoon hitsattava vitosen kiinnikkeet vaan jos jostain sais..
    pitäis tehä tarkka lista siitä mitä menee vaihtoon ja paljon maksaa nii vois sitte itteä hulluksi haukkua ku etuvetoon tuhlaa omaisuuden.. noh onhan se tämäki harrastus..

    17.1.2005
    Pientä fiksausta koneeseen.. hiekkapuhalsin imusarjan ja kokeilin ihan piruuttaan hioa ja kiillottaa päällysosan. Pienellä kiillotuksella ihan eri näköinen. samoten meni peltiset suojat maalaukseen ja tuli ihan fiksun näköset niistäkin.
    Edelleen osat haussa.. hiukka sylettää purkamon hinnat esim vitosen alakehto 150€

  • #2
    Kasailin tänne vähän tarkempaa listaa ja tietoa rojektista.. ja muutamia osiakin on myynnissä

    kuvat paremmalla palvelimella:
    kuvat

    edit : näitä ei ole enää..

    Comment


    • #3
      RS puskuri

      Mitäs haluaisit saada siit RS puskimesta? ajattelin et voisin ostaa sen pois sulta.
      laita vaikka privaan viestiä tai soita.
      Kim Ramfeldt/040-5708828

      Comment


      • #4
        tarjoan 20e enemmän ;) eimut, mulle kanssa hinta puskimesta kiinnikkeineen :x

        YV:nä tai ruusunen@msoynet.com tahi 040 7522961 / Matti Ruusunen

        Comment


        • #5
          Nonih.. varaosien luovuttaja seisoo pihalla ja 1200km tuli ajettua sillä ja ihan hyvin tuntui vetävän.. ylläri pylläri oli että siinä oli ilmasointi mukana.. en kokeillut kyllä että toimiiko, valo ainakin syttyi.. osia saa varailla ja kuvat löytyy http://www.taukopaikka.com/gallery/Varaosaauto
          about koko keulan tekniikan varaan itselle omaan rojektiin.. muut on vapaata riistaa

          Comment


          • #6
            testi ajo suoritettu ja todettiin että alusta on aivan paska.. eli menee se vielä vaihtoon.. muuten voisikin jo ensiviikolla viedä konttorille tutkailtavaksi.. tarttis vaan hiukka apua noitten kuvien kanssa mitä pitäisi ottaa etkasta.. jos joku jolla on typ89 coupe 7A koneella ja vielä etuvetona voisi ottaa kuvat konetilasta ja vaikka kopion rek otteesta ja lähettää sen mulle.. vois näyttää suoraan että noita on olemassa..

            Comment


            • #7
              auto seisoo nyt pihassa ja ei mitään suurempaa enää ole kuin n400€ jakopää/kansi huolto.. remmit ja nostajat,++++
              tehostajaan pitää näemmä lisätä nestettä kun kurisee käännettäessä ja pitää autoa käyttää nelipyörä suuntauksessa kun harittaa renkaat aika kerpeleesti.. pitää alkaa etkaa tutkimaan että mitäs kuvia sieltä tarttee tulostella..

              Comment


              • #8
                kuvia tuli otettua katsastusta varten ja lisäsin niitä taas tuttuun paikkaan tänne

                Comment


                • #9
                  Konttorilla käytiin juurikin noiden kuvien kanssa ja paikan pomo sanoi että eiköhän me luoteta vaikka joku katsastus mies alkoi jo vaatimaan että pitää VAG liikkeessä käydä tutkituttamassa että mitä on vaihdettu.

                  eli siis muutoskatsastukseen vaadittavat paperit joita ainakin itse tarvin:
                  -ETKA:n kuvat ( näkee erot ja mitat)
                  -Koneen kyljestä numero/tyyppi
                  -Varaosaliikkeen todistus että on ostanut 276*XX jarrut
                  -ruotsin rekisteri ote josta selviää koneen tietoja ja päästöluokitus / tai VAG liikkeen todistus josta käy samat asiat selville

                  noilla eväillä ma tai ti konttorille..

                  Edit: tämänhetkiset testihuiput 220.. mittarin mukaan mutta suht isoilla renkailla että heittoa ei paljoa ole.

                  Edit: Tänään konttorille :) saas nähdä meneekö kerrasta läpi..

                  Comment


                  • #10
                    Ja auto on NYT rekisterissä. maininnalla että on ainut kappale suomessa. etuveto, manuaali, 7A moottorilla (ainakaan ei ole tyypitetty tuolle paketille). eli projekti alkaa olla sitten näiltä osin valmis. mitä nyt vielä vaihtaa nokkaremmin, nostimet ja nokkaketjun

                    ehkis jos tuota joskus maalaisi vielä auton ja tummentais lasit mutta saattaa olla että jää tekemättä.. sen verran tuo A4 1.8TQ alkaa jo himottamaan :)

                    EDIT: vm 91 taitaa olla suomessa samalla paketilla.. ainakin nettiautossa oli myynnissä

                    Comment


                    • #11
                      Onneksi olkoon:)

                      Comment


                        #12
                        Kerrotko tuleville polville vähän projektin laajuudesta ja kustannuksista arviota niin voi kysyjälle tätä projektia sitten näyttää?

                        Tuliko hyvä? :)
                        Kulkeeko eri tavalla?

                        Comment


                        • #13
                          nooh.. siitä että kannattaako tällaista tehdä niin se pitää tekijän ite päättää.. eihän tuolla ladasta ferraria saa mutta vähän lähempänä ollaan :)

                          kustannuksia hieman:
                          "muutama ylim moottori joita alussa suunnittelin" n700€
                          varaosa-auto ruotsista matkojen kanssa n1900€
                          osia alustaan, jarrulevyjä/paloja, remmejä, nesteitä, tulppia, suodattimia, nostajia n600€
                          muutoskatsastus 69€

                          ja takaisin saa tietenkin osan tuosta summasta kun vain jaksaa myydä varaosa-auton osat pois ja ylim moottorin osat.. jos sattuu että on tarvitsijoita.

                          käytännössä auto on teknisesti nyt läpikäyty ja kaikki kuluvat osat vaihdettu etupäähän, pl moottorin sisukalut, koska moottori oli hyvässä kunnossa, ainut että nokkaketju ääntää, se pitää uusia kuten nostajat,remmit ja kampiakselin etupään stefa. paremman "ohjeen" voisi tietenkin väsäillä jahka saa ylim aikaa ja....

                          EDIT: jakopään hilut vaihdettu.. ja voin sanoa että on mukava ottaa tuosta imusarja pois.. nyt kyllä käy helv tasasesti ja ei mitään sivuääniä eikä mitään.. nyt saa olla suht tyytyväinen projektin lopputulokseen..

                          mitään järkiä ei periaatteessa ollut, mutta pitäähän sitä jotain tekemistä olla.. kyllä tuolla saa muutaman kuukauden menemään aika näppärästi ja tallilla on vietetty jokusia tunteja...


                          edit:

                          piti testata kulkuja ja loivassa alamäessä tuli mittariin 255.. hyvin vaihtuu maisema tuossa vauhdissa.. ennen ei saanut kuin n200 siihen mäkeen.. olisi mennyt lisääkin mutta loppu tie kesken ja oli pakko jarruttaa.

                          Comment


                          • #14
                            Onnea vain, saas nähä tuleeko mun rek. otteeseen sitten, että autoni on ainoa suomessa, etuveto manuaali mc1 moottorilla :) (siis tuota sämpyläkorimallia)

                            Comment

                            Working...
                            X