Tulipa tehtyä audiin "vuosihuolto".
Oireet:
- Kuskin puolen kannentiiviste vuoti öljyä ulos
- "Valley pan" -lätkän tiiviste vuoti öljyä ulos
- Lambdat hitaat
Vaihtoon:
- Jakopään hihna + kiristin + taittorulla
- Vesipumppu + termostaatti
- Kansien öljyventtiilit (paineenrajoitus + yksisuuntaventtiili)
- Tulpat
- Lambdat
- Repullinen tiivisteitä
- PA suodatin
- Ilmansuodatin
Lisäksi kannet käytettiin venttiilipajalla. Löytyi väljähköt pakoventtiiliohjaimet ja 5 hieman huonoa pakoventtiiliä.
Kansille tehty:
- 6 uutta pakoventtiiliä
- Uudet pakoohjaimet
- Seetit ajettu
- Pinnat oiottu
Matkalla löytyneitä ongelmia:
- Nokkahihnan kiristys/taittopyörät aivan loppu...
- Moniurahihnan pyörät äänekkäät -> vaihtoon myöhemmin. Niiden vaihto ei ole kuin vartin homma.
Aikaa n. viikon illat ja rahaa n. 1200e
Lopputulos:
- Kone käy PALJON tasaisemmin, vaikka luulin sen aiemminkin käyneen tasaisesti...
- Venttiilikoneisto TÄYSIN hiljainen (tai niin hiljainen kun VAG romuissa voi olla). Ei pitänyt tosi aiemminkaan kun pienen n. 5s napsutuksen käynnistettäessä.
- Lämmityslaite pelaa nyt paremmin. Sai kunnolla ilmattua ja puhdistettua järjestelmän. Uusi termostaatti pitää lämmöt pikkasen yli 90 kun vanha piti ne pikkasen alle.
Kulutuksesta en vielä voi sanoa. Toivottavasti vähän tippuu. Aiemmin vienyt n. 11-12 n. 30km työmatka-ajossa (motaria)
Lisäksi tuli tehtyä (ja piirrettyä ihan piirrustuksetkin niistä :)) hommaan tarvittavat erikoistyökalut.
Lisää sepustusta tulee kun saan jonkun kökkö webbieditorin asennettua...
Hieman esimakua...
Oireet:
- Kuskin puolen kannentiiviste vuoti öljyä ulos
- "Valley pan" -lätkän tiiviste vuoti öljyä ulos
- Lambdat hitaat
Vaihtoon:
- Jakopään hihna + kiristin + taittorulla
- Vesipumppu + termostaatti
- Kansien öljyventtiilit (paineenrajoitus + yksisuuntaventtiili)
- Tulpat
- Lambdat
- Repullinen tiivisteitä
- PA suodatin
- Ilmansuodatin
Lisäksi kannet käytettiin venttiilipajalla. Löytyi väljähköt pakoventtiiliohjaimet ja 5 hieman huonoa pakoventtiiliä.
Kansille tehty:
- 6 uutta pakoventtiiliä
- Uudet pakoohjaimet
- Seetit ajettu
- Pinnat oiottu
Matkalla löytyneitä ongelmia:
- Nokkahihnan kiristys/taittopyörät aivan loppu...
- Moniurahihnan pyörät äänekkäät -> vaihtoon myöhemmin. Niiden vaihto ei ole kuin vartin homma.
Aikaa n. viikon illat ja rahaa n. 1200e
Lopputulos:
- Kone käy PALJON tasaisemmin, vaikka luulin sen aiemminkin käyneen tasaisesti...
- Venttiilikoneisto TÄYSIN hiljainen (tai niin hiljainen kun VAG romuissa voi olla). Ei pitänyt tosi aiemminkaan kun pienen n. 5s napsutuksen käynnistettäessä.
- Lämmityslaite pelaa nyt paremmin. Sai kunnolla ilmattua ja puhdistettua järjestelmän. Uusi termostaatti pitää lämmöt pikkasen yli 90 kun vanha piti ne pikkasen alle.
Kulutuksesta en vielä voi sanoa. Toivottavasti vähän tippuu. Aiemmin vienyt n. 11-12 n. 30km työmatka-ajossa (motaria)
Lisäksi tuli tehtyä (ja piirrettyä ihan piirrustuksetkin niistä :)) hommaan tarvittavat erikoistyökalut.
Lisää sepustusta tulee kun saan jonkun kökkö webbieditorin asennettua...
Hieman esimakua...
Comment