Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 2.7 biturbo

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    MAF on 0,56g/s @ 760rpm
    lambda control @760 ~1,6 kieppeillä, kaasua poljettaessa 0,0%
    cam control OFF?? miten pitäisi olla?
    ahtopaine specified 990 mbar, actual 1000 mbar, ei muutu mihinkään paikallaan poljettaessa?

    Huomioitavaa on että minä en tiedä näistäkään testijutuista yhtään mitään ennenkuin joku kertoo.
    Läppärin akku on niin huono ettei se pysy päällä ilman johtoa, joten testiajoja vag-com päällä en pysty nyt suorittamaan.
    Kertokaa mitä muuta pitäisi testata jos tarvii.
    Tuntuu siltä ettei se vikamode lähde nyt lainkaan pois.
    Ahtovuotoja ei tuntunut olevan, ei silti poissuljettu.
    Ahtomittaria ei ole, jos se auttaisi..
    Kokeilen toisen koneen lämpöanturia jos se sopii.

    Comment


    • #62
      Se ei nyt kyllä lainkaan poista sitä vikamodea, tai mikä siellä nyt sitten on.
      Eikä tuu koodia siitä. Se on siis todella laiska, jopa laiskempi kuin 2.8, huonompaan suuntaan vaihdoin :)

      Comment


        #63
        Ei varmaan huono vaihtoehto ole myöskään viedä autoa vaikka okkimille hoitoon, kun se ilmeisesti on sen verran ajettavassa kuosissa, että jaksaa Jyväskylään. Kyl noi lämpöanturi, maf, bypassit jne. on helposti vaihtokunnossa jos käsiin tulee käytetty - ei niin hyvällä pidolla ollut - 2.7t.

        Comment


          #64
          Mites jos siinä on että cam controll off niin eikö se meinaa että muuttuva venttiilin ajoitus ei olisi pelissä. Tällöinhän ongelmat alkaisi heti 4000rmp jälkeen kun imunokan ajoituksen pitäs muuttuu?
          Joo kyllä sä huonompaan suuntaan oot menny vaparista. Eihän siinä ollut ikinä mitään ahto vuotoja yms..=)

          Comment


          • #65
            Kyllä sen cam controlin varmasti pitäisi toimia. Johtokin sille taisi olla, mutta kuka kertoo mihin sen tyrkkään? MAFfista se ilmoittaakin koodin low signal, by-passit on vaihdettu -05 dahlbäckin tuotteisiin, eikai ne voi vielä loppu olla? Lämpöanturin vaihdan tänään jos vanhasta sopii.

            Comment


              #66
              Se että se nokan ajoitus on "off", ei tarkoita sitä ettei se toimisi. Se vaan ei ole silloin päällä. Juuri viikko sitten ihmeteltiin dynossa sen toimintaa, ja se ei mene joka tilanteessa edes päälle.

              Kytkentäkaaviosta senkin vekottimen johtojen paikat selviää.

              By-bassit tuskin tekee noin tehottomaksi autoa, MAF voisi tehdäkin. Otapa MAFfin johto irti, paraneeko kulku?

              Comment


              • #67
                Kuten todettiin puhelimitse, kulku ei parantunut johtoa irroittamalla, vaan meno on aikalailla samanlainen.
                Toistetaan vielä että tuo tuntuu 2.7 vaparilta jossa on ahtimet tulppana.
                Lämpöanturin vaihdoin vanhasta koneesta ja se ei auttanut mitään, mittari ei edelleenkään toimi. Enää se ei tee sitä 4200->rajoitin vikaa, vaan on koko k.alueella tehoton, eikä poistu vag-comilla eli täytyy olla joku uusi vika.

                Comment


                  #68
                  Ahtaako se juuri ollenkaan? Eihän mulla tollasesta kokemusta ole, mutta TDi:n kohdalla alipainevuoto pistää koneen limb-modeen. Silloin ei ahtopaineet tosiaan nouse edes paikoillaan kaasuteltaessa kun bypässit on täysi auki.

                  Samoin olematon vuoto välillä MAF->MAP. Löysä klemmari riitti TDI:ssä tuollaseen :P
                  Ja eikös tuossa ole kaksi lämpöanturia, moottorille ja mittarille oma. Toimiiko kumpikaan.
                  Ihan vain ajatuksena.

                  Comment


                  • #69
                    Noniin, ahtovuoto löytyi painetestin avulla. Oli juuri se liitos apukuskin puolella jota ei näe eikä saa käsiä mahtumaan. Tarvii hommaa sinne sopivampi putki. Mutta MAF on entinen, toimii paremmin ilman.
                    By-passit tuntuvat puhaltavan aivan törkeästi veto päällä, ei normaalia?

