Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

90 typ89 2.3 20v -> 90 20vt

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    90 typ89 2.3 20v -> 90 20vt

    No niin. Lyödäänpä hieman tyhmiä ja viisaita päitä yhteen.

    Seuraavanlainen projekti olisi kohta edessä ja osia ollaan tilaamassa. Nykyiseen kulkineeseen, joka on 90 2.3 20v quattro 7a, pitäisi saada keulille 200:en 3b ?kone, joka on hommattu. Jakohiluja ja kytkintä pitäisi alkaa hankkimaan ja hieman olen jo käynytkin kyselemässä hintoja.

    Mitä olette mieltä tulisiko vain ostaa orkkistuotteita tuonne jakopäähän? Itse olen sitä mieltä, että ainakin vesipumppu ja termostaatti voisivat olla alkuperäistavaraa. No nämä on mielipidekysymyksiä... Meinasin uusia ainakin tietysti jakohihnan, sen ainokaisen rullan, nokan stefan, kampuran stefan, kampuran hihnapyörän, vesipumpun + termarin.

    Mutta itse ongelmaan:

    200:ssa on siis 016-vaihteisto ja itselläni on 012-vaihteisto mallia AMX. Nyt, kun olen hankkimassa kytkinlevyä, paineasetelmaa ja painelaakeria, niin mitä tulisi ottaa huomioon? S2 vai 200 vai lisätyötä? Orkkiskytkinpaketin meinasin hommata. Vai löytyykö kenties jotain hyvää tarvikepakettia? Onko teillä tullut vastaan jotain todella huonoja kytkinpaketteja, jotka tulisi kiertää kaukaa?

    Mitä nyt siis tuli ottaa huomioon? Joutuuko kenties vauhtipyörän vaihtamaan tai jotain muuta. Voinko hyödyntää 7a:n osia? Kytkinlevyn?

    Muita hyviä vinkkejä? Teppo jo ehti suosittelemaan nostajien vaihtoa.

    EDIT: Olisiko kellään muuten lainata 5cyl kampiakselin lukitustyökaluja Jyväskylän alueella?
    Viimeksi muokannut rsroope; 30.5.2007, 20:00.

    #2
    Asetelma 3B vauhtipyörän mukaan ja levy askin mukaan, eli nähtävästi S2 3B:n levy. Jos siis tarkoitus pysyä lastuvirin tasolla. Jos taas tarkoitus ponnistaa enemmän voimaa niin Race asetelma ei välttämättä ole huono sijoitus.

    Comment


      #3
      Ja hintahan pompsahtaa tietysti. Paljonko on hintaeroa?

      Tilaan siis s2 levyn ja asetelman? Vai s2 levyn ja 200 asetelma? Jotain eroa 200:en ja s2 :en vauhtipyörässä on ainakin osanumeron perusteella.

      Comment


        #4
        Sachs ja LUK tekee tarvikkeena ihan samaa kamaa kuin saat merkkitiskiltäkin.

        012 silmälaakeri on vauhtipyörässä ja 016 kampurassa. Ero on siis siinä keskiössä kai, ehkä muuallakin.
        Edelleen taitaa olla faktatiedot saamatta mistään suunnasta siitä onko 3BS2 ja 7A vp täysin yhteensopiva. Eri numerolla ovat, mutta ero on tuntematon tai sitten vain olen jo unohtanut, jos olen sen jostain kuullut.
        Paineasetelma on sama 3BS2:ssa ja 3B200:ssa vaikka vp on eri. Kytkinlevy tosiaan askin mukaan tietysti.
        Kampuran kuningaspultin uusisin myös. Nokkapyörän pultti maksaa vähemmän kuin luulisi, euron tms. Uusintaan. Kampuran takastefa uusiksi, kun vp on irti. Tarvitset myös uudet vp:n pultit.

        Akkukotelo on sitten tiellä 3B imusarjan kannalta.

        Jos 3B200 vp jää yli, tarjoa mulle :)

        Comment


          #5
          7a limpun kuva.
          Attached Files

          Comment


            #6
            Porkkis: pidetään mielessä :)

            Tuosta silmälaakerijutusta olinkin jo lukenut aiemin, mutta aiheuttaako se sen, että joudun mahdollisesti vaihtamaan vp:n?

            Nyt on kaikki osat tilattu tosiaan. Kampiakselin takastefaa ei saa enää vaan joutuu ostaa sen koko osan mihin stefa tulee. Melkosen tyyriiksi tuli tuo stefa: 82,10 ?.

