Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 2.7 biturbo

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Kyllä sen pitäisi onnistua hyvinkin kunhan ne on samanlaisia. Kunhan saat sen vaan säädettyä oikeaan kohtaan. Siinä onkin hieman säätämistä, kierteen pituuden mukaan sitä tuskin saa yhtä jäykälle. Pitäisi paineella ohjata sitä avautumaan yhtä paljon.

    Comment


    • Eli pitäisi keksiä jonkinlainen systeemi millä saa lykättyä samaa painetta kokoajan molempiin ja verrata toisiansa?

      Comment


        Joo, kompuralla syötät painetta hukkaportin kelloille N75 letkusta, ja katsot vaikka työntömitalla että ne aukeaa saman verran. Noitahan ei saisi itse kyllä säädellä, mutta hyvin on silti toimineet vaikka säädetty on...

        Comment


        • Ookoo, arvattavissa on että aika tarkkaa puuhaa.

          Comment


          • Tukivarret ja raidetangonpäät on nyt vaihdettu.
            Kiitos Tepolle febin varsista.
            Ainoat jotka olivat oikeasti ongelmalliset oli arvatenkin raidetangonpäät.
            Lähti sitten jotenkuten kun vähän heppaili niitä.

            Onko sama asia kiristää ne varret kumit paikoillaan auto alhaalla vai sitten tunkkaamalla ilman pyöriä siihen kohtaan jossa ne on auton ollessa alhaalla?
            Tein nimittäin viimeisellä tavalla kun ei olisi mahtunut kiristään muuten.

            Huomenna etsin sen vuotokohdan siellä alipaineletkuissa/kellossa.
            Tänään jo annoin ilmaa sinne mutten kuullut vuotoa, jätin sitten kesken ja keskityin tukivarsiin.

            Ensi viikolla tulee racers placesta katalysaattorit.
            Hinta 83e/kpl. Käytetyistäkin on pyydetty enempi, saapa nähdä ajaako asiansa.
            Eli näyttää siltä että saisin tuon joskus jopa muutoskatsastettua.

            edit: Laitetaan vielä kuva muistoksi.
            Viimeksi muokannut Janek; 7.12.2007, 17:45.

            Comment


              Ihan hyvin voi kiristää tunkin avullakin, sehän siinä on pointtina että ne kiristetään siinä kohti missä tukivarret normaalisti on kun auto on maassa.

              Minkälaiset nuo katit on? Halvat ainakin.

              Comment


              • http://www.car-sound.com/02product/universal/940.asp
                Tuollaiset ne on, näyttää samalta kuin muutkin halpiskatit.
                MagnaFlow:t näyttäisi olevan.
                Viimeksi muokannut Janek; 1.12.2007, 20:03.

                Comment


                • Kyllä se vuoto oli kellossa.
                  Totean vain etten toivo kenenkään kokevan samaa neljän asteen pakkasessa.
                  Nimittäin pelkästään kahden pultin, mutterin ja letkun irroitus kesti kolme tuntia.
                  Viimeksi muokannut Janek; 1.12.2007, 20:02.

                  Comment


                    Vaihdoit siis toisen kellon? Kummalle puolelle? Sääditkö ne avautumaan yhtä paljon, ja millä tavalla säädit ne?

                    On sulla huonoa tuuria noiden turbojen kanssa. Jospa ne jo kestäis...

                    Comment


                    • Kuskin puolella se onneksi oli.
                      Ainoa säätö mitä tein oli mitata mauserilla mutterin paikka, niissä oli puolen millin ero joten sen verran siirsin.
                      Kokeilin siis jos se toimisi niin helposti koska nyt ei ole ajosiltaa tai nosturia niin ois mennyt lähes mahdottomaksi se toinen tapa.
                      Minusta se toimii niinkuin pitää, ei sakkausta ja auto kulkee jonkin verran nopeamminkin taas.
                      Epäilen kyllä että ahtovuotoa tuossa on kun on suhissut jonkun aikaa sillä tavalla, joten ensi viikolla promolle.

