Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

t89q 2.3 --> "S2 Sedan"

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #61
    Kuuleri on ollut keulalla jo melkein vuoden ja putkisto yli vuoden. Pitää nappailla lisää kuvia.

    Comment


      #62
      Nyt olisi kymmenisen kappaletta uusia kuvia. Myös uutena kiiltävästä pakoputkistosta. :)

      Kääntämällä kuulerin tukikehikkoa alaosasta ulospäin sain dampperille hyvin tilaa. Koitin hieman puskuriakin sovitella paikalleen, mutta ei sen paikkaa väärillä lokareilla oikein saa kohdalleen. Näytti kuitenkin siltä, että kuulerin kanssa ei ongelmia tule, kun ahtoputki kulkee alakautta. Laturin kohdalta kehikkoa pitää hieman muokata, ettei laturi ota kiinni. Lyhyemmällä hihnalla homma olisi myös onnistunut, mutta ajattelin pitää alkuperäisen pituuden, niin sen jostain kirjasta unohtamisen jälkeen löytääkin. Eipä tuo kummoinen homma ole muokata.

      Pitäis vissiin vähän siivotakin tallissa. :)

      Comment


        #63
        No jopas ovat jekun keksineet. A4:n laatikossa ei ole viispytyn toista kohdistusholkin reikää koneistettu ollenkaan, vaan se on valun jäljiltä. Mitäpä sitä tietysti koneistamaan, kun ei enää viispyttyjä autoissa ole. Aiheuttaa kyllä hieman lisähommia ja nostaa lievästi v-käyrääkin...

        Comment


          #64
          Onko tuo uusi laatikko 01e vai 01a? Mistä haistelit jo etukäteen, että käy suoraan senkun laittaa?

          Comment


            #65
            01E. Kyllähän se käy, kun kaikki 01E:t käy. Kytkinkoppa on ETKAn mukaan samalla numerolla kuin S2/RS2, mutta reiät on luultavasti koneistettu vain varaosana saatavassa kopassa. TDI:hin tehtaalla asennetussa niitä ei sitten näköjään ole.

            No, kaverilta saan tänään vähän holkkeja, joiden läpi voi porata käsiporalla sopivan reiän. Teen vanhan laatikon pohjalta porausjigin. joka tulee oikeanpuoleiseen yläkohdistusreikään ja vasemmanpuoleiseen alakohdistusreikään.

            Lisäilin muutaman uuden kuvan vauhtipyörästä jne.

            Comment


              #66
              No niin, nyt on laatikko paikallaan! Juholle suuret kiitokset sorvausavusta, tuli sellaiset tarpeet holkkireiän tekoon, että homma sujui kuin elokuvissa. Tästä lähdettiin liikkeelle. Seuraavaksi rakentelin porausjigin ja porasin kahdella erikokoisella terällä reiät läpi. Huomatkaa vaihtoholkit. :)

              http://pasin.kuvat.fi/kuvat/Audi+90+...8Custom%29.JPG
              http://pasin.kuvat.fi/kuvat/Audi+90+...8Custom%29.JPG
              http://pasin.kuvat.fi/kuvat/Audi+90+...8Custom%29.JPG

              Porauksen jälkeen holkki mahtui puoliväkisin paikalleen, pieni hionta ja sen jälkeen se upposikin sormineen paikalleen.

              http://pasin.kuvat.fi/kuvat/Audi+90+...8Custom%29.JPG
              http://pasin.kuvat.fi/kuvat/Audi+90+...8Custom%29.JPG

              Tämän lisäksi sovittelin laatikon kannakkeet paikalleen:

              http://pasin.kuvat.fi/kuvat/Audi+90+...8Custom%29.JPG
              http://pasin.kuvat.fi/kuvat/Audi+90+...8Custom%29.JPG

              Vaihdetankoa ja keppiä pitää vielä hieman säädellä ja väännellä, että kaikki pykälät menevät päälle. Tällä hetkellä ongelmana on se, että pakin mennessä päälle vitonen ja kutonen ovat aivan rajalla, menevätkö päälle vai ei. Toisin päin säädettynä pakki ei mene päälle. No, jos tuo ei toimi niin laitetaan koko vivusto keppeineen. Tuossa olisi vain lyhyemmät kepin liikkeet.

              Venttiilinjousiakin vähän vaihtelin, mutta homma jäi kesken, kun kaveri joutui lähtemään töihin.

              Comment


                #67
                Mitkä vetarit ja perä sulla on käytössä?

                Comment


                  #68
                  Vakioperä (AEC), 4.11. Etuvetarit on 108 mm:n sisänivelillä ja 82 mm pyöränlaakerilla. Takavetarit on 100 mm:n nivelellä.
                  Viimeksi muokannut pasi_; 10.4.2011, 20:44.

