Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 2.7 biturbo

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Onko niin että kun laitan kampuran merkkiin ja nokat isot reiät vastakkain niin pitäisi olla jako kohillaan?
    Jos on hampaan pielessä osuuko venttiili mäntään?
    Noin laitoin eikä osunut, mutta en tiedä tuosta niin varmaksi?

    Comment


      Kyllä jako silloin on kohdillaan. Sinun kannattaisi kuitenkin hommata se lukitusrauta jos sitä ei ole, muuten jako on vähän sinnepäin. Myös kampura kannattaa lukita koska se alamerkki on epämääräinen, ja liikkuu suojamuovin mukaan. Ei taida hampaan verrran pielessä vielä osua mäntiin.

      Eipä noissa 2.7:ssa kuitenkaan ole ollut ongelmia pakosarjan tiiveyden kanssa.

      Tässä on yksi jenkkiforumin aihe jossa on 2.8 kannet. Pulttijako näyttäisi olevan sama kuin 2.7:ssa.

      Comment


        Janne voi tulla halutessaan hakemaan peten ropaamolta lukitustyökalut.

        Comment


        • Voimpa kipaista petrin kautta hakemaan kun sinnepäin eksyn täältä pohjolasta

          Comment


          • Tässä on yksi jenkkiforumin aihe jossa on 2.8 kannet. Pulttijako näyttäisi olevan sama kuin 2.7:ssa.
            Niin oli, rakenne siinä kannen alareunassa oli hieman erilainen kuin noissa mun, onkohan mahdollista että jenkkilään olisi tehty eri kaavalla, en tiedä miksi nuo on erilaiset?
            Mutta ei se paha oo, välttelin aluksi pakosarjojen tekoa kun työtä on tuossa niin paljon ja kokoajan tulee uusia visioita lisää mutta tuleepahan nyt tehtyä pakosta nekin.
            Saisihan alkup. sarjoihin hepattua tavaraa että saa rei`itettyä mutta 15-30h sinne sun tänne ei oo nii välii :P

            Mutta aika makee vehje kaikilla noilla muutoksilla!

            Huomasin että se oli muutettu vaparista bt:ksi ja vielä mattamusta näytti olevan


            Niin ja nyt alko tekee mieli purkaa konetta taas kun siellä oli sen yhden tyypin koneesta kuva jossa oli mattamustaks vedetty imusarja, oli aika pirun nätti!
            Viimeksi muokannut Janek; 19.9.2008, 00:31.

            Comment


              Hae Lvi-kaupasta vesiputkea ja mutkia. On pienellä säteellä ja paksulla seinämällä. Suht edullisia, helppoo ja kivaa hitsattavaakin.

              Comment


                Mä tilasin täältä http://www.burnsstainless.com/ kollektorin ja putket motskarin putkiprojektiin. Kollektori oli niin nättiä tekoa että ei sitä olis raaskinu kirjahyllystä edes ottaa pois. Tekevät mittatilauksena noita ja tommosen tilaamalla säästyy pakosarjaprojektin v*ttumaisimmalta hommalta. Sieltä sai myös tapseja ja jousia liitoksia varten. Samalla otin solar flux b nimistä ainetta jolla saumat sai palamaan nätisti kiinni sisä ja ulkopuolelta. Toimitus oli nopeaa.

                Comment


                • Oli kyllä pirun nättiä tavaraa muttei taida löytyä mustana tuolta burnsilta?
                  Käyn maanantaina putkiliikkeessä ja käytän paksumpaa putkea, sitä ei ainakaan ole haukuttu etteikö kestäisi toisin kuin peltiputkia ahdetuissa.

                  Ei taida halvemmalla saada rosteripakoputkea suomessa kuin mitä marteliuksen on?
                  2,5" taisi olla 50-60e/m ja mutkat 30e/kpl ja vaimentimet jotain 120e/kpl, tulee aika pirun äkkiä niin kalliiksi pelkät osat että saa jo vaikka mitä käytettyjä ja jopa uusia rst putkistoja!
                  Kattien ja kahden vaimentimen kanssa helposti 800-1000e kasa irto-osia, heh.

