Tykkään. :)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
t89q 2.3 --> "S2 Sedan"
Collapse
X
-
Voin ottaa seuraavassa tilauksessa tuollaisia piirejä hyllyyn niin onpa niitä sitten tarvittaessa. Ei ole mikään harvinaisuus kyseessä.
Lähtöpaukunkin saan aikaiseksi jollain aikavälillä ja sitä voitaneen testata esim juuri tässä Pasin autossa.
ME7 kanssa voi tehdä vastaavan simppelin, jos kytkimeen ei mene koskemaan käynnin aikana. ME7 laskee checksumeja jatkuvaluontoisesti, joten homma kosahtaa käynnin aikana tehtyyn ohjelmavaihtoon. Chk-rutiinin disablointi on yksi vaihtoehto myös. Vanhat purkit laskevat vain virtojen kytkennässä kerran tuon tarkistussumman. Ekoissa ME7 on 29f400bb ja myöhemmissä pääsääntöisesti 800bb -piirit. En muista ulkoa noiden speksejä, mutta voisi olettaa, että 400:ssa on käyttämätön jalka, joka 800:ssa on osoitekäytössä.
Comment
-
Eipä tuolle kytkimen kääntelyllä auton käydessä ole mitään tarvetta. Piti vaan testata irkissä tokaisemaasi "joo voit renkuttaa miten vaan, vaikka lennosta" -kommenttia. :)
Tällaisen ostin ELFAsta itse: https://www.elfaelektroniikka.fi/elf...0&q=GLS27Sf010
Comment
-
Dekat paikallaan varmaan kanssa siis? Istuuko ne muuten ns. heittämällä?
Itsekin laskeskelin suuttimia jossain vaiheessa niin taitaa sopivin koko tälle paketille olla juuri tuo 630cc kun ottaa viunan huomioon laskuissa. Mitenhän tuo 044 jaksanee?
Mitenhän tyhjä tankin pitää olla kun vaihtaa polttoainetta. Kuitenkin kun sinne jää linjoihin ja tankin pohjalle pari litraa väkisin, jos sinne 20l kanisterin lorottaa etanolia niin vaikuttaa kuitenkin jonkin verran sekoitussuhteeseen. Kun myöhemmin sekoitussuhde kuitenkin muuttuu tankatessa tarkemmin e85:en ominaisuhteeseen. Tätäkin joskus yön pimeinä tunteina miettinyt :D
Comment
-
Pasilla on dekat paikallaan ja ne istuu fyysisesti senkun laittaa vaan. Lineaarisuuden kanssa pienillä aukioloilla dekojen kanssa on vähän hieromista aina, joten ei ole kyllä mikään maailman paras suutin. Hintaansa nähden ja toimintavarmuuteen suhteutettuna kuintekin ihan ok.
Yksi 044 riittää varmasti ainakin 450 hevoseen viinalla. Todnäk vähän pidemmällekin. Tarvittaessa toisen voi laittaa linjan väliin sarjaan kytkettynä niin tuotto lisääntyy vielä. Määrää en osaa sanoa.
Ne polttoaineen vaihdot, joissa itse olen ollut mukana on suoritettu aina hakemalla kanistereilla (mulla on 30l kannuja ratapäiviä varten) riittävästi ainetta ja ensin ajetaan tankki tyhjäksi auton omalla pumpulla paluulinja kanisterissa. Jäljelle jäävä määrä on niin merkityksetön ettei sitä tarvitse säädössä huomioida.
Kylmäkäynnin kanssa on vielä tehtävää tässä Pasin autossa ekojen raporttien perusteella, mutta tulille räjähtää ilmeisesti hyvin.
Comment
-
Raportoidaan sitten lisää, kun saan vähän ajotuntumaa ja kylmäkäynnistyksiä. Tosiaan ensimmäinen versio nollakelillä lähti heti käyntiin, sammui, seuraavalla kerralla jäi käymään, mutta ei ihan pintiksellä siirtynyt talliin, vaan sammui ja piti antaa vähän kaasua. Säädellään sitten lisää, kun on jotain tietoa siitä, miten se pelaa. Läppää enemmän raottamalla laulaa kyllä hienosti, että sen puolesta ei ole korjattavaa.
Päätin lopulta vähän perehtyä tähänkin hommaan: http://pasin.kuvat.fi/kuvat/Audi+90+...k/IMAG0048.jpg. Taajuusnäytölle syötän dataa radion johdoista. Katsotaan, jospa sen saisi tottelemaan koodaajaa...
Edit: Kerrotaan tässä nyt kytkentäohjeetkin. Esimerkiksi 1 kohm vastus pinnien 16 ja 2 väliin. Johto kiinni pinniin 2. Pinnit 28 ja 32 yhteen ja siihen kiinni johto. Nyt on kaksi johtoa, jotka yhdistämällä saadaan toinen softa käyttöön. Johdot irti on toinen softa käytössä.Viimeksi muokannut pasi_; 31.12.2012, 23:52.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Ipsi Näytä viestiPorkkis huutelee varmaan täällä sitten kun bitukkaan on saatavilla viinasofta? Vakioraudalla. Ei haittaa vaikka hepojakin katoaisi, eiköhän ne silti riitä.
