Todella hieno kuva!
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
t89q 2.3 --> "S2 Sedan"
Collapse
X
-
A3:n penkitkin saapuivat ja siirtyivät autoon kiinni. Takakiskoihin sopivat suoraan, kun ulompaa muovirullaa hieman hioi, laittoi kolme aluslevyä väliin ja taivutti hieman apurullan vartta.
http://pasin.kuvat.fi/kuvat/Audi+90+...724_193557.jpg
http://pasin.kuvat.fi/kuvat/Audi+90+...724_193726.jpg
Etupäähän piti tehdä hieman enemmän muutosta. Korista vanha etukiinnike irti ja tilalle kulmaraudasta tehty tuki:
http://pasin.kuvat.fi/kuvat/Audi+90+...728_155251.jpg
http://pasin.kuvat.fi/kuvat/Audi+90+...727_164054.jpg
Lopputulos on siisti. Taisi käydä niin, että penkit ovat rhd:stä ja siitä johtuen kulumaa on vähän vain apukuskin penkissä. Ovat kyllä hyvät istua ja tukea on aivan eri malliin:
http://pasin.kuvat.fi/kuvat/Audi+90+...727_164402.jpg
http://pasin.kuvat.fi/kuvat/Audi+90+...728_164752.jpg
Huonona puolena se, että 15-20 mm istutaan nyt ylempänä. Lyhyt kun olen niin siitä ei ole haittaa, mutta kypärä hipoo juuri ja juuri kattoon, mitä ei ennen tapahtunut. Pitää vielä tutkia, että saisiko noita jotenkin järkevästi hieman alaspäin.
Comment
-
Päivitellääs vähän. Turbotohtori laittoi nykyistä ahdinta vastaavaan kompurasiiveksi KTS:n billet-version ja samalla vaihtui pakopesä #6 -> #8. Herääminen ei juuri tuosta muuttunut ja vetoja tuli hieman lisää, joten homma vaikuttaa onnistuneelta. Porkkiksen kanssa nostettiin ahtoja 1.9 bar -> 2.5 bar ja säädeltiin seoksia kohdalleen. Sitten hiljentelin ja kuulin, että moottorista kuului melkoisen pahankuuloinen naputus/sirkutus. Samalla moottori ei oikein käynyt nätisti, tyhjäkäynnillä kuulosti että kävisi neljällä, mutta kun kaasua antoi niin kyllä kaikki oli pelissä. Käynti tasaantui hetken päästä, mutta ääni jatkui. Ääni paikallistettiin venttiilikoneistoon ja kun homma ei kuulostanut alkujärkytyksen jälkeen fataalilta, niin ajeltiin varovasti takaisin pois hiljaisilla kierroksilla ikkuna auki. Yhtäkkiä ääni hävisi veitsellä leikaten ja eikä sitä sen kummemmin kuulunut. Ei kuitenkaan enää vedelty täysillä. :)
Selvästikin tuo nyt on hydraulipainimista johtuva. Onkohan tuossa käynyt niin, että joku/jotkut nostajista olivat niin löysiä, että venttiili ei auennut kunnolla ja siksi kävi vähän huonosti? Vai niin kovia, että venttiili jäi vähän raolleen? Ennen äänen kuulemista vetoja oli kuitenkin ihan kivasti ja seokset oli kohdallaan. Puoli tuntia ennen tätä tyhjäkäynnillä kuului hyvin mieto erikoinen ääni, mutta en lähtenyt sitä sen kummemmin miettimään. Eli vika oli jo silloin alkanut.
Voiko tuo ahtojen nosto aiheuttaa sen verran lisäkuormaa venttiilikoneistolle vai onko nyt vain sattunut tuurilla tähän kohtaan? Hytikoita en vaihtanut moottorinvaihdossa vuonna 2004, että onhan niillä kilometrejäkin takana. :) Uudet on tulossa ja jakopääkin vaihtuu samalla.Viimeksi muokannut pasi_; 14.9.2015, 21:12.
Comment
-
Nyt on nostajat vaihdettu ja jakopää tehty. Hienosti pelaa. 2.5 barin ahdoilla loppuu polttoaine, joten tiputettiin suosiolla alemmas. Dynolla yläkierroksilla meni laihaksi, joten pitää seuraavaksi selvittää, että onko syy suuttimissa, pumpussa vai linjassa. 521 hv ja 662 Nm sieltä kuitenkin irtosi. Edelleen lötkön turbiinilla, tosin "isolla" pakopesällä. :)
Tässä lämpökamerakuva välijäähdyttimestä vedon jälkeen. 600x300x76 mm kiinakuuleri.
http://pasin.kuvat.fi/kuvat/Audi+90+...vaus/Kuuma.bmp
Comment
-
Mukavat lukemat ja erittäin mielenkiintoinen kuva tuosta välijäähystä. Tuosta voisi arvella, että ylin kolmannes ei ihan hirveästi ole ns. töissä tuossa. Samaa ajatusta tukisi omat virtaussimuloinnit aiheen tiimoilta. Olen ajatellut omaan kokeilla semmoista, että kääntäisi tuon jättöpäädyn ympäri, eli lähtö tulisi yläreunaan vähän niinkuin s2 orkkiksessa. Josko sillä saisi virtausta tasoittumaan koko kennon alalle. Toki voisi myös askarrella jonkun ilmanohjaimen tuonne sisääntulopäädyn sisään.
