Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

90 typ89 2.3 20v -> 90 20vt

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #61
    3B. Eiköhän tuolle pumpulle vielä keksitä ratkaisu.

    Miksei kone anna kipinää? Virranjakajan kanteen tulee virrat päällä jatkuva virta. Pitääkö siihen tullakin, vai onko sen tarkoitus katketa jossain vaiheessa? Vai katkooko pyörijä sen pyörimisliikkeellään? Kyselen tyhmiä.

    No eipä uusi kansi ja pyörijä paljoo maksa, siitä on varmaan hyvä aloittaa.

    Comment


    • #62
      Roope, eipä tainnu virranjakajan kanteen virtaa tulla... Puolalle ja sytkävahvarimikäilielle tuli kyllä. Vai ootteko tosiaan saanu vj-kannesta jännitteet eilisen aikana?

      Comment


        #63
        Tuohon 87A:han tulee jännite Motronicilta, kun laitat virrat päälle. Rele ei silloin vielä vedä. Tuo lienee komponenttien toiminnan testausta varten. Sitten kun starttaat, niin rele vetää ja 87A:ta syötetään sitten releen läpi.

        Ja miulla meni juurikin noin, kuin porkkis sanoi.

        Comment


          #64
          Mikko, kyllä sinne tuli virtaa ku katteltiin.

          Comment


            #65
            http://www.s2-audi.co.uk/workshop/3b_ignition/3bi.pdf

            Linkin sivulta 28-9 ja 28-10:

            Ignition off, eli virrat pois päältä. En saa kumpaakaan onnistumaan, että 1 ja 3 pinnien välissä olisi 12V, enkä saa pinnien 2 ja 3 välistä 0.2V startatessa.

            Alkaa tuon ohjeen mukaan loppumaan vitsit. Seuraavaksi se ehdottaa boksin vaihtamista. Plaaah...

            Comment


              #66
              Onkos nyt varmasti boksilta vedetty bensapumpun releen ohjausjohto oikeaan paikkaan? Autossa pitäisi olla vihreä/violetti johto, joka liitetään boksin pinniin 3. Eli vanhalta boksilta pitäisi liittyä autoon yksi johto, jolla on ohjattu pumppua. Kytket Motronicin samaan auton piuhaan.

              Tuo ohje on vähän hämärä, mutta virrat päällä pinnien 1 ja 3 välissä pitäisi olla 12 V. Virrat pois ei mitään. Onkos nyt ihan varmasti puolan syöttösähkö otettu sulakekotelosta mustasta liittimestä, pinnistä 15?

              Edit: siis nimenomaan pinnistä 15, ei liittimen paikasta 15. Musta johto kuitenkin.
              Viimeksi muokannut pasi_; 28.11.2007, 09:06.

              Comment


                #67
                Täytyy varmistaa.

                edit.

                Onkos nyt varmasti boksilta vedetty bensapumpun releen ohjausjohto oikeaan paikkaan? Autossa pitäisi olla vihreä/violetti johto, joka liitetään boksin pinniin 3. Eli vanhalta boksilta pitäisi liittyä autoon yksi johto, jolla on ohjattu pumppua. Kytket Motronicin samaan auton piuhaan.
                On. Piuha on rusk/kelt tässä.

                Onkos nyt ihan varmasti puolan syöttösähkö otettu sulakekotelosta mustasta liittimestä, pinnistä 15?
                On. Siis sulakerasialta paikasta B15.

                Eilen tuli taas mietiskeltyä asiaa ihan paikan päällä. Boksilta tulee tieto (jännite) tuohon sytkävahvarin nastaan 2. Taitaa vaan tieto olla liian heikko, kun sen ja liittimen maan välille tulee vaan 0,1V maksimissaan.

