Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

t89q 2.3 --> "S2 Sedan"

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Kyllä se on vähäpäästöinen auto ja ei ole vanhassa moottorissa ahdinta, mutta se ei haittaa, koska Pasilla on "uudesta" moottorista päästöluokituslappu ostettuna VV-autolta. Ko. paperi siis todistaa että moottori xxx alun perin autosta yyy täyttää päästönormin zzz.
    Eikä siis sillä ahtimella ole mitään merkitystä vaikka sen nyt noilla sivulauseilla päästöihin liitinkin. Veikkaan, että ajattelin jotain sellaista. Ahdettu tai ei, ihan sama kunhan normit täyttyy.

    Comment


      #32
      Kirjoitellaas vähän taas tännekin. Audi olisi nyt käytetty katsastuksessa. Ainoat huomautukset tulivat päästöistä; HC oli liian korkealla ja sitten hukkaportin säätöruuvi pitää sinetöidä :DD. Päästöjä pitää ihmetellä joku päivä jossain testerissä, vikaa en tiedä. Yksi voi olla se, että katsastuksen jälkeen seuraavana päivä oli vikakoodi "IDLE SWITCH", toivottavasti vika oli siinä. Säädin kaasuläppätunnistinta ja sen jälkeen ei ole koodia tullut.

      Prosenteiksi laskivat 24%, eli heittämällä menee alle 25%:n. :) Toivotaan, että AKEn sedät eivät keksi mitään lisäyksiä. Autolla on nyt ajettu yli 1000km ja mitään suurempaa ei ole ollut. Jäähdytysnestettä hävisi aika paljon, puhutaan litroista. Missään ei näkynyt vuotoa eikä hajua tullut mistään. Tarkastettiin tulpanreiästä männänpäät, kaikki olivat samanlaiset. No, sitten tarkastettiin turbo ja pakokanavat, ei näy vuotojälkiä. Sitten paineistettiin sylinterit paineilmalla, ei tule kuplia säiliöön. Sitten lopulta paineistettiin paineilmalla jäähdytysjärjestelmä niin, että korkista alkoi tulla paine ulos. Ja kappas vaan: imusarjan alla olevasta turbon jäähdytysvesiputken liitoksesta tulee vettä. Ja termarikotelosta alavesiletkun välistä. Vesi valui sopivasti lohkoa pitkin ja haihtui matkalla. Ja sitten taas kylmällä koneella sitä ei vuotanut, koska painetta ei ollut. Uusi lemmari toiseen letkuun ja toiseen kiristys ja veden häviäminen loppui. Eli mentiin aikalailla perse edellä puuhun. :) No, onpahan tarkistettu.

      Seuraavana olisi tiedossa vähän puskurin maalausta ja muutakin pientä maalaushommaa sekä kaikkea pientä, mitä ei mieleen tule. Mutta laitan sitten kuvia kun niitä otan.

      Comment


        #33
        No niin, taas on jotain turattu. Kyljet on maalattu, puskurit ja listat odottavat vielä samaa käsittelyä. Maalaushommista voin sen verran sanoa, että jos käytössä on rautakaupan 5 in 1 -paineilmasetissä mukana tullut ruisku, niin jälki on sen mukaista. :D No, valumia ei jäänyt ja pieni appelsiini ei niin paljoa haittaa. Maalaukseen tuo auto joskus kuitenkin menee. Pääasia, että on paljas pelti piilossa. Ja kyllä tuohon pintaan nyt tyytyväinen voi olla.

        http://s90.5cyl.net/gallery/2_24

        Sitten hankin eBaysta cruisen, ABY-S2:n kojelaudan johtosarjan ja porkkikselta ajotietokoneen. Ne tuli sitten laitettua heti kiinni. 5-6 päivää siinä meni 8-12 tunnin työpäivillä. Töiden jälkeen vaan suoraan tallille ja sieltä nukkumaan. Oli loppuviikosta Nuutisen poika hieman väsy, mutta mitäpä sitä ei tekisi sen eteen, että mittaristossa palaa valo, jos jarruvalopoltin on rikki... :DD Homma meni sillä lailla kuin suunnittelinkin, eli suurempia muutoksia johtosarjaan ei tarvinnut tehdä. Jotain pikkuhommia ja tietty tuo takapään johtosarjan modaus, mutta ei mitenkään maailmanlopun homma.

