Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 2.7 biturbo

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Noniin, alkaa näyttämään paremmalta. Muuten olisi koottu, mutta muutamat johdot on vielä paikkaansa vailla kun ei tiedä mihin nekin tinaisi, ja putkisto hieman kesken. Huomenna haen vaimentimen niin saa putkiston tehtyä. Keula on koottu takaisin ja sähköpoljin asennettu. On muuten aivan törkeen paha saada polkimen potentiometri paikalleen ilman kaikkien polkimien purkamista jota en viitsinyt tehdä, meni arviolta 2h ja 0,5 litraa alkoholia kunnes oli kiinnitetty potikka ja poljin. Myös ilmanputsarin sain värkkäiltyä paikalleen, sekin tosin piti tehdä 2.8:n alaosasta ja 2.7:n yläosasta, eihän ne ihan suoraan sopinut.
    Ajoneston ajatteleminen kyllä latistaa ilon nopeasti vaikka ois muuten valmis. Toivotaan parasta ja pelätään pahinta.

    Comment


      #32
      Olis varmaan pitänyt varoittaa etukäteen että se potikka on "kiva" asentaa :D

      Kyllä se siitä, mahtaa olla kiva fiilis saada se tulille ekaa kertaa, kulkee vähän eri tyyliin.

      Comment


      • #33
        Jep :), no oikeastaan parempi etten tiennyt niin ei ehtinyt vituttaa valmiiksi jo :D

        Comment


        • #34
          Alkuperäinen kirjoittaja pv
          EDIT2: muokattu naurunaamaa
          Jaahas, pv meinaa virittää kunnolla passattia..
          Viimeksi muokannut Janek; 7.7.2007, 09:43.

          Comment


          • #35
            Tänään hain refleksiovaimentimen ja putkisto tuli valmiiksi.
            Puuttuu ecun alle tulevien johtojen kiinnitys jonka jälkeen voi laittaa vag-comin kiinni. Harmi vaan kun en vielä ole saanut siihen neuvoja asiantuntijalta, eli Jukalta miten niitä laitetaan. Odotetaan kun ei ole paljon hajua mitä niille tekisin.

            EDIT: Uusia kuvia lisätty
            Viimeksi muokannut Janek; 7.7.2007, 22:45.

            Comment


            • #36
              Se kävi jo! Kylläkin vain sen mitä ajonesto sallii.. Jos tänään Heinolan Atte ehtisi vag-comilla katsomaan saako sitä toimiin..
              Jukka (pv) auttoi tänään huomattavasti johtojen selvittelyssä, ISO KIITOS Jukalle!
              Alkaa siis olemaan ohjelmointia vaille valmis. (Vieläkin kyllä on pelko siitä joutuuko vaihtamaan vuoden tai kaksi vanhempaan ecuun.)

              Comment


                #37
                Kerros mitä johtoja sieltä piti "sorvata" että sait ne toimimaan? Pitikö jotain lisäillä, vai muuttaa?

                Comment


                • #38
                  Aika paljolti väriväriin vanhoille liittimille, yli jäi n. 20 johtoa, 6 potikalle, 1 kytkimelle, 2 jarruille, + vaikka mihin, puuttumaan jäi vielä 4 johtoa vanhoille liittimille. Ne on tuolla autolla ne laput, ei muista. Kokoan homman valmistuttua jonkinlaisen koosteen koko hommasta, sillä tavalla että tulevat rakentajat voivat tehdä vaihdon melkein niillä ohjeilla.

                  Comment


                    #39
                    Juu hyvä juttu. Kunnon dokumentointi on must, varsinkin jos (kun) joutuu itse ihmettelemään myöhemmin että mitäs sitä tulikaan tehtyä vian sattuessa.

                    Comment


                      #40
                      Voin ilmeisesti antaa osoitteen luvatun palkkiopullon lähettämistä varten ;) (jota tarjottiin pyytämättä)

                      Kannattanee siinä dokumentaatiossa painottaa, että minkä vuotisista kilkkeistä on kysymys, toki ehkä vähän tuntuu siltä, että johtojen värikoodaus saattaa olla niin hyvä, että tuo väri väriin voi toimia laajemminkin kuin vain näitten vuosimallien osalta (ainakin noin 4/5 osaa johtojen osalta).