                Toinen havainto: liittimen maa on hyvä virtojen ollessa pois, mutta kun starttaa, tulee vastustusta noin 600 ohmia ja kun jättää virrat päälle jää vastustusta vielä 300 ohmia. Sama on myös moottorin ja korin välissä, mutta sen lukemia en muista.

                Eli signaali on ensinnäkin heikko ja sitten mitä ihmettä on tuossa maadoituksessa?
                Viimeksi muokannut rsroope; 30.11.2007, 09:35.

                Comment


                  #68
                  Uppia.

                  Comment


                    #69
                    Koneen ja korin välinen maajohto puuttuu?
                    Moottorin johtosarjan maat imusarjassa kiinni?

                    Comment


                      #70
                      Molemmat ok.

                      Comment


                        #71
                        Toinen havainto: liittimen maa on hyvä virtojen ollessa pois, mutta kun starttaa, tulee vastustusta noin 600 ohmia ja kun jättää virrat päälle jää vastustusta vielä 300 ohmia. Sama on myös moottorin ja korin välissä, mutta sen lukemia en muista.
                        Miten mittaat tuon resistanssin? Tuo kuulostaa vähän siltä että mittailet johtoja jännitteisenä, eikä homma toimi niin.

                        Comment


                          #72
                          No siinäpä se tuli. Paitsi tuo ei selitä moottorin ja korin välistä resistanssin muutosta, vai selittääkö?

                          Comment


                            #73
                            En osaa tarkkaan sanoa kun en tiedä miten mittaat, mutta kyllä siellä johdossa oleva jännitehäviö muuttuu.

                            Virta mitataan siis sarjassa (tai pihtimittarilla), jännite napojen yli rinnakkain, ja vastusmittaukset ilman jännitteitä. Jos siellä johdossa kulkee virta niin se antaa virheen mittaustulokseen. Google auttaa lisää.

                            Comment


                              #74
                              Kun mittasin moottorin ja rungon välistä resistanssia, oli toinen pää imusarjassa kiinni ja toinen iskarin nupissa eli korissa. Tuossa ei minusta pitäisi olla resistanssia ollenkaan missään vaiheessa.

                              Comment


                                #75
                                Ei pitäisi olla yhtään resistanssia. Enpä muista, että ohjaako ecu puolaa maadoittamalla, jolloin siellä ei pitäisi jännitettä juurikaan olla ohjausjohdossa.

                                Comment


                                • #76
                                  Iskarin nupista ei varmaan kannata mitata, kun se ei taida olla suorassa kosketuksessa koriin ollenkaan..

                                  Comment


                                  • #77
                                    Juu ei, kannattaa ettii esim. joku maalaamattoman ruuvin pää tms. joka varmuudella menee pellin läpi.

                                    Comment


                                    • #78
                                      Vastusmittauksesta täytyy muistaa se että mitattavassa kohteessa EI saa liikkua mitään muuta virtaa mittauksen aikana. --> Starttauksen aikana ei vastusta voi mitata. Silloin voi kyllä mitata jännitettä esim koneen ja akun miinusnavan väliltä.

                                      Muutoinkin noi vastukset on niin pieniä (reilusti alle 1 ohm) ettei normaaleilla mittareilla niitä pysty mittaamaan.

                                      Comment


                                        #79
                                        Jotenkin alkaa nyt tuntumaan että se vika on boksissa. Olisiko Jyväskylän läheisyydessä jollakin irrallista boksia, jota voisi kokeilla? Tai olisiko joku ystävällinen ja kokeilisi tuota minun boksia omaan toimivaan autoonsa?
                                        Hall-anturia en ole testannut, mutta kiekkamittari nypyttää startatessa. Ilmeisesti on siis kunnossa? Vauhtipyörän anturit pitäs olla kunnossa mittausten mukaan. Puolalta puuttuu boksin signaali. Mikon autosta katsottiin oskilloskoopilla signaalia ja pulssimaisesti se antoi noin 2V. Minun puolalle ei vaan sitä tule. Mikä ihme sen estää?