        http://s90.5cyl.net/gallery/2_25

        Talvikin tuli ja räääääääääääääääääääännnnnnnn tshhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!! Arvatkaas onko mukavaa? NO KYLLÄ!!!! Ero viime talveen on huomattava. Kyllä hymyilyttää, vaikka rahaa ei jäänyt kesästä mitään, kun kaikki meni audiin.... :)

        Mutta kuvia tulee taas lisää, kun jotain tapahtuu.

        Ja tuohon edelliseen postaukseen liittyen, ei ole vikaa löytynyt tyhjäkäyntipäästöjen liialliseen HC:hen. Leimaan sen sentään sain, mutta joutuu varmaan suuttimet viemään jossain vaiheessa pesuun. Mutta nyt on kevääseen aikaa ajaa, joten nou hätä.

        Comment


          #34
          Yksi tarkentava kysymys tuonon AAN-koneen keulakannattimen muutokseen. Kun luovuit siitä AAN koneessa käytetystä matalasta keulatapista, ja laitoit sen siihen normaalille asennuskorkeudelle, oliko lohkossa jo valmiiksi ne kaksi M10 reikää jengoilla? Yritin valokuvistasi hahmotella, mutta ei osunut silmään.

          Jos kysmys on epäselvä, yritän tarkentaa. :)

          Comment


            #35
            Sama lohko se on.

            Itselläni on AAN-alakertaan rakennettu pannu.

            Comment


              #36
              Jäiköhän pasilla tuo AAN:n vanha keulakannake mihinkä?

              Comment


                #37
                niit on repullinen menossa roskiin seuraavan kerran ku kaatikselle pääsen, eli jos ei pasilla ole niin täällä on.

                Comment


                  #38
                  Eiköhän se Pasillakin ole tallessa. Kai tuo itse kommentoi, kun näkee tämän keskustelun.

                  Sen verran muuten lohkojen eroista että mitään radikaalia minun ei tarvinnut muuttaa. Ainoastaan öljytikun kanssa oli vähän puuhailtavaa. Lisäksi alakulmassa on yksi kiinnikepultti eri tavalla, joten ilmastoinnin letkulle piti askarrella erilainen kiinnitys.

                  Comment


                    #39
                    Joo kyllä se keulakannake löytyy, jos tarviit.

                    Comment


                      #40
                      Tässä olis vähän kuvia viimekeväisestä kansirempasta. Turbon kannen tein 7A-vaparin kannesta.

                      http://s90.5cyl.net/gallery/2_28
                      http://s90.5cyl.net/gallery/2_29
                      http://s90.5cyl.net/gallery/2_30

                      Comment


                        #41
                        Laitetaas tännekin vähän juttua.

                        Laatikosta antautui pääakselilta kakkosen ratas, pari hammasta ajatteli siirtyä eläkepäiville ja kolmas oli jo osa-aikaisella. Muuten sitä ei ajossa huomannut, mutta yksi palanen meni torsenin ja kopan väliin ja teki pienen halkeaman, jolloin öljyä meni pakoputken päälle. Silloin aloin asiaa tutkimaan.

                        Päätin pihinä miehenä korjata laatikon. Ostin halvalla laakerivikaisen etuveto-dieselin laatikon pidemmillä välityksillä. Tästä laatikosta otin sitten pääakselin täydellisenä rattaineen ja toiselle akselille vaihdoin pari osaa lukuunottamatta kaikki osat dieselin laatikosta. Lisäksi paikallinen hitsausfirma korjasi haljenneen kotelon.