Comment
-
Tuo on vain hyvä juttu, kun 2/3 on muutenkin puskurin sisällä. :)
Tässä kylmästä kuulerista kuva ennen ylemmän kuvan vetoa: http://pasin.kuvat.fi/kuvat/Audi+90+...Kylm%C3%A4.bmp. Pääty on vähän lämmin johtuen aikaisemmista vedoista.Viimeksi muokannut pasi_; 14.10.2015, 16:14.
Comment
-
-
Mittailin pakoputkiston vastapainetta, ja lopputuloksena katti on laikattu irti putkesta ja seokset meni laihalle. 14.2 V:lla syötetystä Bosch 044:stä taitaa loppua tuotto.
Onko kellään kokemusta tästä: http://www.finjector.com/verkkokaupp...e-p-531461-21/
Comment
-
Tässähän on pumppu auton alla linjassa, ei tankissa. Ja tuossa olisi rahalle aika hyvin vastinetta. Walbron tuotto näköjään romahtaa huomattavasti paineen noustua. 95 psi:n paineella (6.5 bar) tuotto on enää 230 l/h luokkaa, kun se tuossa AEM:ssa on vielä 310 l/h. 50 psi (3.5 bar) paineella eli pintakaasuajossa Walbron tuotto on taas 405 l/h, kun se on AEM:lla 370 l/h. Walbron kohdalla kierrätetään ja lämmitetään bensaa suurimman osan ajasta enemmän.
http://walbrofuelpumps.com/media/wys...-chart-650.jpg
http://aemelectronics.com/sites/defa...re-50-1005.jpgViimeksi muokannut pasi_; 17.10.2015, 21:24.
Comment
-
Joo tankin sisälle asennettavat on ysikymppisessä vähän hankalampi juttu. :) Eikös 044 työnnä 200l@5bar tms? Siihen nähden vaikuttaisi äkkiseltään olevan litraa per euro kohdallaan tuossa AEMin pumpussa.
Comment
-
Voisi päätellä, että pumpun tekniikka on erilainen. Tosin Bosch lupaa 200 l/h @ 5 bar (73 psi), joten tuo 044:n käyrä taitaa olla aika optimistinen. Tuolla tuotolla miulla riittäsi vielä ihan hyvin 044. :)
Edit: Tosin tämän mukaan tuo pitäisi paikkaansa ja 6 barilla ja 14 V:lla pitäisi vielä tulla 250 l/h. Joten onko nyt kuitenkin niin, että polttoainelinja on se mikä ahistaa, eikä pumppu? Releytin pumpun, jonka tuloksena jännite nousi 12.5 V -> 14.2 V ja bensa riitti vähän paremmin, mutta siltikin ollaan vielä laihalla.
http://www.bosch-motorsport.de/media...6426379pdf.pdfViimeksi muokannut pasi_; 18.10.2015, 08:11.
Comment
-
Nyt on mitattu painetta. 4.6 bar tyhjäkäynnillä pumpun päässä 4 bar:n painesäätimellä, eli 1-1.2 barin luokkaa on painehäviö putkessa. Täyskaasuvedossa n. 7 bar ja paine pysyi tasaisena, vaikka seokset meni laihalle. Eli eipä ole pumpussa vika vaan kyllä ne suuttimet taitaa tapissa olla. Konehuoneesta ei pääse helposti mittaamaan, joten mitattiin pumpulta.
Seuraavaksi testataan porkkiksen hyllyssä olevia 1000 cc -suuttimia.
Comment
-
Eipä oo suuttimet vielä vaihtuneet, mutta korjasin Webaston tehonpuutteen. E85:llä kun ei oikein tunnu lämmintä tulevan. Arduino Nano mittaa pumpun pumppaustaajuutta ja ohjaa samalla itse pumppua 37 % suuremmalla taajuudella. Nyt on 5 kW taas 5 kW eikä jotain aivan muuta. :)
Comment
-
-
Nyt on suuttimet vaihdettu ja porkkis sääteli sopat kohdalleen. Nelosvaihteella ahtojen noustua tulee kuitenkin vastaan jokin raja ja kone pätkäisee. Ei ehditty asiaan paneutumaan kunnolla ja se jäi seuraavaan kertaan. Kotimatkalla koitin kolme kertaa nelosella ja ei tuota tehnyt, eli selvästikin ollaan lähellä jotain rajaa.
Comment
-
Edistetään projektia hieman vähemmän tärkeällä osalla. :)
http://pasin.kuvat.fi/kuvat/Audi+90+...104_160419.jpg
Comment
Comment