                    Comment


                      #70
                      Miten ne puhaltaa? Ei niistä pidä kuulua mitään puhinaa ennenkuin nostaa jalan kaasulta.

                      Comment


                        #71
                        Paitsi jos moottori haluaa rajoittaa hätätoimena ilmamäärää? Eikös se sitä varten ole se N249 siellä että voi sähköisesti avata bypassit jos on tarve?

                        Comment


                          #72
                          RS246 forumilla tuosta on ollut puhe, ja siellä oltiin sitä mieltä ettei ECU koskaan avaisi noita ylipaineen poiston takia. Se olisi turbojen surma.

                          Audin SSP:n mukaan N249 on siellä taloudellisuuden takia ja äänien hiljentämiseksi.

                          Comment


                          • #73
                            Helsinkiin asti silla ainakin paasi, joku on vienyt naemma nuo pisteet kirjainten paalta silla aikaa kun lomailin..?

                            Ensinnakin ei ole mahdotonta jos olisin missannut jonkun vuodon, mutta tutkittu se on.
                            Miten sita aanta kuvailisi, puhaltava aani, mutta veto voimistuu juuri silloin kuin se puhaltaminenkin alkaa. Selvasti tehokkaampi tuo nyt on kuin 2.8, sanoisin n. 250hv voi olla kaytossa, mutta sielta on se maffikin pois pelista joka myos vaikuttaa.

                            On kylla aika naurettavan nakoista tekstia..

                            Comment


                              #74
                              sopii tuo teksti nimimerkkiisi..

                              Comment


                              • #75
                                Kuis ni :)
                                Tuo alin kirjoitus ainakin...

                                Comment


                                • #76
                                  Miten sita aanta kuvailisi, puhaltava aani, mutta veto voimistuu juuri silloin kuin se puhaltaminenkin alkaa.
                                  Se on sen ahtovuodon ääni kun turbot herää ja puhaltaa voiman pihalle.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Jahas, näppiskin toimii taas..
                                    Niin kai sitten mutta kun ei löydy ja kaikki kiristin uusiksi, y-letku pitäisi olla ehjä ja kaikkee. Huomenna otan kaikki pois, tarkastan eheyden ja laitan takas. Paljonko A6:n ja S4:n letkuissa on eroa muodossa? Jos ne sopis paremmin.

                                    Comment


                                    • #78
                                      Tänään laitoin tulpat by-passien letkuihin, puhallusääni kuuluu vielä mutta meno parani mielestäni. Yhdessä ahtoletkussa on pieni halkeama, ei kokonaan läpi vaikuttanut olevan. Miten pieni reikä tekee jo selvän vuotoäänen? 1x1mm? Tietääkö joku Helsingin suunnalla pajaa joka tekee painetestejä?

                                      Comment


                                      • #79
                                        Täältä löytyy varmaan apua painetesteihin ja muihinkin ongelmiin http://promo.pp.fi/

                                        Comment


                                        • #80
                                          Miten pieni reikä tekee jo selvän vuotoäänen?
                                          Pienikin, ääni saattaa sitten vaan vaihdella. Siitä noi onkin pirullisia, reikä/halkeama voi olla tosi vaikea löytää.
                                          Putket kun yleensä kulkee ahtaissa paikoissa ja sitten niissä on vielä tsiljoona haaraa ja mutkaa...

                                          Comment


                                          • #81
                                            Olisi pitänyt heti ostaa uudet letkut. Ei vain tullut mieleen että niissä on vikaa, mutta tässäpä sitä oppia saa asioista vaikka millä mitalla...
                                            Kun saan vuodot pois ja uuden maffin, varaan aikaa dynoon niin näkee vähän meneekö lukemat sinnepäin mihin pitäisi.
                                            Jos joku tarvis tuota mun 2.8 konetta, niin yhteyttä vaan. Lähtee nimittäin niin halvalla että viisaampi ostaa sen vaikka muuten vaan..

                                            Comment


                                              #82
                                              Minulla on muuten jonkun verran noita (ehjiä) letkuja, voisin vaikka myydä pois niitä. Ovat muuten sikakalliita marmorilla...

                                              Kannattaa tarkistaa ne by-passit että vuotaako ne jos imet siitä pikkuletkusta. TT:n 710N loppuiset pässit on vahvempaa mallia, sellaiset kannattaa vaihtaa jos ne on rikki.

                                              Tuon 2.8 koneen kannet kyllä houkuttelisi... :)

                                              Nyt vaan pian toimiva läppäri ja vag-com, sillä on myös hyvä katsoa ajaessa ahtovuotoa jos se on suuri. Näkee paine-erona pyydetyssä ja toteutuneessa.