            Akun joutuu siis siirtämään jonnekin muualle. Olisiko järkevin takakontti vai takapenkin alle? Missä kohdassa se on takapenkin alla S2:ssa?

            Comment


              #7
              Olisiko järkevin takakontti vai takapenkin alle?
              Oletko ikinä kurkannut typ89 sedanin takapenkin alle? :)

              Comment


                #8
                Onhan tuota koluttu muttei sillä sillä silmällä :D

                Eli onko mahdollista tehdä reikää johonkin ja paikka sinne akulle?

                Comment


                  #9
                  Aikoinaan audi80.com:ssa Oliver teki paikan akulle sinne. Ja todella siistin sellasen. Eipä siinä autos kyllä mitää tehtykää räpeltämällä. Harmi ku ei oo näkyvis sitä projektia. Oli tosi mielenkiintonen seurata sitä.

                  Comment


                    #10
                    Huhhuh 82e takastefa. Kyllä sitä tarvikkeena varmaan olisi irrallaan saanut!
                    Pasi_:n kokemusten mukaan sitten kannattaa taka-akulta vetää paksu johto startille ja hoikempi johto sulakerasialle. Muuten startin aiheuttamat jännitehäviöt aiheuttaa ongelmia kuten esim motronic päättää olla antamatta soppaa ja kipinää kun jännite laskee liikaa.

                    Comment


                      #11
                      Tuo 82e on stefalle laippoineen. Pelkkää stefaakin saa mutta tilauserä on 5 kpl.

                      Comment


                        #12
                        No niin. Pistettiin sitten tuon laipallisen stefan hinnalla tilaukseen lohkon tiivistesarja jossa tuokin mukana.

                        Comment


                          #13
                          Kiitokset Tepolle!

                          Tulipa noista Meriläisen maalausjutuista mieleen, että pitäs omakin pirssi varmaan maalata koneenvaihdon jälkeen. Nyt siinä on tuo audin metallihohtobeige pinnassa, mutta jollain muulla sen voisi maalata. Jokin samanlainen vaalea sävy tulee siis kyseeseen. Ei kuitenkaan hopea. Samassa yhteydessä korjataan vasemmassa takaovessa oleva luttu.

                          Minun auto on muuten katsastusmiehen virheestä merkattu EI vähäpäästöiseksi, joten ei tarvitse mitään päästötodistuksia jne. Tiedä sitten onko suomessa muita tapauksia. Auto on muutenkin hieman erikoinen. Yleensähän näissä 7a-koneisissa on kaiken maailman lisävarusteita, mutta mulla ei. Oven koristelistat ovat kromiset eikä mustat. Sisustasta sen verran, että lisämittarit puuttuvat. Ne vois jopa jostain hommata.
                          Viimeksi muokannut rsroope; 1.6.2007, 14:44.

                          Comment


                            #14
                            Multa löytyy 7a lisämittaristo sekä mittaristo autochekillä.

                            Varusteiden ja lisämittariston puutteesta epäilisin että autoosi on joskus vaihdettu 7a.

                            Comment


                              #15
                              Itse en kyllä tuota usko. Tosin tuli tuota paljon mietittyäkin ostaessa. Auto on ensimmäisiä näitä ja on valmistettu tarrojen perusteella 5/88. Ensirekisteröity 12/88. Edestä ja takaa puuttuu pystyvakaajat esim. myös.

                              Comment


                                #16
                                on nämä metkoja, tuossa yksi yksilö vm90 jossa jo 55mm tolpat ja "valu" kolmiotukivarret

                                Comment


                                  #17
                                  Jostain netin syövereistä lueskelin, että näitä olisi myyty joskus aikanaan ns. sport-varustelulla. Minulla on kanssa valutukivarret, mutta tolppia en ole mitannut. Konin sportit sinne kuitenkin sujautin.

                                  Comment


                                    #18
                                    itse laitoin omassa peräkonttiin tuon akun. se mahtuu kyllä oleen pellin allakin tuon 3b moottorin kanssa, itsellä oli ensin kunnes siirsin sen. vedin kuorma-autoon tarkotetun virtajohdon kans suoraan startille ja sieltä paksu johto sulakerasialle ja ei oo ollu mitään ongelmia.

                                    Comment


                                      #19
                                      Nyt on autosta purettu melkein kaikki keulasta. Seuraavan kerran ku ehtii pajalle, irtoo vanha moottori.