                        Tuloksena pidemmät välitykset, ei ääntä ja paremmin toimivat vaihteet kuin ennen. Hintaa koko hommalle tuli pari sataa euroa + öljyt, jotka ovat Redlinen MT-90:t. Ja lisäksi vielä tuplahampurilainen pippurijuustolla, paistetulla munalla ja pekonilla, jonka tarjosin itselleni onnistuneen rempan jälkeen... :)

                        Comment


                          #42
                          Kuvat on nykyään osoitteessa http://pasin.kuvat.fi/. Saattaa kevään aikana tulla jopa päivitystäkin, toivottavasti. :)

                          Comment


                          • #43
                            siisti sivikki.

                            ei vaan, asiallinen peli noin sliipperi-luukilla. kelpais tännekin tommonen muka-nopeiden-autojen kiusaaja :D

                            Comment


                              #44
                              mitä on mielessä??

                              Comment


                              • #45
                                Taitaa siellä olla B4 koppa mielessä.

                                Comment


                                • #46
                                  Perän takakumista

                                  Mistä pasi löysit käypäsen puslan tuohon takatuentaan? Tai siis minkä auton pusla oli noinkin käypänen?

                                  Sammaa vikkaa pukkaa, harmitta kun muuten on kaikki ylimääräiset välykset saanut kitkettyä pois. Muunmuassa myös laatikon remontoin, kaikkien laakereiden vaihto. Hävis jurinat :)

                                  Mites tuon perän laakerit, uusitko nekin?

                                  edit: Ai urkkiin saapi erikseen puslan, mutta typ89 ei saa. Jännä hommeli :D. Kysyin joskus tuota osaa, niin 150, siis se koko rauta :(. Tuota vois kokeilla, eikun siis maanantaina kyselemään.
                                  Viimeksi muokannut Pykis; 30.1.2010, 22:52.

                                  Comment


                                    #47
                                    UR-quattrosta saa perän päätypuslan, ihan marmorilta. Tais sama pusla olla mk1 golffissa moottorin tukikumina myös:)

                                    Comment


                                      #48
                                      Tuo on muistaakseni Saab 900:n moottorin pusla, johon on 3- tai 4-millisestä alumiinista tehty ulkokehälle "holkki". Hyvin se on siellä kestänyt ja hinta oli tarvikkeena edullinen. Tuo on rakennettu opiskelijabudjetilla, niin siellä on enemmänkin sellaisia ratkaisuja, joista olisi selvinnyt helpommin hieman suuremmalla rahallisella panostuksella.
                                      siisti sivikki.
                                      Kiitti, eihän tuo nuorisopuskuri kauhean kaunis olekaan. :) Auto on kyllä ihan nopeaksi osoittautunut. Kori alkaa olla vain siinä jamassa, että maali on lähtenyt, lommoja löytyy ja listojakin on pikku hiljaa irronnut ja niitä on vain kerätty talteen. Tarkoitus oli laittaa B4:n kaaret tuohon, mutta oon tullut siihen tulokseen, että B4:n kori on fiksumpi ratkaisu. Olen yrittänyt tässä etsiä siistikorista beenelkkua.

                                      Tekniikkapuoli on kuitenkin kunnossa, moottorissa on H-profiiliveivit, isommat suuttimet ja ilmansaantia ja -poistoa on hieman parannettu. Mukava peli aina, kun sisällä istuu, mutta ulkopuolelle päästyä paska kori alkaa ottamaan päähän. :) No, jospa tämä tästä pikku hiljaa...

                                      Comment


                                        #49
                                        Perän takapuslaa saa Powerflexiltä uretaanisena. Itellä on sellainen. Olihan se kalliin puoleinen, olisko ollu 70-80e kantturoissa tms.

                                        Comment


                                          #50
                                          Uretaanipusla taitaa vaan olla aika jämäkkä verrattuna alkuperäiseen. Ei ainakaan paranna mukavuutta.