                      Itsellä meni monta yötä kytkentojen jälkeen, et joutui ottamaan akusta maan irti, kun ei ollut luottoa, et ei auto vaan ala palamaan. Ja joutui tämän tästä koettelemaan johtoja, et lämpeääkö mistään. Yksi tai muutama johto oli, jotka täytyi laittaa yhteen koneen puolelta (eli samaan auton puoliseen piuhaan), myöskin ainakin yksi johto oli pinta-alaltaan eri - eli tuollaiset voi aiheuttaa johtojen lämpeämisiä(vaikka olisi kytketty "oikein") (toki siellä ei kovin montaa isompaa johtoa ole).
                      Viimeksi muokannut pv; 9.7.2007, 07:56.

                      Comment


                      • #41
                        Nyt se ainakin käy, eli oli se IMMO2 :) Tosin ongelmaa tuottaa kaasupoljin, ei systeemi reagoi polkimen painallukseen. Monta tuntia etsitty vikaa mutta ei selviä.
                        Viimeksi muokannut Janek; 9.7.2007, 22:05.

                        Comment


                        • #42
                          Irrotitko motin vaihdelaatikon kans pois vai jäikö aski paikalleen?
                          Yritin kuvista tihrustaa mutta empä huomannu...

                          Comment


                          • #43
                            Laatikko jäi paikoilleen

                            Comment


                            • #44
                              Kaasupolkimen anturin pitäisi olla yksinkertaisesti tsekattavissa. Sähkökaavioiden mukaan anturipaketissa on 2 potikkaa, jotka on kytketty suoraan ECU:lle. Vag-com:lla pitäisi mittausryhmässä 062 näkyä lukemat:

                              1 kaasuläpän 1. potikan asento 3..93 %
                              2 kaasuläpän 2. potikan asento 97..3 %
                              3 kaasupolkimen 1. potikan asento 12..97 %
                              4 kaasupolkimen 2. potikan asento 5..49 %

                              Tyhjäkäynnillä poljin ylhäällä kaasupolkimen 1. potikan pitäisi näyttää 12..18 % ja 2. potikan 4..13 %.1. potikan arvon pitäisi aina olla n. 2x 2. potikan arvo. Kaasuläpän lukemien pitäisi olla vastaavasti tyhjäkäynnillä 8..18 % ja 80..90 %.

                              Kaasupolkimen anturin voi tsekata myös yleismittarilla. Liittimen pinneissä 1 ja 2 pitäisi olla 5 V, pinneissä 3 ja 5 n. 0 V maahan nähden ja pinneissä 4 ja 6 polkimen asennon mukaan muuttuva jännite. 5 V vastaa 100 %.

                              Voisi veikata, että noissa toinen potikka on nimen omaan varmistuksena ja jos vain toinen on pelissä tai lukemat poikkeavat liian paljon, ECU ehkä toteaa anturin vialliseksi, eikä usko komentoja ja ei avaa kaasuläppää.

                              Comment


                              • #45
                                Joo, okkimin kanssa tuli käytyä ainakin tunnin puhelu kun noita mittailtiin, ja sitten loppui akku...
                                Pitää huomenna mittailla ne vielä kertaalleen uusilla silmillä jos saisi jotain selvyyttä. Vag-comilla en tarkastanut niitä, koska oletin vahvasti tämän johtuvan jarrupolkimen johdoista. No mutta huomenna käyn kaikki läpi, eiköhän jotain selvyyttä saada. Joku yksi tai kaksi johtoa siellä kuitenkin kummittelee. Niin, voiko abs-signaalin tai vedenlämpötiedon puute vaikuttaa näissä vehkeissä asiaan? Nimittäin herjaa abs:ää, coolanttia(anturi), EPC (:electrical malfunction), joku virtapaikka numeroltaan 30 virta alhainen, massamittarin signaali heikko(vaihdon tarpeessa ilm.), ja jossain vaiheessa ilmoitti jotain brake lightista tai vastaavaa, mutta ei enää illalla.

