Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

volkkariprojekti

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Bitumi on hyvää jos sen kanssa pystyy elämään. Se nollaa tehokkaasti kaikenlaisen jälkisytytteisen autonrakentelun, sitä kun ei saa sieltä pohjasta enää millään pois, muuta kuin höyrypesulla, tai hitsatessa polttamalla.

    Comment


    • #32
      Bitumi on todellakin sellaista, että sen kanssa ei käy mikään yhteen. Tiukkaan se takertuu ja pois ei lähde kuin kuumentamalla tai kaapimalla.

      Comment


      • #33
        Öch, teinkö mä nyt huonon pintatyön, kun vedin "vaan" Löwe pohjamaalin ja päälle Dinitrolin pensselimassaa muutaman millin? Koloihin ja nurkkiin tasottelin hieman paksummalti. Mieleeni ei edes tullut, että sitä alkuperäismömmöä saa kaupasta. Piukkaan sekin kyllä jää ja palaa iloisesti (koteloista valuu sulana pois).

        Comment


        • #34
          Et, jos pinnat oli puhtaita, niin löwe + dinitroli voi kestää maailman tappiin asti. Bitumin paras puoli on siinä että se on halpaa. Hyväpuoli sekin bitumilla että pienet ruostepaikat voi vetää pohjusteella joka imeytyy ruosteeseen, syrjäyttää veden ja jämähtää - siihen päälle sitten ruisku- tai sivelybitumia. Pestylle ja puhtaalle pinnalle pensselibitumia on helppo lisätä. Huono puoli on että bitumia ei voi maalata, ja bitumilla siveltyä peltiä saa himona putsata jos sille myöhemmin haluaa vielä jotain tehdä.

          Pakoputken lähialueet kannattaa kuitenkin vetää jollain muulla aineella kuin bitumilla, ainakin Passatissa on putkiston alkupää kuin Hawaiilainen tippukiviluola, mustaa sulanutta bitumilepakkoa roikkui ensimmäisen vuoden ajan kardaanitunnelissa ja aina silloin tällöin putosi putken päälle.

          Ur-massa haisee tosi pahalta, projektin kannalta olisi tietty hyvä aina kaapia vanha massa varovasti pois 5cm hitsattavan paikan ympäriltä. Ja loput mitkä ei temmillä lähde, niin teräsharjalla pois.

          Comment


          • #35
            Sivuja päivitetty: http://personal.inet.fi/cool/fauwee/

            Comment


            • #36
              IKEAn pihassa tänään bongasin yhen grafiitin värisen syncro variantin orkkis vanteilla. Kävi mielessä käydä kysyys omistajalta notta jokos tässäkin on urkin tekniikka :)

              Comment


              • #37
                Aikoinaan kun sovittelin tuohon vihreään volsuun sitä viitoskonetta, niin bongasin Utin huoltoasemalla 90 2.2E:n jossa oli konepelti ylhäällä. Tietty sinne piti nenä levällään mennä tutkimaan ja tekemään muistiota - auton omistaja hermostui siinä määrin että ryki jotain omituista, sulki pellin, hyppäsi autoon ja lähti lakritsapalat renkaista sinkoillen kohti Kouvolaa.

                Syncro passatteja ei muuten ole saanut kuin varianttina, tietty vuoden 88 jälkeen kun Golffia suurennettiin ja siihen lyötiin Passatin lätkä taakse, malliversiokirjo laajeni.

                Comment


                • #38
                  Hatun nosto sinulle Rami! Katsoin ko sivut. Onko mitään järkeä-ei tietenkään, mutta hauskaa:)

                  Comment


                  • #39
                    Vanhan koulukunnan mies tuo Rami - järjettömiä saa tehdä, kunhan ei tee halvalla tai helposti. Perse edellä puuhun seteleitä poltellen;-)

                    Mielessä on joskus kaiverrellut, että jos joskus itsekin alkaisi opetella oikein modausjuttuja. Nyt ollaan keskitytty lähinnä liikennekunnossa pitämiseen.

                    Kävin eilen katsomassa moottoripyöriä. Kymmenen vuotta sitten myin viimeisen pois. Ei oikein sytyttänyt. Paluumatkalla joku tuli S2:lla vastaan ja viisari värähti muuallakin kuin kierroslukumittarissa. Ei taida tähän tautiin auttaa antibiootitkaan. Ja hyvä niin;-)

                    Comment


                    • #40
                      Nohnih... nyt on puoli pohjaa hiekkapuhallettu ja pohjamaalit ruiskutettu. Löytyipä kaksi paikkaa vielä hitsattavaksi asti, eli ei vielä tänäkään viikonloppuna taka-akselia paikalleen.

