Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 2.7 biturbo

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Tuli kokeiltua lauttasaaren vv-auton kuluttajaystävällistä hintaa huollossa.
    5 minuuttia vag-com käyttöä 51 euroa.
    Selvisi kuitenkin se että maa puuttuu eculle menevältä lämpötilatiedolta, eli ei saa lainkaan lämpötilatietoa, saattaa vähän jo vaikuttaa moottoriin.

    Tarkistin johdot jotka on näkyvissä, ei vikaa. En muista nähneeni vanhan koneen irroitus/uuden asennus vaiheessa muita koriin kiinnitettäviä maapiuhoja kuin sen yhden apukuskin puolella. Mutta sellaisesta tuskin nyt on kysekään.

    Mistä saan paperin jossa lukee eculle menevien piuhojen merkityksen?
    Pitäisi mittailla ne kaapelit, ei ole yhdessäkään sähkökaaviossa mitä mulla on niitä kaikkia ecun johtojen selityksiä.

    Comment


      maa puuttuu eculle menevältä lämpötilatiedolta
      Luulisin (varovainen arvaus), että lämpöanturin karvat menee suoraan ecuun, tai ainakin anturin maapuoli ecun antamaan maapotentiaaliin(anturimaa).

      paperin jossa lukee eculle menevien piuhojen merkityksen?
      Ei ole ainakaan itsellä tullut vastaan, aina joutunut seuraamaan piuhaa kaaviosta mihin se menee.

      Comment


      • Noniin, johan toimii sekin. Kyllä sillä vaikutusta moottoriin oli jonkin verran, ala-alueella ainakin tuntui selvä ero.
        Putsasin myös kaasuläpän ja sen ympärystän töhnästä kun sähkökaasustakin tuli vikakoodi, ja se oli todennäköisin vian aiheuttaja huollon mukaan.
        Kylmäkäynti on nyt 1200(!), kun se aamulla vielä oli 1000. Normaali tyhjäkäynti on 800. Hieman korkeahkolta tuntuu tuo 1200.

        edit: kävin ajelemassa enempi ja kyllä se ero näkyy koko kierrosalueella, kiihtyy paaljon tasaisemmin.
        Viimeksi muokannut Janek; 13.12.2007, 17:37.

        Comment


        • Kaasuläpän puhdistuksen jälkeen olisi hyvä tehdä vagcomilla kaasuläpän sopeutus. Auttanee tuohon tavallista korkeampaan tyhjäkäyntiin.

          Comment


          • Ahaa, kiitos vinkistä.
            Viimeksi muokannut Janek; 18.12.2007, 12:06.

            Comment


            • Se tyhjäkäynti kannattaa melkein katsoa VAG-COMilla, kun mittari voi heittää sen 100-200 rundia

              Comment


              • >edittii<
                Viimeksi muokannut Janek; 11.7.2008, 22:28.

                Comment


                • Nyt vois laittaa uppausta.
                  Ollut pajalla puoli vuotta nyt tuo auto, ja juuri mitään ei ole tapahtunut töiden ja välimatkan takia, mutta nyt parin viikon sisällä jotain.
                  Auto siis meni teloille joskus maaliskuussa kun ahdin hajosi, vaihdoin sen ja heti perään tuli moottoriin vikaa, viaksi paljastui hajonnut venttiili.

                  Nyt siihen tulee 2.8 30v kannet avarampien kanavien vuoksi ja jyrkemmät 2.8 nokat.
                  Autosta on myös poistettu akselit, voimansiirto, ym. joiden tilalle tulee S/RS osat. Nyt puuttuu vielä pikkuosia sieltä sun täältä joten kestää hetken kasata, mutta tuli aloitettua pohjatyöt.

                  Koriin tulee muutoksena vain RS etupuskuri ja S helmat.
                  Sisältä vaihdetaan istuimet, jne.
                  Moottoriin on tiedossa hieman lisää muutoksia myöhemmin.

                  Väri on hommattu (satin black), mutta hieman se vielä askarruttaa joten voi vielä muuttua.

                  Tässä jotain tältä päivältä:




                  Viimeksi muokannut Janek; 24.8.2008, 13:11.

