Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

90 typ89 2.3 20v -> 90 20vt

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Nuo ovat tehtaan diagnostiikkavehkeiden takia nuo tapit. Niitä lukemaan tuikataan kytkinkoppaan anturi.
    Motronicin/hitachin ennakkotappi on toisella puolella vauhtipyörää ja se on melko lyhyt noihin verrattuna.

    Comment


      #32
      Ennakkotappi on nollakohdasta vastapäivään 200 3b: 35 nastaa ja 7a: 38 nastaa. Pieni ero siis.

      Comment


        #33
        Vieläkin vähän vaikeutan tätä hommaa koska 200 3b ja 7a ovat eri vaihteistoperheiden autoja joten kytkikopan 0-kohta-aukkokin saattaa olla eri paikassa ja näinollen myös 0-viiva limpussa :)

        Comment


          #34
          Pystyykö joku vahvistamaan tuon kytkinkoppien eron?

          Comment


            #35
            no katso sitä limppua, huomaatko mitään eroa siinä kampiakselin kiinnityksen kohdilla?

            Comment


              #36
              Mitähän AnLe vihjailee? En heti ymmärtänyt.

              Comment


                #37
                ei nyt ole sopivaa kuvaa millä todistaa, mutta ne eivät ole vaihtokelpoiset, katso nyt vaan niitä vierekkäin ja tutki mitenne on kiinni siitä keskeltä.

                Comment


                  #38
                  Joo. Nyt on kone paikallaan. Jako vaikuttais olevan kohdallaan ainakin kun vauhtiksen, nokkapyörän ja virranjakajan nollamerkit on kohdillaan. Ilmeisestikin 012- ja 016-vaihteistoissa on aukko samassa kohtaa.

                  Comment


                    #39
                    Mitähän tuolle välijäähyosastolle tekis? 200:en välijäähy ei mene sinne kirveelläkään paikalleen. S2 alkuperäinen tilalle? Mites se s2:en etupalkki, onko se käyttökelpoista tavaraa minulle?

                    Jos vaihtaa nuo s2-hilppeet, menee vissiin joitain paineletkuja uusiks?

                    Raadilta kaivataan taas jeesiä.

                    Comment


                      #40
                      No jos kakkosen jäähyä olet laittamassa, niin kannattanee hommata etupalkki, jossa on se ahtoputki sisällä. Sellainen oli myynnissäkin täällä vähän aikaa sitten. Tuo S2:n orkkiskuuleri on kuitenkin ihan asiallisen kokoinen ja toimiva näillä tehoilla.

                      Comment


                      • #41
                        Eikö siihen ole helpoin teettää cooleri? Saa sen muotoisen kuin haluaa?

                        Comment


                          #42
                          Kuulereissa on sitten muitakin suureita kuin leveys, korkeus ja paksuus. Isompi voi olla paljon huonompi, jos kenno on huonoa.

                          Comment


                            #43
                            Kiitoksia.

                            Mistäs noita "kennoaihioita" saa? Sitähän vois alkaa iteki väsäilee...

                            Comment


                              #44
                              Itämaiset bar and plate -kennot ovat osoittautuneet hinta/laatu-suhteeltaan ylivoimaisiksi. Kierrä "rekkakennot" kaukaa.
                              Noita kiinakennoja myy vähän joka toinen putka, joka vauhtiosia myy.

                              Comment


                                #45
                                Nonnii. Kakkosen hilppeet sinne keulalle tuli.

                                Nyt on kokeiltu startata. Ei kuitenkaan vielä lähteny. Sulakerasialla tippuu jännite startin pyörityksen aikana 10.4:ään volttiin. Onko liian vähän? Akulta en oo päässy vielä mittaamaan.

                                Comment


                                  #46
                                  Eikös tuo ole ihan OK, hieman ehkä alakantissa. Ei pitäisi kyllä käynnistymiseen vaikuttaa. Onko akku siirretty pois konehuoneesta ja miten johdotukset on tehty?

                                  Comment


                                    #47
                                    Akku on kontissa. Sieltä tulee startille joku 35mm^2 kaapeli. Startilta 16mm laturille ja siitä edelleen 16mm sulakerasialle. Taidan tänään koittaa suoraan akulta 16mm sulakerasialle.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Epäilen että vika ei ole päävirrassa (kuulostaa ok, toki ei haittaa ole lisäjohdolla suoraan tauluun), sulakkeet tarkistukseen, bensapumpun releen tarkastus tuleeko pumpulle virtaa startatessa, onko moottorinjohtosarjan virrat kytketty oikein jne normijutut.. yrittääkö edes käyntiin vai pyöriikö tyhjää? niin ja vikakoodit..

                                      Comment


                                        #49
                                        Pyörii tyhjää. Eipäilys on tuohon bensapumpun releeseen. Ei nimittäin pyöri sitä vähää aikaa kun virrat laittaa päälle.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Jos tossa pumpun kuuluu edes älähtää ennen starttia...?
                                          Jostain foorumin jutusta muistan, ettei vanhemmissa pyörähdä ennen.
                                          Itellä kuuluu startin yhteydessä vasta ääni, jonka oletan olevan pumpun vonkausta.

                                          Comment


                                            #51
                                            Kannattaa vetää akulta oma kaapeli erikseen sulakekotelolle. Itsellä on 90:ssä akku kontissa, sieltä 35 mm2 kaapeli startille ja siitä sulakkeille. Tuo aiheutti itsellä sen, että startin käynnistysvirtapiikki on niin suuri, että kaapelin resistanssista johtuen jännite laskee startin päässä niin paljon, että Motronic sammuu alijännitteeseen. Sitten se käynnistyy taas starttauksen jatkuessa, kun starttivirta tasaantuu vakioarvoon ja jännihäviö pienenee. Tämän takia välillä sai startata pitkään että käynnistyi.

