Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

t89q 2.3 --> "S2 Sedan"

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Omat eBaysta ostetut sinkityt etulokarit on varmaan kevyemmät mitä kuituset. :)

    Comment


    • Sun sinkitty lokasuoja painaa karkeesti 4kg, kuituinen painaa 2kg. Se lokari ei voi olla juurikaan sen kevyempi, ellei materiaalivahvuus ole puolet orkkiksesta, mitä se ei ole. Tästä on väännetty jo niin monet kerrat. :)

      Comment


      • Haiskahtaa siltä, että Motoparkissa katotaan, kumpi menee kovempaa.. =)

        Comment


        • Kokemuksesta tietää, että taitaa toiselle tulla tekniikkamurheita, kun tämmösiä kisoja meinataan järjestää :D

          Comment


          • 2950 g pohjamaalattuna. Alle 40 e pala kotiinkuljetettuna vuonna 2007. :)
            Viimeksi muokannut pasi_; 25.3.2012, 20:17.

            Comment


            • Norsulle lenkkarit.

              Comment


              • Ei. Kyllä tässä nyt harrastetaan 1300kg autoa eikä C4 tai C5 veekasia :)

                Comment


                • Voi olla että vaakani ei ole absoluuttisen tarkka. Joudut kuitenkin laittamaan siihen korroosionestotuotteita, joita kuituseen ei tarvi. Tarkastusmittasin kuitulokarin ja se oli n. 1900g.

                  Comment


                  • Juu, kyllähän se kevyemmäksi jää. Mutta ero on yllättävän pieni. Ja ajattelin asentaa ilmastoinnin, joten aika sama. ;)

                    Comment


                    • Briteistä löyty yksi sivusto, mitä en nyt tähän hätään löytänyt, jossa oli edukkaasti noita kierreholkkisarjoja ja kynäjousia. Täytyypä kaivaa se esiin kunhan muistan. Itsellä on ollut sama mietinnässä jo pitkään. Protoilehan sä ensin, kun näyttää sujuvan =)

                      edit. Tässähän tämä. Kokonaisedullisesti kierreholkkisarjoja ja kynäjousia. Katsuri ei varmaan katso näitä kovin suopeasti.

                      http://www.rallydesign.co.uk/index.php?cPath=1358
                      Viimeksi muokannut rsroope; 26.3.2012, 10:02. Perustelu: linkki

                      Comment


                      • 2" ei vaan mene taakse 55 mm tolppaan. :) Katsastusmiestä ei varmaan hirveästi kiinnosta, jos näihin vanhoihin paskoihin joku tuollaiset laadukkaasti rakentaa.

                        Comment


                        • Ja tuolta:

                          http://www.compbrake.com/suspension-...dware.html?p=2

                          Comment


                          • Eikö se etutolppakin ihan saman paksuinen ole, mutta ihan yläpäästään vaan hoikempi? Tarve siis niille isommille jousille on joka nurkassa.

                            Comment


                            • Näinhän se on.

                              Comment


                              • No eipä nuo nyt hinnalla pilattuja ole. Ei Terhon linkin putki sovi:

                                CMB 299 inside diameter of tube 54.22mm 2 1/2” (63mm) Ride Height Spring Conversion Kit. 55 mm tasan on putken paksuus tönärillä mitattuna.

                                Oikeassa Porkkis on, 55 mm on alapäästä ja yläpää vain ohuempi. http://pasin.kuvat.fi/kuvat/Audi%209...a/IMAG0317.jpg

                                Edit: Teemun linkin paikasta 4 nurkkaa $193.76
                                Viimeksi muokannut pasi_; 26.3.2012, 13:55.

                                Comment


                                • Onko tuo normi t89-tolppa nyt sen 55mm? Kyllä kai noista Terhon ilmoittamista putkista voisi tuon vajaan millin ehkä sipasta sorvissa pois? Putken vahvuutta e kylläi ilmoituksessa mainittu.

                                  Comment


                                  • 55 mm on tosiaan t89:n tolppa. Ja kaikkea voi kyllä tehdä. Mutta ennemmin ottaa sellaisen, joka sopii suoraan.

                                    Comment


                                    • Mut kannattaa ny sitte laskea vähän tuota hommaa, kun jotkut halvemmat coilisatsit on kuitenkin suht edullisia. Muistaakseni satoja euroja sain tulokseksi kun ite laskeskelin hintaa noille pelkille kierrehihoille, jousille ja tarvittaville lautasille & välilevyille. Toki jos on hyvät iskarit eikä halua niistä luopua, eikä myöskään omalle työlleen hintaa laskea niin 50/60.

                                      Molempiin suuntiin säädettävissä oli kw var3 ylivoimaisesti kustannustehokkaampi kuin itse tekeminen.

                                      Comment


                                      • Joo, kattelin että FK:n sarja oli esimerkiksi alle 600 puntaa. Mutta tässä on sekin, että miulla on hyvät iskarit, mille ei tarvitse tehdä mitään. Edelleen ollaan käyttöautoa tekemässä, joten säätöjä ei välttämättä tarvita. Ja halpisiskarit ei varmasti ole paremmat mitä Bilsteinit, oli sitten säädettävät tai ei. Sen puolesta parilla sadalla osat ja jostain jousia, niin ollaan kuitenkin halvemmassa ratkaisussa varmasti. Ja tarvehan on enemmänkin ulkonäöllinen. :)

                                        Comment


                                        • Ite kun olin saman valinnan edessä, että tehdäkö itse vai ostaa valmista, niin ei paljoakaan olisi säästänyt itsetehdyissä, verrattuna näihin kw v1:iin. Mulla ei ollut iskareita, niin nehän tuossa projektissa on se kallein osa ja ne kun sulta löytyy, niin toi kannattaakin.

