Niinno, pussukka menee sisälle, että saahan siitä tangon ohi jotain. :)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
t89q 2.3 --> "S2 Sedan"
Collapse
X
-
Pussukka joo, mutta se aukon verhoilu kontin puolelta ei. Pitää tehdä joko reikä tai poistaa se palanen.
Comment
-
Vaikka verrokki on nyt huono, niin alfaprojektistani löytyy ristikko takaselkänojan takaa.
Jäykistymisen huomasi pelkästään jo autoa tunkatessa erittäin hyvin. Itse vaikutusta ajokäyttäytymiseen ei vielä ole, koska tuon lisäämisen jälkeen auto ei ole ollut vielä ajossa. Tuon lisäksi tuli kylläkin jäykempi takavakaaja, poikkituki eteen, jne niin pelkästään tuon vaikutusta en voi koskaan tarinoida.
Comment
-
Otin kuvan tuosta systeemistä tankki paikallaan. Vielä kun jaksaisi upata nettiin. Aika ylös se menee, mutta kyllä sinne poikkituen saa vedettyä. Tankki kannattaa ehkä siinä mielessä käyttää paikallaan, että saa mitoitettua.
Comment
-
Nyt on Dinitrolin kiveniskumassalla käsitelty kontin pohja. Vaikuttaa siltä, että ei pitäisi ihan heti ruoste yllättää. Pellin saumakin vaikuttaa tiiviiltä. Suihkin vielä kontin kautta vähän kotelosuoja-ainetta pyöränkaariin sen mitä saa, loput sitten etupuolelta, kun helmat on maalattu. Samaa kamaa meni myös takakelkan sisään. Lisäksi laitoin kiveniskumassan myös etutolppien pintaan, takatolpat saavat saman käsittelyn, kunhan ne Terholta saapuvat.
Seuraavaksi pitää tehdä uudet lämpösuojat pakoputkelle, koska vanhat ovat kiinnityskohdista revenneet puhki. Millin alumiinipellistä syntynee. Ellei Terholla ole jossain takataskussa ehjempiä. :) Tämän jälkeen voi pukit siirtää kelkkojen alle ja putsailla ja maalailla helmat. Sen jälkeen pääseekin maalipinnan kimppuun.
Uusia kuvia http://pasin.kuvat.fi/kuvat/Audi+90+...a/IMAG0317.jpg eteenpäin.
Comment
-
-
Yksi lämpösuojapelti on paikallaan. Nykyisen putkiston kanssa puolet siitä on kyllä turhaa: http://pasin.kuvat.fi/kuvat/Audi%209...a/IMAG0337.JPG. Tein vanhan lämpösuojan mukaan ja putkisto oli irti. Pitää pätkäistä tuo turha pätkä tuosta pois. Äänenvaimentimen päälle pitää vielä askarrella toinen pelti. Myös ulostuloa pitää hieman muokata: http://pasin.kuvat.fi/kuvat/Audi+90+...a/IMAG0335.JPG. Samalla tuo ovaali ulostulo vaihtuu kahteen 3" rosteriputkeen.
Pohjamassojen rälläköintihommat alkaa pikku hiljaa maistua puulta, onneksi enää kuskin puoli jäljellä. Apukuskin helma sai epoksimaalit pintaan ja myöhemmin ruiskulla kiveniskumassaa. Kivisuihkulle alttiit osat päällystän koriliimalla takakaarien tapaan. Koitin myös etsiä pohjasta massan läpi menneitä kolhuja ja maalata nekin samalla.
Uudet kuvat http://pasin.kuvat.fi/kuvat/Audi%209...a/IMAG0331.jpg eteenpäin.
Comment
-
Pakkanen asensi Peugeotiin vähän jämäkämmän alustan: http://pasin.kuvat.fi/kuvat/Audi%209.../VIDEO0008.3gp
Comment
-
Päivitelläänpä vähän. Alustahommat on tehty loppuun ja joka paikassa on kiveniskumassat. Pakoputkistolle on tehty uudet lämpösuojat ja ulostulo tähtäilty oikeaan paikkaan.