                      Teppo kun puhui siitä seemiläisestä esinahkamassasta, niin nyt kyllä tiedän mitä tarkoitit... varsinaisia lärväkkeitä ovat. Kestävyysvertailussa Dinitronilin kiveniskumassa vs. oem-kiveniskumassa; oem vie selkävoiton, Dinitroli kestää n. 0,5 sekuntia hiekkasuihkua, kun oem-massaa saa tykittää ihan urakalla ja silti vain menee sellaisiksi riekaleileiksi jotka eivät lähde irti. Pohjasta löytyi myös siveltyä bitumia, eli tuota jokamiehen alustasuojaa, ei sekään vetänyt vertoja tuolle kumimassalle.

                      Kannattaa käyttää se aika ja kaapia pohja puhtaaksi - tätä auto en ruvennut kaapimaan, kun ajattelin että vaihdan vain kaaret ja helmat... :))

                      Comment


                      • #41
                        tätä auto en ruvennut kaapimaan, kun ajattelin että vaihdan vain kaaret ja helmat... :))
                        Kuullostaa tutulta :D Harmillisesti ehdin vetää Dinitrolit pohjaan ennen, kuin kuulin tuon muovimassan olemassa olosta.

                        Comment


                        • #42
                          Dinitroli lähtee kyllä hiekalla... :)

                          Sain kuskin puolen taka-akselin ripustuksen yllätyksen kursittua tänään hyvään kuntoon, ja puhalsin loputkin taka-akselin kiinnikkeistä. Pitänee vissiin räpsiä kuvia, kun niitä vielä saa.

                          Comment


                          • #43
                            Äh ja uh. Eilen illalla kannettua romut projektiteltasta pois ja tänään 12 tunnin työrupeama. Saas nyt nähdä onnistuisiko tänä kesänä livauttamaan projektia vähän eteenpäin, välttelemään nakkikonetta ja muita houkutuksia.

                            Eli ajokista tuli purettua pois sähköt, moottorivaihteisto yksinkertaisemmalla tavalla, korin nostin teltan kattoon killumaan ja lötköllä oli helppo lanata voimalaite pois auton alta. Aika brutaalia, mutta se toimi.

                            http://www.lokatek.fi/temp/syncro/

                            Nyt jos joku tarvitsee; Toimiva 2,0 / 290tkm ajettu JS-moottori ( lohko + kansi ) lähtee edullisesti.

                            Comment


                            • #44
                              Ja Haynesia lainaten "Refitting is the reversal of removal".

                              Comment


                              • #45
                                Oho, talvi meni että vilahti. Mitään ei ole tapahtunut. Mikä hemmetti näissä projekteissa aina kusee? Kuskin ovi hommattu, eli nyt on pellit kasassa. :))

                                Comment


                                • #46
                                  Yleensä 2 vikaa, 1. ei oo rahaa ku tarvis, 2. Silloin ku on rahaa niin ei oo aikaa/viittiä :)

                                  nimimerkillä koska perkele saan rapeen ajoon :D

                                  Comment


                                  • #47
                                    Kuskin ovi hommattu, eli nyt on pellit kasassa. :))
                                    Kell' onni on, se onnen kätkeköön... Tartteis jostain löytää vielä se kuskin ovi ;-D

                                    Comment


                                    • #48
                                      Kuskin ovi saatu kiinnitettyä.

                                      Projektin vaihe ulkoistettu, volkkari lähtee kuntolomalle pariksi viikoksi.

                                      Comment


                                      • #49
                                        Kappas helvetti jäätyi.

                                        Comment


                                        • #50
                                          No jo totisesti :D

                                          Seuraava homma tehdä traileri?

                                          Comment


                                          • #51
                                            Voiko olla mahdollista?

                                            Comment


                                            • #52
                                              Putosin.

                                              Comment


                                              • #53
                                                Ei kiireellä tule ku kuspäisiä lapsia.. Mitä sitä hoppuilemmaa

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Kas, Kanerva löysi sen oven lopulta ;)

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Jos toteutustahti pysyy samana, hylsy tulee maalarilta suoraan museokatsastukseen =)

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Kaukonäköistä. Oman auton maalaus valmistui niin nopeasti, että olisi kunnostettava museointiin uudelleen =)

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Porkkiksen kommentti oli kyllä aika osuva, kun kattelee tän topicin alotuspäivämäärää... :)

                                                        No toivottavasti työ on sitten perusteellistakin. Eihän sitä hätäillä kannata ;)

                                                        Comment

                                                        Working...