                  Comment


                    Meinasitko kaiteet irrottaa ennen maalaamista?

                    Comment


                    • Kyllä, poistan ne kokonaan.
                      Kattoa ei ole kuvassa vielä hiottu, ja muutenkin vaiheessa pohjatyötkin.

                      Comment


                        Kappas vaan, sielläkin on lähtenyt mopo käsistä :)

                        Oliko se moottorin vika siis vain se viallinen venttiili? Ja pala siitä oli osunut tulppaankin? Oliko se imu, vai pakoventtiili? Ei olis kuvia kannesta?

                        Niihin 2.8 kansiin kävis hyvin RS4 imusarja, ja yllättäen mulla olis sellainen ylimääräisenä ;)

                        Comment


                        • Tuo keskimmäinen imuventtiili on vääntynyt johtuen siitä että sinne väliin on jäänyt jotain joka on myös jälkiä tehnyt muualle.
                          Ykkös-sylinteri kyseessä, kyllä tuon vielä korjaa.



                          Konehuoneessa olis aika putsaaminen.
                          Kuva on eiliseltä aamulta, nyt on jo hiottu kokonaan lukuunottamatta tuota konehuonetta.
                          Viimeksi muokannut Janek; 24.8.2008, 13:22.

                          Comment


                          • Onnea projektille ! Ei ihan heti tule vastaan A4 V6 bi-turboa.

                            Comment


                            • Kiitos! Onnea jo tarvitaankin :E

                              Comment


                                Psst, voit liittää kuvat myös foorumille jolloin ne näkyvät vaikka tuhoaisit ne veppitilastasi :)

                                Comment


                                  Lahjattomat tarvitsee onnea. Jos homma on hanskassa niin silloin se on vaan bolt on. Asiallista, että Janne on taas innostunut rakentamaan. Jospa se nyt palkitsisi toimivuudellaan. Kiinnostaa melkoisesti, että minkälainen siitä tulee uusilla kansilla ja nokilla. Innolla siis jäämme odottamaan tuloksia.

                                  Comment


                                  • Tauon jälkeen ehti tekeen jotain pientä, pian saa jo pohjaakin päälle.
                                    Antenni on hyvä olla kii :D Aika hapettunu eikä lähe ku rikkomalla..
                                    Attached Files

                                    Comment


                                      Jaa, naurukaasu avusteita tarvitaan ;)

                                      Comment


                                      • Nyt ois sitten uudet kannet asennettu, harmi vaan noissa on pakosarjan pultit eri kohdissa eli meneeköhän uusien sarjojen teoksi.
                                        Huomenna ois pohjamaalauksen vuoro ja pinta todennäkösesti vedetään alustan kasaamisen jälkeen uunissa, eli joskus tulevaisuudessa.

                                        Saakohan noista marteliuksen mustista pakosarja-aihioputkista tehtyä kestävää tigillä,
                                        vai pitäisikö olla vahvempaa?
                                        Muistaisin että rosteri olisi ei niin kestävää pakosarjana?

                                        Comment


                                          Mitkäs kannet sinne tulee jos pultit on eri kohdissa? 2.8? Olen kuvitellut että niissä ei olisi eroa siltä osin.

                                          Minkälaista se Marteliuksen putki on? Luulisi sen olevan sopivaa, jos sellaiseen tarkoitukseen se sitä myy. Rosteri lämpölaajenee enemmän, ja saattaa sen takia repeillä.

                                          Comment


                                            Aika huteran oloinen paksuus kyllä noissa putkissa. Melkein itse lähtisin etsimään jotain 3mm seinämäistä, mustaa. Painaa kyllä, mutta kestää helposti turbot mansikoina ;)

                                            Comment


                                              Kestää mustaputki hyvin tigillä hitsattuna. Sopivat virrat ja esim. 1309 lisäaine.

                                              Comment


                                              • Mitkäs kannet sinne tulee jos pultit on eri kohdissa? 2.8? Olen kuvitellut että niissä ei olisi eroa siltä osin.
                                                Ne 2.8 kannet, alimmat pultit on kaikki erikohdissa ilman mahdollisuutta porata paikkoja sinne missä ne on 2.7:ssa.

