Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

90 typ89 2.3 20v -> 90 20vt

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #91
    Sillä alkuperäisellä anturilla se jäähdytys ei ainakaan liian herkästi käynnisty, itse en muistaakseni saanut koskaan pyörimään. Sylinterinkantta vartenhan tuo jäähdytys pääasiassa on, ei turboa.

    Tuossa vähän matalamman lämpötilan anturi:

    http://audiclub.fi/audifinns/showpos...6&postcount=15

    Comment


      #92
      Onkos tuo samalla kierteellä?

      Comment


        #93
        Juu, täysin identtinen anturi, mutta eri lämpötilalla.

        Comment


        • #94
          Meikäläisen AAN jälkijäähy pyöräyttelee kesällä kyllä ihan joka ajon jälkeen. Ja lämmöt on ihan kurissa pysyneet ajossa, eli 90 asteen nurkilla.

          Näin "talvella" se ei ole lähtenyt kertaakaan päälle.

          On ihan alkuperäisellä anturilla.

          Comment


          • #95
            voihan siihen laittaa pakko-ohjauksenkin jos tuntuu että ei lähde päälle edes kovan ajon jälkeen.. eipähän satu ainakaan vahinkoja.. rele napin taakse siten että rele vetää anturia "yhteen" niin kauan kuin jälkijäähyrele antaa virtaa esim vesipumpulle. näin ollen sen pyörii sen 10min ja sammuu.

            edit: kytkennän saa tehtyä siihen heti jälkijäähyreleen perään, ei ole iso homma. tarkastan vielä mitkä ne oli ne johdot.

            Edit2:
            Pasi: ei tarvikaan, tuo releen käyttö vain tekee sen että voi huoletta vain painasta nappia ja lähteä kulkemaan. Pyörii sen mitä rele maksimissaan pyörittää pumppua ja sitten katoaa sähköt, katkaisijan kun laitat niin se on sitte niin kauan jännite siellä nastassa kun otat katkasijan pois päältä. Se että onko siinä mitään vikaa onkin eriasia :)
            Viimeksi muokannut jvt1; 11.12.2007, 13:50.

            Comment


              #96
              Ei siihen relettä tarvitse yhdistämään tuota anturia, kytkin riittää, jos sen noin haluaa tehdä. Sen voi tosiaan tehdä myös niin, että yhdistää yhteen releen johtoon +12V. Mutta kyllä tuo alemman lämpötilan rele toimii hyvin itsellä ja kaverin S2:ssa, jossa se pyörittää jäähyä pidempään, mitä omassa autossa. Mistä sitten johtuu, en tiedä.

              Comment


                #97
                Nyt toimii kaikki. Hyvin herää jälkijäähykin ~100°C:ssa ja jää päälle ehkä viideksi minuutiksi.

                Onko tuo vakiokytkin tosiaan noin huono? 5.vaihteella 80km/h talla pohjaan ja luistaa. Konekin pitäisi olla vakio.

                Comment


                  #98
                  Kytkin on loppu, kyllä se tuoreena kestää lastutetunkin ongelmitta.

                  Comment


                    #99
                    Kytkin on ostettu sulta uutena :D

                    Comment


                      Roope pisti aika pahan. :)

                      edit. Tosin taitaa Tepon käsien kautta aika paljon tavaraa liikkua.

                      Comment


                        Kieltämättä aika paha kuitti :)

                        Comment


                        • Olisko kytkimeen päässyt roiskumaan jotain liukasta ainetta?

                          Comment


                            Sitä voipi epäillä. Eiköhän se sieltä vielä poistu.

                            Comment


                              Tuliko kytkinakselin pooritus rasvattua? Ettei tarkertelisi levy akselissa ja jää kantamaan keskeltä?

                              Comment


                                No eihän sitä rasvattu tietenkään.

                                Comment


                                  Kytkin ei ole enää luistellut, eli ei varmaan tarvii enää sitä murehtia.

                                  Eilen oli penkkipäivä -> lappu 200hp/300nm @ 0.33bar

                                  Tänään tulikin sitten leima.

                                  On varsin mukava joululahja! Hyvää joulua vaan kaikille.

                                  Comment


                                  • Hyvää Joulua!

                                    Comment


                                      Onneksi olkoon ja hyvät joulut! Oma auto pitäs tulla maalarilta joulun jälkeen niin pääsis kans ajeleen, seissyt reilu puolivuotta;)

                                      Comment


                                        No niin, onneksi olkoon! Itsellä tuli tehoa hieman tuota vähemmän... :)

                                        Comment


                                          Pasi: mulla olikin vähän isompi rööri kato =D

                                          Comment


                                            Kylmäkäynnistyksissä on ollut pientä ongelmaa. Ei meinaa hörähtää käyntiin kuin vasta suunnilleen kahdeksannella yrittämällä. Usein starttimäärien kertyessä se käy aina entistä pidempään, kunnes sitten pysyykin jo käynnissä. Kaasun painallus tukehduttaa koneen. Tänäänkin kaksi ekaa yritystä -> ei mitään. Kolmannella lähti aivan normaalisti kuin palmun alta.

                                            Toinen omituinen juttu. Kylmäkäynnistyksen jälkeen kun on ajanut, sanotaan 3km, tyhjäkäynnillä lähtee itsekseen nostamaan kierroksia. Joskus jopa 2500rpm asti. Lämpöisenäkin tekee sitten tuon, kunnes menee hermo ja annan sille leipää, niin käynti tasoittuu eikä se tee sitä enää sen jälkeen.

                                            Veden lämpöanturi, isv, maadoitukset, kaasuläppä?

                                            Comment


                                              Eka arvaus on melkosen hyvä.

                                              Comment


                                                Toivottavasti ei taas liity johtosarjaan...

                                                Comment


                                                  G62 liitin oli näköjään pettänyt. Ei saanu anturi virtaa.

                                                  Comment


                                                    Vaihteeksi taas hieman ongelmia.

                                                    00544 koodia pukkaa ja täysahdoilla meinaa iskee välillä päätä rattiin...

                                                    Uusi by-pass on, 710N. N75 naksuu ainakin output testissä. Välistä toimii kolmosellakin oikein hyvin, mutta nelosella sitten jo nyhtää. Tämän jälkeen ei toimi enää kolmosellakaan hyvin.

                                                    Comment


                                                      Ahtovuodot testattu? Hukkaportti jumissa tai kalvossa reikä? Hukkaportin letkut?
                                                      N75 voi olla sökö/jumittaa vaikka naksuukin.

                                                      Comment


                                                        Ahtovuodot testattu 500km sitten. Ei suhissu.

                                                        Hukkaporttia ei ole tarkistettu ja letkut ovat ainakin kiinni.

                                                        Comment


                                                          Vaihda n75.
                                                          Portin kalvo myös sangen hyvä testata. Ei paljon muita vaihtoehtoja enää ole kuin ehkä joku luttaantunut letku kompuralta n75:lle tai n75:ltä portille.

                                                          Comment


                                                            Enää ei ole kettuillut, kun löysäsin hukkaportin.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X