                  Jenkeistä vaimentimien ja kattien tilaaminen kannattaa varmasti mutta kannattaakohan sieltä pelkkää rööriä tilata vai tuleeko kalliimmaksi?
                  Enkä ole mitään tilannut itse sieltä joten ei mitään hajua vielä mitä tehdä.
                  Paypalin kauttako se maksetaan?

                  Comment


                    Ei kahden pakosarjan röörit niin paljoa paina etteikö kannattaisi tilata. Toi oli vielä aika ohkasta. Mun paketin kulut tais olla 70e. Siinä tuli 4kpl U-mutkia, kollektori, fluxi jousia ja tapseja. Oli siellä kaikkea muutakin, mutta en nyt enää muista niin tarkkaan. Noi U-putket ei paljoa vie tilaa pahvilaatikossa. RST:n halkeamisetkin voi unohtaa kun käsittelee saumat tolla fluxilla. Ei oo Ducatissakaan putki haljennut vaikka takuulla tärisee ja on se radalla ollut melkein punahehkuinenkin. Silti minkäänölaisia hiusmurtumia ei ole tullut

                    Maksutapahtuma oli hieman arveluttava, mutta uskalsin antaa firmalle luottokorttini tiedot, koska kavereillakin homma oli toiminut niin ilman ongelmia. Homma toimi niin että sieltä tuli lasku sähköpostiin. Kun olin hyväksynyt sen lähetin vastauksessa kortin numeron. Ihan oikea summa sieltä oli veloitettu. Eikä oo jälkeenpäinkään kadonnut rahnua :D Sähköposteihin vastaukset tuli todella nopeasti ja palvelu oli muutenkin ensiluokkaista.

                    Edittiä miljoonannen kerran:
                    Eikös audissakin vois toimia semmmonen ratkaisu, että kiinnität kollektorin primääreihin jousilla. Vaikka putket lämpenisivätkin kovasti, ei pakosarja olisi niin kovassa rasituksessa, kun liitokset pystyisivät elämään hieman. Purkaminenkin vois olla helpompaa jos ahtimet kaipaisivat huoltoa.

                    Tässä vielä kuva. Lisää löytyy täältä: http://juhana.pp.fi/images/album/car...0FF/Pakosarja/

                    Viimeksi muokannut JM; 19.9.2008, 09:52.

                    Comment


                    • Aloin jo siinä puhua pakoputkistosta, 2x2,5" rosterista, mutta pakosarjat teen mustasta, syystä josta edellä on puhuttu: ettei halkea saumat koska niitä on tässä autossa erittäin vaikea korjailla purkamatta konetta pois. Kun niitä kerran ammattilaisten tekemiä sarjoja halkeilee jo vuoden sisään.

                      Comment


                        Okei. Pakoputkistoon sopivia osia saa taas sopivasti täältä: http://www.summitracing.com/ Tutun CTR hondaan tehtiin putki tuolta tilatuista osista. Borlan vaimentimet vaikuttivat todella asiallisilta. Mutkat ja putket tuli summitilta. Suoraa ohutseinämäistä kankea haettiin onniselta.

                        Comment


                        • Summitilla on kyllä hyvä valikoima ja hinnat vähintäänkin edulliset suomeen verraten, sieltä uudet katit ja vaimentimet tilaan jos jostain ulkomailta tilaan.




                          Tuli muuten mieleeni että kun tuon 2.8 on valmistettu -97 niin oisko mahdollinen syy kansien lievään erilaisuuteen se ettei 2.7 ole ollut vielä valmistuksessa silloin?
                          Kun tuon linkin kannetkin taisi olla -99:stä ja silloin olisi jo huomioitu tuo tai muutettu kiinnitys samanlaiseksi kuin 2,7:ssa?