                                        Comment


                                          #80
                                          Ja edelleenkään ei vikakoodeja?

                                          Comment


                                            #81
                                            Kerran on katsottu, ehkä viikko sitten. Sillon ei ollut vikakoodeja.

                                            Comment


                                            • #82
                                              Mulla on kärryssä kiinni S2 3B boksi 92vm.
                                              Voidaan testata ristiin joku ilta jos tarvetta on. Pistä privaa niin sovitaan tarkemmin.

                                              Comment


                                                #83
                                                En koko topiccia lukenut ,mutta käsitin että vika voisi olla antureiden maadoituksessa. Itselläni antoi kierrostietoa ja nokka signaalia vaikka antureilta puuttui maa. Silloin ohjainlaite ei osannut lukea signaaleja. Mittaa siis antureiden johdoista saako ne maata jos et ole siis jo mitannut.

                                                Comment


                                                  #84
                                                  Voe! Q-kelit on parhaimmillaan ja ensisavut on otettu!

                                                  Vika oli siinä puolan signaalipiuhassa. Pistettiin kyseinen piuha uusiks ja sehä lähti. Kyllä meinas usko loppua.

                                                  Comment


                                                  • #85
                                                    Hieno homma, että toimii. Joskus vaan ei meinaa vikaa löytyä, mutta onneksi foorumilla osaaviakin auttajia.

                                                    Comment


                                                    • #86
                                                      Kytkentähän sinällään oli ihan oikein, mutta olisiko nirhautunut kuori puhki silleen, että otti sitten lisäksi runkoon. Sähkö sitten meni sieltä mistä helpoiten pääsi. Pitää vielä selvitellä, jos vaan Roope malttaa. (Vähän epäilen)

                                                      Comment


                                                        #87
                                                        No jopas. Aika harvinaisia nuo johtoviat on, ei ole tullut vastaan kuin sellaisissa paikoissa, joissa on paljon liikettä. Mutta hyvä homma että toimii!

                                                        Mietin vaan, että Motronicin pitäisi antaa vikakoodi, jos puola ei ole kytketty. Eli sopivasti siellä nyt on kuitenkin ollut kontaktia, ettei koodia ole tullut. :)

                                                        Comment


                                                        • #88
                                                          Juu kyllä yhteys löytyi boksilta sytkävahvarille, mutta samasta johdosta löyty yhteys runkoonkin. Pitäs muistaa sulkea pois väärien kytkentöjen mahdollisuus sen lisäksi että kattoo niiden oikeellisuus. Ihan ihanat äänet muuten tuossa vitosessa oman nelosen tirinään tottuneelle.

                                                          Comment


                                                            #89
                                                            Suuri kiitos vielä kaikille auttaneille!

                                                            Eiköhän me vielä jotain muutakin keksitä tälle autolle myöhemmin, kunhan nyt sais sen läjään ja ajoon.

                                                            Comment


                                                              #90
                                                              Jälkijäähyä ei vielä olla (ehkä) saatu pelaamaan. Vissiin tuo vesiharavassa oleva anturi sen sitten käynnistää. 7a:ssa jälkijäähy lähti melkeen aina pyörimään. Onkos nää turbot kuinka herkkiä sen suhteen? Anturi ainakin näyttäs olevan 97/110. Eikö vaan olla käytetty tarpeeks kuumaks?

                                                              edit

                                                              Niin nyt se toimii siten, että kun laittaa tuon vesiharavan piuhan päähän hyppylangan, lähtee sähkövesipumppu ja flekti pyörimään.

                                                              On se vaan hauska laite =D. Muutui aika rajusti luonne. Eilen kun heitin testilenkkiä, irtos yks ahtoletkukin. Onneks nyt eikä sitten dynossa tai muualla.
                                                              Viimeksi muokannut rsroope; 10.12.2007, 23:21. Perustelu: lisäyksiä

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X