                                            Lisäksi tuossa on se ongelma vielä, että kaapelin induktanssiin varastoituu jonkin verran energiaa, että lopetettaessa starttaus se energia nostaa johtimen päässä olevan jännitteen korkeaksi. Se piikki sitten hajotti hälyttimen. :) Onneksi se korjautui yhden piirin vaihdolla...

                                            Joten vedä ihmeessä kaapeli erikseen akulta, niin se on esim. S2:ssa tehty.

                                            Motronic ei käytä bensapumppua, kun virrat laittaa päälle, vaan vasta startatessa. Aikakin AAN:n boksilla.

                                            Comment


                                              #52
                                              Hyvä hyvä. Otetaan neuvosta vaari. Olihan tuosta jo puhetta aiemminkin.

                                              7a:ssa pumppu pyörähtää ennen starttia. Tietääpähän nyt tonkin ettei motronic sitä tee.

                                              Comment


                                              • #53
                                                kertausta: Mittari pumpun liittimeen ja katsomaan tuleeko virtaa startatessa :) Itsekin pitäisi vetää tuo erillinen kaapeli varmuuden vuoksi kyllä mutta ei ole ollu mitään ongelmia.. Vielä ainakaan. Tarkasta myös tosiaan ne motronicin sulakkeet ja tuleeko niiille virrat..

                                                Ainiin, joudut varmaan muuttamaan niitä bp releen johdotuksia, siinä oli joku juttu. Muistaako pasi tai porkkis suoraan et miten se meni..
                                                Viimeksi muokannut jvt1; 24.11.2007, 12:31.

                                                Comment


                                                  #54
                                                  Tänään saatiin yhteys vagcomilla boksiin. Ei tullut ainakaan vikakoodeja. Bensapumpun releen 87-karvaan ei jostain syystä tule jännite, mutta 87a:han tulee. Väliaikaisesti laitoin tuon lambdan sulakerasian liittimen sellaiseen johon tulee virta virrat kytkettynä. Pumppu lähtikin toimenpiteestä pyörimään startatessa. Sen puolesta siis ok.

                                                  Kipinää ei kuitenkaan tule. Virta tulee virranjakajan kanteen asti. Sytkäosia en ole tuohon vaihtanut, kun kone on ostettu toimivasta autosta. Niiden pitäisi siis olla kunnossa. Mikä neuvoksi?

                                                  Voisiko Pasi vielä muistella tuota bensapumpun releen mystiikkaa?

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    pistän sulle spostilla tulemaan noita sähkökuvia, niistä selviää se releen kytkentäki.. pistä privalla vaikka osote mihin laitetaan.

                                                    Comment


                                                      #56
                                                      Joo tuo juttu se juurikin oli mitä pasilla aikanaan pähkäiltiin. 87 karvaan tulee jännite boksilta jotenkin, en enää muista miksi. Joka tapauksessa bp-releen kytkentää pitää vähän muuttaa. Voit varmistua että olen hajulla ottamalla ecun irti ja mittaa sitten. Relettähän ei sitten tosiaan vedetä ennen starttausta.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        meinasin alkaa kirjottaa mutta helpompi kai tuo on näyttää.. otas talteen tosta, kerro ku olet saanu ni poistamma näkösiltä.

                                                        No voi vitun liitteet, pienensi kuvan kun on liian iso.. ja zip:iä ei huoli kun on liian iso.. 400kb.. no nyt on just se rele siinä.

                                                        EDIT: Porkkis, eikös nuo ole samanlaiset, aluksi katoin että erilailla mutta samat nastat käytössä.
                                                        Attached Files
                                                        Viimeksi muokannut jvt1; 25.11.2007, 18:30.

                                                        Comment


                                                          #58
                                                          Tallessa on.

                                                          Kuvan mukaisesti mulla tulee virrat päällä jännite tuohon 87a-nastaan, mutta milloin se kytkee tuon 87f:än?

                                                          On kyllä omituista, että kun kytkin sen lambdan johon liittimeen, johon tulee jännite virrat päällä, pumppu ei pyöri, mutta startatessa kyllä. Normaalilla paikallaan ei pyöri ollenkaan.
                                                          Viimeksi muokannut rsroope; 25.11.2007, 12:55.

                                                          Comment


                                                            #59
                                                            Hmmh olikohan Pasilla sellainen keissi, että bensapumppu pyöri jatkuvasti, kun virrat oli päällä eli se oli väärän nastan takaa. Hemmetti kun ei enää muista.
                                                            Sitten sulakerasian pohjassa on yksittäinen karva muistaakseni tuolle 87A:lle ja se lähtee helposti irti. Tarkasta että se on kiinni.

                                                            Niin ja tässähän nyt taisi vähän ajatuskin harhailla eli etkös ole laittamassa 3B:tä etkä AAN:ää?
                                                            http://www.s2central.net/images/3B_ECU_Schematic.jpg

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              se kytkee sen 87F/87 startatessa. Motronic maattaa sen vetokäämin kun lähdetään starttaamaan. lamda ja pumppu niihin, eikös?

                                                              Tuossa vielä lisää helpotusta elämään.

                                                              http://www.humanspeakers.com/audi/images/fusebox.gif
                                                              Viimeksi muokannut jvt1; 25.11.2007, 18:32.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X