                          Sitten ihan muuta:
                          oon pähkäillyt tuota bensapuolta 500hv:ta silmällä pitäen (ja liki 600 kaasuilla?) ja bensapumppu askarruttaa, kun nuo kohtuullisesti maksavat (150-250e) pumput on kovasti siinä rajoilla eikä tod. näkösesti riitä kunnolla sinne.
                          Eli raha vaikuttaa, mikä sinne kannattas laittaa?
                          Toimiiko systeemi ollenkaan jos pitää alkuperäsen ja laittaa ulkoisen 255l/h pumpun, eli järjellä ajatellen se ei auta jos ei se alkup. syötä yhtään enempää, mutta auttaisko se käytännössä kuitenkin?
                          Vai laittaisko parin litran välisäiliön jonne alkup. syöttää sekä paluu sinne?
                          Ehkä kuitenkin vain yksi olisi järkevä, riittääkö risan?
                          Viimeksi muokannut Janek; 19.9.2008, 12:49.

                          Comment


                            Välisäiliö ja 2kpl 044 pumppuja rinnakkain on suht järkevä taloudellisesti.

                            Comment


                            • Joo se kuulostaa hyvältä ja varmasti piisaa syöttö.
                              En noista hevosvoimista tiedä mutta pitää se syöttö mitottaa riittäväksi..

                              Comment


                                Paluulinjaa kannattaa silti vielä miettiä. Auton oma pumppu jaksanee välisäiliön täyttää, kun ei joudu painetta vastaan tekemään töitä. Moottorilta paluun johtaminen välisäiliöön taas aiheuttaa melko varmasti bensan kuumenemista kun sitä jatkuvasti "puristetaan". Lähtisin liikkeelle siten että moottorilta paluu kuten vakiona ja välisäiliöltä oma paluu tankkiin. Jos ei tankin sisäinen jaksa pitää välisäiliötä täynnä, moottorilta linja sinne.

                                Comment


                                • Niin, se on vähän arpapeliä että jaksaako jos kaksi melkein 2x tehokkaampaa imee sitä sieltä. Täytyy vähän paneutua ja laskea teoreettiset virtaukset.
                                  Joka tapauksessa suunnittelin laittaa parikytmillisen paluun välisäiliöstä takaisin tankkiin jolloin osa siitä bensasta menee sinne vaikka paluu olisi välisäiliöön.

                                  Comment


                                    Kollektorin kiinnittäminen primääreihin jousilla ei taida turbopelissä onnistua, vaikka hauska idea onkin. Turbo kun painaa jo sen verran paljon, ettei sarja todennäköisesti pysyisi tiiviinä. Putkiainekset rosteri putikistoon saa noin 130€ + vaimentimen 100e/kpl. Eli ei maksa kovinkaan paljoa. Nämä siis olivat happosta josta itse tein. Meinasitko Janne puristuksille tehdä minkämoisia muutoksia? Mikä moottorinohjain on suunnitteilla? Onko vakio kanget, männät yms. moottorissa sisällä?

                                    Comment


                                      Ainakin kaverin autossa jousiliitokset toimivat hienosti suht hyvänkokoisen garretin kanssa. Kyllä ne aika kovaa sitä putkea sinne pohjaan vetää. Jos vaan putket on sahattu poikki niin, että pinta on suora ei tiiviysongelmia pitäisi olla. Jos taas leikkaa laikalla vinoon niin se on toinen tarina...

                                      Comment


                                      • Tämän tyyppisissä sarjoissa jousikiinnitys ei luultavasti toimisi mutta sarjoissa joissa ahdin on päällä se voikin toimia.

                                        Mistä Petri hankit nuo haponkestävät?
                                        Onko sulla 3" miten pitkä matka? Mä meinasin että laitan 2x2,5" alusta loppuun, ja dp:t 3" mutta muutan ne vasta leiman jälkeen...


                                        Puristukset, kanget ja männät pysyy vakiona, tietääkseni ei ole välttämätöntä muuttaa.
                                        Moottorinohjauksena pysyy motronic koska en halua lisää ongelmia ja sitä niin on kehuttu.
                                        Tosin sen saattaa joutua säätään kaksi kertaa eikä nuo säätäjät luvannu sitä alennusta toisesta kerrasta kun setuppi on eri.