                                Comment


                                  #46
                                  Joo paras tapa on tarkistaa "kaasut" vag-comilla, se näyttää saman mitä ECU näkee. Ja sitten nuo ihan manuaaliset tarkistukset perään yleismittarilla.

                                  ABS ei vaikuta kaasun toimivuuteen, ABS purkki voi olla vaikka irti ja kaasu toimii. En kyllä usko että sinulla olisi joku erityistapaus joka tämän estäisi.

                                  Eikä myöskään lämpötila-anturi tee tuollaista. Tuo EPC kylläkin sen tekee, ja jotain vikaa siellä on auton mielestäkin. Tuleehan tuohon 30 virtapaikkaan johdot oikein, ettei se nyt jostain kierrätä virtoja väärin tms? Se 30 on siellä kuskin jalkojen yläpuolella, ne mutterit siellä isojen sulakkeiden luona.

                                  Tuo toinen potikka on juurikin varmistuksena ettei toisen potikan rikkoutuessa kaasu "hirttäisi kiinni" tms. Jari laittoikin hyvät ohjeet tuosta kaasun toiminnan tarkistamisesta vag-comilla.

                                  Comment


                                  • #47
                                    En ole tehnyt mitään muutoksia tuonne virtapaikkaan 30, tätä ennen en edes tiennyt missä se on, mutta nyt voin tarkistaa mistä kiikastaa.
                                    Vai tuleeko sinne akulta virtajohto? En keksi tässä muutakuin kengän ja liittimen kontaktihäiriön jota en usko olevan.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Ei tästä tuu mitään...........
                                      Johtuuko tämä seuraava potikan kytkennöistä, jarrunjohdoista/muista johdoista vai potikka rikki, eli 1 ja 2 on 5v, 3 ja 5 0v, tähän asti oikein, mutta sitten 4 ja 6 on nollaa kokoajan. Ja tähän sen verran että kytkentäkaavion mukaan potikan johdot on oikein.

                                      Comment


                                        #49
                                        Sen mitä puhelimessa mittailit sitä potikkaa niin kyllä se minun mielestä ehjä pitäisi olla.

                                        Mittaa vielä ne arvot uudestaan ja laita tänne niin mietitään mikä siellä mättää. Eli liittimen numeroiden mukaan arvot väleiltä 4-5, 5-6, 1-3, 1-2, myös kun kaasua painaa väleiltä 4-5 ja 1-3. Kyllä sinne potikan keskikarvaan pitäisi jännite tulla vaikka se EPC-vika onkin päällä.

                                        Enpä tänään ehtinyt tuosta varaosalaitoksesta tutkia mitä siinä ne arvot on.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Käyn kohta mittaas ohmit uusiks.
                                          Kokeilin äsken laittaa kakkosesta neloseen johdon säiettä yhteen, silloin kaasuttaa, tosin kun pitää hetken liian kauan kiinni niin lakkaa toimimasta ja vag-com ilmoittaa signaalin olevan liian vahva.
                                          Ja pv sanoi tänään että silläkin tuo epc vikakoodi tulee ja auto toimii

                                          Tällaisia vikakoodeja tulee:

                                          18057 missing message from abs
                                          18028 coolant temp signal: open or short to plus
                                          18084 EPC warning lamp: electrical malfunction
                                          17931 crash signal from airbag cont.:implausible signal
                                          16486 mass air flow sensor signal too low

                                          ja edellä kerrotun kokeilun jälkeen ilmoittaa seuraavat, poistuu kun katkaisee virrat hetkeksi

                                          18042 acceleration position sensor 2 signal too high
                                          18039 acceleration position sensor signal too high

