Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

t89q 2.3 --> "S2 Sedan"

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Koreasta on palattu ja hetihän sitä piti päästä auton kimppuun. :) Terho omassa projektissaan koittaa vähentää painoa niin mie sitten lisään samaan tahtiin. Eli ostin Terhon omaan autoonsa varaamat ilmastoinnin kylmäosat ja asentelin tuossa viikon aikana ne konehuoneeseen paikalleen. Autossahan oli joskus 5 vuotta sitten asennettu B4:n automaatti-ilmastointi ilman konehuoneen osia. Yritin hommata ABY/NG-osia, mutta niitä ei mistään löytynyt niin laitoin nyt sitten 3B:n osat ja R134A-muunnosnipat.

    Homma meni muuten suoraviivaisesti, mitä nyt ahtoputki meni uusiksi kuulerin jälkeen ja öljynjäähdytin piti siirtää toiseen paikkaan. Mutta tällä hetkellä tuntuu kaikki pelaavan oikein. Alapainekytkin hypyttämällä output testillä magneettikytkin liikkuu ja vikakoodeja ei enää ole. Ensi viikon perjantaina kylmäaineet sisään, toivotaan että liitokset pitävät. Sen jälkeen pitää koittaa tehdä vähän tilaa kuulerin nurkkiin, kun se ottaa tällä hetkellä puskuriin aika napakasti kiinni. Sisään ei oikein enää saa, kun magneettikytkimeen on matkaa alle 10 mm...

    Kuvia löytyy täältä: http://pasin.kuvat.fi/kuvat/Audi+90+...innin+asennus/

    Comment


    • Kannattaa typellä ponnistaa ennen täyttöä.

      Comment


      • Ei kyllä ehdi, perjantaina täyttöaika ja torstaihin asti Ruotsissa. Eiköhän se pidä, kun on uudet tiivisteet ja putket näytti siistille.

        Comment


        • Typpitesti tehtiin ensin ja sen jälkeen vasta alipaineistus. Mutta vehkeet pelaa ja 5.5-asteista ilmaa tuli sisään.

          Comment


          • Kyllähän se kompura sitten etummaisesta saumasta vähän tihkuu öljyä. Hyvin vähän kylläkin ja hienosti on reilu pari viikkoa kylmää tullut, vaikka vuotaakin. Tilasin Amerikasta 208 e hintaan veroineen ja rahteineen kunnostetun kompuran, katsotaan että tarvitseeko vaihtaa. Kiristin kompuran pultteja ja laitoin saumakohtaan solumuovinauhaa ja ison letkunkiristimen tiukalle. :) Ei ainakaan enää ole lattialla öljytippoja. No, ajellaan niin kauan, kun kylmää tulee...

            Comment


            • Kyllähän se kompura vuotaa, toivotaan että tämä kesä menisi ilman kompuran vaihtoa.

              Kävin aamulla rullilla ja pelkästään E85 tankissa ja pikkasen jäykemmällä hukkiksen jousella lipsahti 615 Nm. 37 hv vielä jäi, että kituminen loppuisi. Mutta hymyilyttää. :) On se lötkön turbiini vaan hyvä kampe...

              Comment


              • Missäs kohdilla sitä vääntöä on tarjolla noinkin kivasti? Voi siis huoletta dieselin laatikolla ajella kun jaksaa mennä. :)

                Comment


                • Yli 480 Nm 4000-6600 rpm. 4700 rpm huippuvääntö. Alle 3500 rpm aika hengetön. Maantieajossa ei dieselin kutosella oikein jaksa jyrkkiä mäkiä mennä, kun ollaan niin pienillä kierroksilla. :)

                  Comment


                  • Tulipa käytyä lentokentällä koeponnistamassa. 12,41 s / 400 m ja 266 km/h maililla.

                    Comment


                    • Tuntuu vähän turhan jämäkältä talvikäytössä tuo alusta, joten asialle pitää tehdä jotain. Suoraan sanottuna se on kyllä melkoinen kivireki kesälläkin. :) Päätin tehdä säädettävän alustan hieman kaupallisia versioita halvemmalla.

                      Kaveri sorvasi RST-putkeen M60x2 mm kierteen ja teki ympärille sopivan holkin. Holkki hitsataan kiinni sorvilla irroitettuun jousilautaseen ja kierreholkki tolppaan. KM12-akselimutterilla saadaan säädettyä jousilautasta alas ja ylös. Lautasen holkin yläpuolelle tulee vielä toinen akselimutteri, jolla lautanen lukitaan pyörimättömäksi. Seuraavaksi loput 3 tolppaa valmiiksi ja maaliin. Ensi viikolla saan loput akselimutterit, niin pääsee asennushommiin.

                      Comment


                      • Hyvännäköinen tolppa.
                        Mikä on tuon rst putken ainevahvuus?

                        Comment


                        • Mitattuna 60,3 mm ulkoa ja 55,3 mm sisältä, mutta putken koko taisi olla 60,3x2,6 mm. Kierteen pohjalla vahvuutta on 1,25 mm.

                          Comment


                          • Näppärä modi. :) Toi olis oiva modi isokoriseenkin, tosin ite pitäis siinä tapauksessa siirtyä kynäjousiin ku vakio jousilautanen ottaa muuten renkaaseen kiinni. Nyt jo sentin päässä renkaasta ku jousilautaset siirretty 2cm vakiota alemmas.