                                          Comment


                                            #51
                                            Todennäköisesti ei. Itellä ei kuitenkaan voimansiirron kolaukset tai meteli muuttuneet suuntaan tai toiseen tuon puslan vaihdolla, joten ne tulee mulla jostain muualta. Perän sivukumit sekä vaihdelaatikon ja koneen kannakkeet on vielä uusimatta.

                                            Comment


                                            • #52
                                              Niin, uusitko sinä Pasi niitä takaperän laakereita? Vai loppuko vuotaminen pelkästään stefojen vaihdolla?

                                              Mitkäs ajovaloumpio nuo tuollaset o , 90 "tupla-heijastin" umpiot mut vilkku samassa? Tahtoo 80 kymppiin samallaiset :)

                                              Joo, ei tuollaista uretaanipuslaa himota ostaa, kuuluu jurinat entistä pahemmin. Kun ei tuota voimaa niin paljon ole tuossa 6A moottorissa että tartteis sellasen :D. Sehän kuuluukin vain sillon kun vaihtaa nopeasti moottorijarrulle tahi nopeasti kaasulle. Samoin jos vaihtaa nopeasti vaihteen.

                                              Comment


                                                #53
                                                Uusin laakerit, mut eipä olisi tarvinnut.

                                                Umpiot ovat 90:n umpiot, joista leikattu tuo sivussa oleva kromikohta auki ja sisään liimattu 80:n kulmavilkusta rankasti modifioitu heijastimen jämä. :)

                                                Orkkis
                                                Muokattu

                                                Tuota on vielä vähän siistitty noiden kuvien jälkeen ja muistaakseni vähän valoaukkoa suurennettu. Näytti hieman turhan pienelle.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Vai että semmonen modi. No itse tekemällä saa just sellaisen kuin haluaa.

                                                  Mites noi 90 tupla-umpiot, onko ne hyvät valoteholtaan? Luulis että käypi 80 kun vaihtaa maskin. Jos hommais sellaset jostain, mut tuohon vilkku hommaan en ehkä lähe, mielummin puskuriin sit vilkut

                                                  Comment


                                                    #55
                                                    Kyllähän noilla hyvin näkee, lyhyet on ihan perusvalot. Kunnon polttimot (itsellä lisäpitkissä 100 W H1, ei ole umpiot kärsineet) ja releytys.

                                                    Comment


                                                      #56
                                                      Vai b4 swappi. Lienekö tästä tulossa RS2 sedan lookkeri? Siinä olis puuhaa jos sedan b4 koppaa meinaa.

                                                      Comment


                                                        #57
                                                        Aika näyttää sitten, mutta RS2-puskuria ei melko varmastikaan tule. :) Vähän hiljaista on ollut taas autotarjonnan suhteen, mutta eipä tässä ole kiirekään. Voi vaikka speksata sivuvilkkuja tässä topikissa. :D

                                                        Comment


                                                          #58
                                                          Päivitellääs taas tätäkin vähän. Tarkoitus on tehdä hieman keväthuoltoa:

                                                          ABY-ohjausvaihde
                                                          ABY-imusarja
                                                          pikkukorisen öljypohja
                                                          3B-dampperi
                                                          6-vaihteinen laatikko
                                                          kevennetty NM:n vauhtipyörä
                                                          SRE-asetelma
                                                          Rostenin jäykemmät venajouset
                                                          säädettävä nokkapyörä + ketjupyörä
                                                          7A:n nokat, imua hiottu
                                                          S2-etupuskuri
                                                          B4-etulokarit
                                                          B4-takakaaret
                                                          B4-takapuskuri
                                                          maalaus
                                                          uretaanipuslat

                                                          Ajatuksena on saada lopultakin syyläri suoraan ja tilaa ilmastoinnin romuille, jotka joskus tulee toivottavasti hommattua ja asennettua. Laatikko tuli eBaysta vuosi sitten. Kyseessä on A4 1.9 PD:n laatikko, joten ei ole varmaan älyttömästi sikaa saanut. Välitykset näyttävät olevan varsin ookoo ja pitkä kutonen. Kahdeksassakympissä jotain 1700 rpm ja teoreettiset huiput 350 km/h luokkaa. :) Vaihdevivustona on täydellinen B5/C5-vivusto, jonka laitan joko keppeineen tai sitten vain pelkän tangon. Koko härveli on muuten täysin bolt-on, mutta tankoja pitää hieman lyhentää.