                                          Tuossa yks coilover projekti.
                                          http://www.motorgeek.com/viewtopic.php?t=26499

                                          Comment


                                          • Jotain on taas saatu aikaan. Maalailin lokarien alle jäävät kohdat uudestaan, kun olivat vähän hävittäneet maalia vuosien saatossa. Samalla sipasin lokarit takapuolelta epoksimaalilla. Tämän jälkeen punaista pintaan:

                                            http://pasin.kuvat.fi/kuvat/Audi+90+...a/IMAG0643.jpg
                                            http://pasin.kuvat.fi/kuvat/Audi+90+...a/IMAG0642.jpg
                                            http://pasin.kuvat.fi/kuvat/Audi+90+...a/IMAG0641.jpg

                                            Seuraavaksi lokarit paikalleen ja sovittelut konepellin kanssa:

                                            http://pasin.kuvat.fi/kuvat/Audi+90+...a/IMAG0645.jpg

                                            Pitihän se puskurikin sitten laittaa paikalleen:

                                            http://pasin.kuvat.fi/kuvat/Audi+90+...a/IMAG0647.jpg

                                            Kyllähän se sinne mahtui, vaikka tiukkaa teki:

                                            http://pasin.kuvat.fi/kuvat/Audi+90+...a/IMAG0649.jpg
                                            http://pasin.kuvat.fi/kuvat/Audi+90+...a/IMAG0650.jpg

                                            Kuulerin alatuet pitää laikata pois ja korvata pienellä latikkatuella suoraan pohjaan, ei mahdu puskurin alaosa muuten suoraksi:

                                            http://pasin.kuvat.fi/kuvat/Audi+90+...a/IMAG0651.jpg
                                            http://pasin.kuvat.fi/kuvat/Audi+90+...a/IMAG0652.jpg

                                            Tästä jatketaan seuraavaksi takakaarien hionnan ja pakkeloinnin osalta. Mitä olette mieltä, että miten paksun kerroksen lasikuitupakkelia uskaltaa laittaa? Yhdessä kohtaa jäi tinaus vähän vajaaksi ja enää sitä ei voi tinata, koska toinen puoli on maalattu ja suojattu hyvin. Puhutaan varmaan jostain 5 mm kerroksesta muutaman sentin matkalle.

                                            Comment


                                            • Kyllä sen aika varmasti uskaltaa laittaa, riippuu kyllä kohdastakin mihin se tulee. Itse laitoin Escortin kylkeen monta senttiä pakkelia kun tuli vähän leikittyä käsijarrulla :) Hyvin sekin köntti siellä pysyi, sitä oli monta kiloa! :)

                                              Comment


                                              • Ei sinne tosiaan hirveästi mene, tuohon takaoven kohdalle pitää toiselle puolelle laittaa, että muoto tulee samaksi. En sentään Urkkipullistuksia meinannut muotoilla. ;)

                                                Comment


                                                • Anna mennä vaan, kyllä se siellä pysyy, itse oikasin urssista 3cm syvän vekin pakkelilla, ja hyvin pysyi pesukadullakin kiinni.

                                                  Comment


                                                  • Eipä tässä vaihtoehtojakaan ole, jotenkin unohtui tuo toinen puoli tehdä kunnolla ja nyt vähän harmittaa. Ei oikein nuo pakkelilla muotoilut kiinnosta. No, eiköhän tuo lähipäivinä selviä, että onnistuuko ja miten paksu kerros vaaditaan.

                                                    Comment


                                                    • kevyempää se pakkeli on ku tina ;)

                                                      Comment


                                                        Kyllähän tuo pikkuhiljaa alkaa oikealta näyttää :) Ässän etu- ja takapää se tekee auton...

                                                        Comment


                                                        • Hyvin se siellä pysyy, aikoinaan korjasin Espanjasta tullutta Volvoa joka oli saanut pusun takaoven ja takakaaren etuosaan, alta paljastu vanha mälli, joka oli korjattu pelkällä pakkelilla :D Sitä oli siinä about 5 cm paksu kerros ja hyvin oli pysynyt. Toki millin toleranssi on aina paras ratkaisu ;) Kyl noissa kolarikorjaus hommissa törmäs kaikenlaisiin virityksiin :D

                                                          Comment


                                                          • No eipä siihen sitten muutamaa milliä korkeampaa pattia tarvinnut: http://pasin.kuvat.fi/kuvat/Audi%209...a/IMAG0666.jpg

                                                            Kaaren muoto apukuskin puolella sopii paremmin oven kanssa yhteen mitä kuskin puolella, joten korjataan asia tuolla lasikuitupatilla. Muuten pakkeloitavaa on yllättävän vähän, vaikka tuollaisista korihommista ei hirveästi kokemusta olekaan.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X