Tässäpä syksyltä yksi ei-aivan-vakio bit viinasoftalla:
https://www.youtube.com/watch?v=WD0Xxym_ROs
Ko. auto lähtee kuulemma hyvin käyntiin johonkin -20 asti ja sen kylmemmässä tarvii vähän pyörittää, mutta lähtee kuitenkin.
Comment
-
Voi herran jumala mikä ns.tuning spoileri tuossa on joskus ollu :DDD
http://pasin.kuvat.fi/kuvat/Audi+90+quattro/Projekti/006.+Tunig!/IMG_0001.jpg
Comment
-
Kehittelin päiväajovalot:
http://pasin.kuvat.fi/kuvat/Audi+90+...a/IMAG0075.jpg
http://pasin.kuvat.fi/kuvat/Audi+90+...a/IMAG0073.jpg
eBaysta 15 e/pari ulkoisesti Motonetin 85 euron valoja vastaavat valot, tosin ilman e-hyväksyntää. Rälläkällä vähän sivuista siivua pois, niin mahtui nätisti sumarin linssiyksikön tilalle. Eipä tarvii polttaa ksenoneita turhan takia.
Comment
-
-
Ostin uudet sumarit eBaysta hintaa ~30 e/pari. Laatu todellista kiinapaskaa. Linssit roskiskamaa, takakansi roskiskamaa, itse umpio vähän viilaamalla ja veistelemällä istuu nätisti paikalleen. Ei häpeä orkkikselle kiinni ollessaan. Lisäksi uudempaa versiota, joka istuu kirkkaiden vilkkujen kanssa oikein. Otin vanhasta takakannen ja linssit, tosin linssit on nyt hyllyssä.
Koitin tuolla putkella, että häviääkö kumina maantieajossa. Kyllä se vähän hiljeni. Mietin, että laitanko putkistoon läpän vai lisävaimentimen, saa nähdä.
Comment
-
Päivitellääs tätäkin. Mitään kummempia ei oo tapahtunut, kun siirryin hetkeksi Etelä-Koreaan tutkijavaihtoon.
Eihän noilla 15 e valoilla mitään tehnyt, olivat sen verran himmeät. Hyvä kun päiväsaikaan kunnolla edes erottaa. Jotain piti siis keksiä, jos päiväajovaloja meinasin käyttää. Mietin, että josko 12 V G4-kantainen spottilamppu istuisi tuonne, niissä kun valoteho on yleensä aika kohdallaan. Klikkasin eBaysta sitten alle 20 e hintaan 3x3W:n ledeillä olevat spotit. Myyjä oli kirjoittanut, että ne on oikeasti kirkkaat, joten päätin uskoa. :)
Kanta mahtuu näppärästi pienellä viilauksella H3-kannan reikään. Sitten vielä parilla ruuvilla tukee kyljistä, niin ne pysyvät napakasti paikallaan. Edestä kuva. Ei ehkä kaunein viritys, mutta ei haittaa tuolla näkymättömissä umpion sisällä. Näillä alkaa olla sitten valoteho jo hieman eri luokkaa, klik ja klik. Noita voi jo hyvällä omallatunnolla päivävaloina käyttääkin.
Kesävanteiksi hommatuista BBS LM -kopioista hioin reunoista kanttari-ihottumat pois ja laitoin uuden kerroksen lakkaa: http://pasin.kuvat.fi/kuvat/Audi+90+...%C3%A4vanteet/. Renkaiksi ostin Nexen N8000:t koossa 225/40R18. Tuon 9" vanteen kanssa näytti ainakin omaan silmään ihan hyvälle. Kaveri sorvailee 6 mm keskittävät spacerit noiden kaveriksi, niin ei ota jarrusatula edessä kiinni. Tuossa kuvassa takana on 6 mm verran prikkoja välissä sovitusta varten.
Kesää odotellessa!
Comment
-
Hieno projekti, kuten muutkin 80-mallin mottorinvaihtoprojektit!
Onko (onhan) muistipinnin kytkimelle menevä kaapeli suojasukalla + maadoituksella varustettua? Suojamaaton kaapeli ottaa herkästi ylimääräisiä häiriöpulsseja, vaikka muistipiirin pinni olisikin vedetty 1 kohm vastuksella ylös. Laittaisin myös jonkun pienen 100nF kondensaattorin muistipiirin jalasta (ohjausboxin sisäpuolelle) maahan suodattamaan häiriöitä. On varsin ikävää jos auto nykii kännykän soidessa. Eri asia on, huomaako sitä, jos moottorin ohjaus hyppii satunnaisesti ohjelmasta toiseen. Turvallisinta olisi tietysti vetää muistipiirin pinni alas optoerottimella, mutta nythän kyseessä ei ole mikään tuotantomalli.
Hyvä tapa on siis laittaa vastus vetämään ylöspäin käyttöjännitteeseen ja kytkimellä maadoittaa pinna. Tämä siksi, että 0-tason jännitealue on vain 0 - 0,8V ja 1-tason jännitealue on 2V - (käyttöjännite + 0,5V). Jännite pysyy tukevammin kytkimellä tuolla pienemmällä 0-tason jännitealueella, kuin vastuksen vetämänä.
Harmittaa kun pihalla on pelleiltään hyvä ylimääräinen Audi 80 B4. Että pitikin joskus ostaa pelkkä etuveto. Eihän sellaista kehtaa viritellä.Viimeksi muokannut jussi.linnansuu; 27.3.2013, 09:32.
Comment
Comment