                                                Comment


                                                  pultit on eri kohdissa
                                                  Olisko mahdollisuutta siirtää pultit niinkuin 2.7? Poraa reiät (toivottavasti ei vesitilaan) ja vääntää kierteet kanteen.

                                                  Comment


                                                  • Ei ole, niinkuin yllä totesin, ei oo 2.8 kansissa tavaraa siinä kohdin, 2.7:ssa taas on jopa kierteiset reiät toisten lisäksi samoissa kohdissa kuin noissa 2.8:n.
                                                    Eikä myöskään 2.7 pakosarjoihin pysty tekeen uusia reikiä tuonne koska ei mene rautaa tarpeeksi alas niissä kohdin.

                                                    Onko siihen joku hyvä syy miksi 2.7 pakosarjojen sisämitta on niin pieni, 32mm?
                                                    2.8:n sarjoissa oli 38mm, ja samaa mittaa alustavasti ajattelin jos uudet tarvii tehdä, ja kollektori-osuus joko 42 tai 48?
                                                    Mallia ottaisin APR:n sarjoista, eikä paljon vaihtoehtoakaan olisi kun ei oo tilaa.
                                                    Miten tarkka merkitys egr:n anturien sijoituksilla on kun nyt ne on laipassa ja siihen on hankala tehdä itse? Eli voisiko ne olla hieman eri kohdassa, säilyttäen saman asennon?
                                                    Laippojen vaihtokin tulee sitten taas eteen kunhan tuo on muutoskatsastettu

                                                    Comment


                                                      sisämitta on niin pieni, 32mm
                                                      Olisko sillä yritetty parantaa ahtopaineen kehitystä matalilla kierroksilla (painepulssit menee kovempaa turbiinipyörälle).

                                                      Comment


                                                        Ettei olis jotku proto-kannet? KOvasti on jenkit vaihdellu 2.8 ja 2.4 kansia enkä ole kuullut sopivuusongelmista. Risankin pakohalkaisija on pieni (tais olla jopa pienempi kuin S:ssä), joten kyllä niillä on haettu ominaisuuksia ajettavuuteen tms. Suurin ahistushan noissa kuitenkin on se turbiinipesä.

                                                        Tarkoitat varmaan EGT eli pakokaasuanturin paikkaa? Ei liene toiminnallista merkitystä vaikka ne on laippaa ennemmin ellei sitten keston kannalta.

                                                        AWE ja ASP ainakin on tehnyt noita tubulaarisia ja niistä ainakin löytyy kuvia. Molempia on tosin hajonnut ja AWEja enemmän. Okkimilla saattais olla myös mallia (jig?) TSI sarjaan.

                                                        Comment


                                                          Aika ihmeellistä tuo pakosarjan pulttihomma, noita tosiaan on jenkeissä laiteltu niin paljon eikä missään ole tullut esille ettei ne sopisi suoraan.

                                                          Ei se anturin paikka ole vaikea tehdä siihen laipan kylkeen. Laita sopiva neliskanttinen metallipala laippaa vasten, ja sen päähän mutteri. Sitten vaan hitsailee kaikki yhteen pötköksi. Noin tein itse, ja oli aivan helppo homma. Noista minun projektikuvista ei sitä oikein näe.

                                                          Jigiä ei tullut kyllä valitettavasti tehtyä.

                                                          Comment


                                                          • Tässä nyt vertailussa 2.8 ja 2.7 pakosarjantiivisteet,
                                                            toisessa kuvassa näkee miten bt kansissa on ylimääräset reiät jotka on siis samanlaiset kuin 2.8:ssa.

                                                            Okkim, oisko linkkiä tms jossa on noita jenkkien tekemiä kansivaihtoja?
                                                            Attached Files

                                                            Comment


                                                            • Nopeesti kun päissään miettii, niin tuo 2.7:n tiiviste ja pulttijako on siinä mielessä fiksumpi, että puristus jakaantuu tasaisemmin koko tiivistepinnan matkalle.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X