Samalla katselin eBaysta vähän jarrusatuloita eteen ja päätin laajentaa autokantaa muihin saksalaismerkkeihin. Lopulta löysin W140-ässämersun nelimäntäsatulat hintaan 90 e rahteineen ja päätin ostaa ne. Sopivat 30 mm levylle, joten Urssin etulevy sopii kaveriksi. Yllätys oli mukava, kun sovittelin satuloita nilkkaan ja muutostarve on melko vähäinen. 2,5 mm puoleltaan reikää isommaksi ja 6 mm sorvattu aluslevy väliin. No, sitten oli kerran luppoaikaa niin mietin takajarrupäivitystä. Terholta (kappas) sattui löytymään Urssin takasatulapari korjauskuntoisena, joten tilasin eBaysta männät ja tiivistesarjat. Nykyisten Peugeot 605:n takalevyjen (290x10 mm) kanssa tarvittiin orkkissatuloilla adapterit ja näiden adapterien kanssa taakse sopii Urssin satuloiden kanssa kivasti D3:n 310x22 mm takalevy. :) Väliin tarvitaan taas muutaman millin sorvattu aluslevy. Päätin vielä, että maalataan satulat VHT:n erittäin hyväksi todetulla Engine Enamelilla. Kun pullat on otettu uunista, on lopputulos tämä.
Takanavoiksi tuli nyt B5q:n navat, joiden offsetti internetin mukaan on sama, paskat. Tuolla ei onneksi tässä kohtaa ole merkitystä, kun jarrut menevät uusiksi. Myöskin HP2-navat edessä piti olla S2 bolt on, paskat. Offsetti on täsmälleen sama mitä 7A sedanissa, joten urssilevy ottaa alapalloon kiinni. Tähän tehdään sorvarin toimesta pieni korotus, jolla päästään S2:n offsetiin. Palikat eivät vielä ole käsissä.
Kunhan kaikki romut saadaan vanteiden alle, niin tiputan auton alas ja sitten alkavat korityöt.
Comment
-
Asensinpa eilen poikkituen etutolppien väliin. Melko vähällä vaivalla siitä saa siistinnäköisen, kun on uudet palikat käytössä. Bilteman parannusmaalin värikin sattui yllättävän kohdalleen, vaikka kuvassa näyttää vaaleammalta. :) Webaston kanssa meinasi olla vähän tiukkaa, mutta mahtuihan se kyljelleen akkukotelon pohjalle.
http://pasin.kuvat.fi/kuvat/Audi%209...a/IMAG0467.jpg -->
Comment
-
Kohta alkaa olla auto siinä kunnossa, että sen voi tiputtaa pyörilleen. Takajarrut on asennettu paikalleen ja parin millin satulan viilauksella mahtuu 16" vanne päälle. Koko on siis sopiva. :) Tein uudet adapterit 8 mm latikasta, niin sain satulan hieman sisemmäksi: http://pasin.kuvat.fi/kuvat/Audi+90+...a/IMAG0512.jpg
Koska etunapojen offsetti oli sen 5 mm pielessä, niin kaveri sorvasi hieman Bilteman spacereita laadukkaammat kalikat, jolla homma saatiin kuntoon. Juholle taas isot kiitokset!
http://pasin.kuvat.fi/kuvat/Audi+90+...a/IMAG0529.jpg
http://pasin.kuvat.fi/kuvat/Audi+90+...a/IMAG0530.jpg
http://pasin.kuvat.fi/kuvat/Audi+90+...a/IMAG0532.jpg
http://pasin.kuvat.fi/kuvat/Audi+90+...a/IMAG0534.jpg
http://pasin.kuvat.fi/kuvat/Audi+90+...a/IMAG0541.jpg
Summa summarum: jos haluaa S2-navat niin kannattaa ostaa S2-navat. Etu- ja takapään hinnaksi tuli yli 250 e + pähkäilyt ja vittuuntumiset ja takapäässä offsetti on vielä pari-kolme milliä väärä. Mutta onpahan nyt viispulttinavat, 'kele!
Etujarrutkin löysivät eilen paikkansa ja melko pienellä modauksella nuo satulat istuvat paikalleen: http://pasin.kuvat.fi/kuvat/Audi%209...a/IMAG0550.jpg ja eteenpäin.