                                          miettinyt tässä että pitäisikö hakea purkaamolta uus potikka kokeilua varten

                                          Kävin mittaamassa, tulokset heittää eiliseen..
                                          mittarissa säätö 20k ohmia

                                          EDIT: tulokset poistettu, mittasin väärin

                                          Tässä okkimin ohjeen mukaan:

                                          4-5: 1,88
                                          5-6: 2,62
                                          1-3: 3,56
                                          1-2:2,98

                                          4-5 ja 1-3 ei muuttunut poljinta painaessa

                                          Menikö Mikko se mittaus tuossa järjestyksesä eilen kun silloin ne yhdet luvut muuttuivat polkimen painalluksesta?
                                          Viimeksi muokannut Janek; 10.7.2007, 23:08.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Tuossa mittauksessa on tainnut mennä eri potikoiden pinnit vähän ristiin ja lukemista ei oikein ota tolkkua. 1. potikka on pinneissä 2, 3, 4 ja 2. potikka 1, 5, 6. Potikoiden liu'ut ovat pinneissä 4 ja 6. Ota anturin liitin kokonaan irti ja mittaa vastusalueella seuraavista pinneistä:

                                            2-3, 2-4, 3-4

                                            ja

                                            1-5, 1-6, 5-6

                                            Jos 2-3 tai 1-5 näyttää ääretöntä tai megaohmeja, on toinen potikka poikki. Jos esim. välillä 2-3 on järkevä lukema (en tiedä mitä pitäisi olla, veikkaan muutama kohm), mutta 2-4 tai 3-4 ei näytä mitään, liuku ei saa kontaktia.

                                            Jos potikka on kiinni ECU:ssa, ohmimittaukset voivat näyttää höpöjä, koska ECU:n puolijohteiden läpi kulkee virtoja. Eli kannattaa ottaa liitin auki öhmejä mitattaessa. Aiempi jännitemittauksen tulos (0 V pinneissä 4 ja 6) kertoisi siitä, että potikassa tai piuhoissa on jossain katkos tai kytkennässä muuten vikaa. Mutta ym. mittauksilla homman pitäisi selvitä. Tässä vielä pinnit ja piuhojen värit kytkiksestä:

                                            1 harmaa
                                            2 keltainen/violetti
                                            3 ruskea/punainen
                                            4 keltainen/sininen
                                            5 harmaa/keltainen
                                            6 ruskea/vihreä

                                            Comment


                                            • #52
                                              Nyt otin sen potikan kokonaan pois paikaltaan.
                                              Ensin yritin mittailla potikan johdot irti, en tiedä pitäisikö tulla jotain, mutta suurin lukema oli 0,01@20k.
                                              Sitten laitoin johdot johtosarjaan, ja ecu irti, ainoastaan 2-3:een tuli 1,15 ja 5-6:een 2,65.
                                              Ecu kiinni:
                                              2-3= 0,55
                                              2-4= 2,43
                                              3-4= 1,88
                                              1-5= 0,74
                                              1-6= 3,37
                                              5-6= 2,62

                                              Mainitaan vielä että nuo moottorilta tulevat johdot on aivan erivärisiä kuin potikasta lähtevät johdot, hämmästytti heti alussa se, mutta moni jo todennut ettei johtosarjan ja potikan väliin tule mitään jota epäilin alussa. Vaikea uskoa sitä että se rikki ois, toivon sitä kylläkin..
                                              Viimeksi muokannut Janek; 11.7.2007, 10:55.

                                              Comment


                                              • #53
                                                SE TOIMII!!!!
                                                Kiitos kuuluu okkimille joka viitsi katsoa omastaan miten ne johdot kuuluu mennä, nimittäin ne oli väärin. Kytkiksen numeroinnin mukaan laitoin liittimen numerointiin koska potikassa ei ollut numeroita. Kaksi johtoa oli väärin.
                                                Nyt kasaamaan systeemit takaisin niin pääsee testaan :)