                            Comment


                            • Heh, hyvä että teit protot. Olen pohtinut ihan samaa tässä lumien aikaan. Tavan mukaan mietin (liian) kauan. Millainen terä oli jousilautasen irrotuksessa? Otithan siis lautaset modattavista tolpista?

                              Comment


                              • En ole sorvari, joten en osaa ottaa tuohon kantaa. Sama terä muistaakseni, millä tolpan pinnasta otettiin hitsisauma irti ja oikaistiin pinta 55 mm:iin. Samoista tolpista on lautaset.

                                Omassa tapauksessa tarve on nostaa ylöspäin, alaspäin ei hirveästi mahdukaan, koska lautanen ottaa renkaaseen kiinni.

                                Comment


                                • Hitsuuttelinpa loputkin kasaan: http://pasin.kuvat.fi/kuvat/Audi+90+...ojekti/Tolpat/.

                                  Seuraavaksi epoksimaalia ruiskulla pintaan ja kurapaskalle alttiisiin kohtiin vielä kiveniskumassaa.

                                  Comment


                                  • Asiallinen meininki, nyt kun vielä teetätät muutaman setin myyntiin niin avot.
                                    Mulle heti varaus!!Sama ongelma ton talvi ajon suhteen.

                                    Comment


                                    • Laitoin kaverille viestiä. :)

                                      No, odotellaan kuitenkin ensiksi, että toimiiko tuo...

                                      Comment


                                      • Tällaiset niistä nyt tuli: http://pasin.kuvat.fi/kuvat/Audi+90+...214_175050.jpg. Tiistaina saan akselimutterit ja sen jälkeen pääsee asennushommiin.

                                        Comment


                                        • Mitä noista tuumaa katsastussetä?

                                          Comment


                                          • DIY coilit. Asiallisen näköset! Autokin on komia, kerran käyty ihan paikan päällä kattomassa ;)

                                            Comment


                                            • Joustintuki kuuluu käsittääkseni osiin, joita lakiteknisessä mielessä ei saisi hitsailla. Mutta ollaan hiljaa niin saadaan kalaa. Itse olisin samaan vitutukseen pyöräyttänyt sorvissa jousilautaset vähän pienemmille jousille, mutta käyhän se noinkin.

                                              Comment


                                              • Siksi jätin isoille jousille, että ei tarvii ostaa jousia. Muuten olisin ostanut suoraan kynäjousiromut lautasineen.

                                                Comment


                                                • Sinnehän ne paikalleen asettuivat: http://pasin.kuvat.fi/kuvat/Audi+90+...222_142852.jpg. Aika napakasti tuntui jäävän lautanen mutterien väliin: http://pasin.kuvat.fi/kuvat/Audi+90+...222_105703.jpg.

                                                  Comment


                                                  • Tuliko TüV-laput PN-fahrverkilta? :D !

                                                    Comment


                                                    • Ei taida näin vanhaan tarvita, mutta pitää vielä firmalta varmistaa. :)

                                                      Comment


                                                      • Muuttui kyllä tosi paljon paremmaksi ajaa, kun on sisäänjoustoakin. Aiemmin auto makasi pohjaanlyöntikumien varassa. Eikä tuo vielä hirveän traktorille näytä, ainakaan talvirenkailla. Kesäksi sitten hieman alemmaksi. Takana kävi pieni virhe ja tuosta alaspäin ei saa kuin 10-15 mm. Katsotaan, että millaiselle kesällä näyttää.

                                                        http://pasin.kuvat.fi/kuvat/Audi+90+...224_101709.jpg

                                                        Comment


                                                        • Kävinpä katsastuksessa. Molemmat alapallot edessä väljät. Toinen TRW:n osa (orkkisnumerot valussa eli orkkisosa) ja toinen merkkitiskiltä ostettu. Samaan aikaan. 15 tkm oli ajettu takuulappujen mukaan merkkiliikkeen osalla, joka oli vaihdettu viime kesänä jo yhden kerran väljyyden takia uuteen. Ei nyt saksalainen laatu vakuuta...

                                                          Comment


                                                          • Tommoste pallonivelien suojakumin alle pitäis aina kurkistaa et onko sinne laitettu riittävästi rasvaa vai ei. Vielä ku nykyään tehdään palloniveliä, missä on muovikuppi niin kestoikä on jokseenkin naurettavaa luokkaa.

                                                            Ja ylipäätänsä osien laatu on tuntunut heikentyneen. Omaankin autoon kun jotakin pitää laittaa niin tietää että sen korvaavan osan laatu on heikompi kuin alkuperäisen 80-luvun osan.

                                                            Comment


                                                            • Kyllä kai ns. laadukkaissa saksalaisissa tarvikeosissa yleensä on rasvaa käytetty, mutta se on kyllä ihan totta että koska pallonivelen laakeripintana toimii muovinen pesä, niin eihän ne ihan mahdottomia kestä. Tosin taisivat olla kyllä muovia jo 80-luvullakin. Pari vuotta semi-aktiivista mutkarata- ja jäärata-ajelua niin Lemförderit sai pistää vaihtoon. Kilsoja tuskin tuli edes tuota 15k.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X