                  Comment


                    #69
                    Tiistaina piti olla pikkuhomma ja sitten käyntiin. Huomenna vois olla sen käynnistyksen aika. :) Menee muuten ihan älyttömästi aikaa pelkkään pikkunysväykseen siellä täällä.

                    Apurunkoihin tuli lopulta sitten Superflexin puslat. Kaverilta ostetuista orkkispuslista kaksi hajosi asennettaessa ja yksi meni tuurilla ehjänä. Pakko todeta, että siihen vaaditaan joku puristin, muuten ei mene vaikka kuinka varovasti yrittäisi reilulla rasvalla. Lemmarilla puristamalla ei saa riittävän tiukkaan, kun lemmari lipsahtaa. Uretaanit meni hieman vähemmällä tappelulla.

                    Uusia kuviakin on taas esillä.

                    Comment


                      #70
                      No niin, koeajo on suoritettu. Vähän pakoputken lämpösuoja ottaa johonkin kiinni, rivakammassa kiihdytyksessä pärisee. Muuten tuntuis toimivan ookoo kaikki, paitsi kytkin. Se ei irroita kunnolla. Jää aivan huulille niin, ettei vaihteet mene sujuvasti päälle. Pitänee mietintämyssyä vaivata, että mikähän voisi olla vikana. Pääsylinteri meni melko helposti paikalleen, joten saattaa olla, että siihen suuntaan vika kääntyy. Millaisia työsylinteri/pääsylinterikombinaatioita olette käyttäneet 01E:ssä yksimassavauhtipyörällä? Tuo oma työsylinteri meni vaan melko helposti paikalleen ja sitä ei tarvinnut puristaa kasaan asentaessa läheskään niin paljoa, mitä yleensä on tarvinnut.
                      Viimeksi muokannut pasi_; 23.4.2011, 22:42.

                      Comment


                      • #71
                        Miten nokat tuntuu vaikuttavan noin säätämättä?

                        Comment


                          #72
                          En ole vielä kiusannut, kun ei ole seosmittaria kiinni. Ei oikein osaa vielä sanoa.

                          Comment


                            #73
                            Kiusasinpa kuitenkin. Ei ainakaan noilla ajoituksilla mene mihinkään. Ahdot ei nouse ja ei kyllä ole kulkuakaan. Pitää käännellä vähän imunokkaa myöhäisemmälle ja katsoa persdynon vaikutus.

                            Eko se on kuitenkin. Kutosvaihteella vajaa 7 km suoraa tietä 88 km/h keskikulutuksella 7.0. :)

                            Comment


                              #74
                              Jatketaanpa tätäkin taas. Auto on ollut ajossa kuukauden verran ja ihan hyvin pelaa. 7A:n nokilla lopputulos oli melko puhditon vapari. Yläpäässä ei ollut enempää voimaa, ahdot eivät nousseet ja väännot olivat aivan kateissa. Imua myöhäisemmälle kääntämällä käytös parani hieman, mutta oli edelleen puhditon.

                              Seuraavaksi otin rälläkän ja tein pienen modifikaation vakiolle pakonokalle. Pakonokka imupuolelle laitettuna alkoi löylyä olemaan huomattavasti paremmin. Ei tuo vielä vakionokkaista hirveästi paremmin vedä keskialueella ja herää aavistuksen myöhemmin, mutta 7800 rpm asti vetää puhtaasti puutumatta. #6 pesä on vielä ahtimessa paikallaan. Dynoon en vielä ole ehtinyt. Katsotaan nyt, että käynkö mielenkiinnosta dynossa tuolla pakopesällä vai laitanko suoraan #8:n.

                              Auto on tällä hetkellä liikenteestä poistettu ja tilalla on Peugeot 205 1.4. :) Lisäksi pihassa on yksi konevikainen 1.9 TD B4, josta on tarkoitus ottaa peltiosia. Joitain osia tulee myöhemmin myyntiin, vink vink. Ajatuksena olisi saada Kemoraan uudella maalilla. Jos ei ehdi niin sitten ei. Pösöllä en kuitenkaan tule. :)

                              Comment


                                #75
                                Pösöllä on ollut niin mukava ajaa, että en ole saanut aikaiseksi yhtään mitään. Sen varran rullamitan kanssa mittailin, että B4:n takakaaret olisivat varmaan ihan jees, mutta ne ovat n. 5 cm suuremmat kuin t89:n ja lisäksi takarengasta pitäisi siirtää jokunen sentti taaksepäin. Haiskahtaa ainakin tässä vaiheessa siltä, että B4:n takakaarien asennus ei todellakaan ole helppo homma. Jos jollain on asiasta tietoa tai vinkkejä, niin saa antaa. Pitänee varmaan tällä viikolla koittaa jo jotain saada aikaiseksi tuonkin suhteen.