                      Comment


                      • Tänään todettiin ettei ahtovuotoja ole.
                        Ja Jyrki totesi että kyllä se meno on sellaista kuin lastutetulla s4:llä on joten kai se on uskottava.
                        Mutta MAFfi on taas mennyt kelvottomaksi, liitos suodatinkotelon ja maffin välillä ei ollut kovin tiivis, ehkä se on sitten imenyt jotain siitä mikä viottaa sen.

                        Asensin nyt sellaisen vaparisuodattimen kun aiempi oli 2.8:n.
                        Tuntuu että hevosia tuli noin 25 lisää.
                        No ei...
                        Aioin ottaa kuvaa mutta kamera on kai emännän laukussa taas joten iltasella ehkä sitten.


                        Onko kellään hajua miten kovaa tuolla vanhemmalla 5-v laatikolla pääsee?
                        Ässän 6-v varmaan riittäisi jo aika pitkälle. Yli 280?
                        Tähtäimessä olisi huippunopeuskisoja, vaikka eihän tällä erikoisia nopeuksia saavutetakaan.

                        Ostoslistalla on ehkäpä kesäksi:
                        -k04:t tai ehkä jotkut hieman isommat,
                        pakosarjojen teko kyllä hieman laittaa vastaan.
                        Miten pitkälle k04 riittää? 500?
                        -Tatech tai muu
                        -kk:t
                        -n.750cc(?) suuttimet
                        -cuuleri keulaan(pystymalli)
                        -ilokaasut(!)
                        -vaihteisto/vetarit syytä päivittää
                        -lukemattomat muut osat

                        Haaveet ei aina ikävä kyllä toteudu,
                        pidetään se mielessä vielä.

                        Myös auton vaihto S4:ään on mielessä käynyt.
                        Alkaa kohta tuntua kalliilta tuon 2.8:n tekeminen,
                        eikä kukaan osta kaksinkertaisesti hinnoiteltua muihin verraten.
                        Viimeksi muokannut Janek; 4.12.2007, 15:47.

                        Comment


                        • Tässä kuvamateriaalia. Vielä puuttuu lämpökilpi, nyt on työkalut työmaalla niin en voinut tehdä.


                          Laitoin tuon alkuperäisen ilmanohjaimen takaisin, ehkä se saattaa tuoda viileämpää ilmaa tuollekkin.


                          Comment


                            Kesällä vie tehoja mutta talvella voi toimia hyvinkin. Kyllä siihen kesäksi on syytä saada kunnon lämpösuojaus mutta koteloitua ei taida voittaa mikään. Itsellä toimii vakio boksi varsin hyvin ja sinne sisään vois tuonkin saada ujutettua.

                            Mimmonen budjetti sulla on ens kesäksi. Siitä pitkälle riippuu mitä kannattaa suunnitella. Mä laitan varmaan piakkoin taas tavaraa myyntiin kattele jos siitä löytyis jotain sullekkin sopivaa.

                            Toisaalta K03:llakin pääsee tarvittaessa lujaa kunhan muut paikat on hyvin virtaavia ja autoa raaskii keventää. mulla on paras fats-aika k03:lla 4.3x sekkaa joka on perus stg3 tasoa. Tosin toi on ajettu nollakelillä ja rs4 kuulereilla.

                            Comment


                            • Joo, lämpökilven siihen teen tällä viikolla. Ajatus oli tehdä sellainen "tiivis" keulasta lokasuojaan ja ilman ohjaus jostain cuulerin vierestä ylös tuon vakion lisäksi.