                                              Comment


                                                #83
                                                Mulla on kanssa läjä ehjiä vakioita sekä samco:n ahtoletkuja, jotka jääneet ylimääräisiksi eri vaiheiden jälkeen. Ehkä kaikki letkut yhteensä.

                                                Comment


                                                • #84
                                                  Joko biT potkii kunnolla? Melko tiukalla aikataululla sait sen ajoon, olis herkästi menny enemmän aikaa kaikkia johtohässäköitä yms. ihmetellessä. Hatun nosto sissimeiningille ;)

                                                  Comment


                                                  • #85
                                                    Ei ole vielä maffia niin ei se vielä kunnolla potki. Mukavasti kuitenkin entiseen verraten. Mitattiin 0-100 6.19s, joten eiköhän sillä kunnossa ollessa päästä siihen S4:n lukemiin helposti. Alhaalla kun ei ole lainkaan potkua nyt, ja muutenkaan ei mikään kovin tasainen veto kierrosalueen läpi. Kiitos onnittelusta. Jos en tekisi näitä pika-aikataululla niin homma venyisi ja venyisi kun inspis häviää isompiin ongelmiin. Vaikuttaa siihen sekin että pitää värkätä 250km päässä kotoa

                                                    Tuo vaihteisto on kyllä aivan perseestä tuolle koneelle, ja ykkönen ulisikin jo aiemmin. Se pitäisi päivittää koneen jälkeen. Olisikohan se normi 6 vaihteinen hyvä? Rikkoontumisista olen kyllä lukenut.. S4:n laatikko on turhan tyyris jos niiden hinnat on n. 2000e.

                                                    Comment


                                                      #86
                                                      Kyllähän tuolle koneelle ässän laatikko käy mainosti, tehtaallekin sopi ;) Eipä sinne oikein muutakaan laatikkoa kannata laittaa. Paitsi tietysti RS4 laatikko, joka on tietty kalliimpi.

                                                      Ei noista välttämättä tarvii ihan kahta tonnia maksaa, minä ainakin myyn omani joskus halvemmalla.

                                                      Comment


                                                      • #87
                                                        Olen käsittänyt että niitä "normi" 6-vaihteisia saisi n. 1000 eurolla, ja että ne olisivat väännönkestävyydeltään hieman parempia kuin nämä ensimmäiset 5-vaihteiset.

                                                        Sehän tosin on harkittavissa jos sopivalla hinnalla saisi sellaisen S4:n lootan.
                                                        Kaikkea tuohon on suunnitelmissa, mutta en aio tuon väsäämiseen laittaa niin paljon rahaa että sillä ois saanut jo S4:n..

                                                        Comment


                                                          #88
                                                          Bit-s4:n 01E-sarjan askissahan sitten ei kaiketi ole yhtään mitään eksoottista eli samaa kamaa on kuin aiemmat S2 6v ja urs4/6 6v-askit. Niiden markkina-arvo ei ainakaan ole kakkosella alkava, jos edes ykkösellä.

                                                          Ja todellakin 01E-sarja on kestävämpi kuin 01A, joka autossasi on.

                                                          Comment


                                                            #89
                                                            vaihteisto on kyllä aivan perseestä tuolle koneelle
                                                            Mikä tuossa 5-pykäläisessä sitten mättää?

                                                            Itse vaihdoin vaihteiston vähemmän ajettuun (samanlainen kun vanha) alkuvuodesta, vanhassa ykkönen rallatti ja kaikki vaihteet vihelsi. Luullakseni vanhasta oli kytkinakselin laakeri selvä, kun kytkinakseli tuntui olevan melko löysässä. Epäilen, että laatikon tuhosi liian alhainen öljyn taso sekä vaan loppuun kuluminen (240tkm ajettu). Tuo vanha kuitenkin "kesti" (eli vaihteita ei kadonnut) kaikki leikkimiset vaikka tosiaan laakerivikaa oli havaittavissa.

                                                            Comment


                                                            • #90
                                                              Välitykset eivät minusta tunnu hyviltä, vaikka en tiedä paljonko 6v:n välityksissä on siihen eroa. Suurinta ärsytystä aiheuttaa juuri tuon ykkösen pitämä kova ulina, nolottaa lähteä ykkösellä liikkeeseen kun ei joka tilanteessa voi kakkosella lähteä. Lisäksi vaihteiden siirto toimii aika jähmeästi, joka häiritsee nopeampaa vaihtamista. Meinaan vaan kun 2.8:lla ei pahemmin tullut läheteltyä niin nyt nuo ominaisuudet korostuu.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X