                                                Comment


                                                  #54
                                                  Tämän takia tämä foorumi on kuningas.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Plaah.... ECU menee kokoajan siihen limp modeen ilmeisesti kun tehot katoo ja rajoitin on siinä 4200rpm..
                                                    Lisäksi ohjaustehostimen letku paukahtaa irti kun letku/klemmariliitos ei pidä. Tuo siis piti muuttaa sopimaan 2.7:aan. Ongelman tekee se että se liitos on moottorin takana johon pääsee vaivoin käsiksi, ei erikoisia muutoksia voi tehdä.
                                                    Mutta sen mitä se menee ennen limp modea on kyllä hymyä nostattavaa entiseen verrattuna, harmi vain näitä onkelmia

                                                    Comment


                                                      #56
                                                      Tuleeko siitä mitään vikakoodia? Luulisi kyllä tulevan.

                                                      Kyllä se siitä alkaa toimimaan, vaatii vaan aikaa ja työtä.

                                                      Laitan vielä tähän potikan arvot jos joku tarvitsee niitä.

                                                      Eli potikan liittimen numerointien mukaan;

                                                      3-2: 1 kOhm, kaasu pohjassa 1.6 kOhm
                                                      1-2: 1.7 kOhm
                                                      4-5: 1 kOhm, kaasu pohjassa 1,4 kOhm
                                                      5-6: 2.3 kOhm
                                                      4-5: 1.5 kOhm
                                                      2-3: 1 kOhm.
                                                      Viimeksi muokannut okkim; 11.7.2007, 19:11.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Ei ainakaan ensimmäisellä kerralla ollut vikakoodia, ellei se ole joku tuossa aiemmassa postauksessa mainittu.
                                                        Vikakoodien poisto auttoi sen verran että pääsin 100m ja se tuli takaisin.
                                                        Nyt kävi sekin vielä että läppäriin tuli joku vika eikä mee windowsiin, pitää sekin formatoida.
                                                        Mutta ohjaustehostin sentään tuli kuntoon helmiliitoksella.

                                                        Askarruttaa myös se ettei lämpömittari toimi, kaavioiden mukaan johdot on oikeita, muitakin olen kokeillut tuloksetta. Se tulee myös vikakoodina.
                                                        Suurin juttu ois tietty tietää mikä aiheuttaa sen limp moden.
                                                        Niin ja aluksi se oli niin että siellä tuli selvästi rajoitin vastaan alle 4500rpm, mutta jonkinlainen potku oli alhaalta siihen, mutta nyt parina viimeisenä kertana se kiertää paikallaan ollessa hyvin tappiin saakka, mutta ajossa tuntuu ettei ahtimet pelitä lainkaan, saa kuitenkin kiertämään +6000?

                                                        Comment


                                                          #58
                                                          Nyt pitäisi loggailla ahtopaineet, ilmamassa, ym kaikki mahdollinen jos siellä ei ole enään mitään vikakoodia. Olisiko siellä ahtovuoto?

                                                          Lämpömittari voi olla myös kytketty väärin?

                                                          Tutkimista, ihmettelyä ja taas tutkimista, sillä se selviää :) Kannattaa homma vaikka Bentleyn manuaali, siinä on kytkentäkaaviotkin. Voisi auttaa jonninverran.

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Kone formatoitu ja vag-com asennettu, voi taas tutkia.
                                                            Millä numerolla tutkin ahtopaineita ja ilmamassaa ja muuta tarpeellista?
                                                            Laittaako ahtovuoto vikatilaan? Nimittäin hetken se pelittää täysillä tehoilla. Tai jos se ei ollut vielä täysi teho niin tuossa joku 500hv :D not

                                                            Lämpöanturi on ollut kokoajan paikallaan, vaihtoehdot kokeiltaville johdoillekin on loppunut..

                                                            Comment


                                                              #60
                                                              Ne kaikki arvot löytyy kun selaat VAG-COMilla kenttiä eteenpäin. MAF arvo on ainakin kolmosessa, ahtopaineet 115, muita en muista tähän hätään.

                                                              Onkohan lämpöanturi samanlainen kuin vanha, jos vika johtuu siitä?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X