                                Comment


                                  #76
                                  Kokeilin samaa nokkamodia, tosin vielä en oo päässy testaamaan. :)

                                  Comment


                                  • #77
                                    Onko tekniikkapuolella tapahtunut? :)

                                    Comment


                                      #78
                                      Tekniikkapuolella ei ole tapahtunut mitään ja auto on edelleen tallissa. Pikku hiljaa etenee korihommatkin, kun tässä syksyllä motivaatio palasi. Kori on nyt purettu lähes maalauskuntoon ja peltitöitöitä on aloitettu. Ensimmäiseksi sovitetaan S2 Avantin takapuskuri ja tehdään B4:n etulokasuojista takakaaret:

                                      http://pasin.kuvat.fi/kuvat/Audi%209...ti/Korihommia/

                                      Sen jälkeen siirretään taka-akselistoa niin, että pyörät on keskellä kaaria. :)

                                      Comment


                                        #79
                                        Hommakin on edistynyt sen verran, että pätkä helmaa on vaihdettu apukuskin puolelle. Vanha helma oli sen verran kasassa, että sen oikaiseminen ei olisi ollut järkevää. Helman sisällä näytti olevan varsin tervettä peltiä, joten sen puolesta näyttää hyvältä.

                                        Takakaaretkin on hitsattu paikalleen, seuraavaksi pitäisi alkaa miettimään sisäpuolen koteloiden reikien täyttämistä. Täälläkin näyttää pelti hyvältä, ainoastaan kuskin puolella oli yksi reikä, joka johtuu siitä, että jossain vaiheessa suojamassan alle on päässyt paskaa ja lopputulos oli tämä. Tuolla oli joku 2 cm:n kerros kuraa välissä. Ihmettelin, että onpa hapanta peltiä, kun yhtäkkiä rälläkkä upposi kuin voihin. :)

                                        Uudet kuvat löytyvät ylläolevasta osoitteesta.

                                        Comment


                                        • #80
                                          Hyvähyvä :)

                                          Tuleeko pintaan sama punainen?

                                          Comment


                                            #81
                                            Pintaan tulee varmaan Misanorot. Kuitenkin nykyistä riittävän lähellä oleva, koska en aio maalata luukkujen sisältä.

                                            Käsi ylös, kenellä menee t89:ään 235/35R19 klik. :) B4:n etutukivarsilla siirretään pyörää 25 mm taaksepäin, niin saadaan se kohdalleen. Alkuperäisellä tukivarrella pyörä ei aivan satu keskelle klik. Ei siihen nyt 19" pyörää tule, mutta tuolla on hyvä sovittaa. 225/40R18 on 5 mm säteeltä pienempi.

                                            Hieman ahdasta on takapäässä, mutta eiköhän sinne rälläkällä lisää tilaa tule. Nyt pitäisi löytää jostain B4:n etutukivarret lainaan sovitusta varten.

                                            Comment


                                              #82
                                              Pasi jos tarviit mankelia kaarien muotoiluun niin semmonen löytyy. :)

                                              Comment


                                                #83
                                                Tuo yksipulttikiinnitys on kyllä tosi pro! http://pasin.kuvat.fi/kuvat/Audi+90+...a/IMAG0166.jpg

                                                Comment


                                                  #84
                                                  Pindrive on aina pro.

                                                  Comment


                                                  • #85
                                                    Pitäiskö nyt sanoa "because racecar"....?

                                                    Comment


                                                      #86
                                                      Mika: palataan asiaan. Saako sillä mankeloitua sisäkantin niin, että sisäpellin saa väliin? Eli kaksinkerroin.

                                                      Comment


                                                        #87
                                                        Saa sillä. Omasta vaan joskus oikasin kaarta ku otti rengas kiinni.

                                                        Comment


                                                          #88
                                                          Hyvä homma. Sen verran lyhyempi tuo t89:n takakylki on, että puskuria piti ottaa vielä aavistus ulospäin. Nyt alkaa omaan silmään olemaan jo vähän turhankin ulkona: klik. Viitsisikö Sami tai joku muu (mielellään punaisen) Compin omistaja ottaa samanlaisia kuvia perästä, mitä tuo on. Voisi vähän verrata.

                                                          Comment


                                                            #89
                                                            Hyvältähän tuo näyttää!

                                                            Comment


                                                              #90
                                                              B4:n tukivarsi Coupen alapallolla testattu. Pyörää pitäisi saada vähän ulospäin ja taakse. Eli laitetaan 7A-sedanin pallo, joka tuo pyörää vielä taaksepäin. Pikkaisen vinkua tukivarteen ja hyvä tulee.


                                                              Sehän pyörii: http://pasin.kuvat.fi/kuvat/Audi%209.../VIDEO0006.3gp :)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X