Etualapallojen kanssa tuli pieni tenkkapoo. TRW:n katalogin JBJ116 ja JBJ318 osoittautuivat 7A-sedanin palloiksi, vaikka pitivät olla Coupen pallot numeroiden mukaan. Erohan on tämä, eli tuo uusi osa on Coupen. Hommaa sotkee vielä se, että eBaysta löytyvissä kuvissa samalla numerolla oleva osa on kuitenkin tuon Coupen pallo ja samalla numerolla oleva osa tallin pöydällä on sedanin pallo. Sen takia en saa etupäätä kasaan. Toivotaan, että homma selviää alkuviikosta. Jos ei, niin pitää taipua ostamaan orkkista 20 e/kpl kalliimpaan hintaan. Ei sillä kyllä taas tässä konkurssissa suurta väliä olisi, mutta silti. ;)
Porkkiksen kanssa laitettiin myös teräksinen alahihnapyörä paikalleen, niin voi vähän huolettomammalla mielin huudattaa jäykillä venajousilla. Pakkohan se oli sitten laittaa käyntiin ja vähän kaasutella, tuli ihan moottoripyöräajat mieleen talven jälkeen. ;) Eipä tuo oo käynykään ihan vähään aikaan.
Kaikki uudet kuvat tästä eteenpäin: http://pasin.kuvat.fi/kuvat/Audi%209...a/IMAG0495.jpgViimeksi muokannut pasi_; 17.3.2012, 09:31.
Comment
-
Alapallohommakin selvisi. Joku on jossain pakannut sekä TRW:n että Moogin paketteihin väärät osat. Toisella tilauskierroksella samoilla numeroilla tuli oikeat osat.
Vaan traktorihan siitä kuitenkin tuli, vaikka kaverilta saadut S2 Coupen "helvetin matalat jouset" on alla. On se sedan sitten niin paljon kevyempi.
http://pasin.kuvat.fi/kuvat/Audi+90+...a/IMAG0619.jpg
http://pasin.kuvat.fi/kuvat/Audi+90+...a/IMAG0620.jpg
Pitää nyt tehdä tuo valmiiksi ja katsotaan sitten, että häiritseekö korkeus liikaa vai ei. Mutta lopultakjin pääsen pohjatöiden kimppuun.
Comment
-
Korkeushan on ulkonäöllisesti juuri oikea silloin, kun renkaasta kaareen on joka kohdasta yhtä pitkä matka. :) Tuosta pisteestä jos madaltaa, niin kaaren yläosa tulee lähemmäs rengasta kuin sivut -> näyttää pöljältä.
Comment
-
Niin miekin sanoin jokunen vuosi sitten. Nyt pitäis olla matalampi. :) Tai sitten naksun suuremmat pyörät.
Btw on muuten melkoisen toimiva DIY jarrujen alipaineilmauslaite. http://pasin.kuvat.fi/kuvat/Audi%209...a/IMAG0601.jpg. Hintaa tuli n. 15 e.
Comment
-
Meinasin sanoa että housuissas näyttää pöljältä, mutta eihän sitä taas kukaan olis tajunnut että tässä vaan tuttujen kesken huudellaan. Pitävät vielä idioottina. Jätän siis tietysti sanomatta.
Ite siis pidän kovasti sellasesta ysäri-touring car luukista. Arvelen ettei pasikaan osaa nähdä tuon hienoutta kuten minä :)
Comment
-
-
Hehe, mä kelasin että omalta kohdalta maine on menny niin ei oo niin väliä. :) Luulen että jos Samilla on tuonnäköiseen madallukseen intohimoja, niin ihan tavan coilisarjalla pääsee jo aika hyvään alkuun. Tässä kuvassa on variantte säädetty niin ylös kun järkevästi saa, eli madallukseen olis varaa kait tuosta 80mm.
Comment
-
Itellähän jäi kierros tolppia, joista on jousilautasia tiputettu ja takapäästä laikattu lautaset jo irti. Noihin voi vaikka viritellä kierteitä, jos sille tuntuu. Rallyracestahan saisi etutolppiin kierreholkkisarjaa, takatolppiin pitäisi jostain etsiä > 55 mm halkaisijalla. Iskarithan on pari vuotta vanhat Bilsteinit, joten niille tuskin tarvitsee mitään tehdä
Mutta Nykäsen sanoin, "madallushan se on mielessä, mutta maalataan nyt ensin".
Comment
-
-
Muistaakseni n. 200e posteineen oli parilta. Nuo kyseiset loksut on b4-malliset täysin, löytyyhän niitä saksan ebaystä sitten kaikennäköisiä levitettyjä yms tuninkeja.
Comment
Comment