                                                          Tarkoitus oli laittaa B4:n kaaret tuohon, mutta oon tullut siihen tulokseen, että B4:n kori on fiksumpi ratkaisu.
                                                          Tulipa lähdettyä ostamaan yhtä Comppia Virosta, mutta se ei sitten aivan vastannut odotuksia. Ruottissa olisi ollut myös yksi muuten ookoo, mutta toinen takaovi oli aivan ruvella. Sen olisi joutunut sitten maalaamaan uudestaan ja tietysti koko auto sitten, kun eihän se sama väri olisi ollut. Homma sitten hiipui pikku hiljaa ja talokin tuli välissä ostettua. Se vei aikaa ja rahaa autoharrastukselta ja loppujen lopuks nekin autoon varatut rahat meni sitten muuhun. :) Tehdään nyt sitten tästä itse maalaten. Siitähän sen sitten näkee, mikä on lopputulos...

                                                          Laittelen kuvia tuonne kuvat.fi-palveluun, kun niitä tulee otettua. Kaikenlaista 3B/ABY-pimpulaa moottoriin tulen varmaan tarvitsemaan, kyselen niitä tässäkin ostoilmon ohella.

                                                          Ai niin, ainakin alkuun sijaisautona on Porkkiksen kasikymppi. :) Ei tarvii hetkeksikään luopua t89:n parhaudesta!
                                                          Viimeksi muokannut pasi_; 27.3.2011, 17:23.

                                                          Comment


                                                            #59
                                                            Jos joskus ajattelette, että on hyvä idea ostaa AAN ja tehdä siitä ABY/3B-sekoitus, niin ei kannata. :) On muuten melkoinen määri osaa ja pimpulaa, mitkä menee vaihtoon. Dampperi nyt meni ensimmäiseksi uusiksi, sillä AAN-dampperilla laturi tulee niin taakse, ettei lauhdutin mahdu paikalleen. Ajattelin sitten samalla laittaa kaikki pikkukorisen apulaitekannakkeet ja 3B:n dampperin.

                                                            3B-dampperia ei mistään löytynyt, mutta KV/NG-mallinen osa sattui Joensuusta purkamolta löytymään. Vertaillessa rikkinäistä 3B:tä ja NG:tä huomasin, että 3B:n kampuraa vasten tuleva osa on siinä pidempi. Tällöin myös NG:ssä jakohihnapyörä tulisi sisemmäksi. AAN/ABY:ssä on välissä timanttipinnoitettu (!) prikka, jolla hihnalinja menee millilleen samaan. Tällöin kuitenkin kiilahihnalinja on aavistuksen pielessä. Mistähän moinen voisi johtua? ETKAn mukaan NG:ssä dampperin ja hihnapyörän väliin tulee shimmilevy, joka vie hihnapyörää vielä syvemmälle. Onko NG:n lohkossa eroa tuon osalta, vai mistä tuo johtuu? Samaa pyörää käytetään myös kaikissa bensalötköissä 3B:tä lukuunottamatta.

                                                            Dampperi on myös lähes kiinni kuulerissa, vaikka siirsin moottonn niin taakse kuin se menee. Pitänee siirtää kuulerin alareunaa hieman, jos sinne saisi vaikka reilun sentin rakoa.

                                                            Kuvia: http://pasin.kuvat.fi/kuvat/Audi%209...ev%E4thuoltoa/

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Tsemppiä sinne!

                                                              Onko sulla kuvia jossain kun teit rosterirännin? Et ilmeisesti vielä ole sovitellut cooleria keulaan?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X