Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 jousten vaihto

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• A6 jousten vaihto

Eli onnistuuko kotikonstein vm.2001 A6 2,5 tdi avantin jousien vaihtaminen? Onko hommasssa jotain erityisesti huomioitavaa?

En kyseistä korimallia tarkkaan tunne mutta kokemukset A4:sta:
    - etupää on helppo, joustintuki mahtuu pois hieman keplottelemalla
    - takapää on muuten helppo mutta Avantin takakontin sivuverhouksien purku ei ole niitä nopeimpia hommia, jos on vetokoukun asennus suunnitteilla kannattaa se tehdä samalla kertaa

Jousipuristimet on tietysti oltava.

Comment

Uudemmasta audistasi en osaa sanoa, koska muutoksia on varmaan tapahtunut vuosien varrella. Onnistuu, jos on tehnyt ko töitä aikaisemmin:) Tarvitaan hallinosturi tai joku muu vekotin, jolla saa auton ilmaan, pulttikone, jousenkiristimet (sopivan kokoiset) hyviä kiinto/lenkkiavaimia jne. Eli miksi vaihtaa jousia, jos vanhat ovat kunnossa vai haluatko madalluttaa audia tai jäykistää? Jousissa on muistaakseni merkkiväri (maalitäplä), joka kertoo sen jäykkyyden.

Comment

Syy jousten vaihtoon on tosiaan madallus. Kesärenkaat on 18" vanteilla ja näyttäs "hassulta" suv-vehkeeltä sillon. Olen kyllä jousia aikaisemminkin vaihdellut ja jonkun verran on remonteista kokemusta. Lähinnä tarvisin tietoa erityisesti huomioonotettavista asioista.

Comment

Madallus sarjoja on myytävänä ymmärtääkseni erilaisia. Mikä sitten sopii autoosi = niissä taitaa olla omat "kommervenkkinsä"? Kertokoon madalluksista ne veljet, jotka asiasta ymmärtävät. Minä olen asian suhteen "täysin ulalla":)

Comment

Jouset jotka Audiin tulee ovat H&R merkkiset.

Comment

Working...
            X