                              Siitä budjetistahan se nimenomaan riippuu jääkö nuot viritykset vaan mielikuviksi. Ja se budjetti riippuu ensivuoden työtilanteesta, ja omasta yrittämisestä..
                              Ja edullisemmasta päästä ne osat tarvii "tietty" olla että saa ne kasaan.
                              Villi veikkaus on että 5-6000e saa kasaan ennen keskikesää.
                              Sekään ei ehkä riitä koko hoitoon eli menee samaksi kuin tänävuonna että alkaa vasta puolen vuoden jälkeen olemaan ensimmäinen versio valmis.
                              Pikkuhiljaa niitä osia pitäisi alkaa hommailla.
                              Voisitko laittaa privalla esimerkkejä myyntiin tulevista osia?

                              Mistä paikoista kevennystä kannattaisi lähteä yrittämään, ja miten?
                              Penkit painaa paljon, mutta takapenkin tarviin, etupenkit on myös huono vaihtaa noista nahkoista pois kun töistä lähtiessä vaatteet on pölyiset jne.
                              Varapyörä on jo poistettu.
                              Subikotelo+subi painaa nyt n. 20kg joten siitä on varmaan hyvä aloittaa.
                              Hiilaripelti tulee nyt enää mieleen.

                              Comment


                                Penkit ja akku oli mulla jo 55kiloa pois. hiilaripeitto 15kg. Ja noi on kaikki auton etuosasta joka vaikuttaa myös hivenen painojakaumaan. Vanteet, jousitus ja jarrut seuraavaksi.

                                Yhteensä saa jotain 100kiloo aika helposti. Noi jälkimmäiset maksaa jo turhan paljon pelkän kevennyksen takia, mutta jos tehon tielle mielit niin syytä niitäkin mietiskellä.

                                Comment


                                  Ilmastointi veke, niin saat sen kuulerinkin sitten mahtumaan.

                                  Comment


                                    Kyllä sen pitäs siihen muutenkin mahtua. Flekti vaan pois. Ilmastointi on mielestäni 'must' jos aikoo ihmisiä kuljettaa kesälläkin.

                                    Comment


                                    • Joo vaikuttaa siltä että saa mahtumaan muutenkin, mutta olen nkyllä itseasiassa miettinyt ilmastoinnin poistoa. Onhan siinä kaksi puolta, mutta ei se nytkään pelitä.
                                      Kompura painaa vajaa 10 kiloo, jäähdytin kai 5, + muut osat ja nesteet tekee yhteensä ehkä vajaa 20kg. Vielä se akku taakse ja hiilaripeitto(maalattuna) niin vaikutus on ehkäpä 40-45kg.
                                      Tosin isompi cuuleri saattaa tuoda ainakin yli 5kg takaisin.

                                      Mulla on kyllä kennoa 500x800x50 palanen, sitä oon pyöritellyt mielessäni jos teettäisin siitä sellaisen 280(K)x500(L)x100(P) jäähdyttimen, joka on siis keskeltä jaettu ja kennot pystysuunnassa jolloin molemmin puolin ylhäällä ja alhaalla on tulot/lähdöt.

                                      Aika varmaa on että jos tulee noin paksu, joutuu puskuria silpomaan joistain paikoista, mutta olen kyllä valmis siihen.
                                      Korkeamman ja leveämmän saisi jos kehittäisi puskurin kiinnityksen toisin, mutta tarviiko edes tuota isompaa cuuleria.


                                      edit: tässä hassu paint-havainnos:


                                      :D
                                      Viimeksi muokannut Janek; 5.12.2007, 13:44.

                                      Comment


                                        Tuo on ehkä liian monimutkainen, ja coolerien paksuus (100 mm) tekee kyllä melkoisia ongelmia.

                                        Tässä on yksi vaihtoehto, eikä maksa paljon.

                                        Comment


                                          mihinköhän se kiinnittää puskurin kun siinä on FMIC kiinnitys puskurin kiinnityksen kohdalla?

                                          Comment


                                            No niinpä onkin! En kyllä tiedä, mutta jotenkin tuo on kiinni. Puskuri on ilmeisesti Riegerin, ja siinä ei ehkä ole sitä palkkiakaan sisällä. Jos siellä on jotkin patentit...