                                        Comment


                                          Kyllä toi kaasu ja 600hp anoo kankia aika hartaasti. 500 kestänee jonku aikaa vakiokangilla mutta on niitäkin maailmalla paukkunu noilla tehoilla. Risan kanget kestää pikkasen enemmän. tonnillahan saa jo kankia monenlaisia

                                          Toi 2*044 kuulostaa kivalta. Yksikin riittää mutta varmuus ei ole pahasta jos toinen alkaa köhimään.

                                          Comment


                                            Samaa mieltä. Noissa aftermarket kangissa pitää olla tarkkana että mahtuu vakiokokoiseen sylinteriin, esim SPM:n veivit vaatii 83 mm reiän.

                                            Mulla sattuu olemaan Risan veivit ylimääräisenä... ne vaatii myös risan laakerit, ja maksaa hu-na-jaa.

                                            Comment


                                            • Kyllä toi kaasu ja 600hp anoo kankia aika hartaasti. 500 kestänee jonku aikaa vakiokangilla mutta on niitäkin maailmalla paukkunu noilla tehoilla. Risan kanget kestää pikkasen enemmän. tonnillahan saa jo kankia monenlaisia

                                              Toi 2*044 kuulostaa kivalta. Yksikin riittää mutta varmuus ei ole pahasta jos toinen alkaa köhimään.
                                              No tuo nyt oli ihan varmasti yläkanttiin mainittu mitä sanoin mutta onko n.500hv mitä oon kuullut että kestäis, pyörätehoa vai kampuralta, kun siinä on joku sadan hv:n ero?
                                              Meinaan että siinä pidän tehot missä se on vielä hiukan turvallista, tuleehan kaasut päälle mutta niitä nyt käytetään aika harvoin.
                                              Se on joko niin että ostan uudet sisuskalut moottoriin tai sitten ahtimet ja muut sellaset, molempia en toistaiseksi pysty.
                                              Elikkä jos 500 kampuratehoa on liian turvatonta niin sitten lasketaan neljään ja puoleen mikä voi muutenkin olla todennäköisempi tulos.

                                              Comment


                                                Koneesta 500 hv tai vähän alle pitäisin järkevänä vakio-osilla. Vääntöhän sen veivin tappaa, mutta sitä en osaa sanoa paljonko se on. Sormi sitten varovasti sillä naurukaasunapissa ;)

                                                Comment


                                                • Joo eiköhän se oo, sillä Gurumanillakin oli ollut useita vuosia rs6 ahdinta ja 2554 vai jopa 2560 ilman uusittuja kankia ym ja vasta tuohon gt28rs konversioon uusi koneen joten kyllä mä sen kestoon hiukan luotan. Toki se voi hajota vaikka jollain muulla kestäisi, mutta sillon se sitten uusitaan.

                                                  Comment


                                                    Uskoisin että ilman kaasuja kestää kunhan ei ota kaikkia ahtoja vääntöhuipussa. Ei kannata luottaa yhteen kestäneeseen koneeseen kun monta vastaavaa on hajonnut. Gurumanillahan on voinut olla semmonen unitronic-säätö jossa on rajotettu vääntöhuippua.

                                                    Comment


                                                    • Tuuninkia lol
                                                      Attached Files

                                                      Comment


                                                        Heh, iskareistahan tuli heti KW:t ;-)

                                                        Millä maalilla maalasit laatikon?

                                                        Comment


                                                        • Muokkaa nyt samalla niitä kohtia rungosta mihin etu ylätukivarret osuu kiinni jpustaessa jos autoa lasketaan

                                                          Comment


                                                            Joko pakosarjat ovat tekeillä? Ota neuvosta vaari ja laita ne ahtimet runkopalkkien päälle. Filtterikotelon paikalle toinen ja toinen toiselle puolelle. Ei tartte aina moottoria nostaa pois kun on turpon vaihto. Asiallinen tuo Y imuputki mustana.

                                                            Comment


                                                              Ei kait tuossa muuta ongelmaa olis mutta mahtavat vähän ihmetellä niitä katsastuksessa. Lisäksi toiselta puolelta ilmeisesti joutuu siirtämään ABS-pumpun pois, ja pitäishän sille filtterillekin keksiä joku paikka.

                                                              Muutenhan se olis ihan optimi-homma.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X