                                      Tulipahan tuossa havaittua, ettei ole mitään toivoa saada 200:en alkuperäistä ilmanputsaria paikoilleen. Olisiko järkevämpi ostaa nyt s2 3b orkkis vai joku kartiosuodatin vain? S2 3b ilmanputsarikoteloa saa tarjota vaikka yv.

                                      Aika tiukassa on myös tila tuolla takapenkin alla akulle, joten akku varmaankin sijoitetaan takakonttiin.

                                      Kuvia en oo ottanu ku en oo muistanu ottaa kameraa mukaan.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Ihan fiksuuhan se akku on sinne takaboksiin suosiolla laittaa ainakin mun mielestä.

                                        Multa vois mahollisesti irrota tommonen s2 3b putsarinkotelo.

                                        Comment


                                          #21
                                          Mie laitoin akun oikealle puolelle takakontin nurkkaan. Siellä on aika hyvä tila sille. Tekee vain kunnollisen telineen, niin kestää. Laitoin vielä pellistä tehdyn suojan päälle ja siihen musta matto liimalla, tuli ihan siisti.

                                          Comment


                                            #22
                                            Pieniä vastoinkäymisiä projektissa. Avasin öljypohjan koneesta ja sieltä löytyi jotain metallilastuja. Ei kuitenkaan kovin montaa. Mistähän lie peräisin? Lastut eivät olleet magneettisia.

                                            http://picasaweb.google.com/rsroope/...69025860784514

                                            Venttiilikopan avasin ja siellä näytti kaikki olevan kunnossa. Ketjun tosin voisi uusia kun se oli hieman löysä. Onko ketjulle muuta järkevää vaihtoehtoa kuin orkkis?

                                            edit. lastut olivat toiselta puolelta kirkkaita ja toiselta karheita kuin olisivat jyrsitty.

                                            Comment


                                              #23
                                              Ketjua saa tarvikkeenakin. Sen voi myös teettää jossain alan liikkeessä.

                                              Pari aikaisempaa aihetta joista löytyy juttua tuosta ketjusta.
                                              http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...ighlight=ketju
                                              http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...ighlight=ketju

                                              Comment


                                                #24
                                                Projekti ollut hieman jäissä. Parhaillaan odottelen s2 johtosarjaa, koska helpottaa melkoisesti. Romikselta löyty rosteriputkea kohtalaisen edukkaasti. Jonkin verran löytyi 76mm ja enemmän 89mm putkea.

                                                Seuraavana koneen mallailua paikalleen, jotta pääsee myös putkistoa mitoittamaan.

                                                200:en vp on aika paljon ohuempi kuin 7a:n. Vp + asetelma on melkein 20mm matalampi. Tuleeko ongelmia kytkimen työsylinterin akselin kanssa?

                                                Vauhtipyörään tein holkin silmälaakerille.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Tulee luultavasti ongelma. 20mm on noissa hommissa tavattoman paljon.

                                                  Edelleen se vp kiinnostaa jos oikeanlaisen sinne jostain etsit tilalle. Saatko mitattua tapin paikan 200 vs 7A? Jos on sama niin käytä 7A vp.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Eilen tuli mitattua erotus. Tarkka on 13mm. Täytyy varmaan jatkaa sitä työsylinterin akselia...

                                                    Tappi on eri kohdassa 200 vs 7a.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Kuinka paljon tapin paikka eroaa?

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Ens viikolla ehdin taas pajalle niin täytyy mittailla.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Projekti on ollut aikalailla jäissä.

                                                          Mulla on lohkosta lämppärin kennolle menevässä putkessa, joku säätöventtiili. Se on ilmeisesti tarkoitettu ilmastoituihin autoihin, vaan minullapa ei ole ilmastointia. Voiko kyseisen venttiilin korvata vain putkella? Osanumero on 893955023. Venttiilissä on 2 napainen sininen liitin ja alipaine ohjaus.

                                                          Vielä on sähköjen kanssa arpomista ja putkiston teko.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Tänään napsin kuvat vauhtiksien tapeista.

                                                            7a: http://picasaweb.google.com/rsroope/...98202368958354

                                                            200 3b: http://picasaweb.google.com/rsroope/...98202368958370

                                                            Suhteessa nollakohtaan ja vastapäivään laskien:

                                                            7a:ssa on eka tappi 6 hampaan päässä ja toinen 18 hampaan päässä.

                                                            200 3b:ssä on eka tappi 15 hampaan päässä ja toinen 27 hampaan päässä.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X