                                            Comment


                                              Designiltään janekin piirtämä on fiksumpi kuin tuo keulalla kuvattu. Enemmän lyhyitä kanavia on parempi kuin vähemmän pidempiä.

                                              Comment


                                                Niin on, mutta jos siinä on kaksi cooleria "päällekkäin" niin se voi vähän teettää ongelmia. Ennemmin vain kaksi paksua kennoa kuin neljä 50 millistä. ASP myy tuollaista Janekin piirtämää mallia, mutta hinta on nelinkertainen kuin tuohon toiseen verrattuna.

                                                Comment


                                                • Ei aukea mulla okkim nuo linkit joten siitä en osaa sanoa mitään.

                                                  Mutta tuosta että päällekkäin tekisi, olet aivan oikeassa että ei varmasti paras niin. Mutta oikeasti se tulisi kahdesta palasta eikä neljästä, koska kennossa on leveys juuri sopiva, ja keskelle saa jaon.
                                                  Mutta se siinä vaan on kun sellaista on jo, niin pitää senkin käyttömahdollisuutta miettiä, ostin sen joskus kauan sitten toiseen projektiin.

                                                  Tosin ihan hyvin voisin hankkia paksumpaa kennoa jolloin tulisi yhdestä osasta.
                                                  Noita ei vaan valmiina paljoa löydy tuolla tavalla tehtyjä, ja jos niin hinta on tosiaan noin nelinkertainen. Ihan älytöntä maksella tuhatta tai jopa yli kahtatuhatta euroa jostain cuulereista kun voit teettää haluamasi melkein kymmenellä prosentilla siitä hinnasta.
                                                  Nimittäin yhden cuulerin olen jo bemariin teettänyt ja se tuli maksamaan 180 euroa silloisella naapuripajalla osineen(kenno), itse leikkasin päätyosat valmiiksi 3mm alumiinista.


                                                  edit: Olen myös nähnyt kuvan sellaisella tavalla tehdystä että s4 cuulerit vakiopaikoilla ja sieltä vielä keulacuulereille, keulassakin taisi olla samanlaiset s4 cuulerit. Huonoa on tietysti se että matka pitenee vielä lisää.

                                                  Ja patenttiratkaisuthan on köyhille :) Eli niillä mennään..
                                                  Viimeksi muokannut Janek; 5.12.2007, 15:05.

                                                  Comment


                                                    Siinä keltasessa on sitten jätetty pois se kolaripalkki ilmeisesti kokonaan? mulla on se kalaripalkki muokattuna ton FMICin kanssa. Itse kun tykkään rata-ajosta niin toi FMIC vie lämmöt parin nopeemman kierroksen jälkeen liian korkeelle, mutta muulloin ei ole ollut ongelmia.

                                                    Comment


                                                      Siis koneen lämmötkö, vain imulämmöt?

                                                      Comment


                                                        Imulämmöt hyvät. konelämmöt ei. Mulla tosin ei ole sitä puskuria avattu kilven takaa joten ilmaa saa vain alarivi.

                                                        Comment


                                                        • Paljonko keskiverto imulämmöt on fmic:llä?

                                                          Comment


                                                            ei ole KA imulämpöjä mutta yhden vaihteen noin 4sekan vedossa imulämpö nousee jotain 80F-->90F

                                                            toi 18C lämmössä.
                                                            Viimeksi muokannut ola; 7.12.2007, 13:23. Perustelu: nuoli

                                                            Comment


                                                            • Tässä kuva lämpösuojasta. Ei se nyt kovin tiivis ole.



                                                              Ja vääntelin tuon vielä "väärinpäin" kun olisi tuo kirkas puoli saanut olla toisella puolella.
                                                              Ja nippusiteenkin vielä poistan kun ei sitä edes tarvitsekaan kun ei se liiku.
                                                              Siinä on sellanen kumitutti tuota putkea vasten ja suodatin painaa levyä sen verran ettei tärise.
                                                              Viimeksi muokannut Janek; 7.12.2007, 13:03.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X