Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Projekti :: Lötkö

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    En tajunnutkaan että se mun vanha kone taitaa majailla tässä projektissa, hyvä että toimii, ja miksei toimisi :)

    Comment


    • #32
      En tajunnutkaan että se mun vanha kone taitaa majailla tässä projektissa, hyvä että toimii, ja miksei toimisi :)
      Tuossahan se nokalla hurisee joo :)

      Comment


      • #33
        Noniin, no... voi sitten unohtaa sen valmiin projektin:

        http://picasaweb.google.com/deepspac...AudiTYP44Extra

        Tulossa siis valot keulalle ja WS koneen sain sedältä. WS eli typ43 200 T5 kone. 170hv turbokone.

        Mukaan tuli:

        -Lohko (1 pytyssä männässä reikä)
        -Kansi (Pakopesät avarrettu, nokka-akseli linjattu, taso-oikaisu suoritettu. Ajettu n. 1000km, ennen kuin K-Jet päätti laittaa seoksen laihalle ja 1. männässä reikä.)
        -Välijäähdytin
        -Pakosarja
        -Imusarja
        -Alkuputki -88 mallista. Lambda-anturille paikka.
        -KKK 24 ahdin

        .... huoh....

        pikku puuhastelua siis luvassa.

        Comment


        • #34
          Noniin... jäi rempat siihen... tämä on siis myyty. :(

          http://picasaweb.google.com/deepspac...47624910933538

          Comment


          • #35
            Päivitetään pikkuisen tätähin threadia.

            Viikonloppuna tuli vaihdettua bensalinjat. Kupariputkien sijaan laitoin letkut. homma toimii kuin rasvattu ja oli huomattavasti mukavempi asentaa kuin putket olisivat olleet. Toinen tankkia ylhäällä pitävistä muttereista aiheutti vähän päänvaivaa kun oli suhteellisen pyöreä ja vähän hankalassa paikassa.

            Oi sitä iloa ja riemua kun kävi ottamassa ekat tyypit ja auto kulki kuin unelma :)

            Ilman takaiskuja ei kuitenkaan selvitty, lötkö päätti nimittäin muuttaa itsensä höyrysaunaksi. Lattia oli litimärkä joten menin koittamaan lämppärin kennolle meneviä letkuja. Toinen liitäntä napsahti pelkästä hipaisusta poikki ja toinenkin lähti käytännössä ilman voimaa. No, ei siinä mitään - puhallinpömpeli irti ja ihmettelemään. Tällä viikolla olisi tarkoitus hakea uusi kenno Motonetistä ja viikonloppuna niputtaa kasaan. Saas nähdä miten käy.

            Comment


            • #36
              Vedit siis koko bensalinjaston kumiletkuilla? Varmaan helpompi asentaa, mutta saat kyllä varautua uusimaan sen suht useesti. Kumi hapertuu aika paljon nopeammin kuin kupariputki. Toki kumiletkujen laaduissakin on eroa mut mut...

              Tollasia pikku takaiskuja tulee, ja projektit tahtovat laajentua välillä melkoisen reippaasti(nimimerkillä kokemusta on) :D

              Comment


                #37
                Ja sitä hapertumista varmaan viä edistää suhteellisen kova järjestelmäpaine. Tais olla 5.6 baaria RT:ssä. Ei välttämättä oo kumi kovin hyvä ratkasu tuos.

                Comment


                • #38
                  Noniin, otetaan tyypit tasta uudesta iPhonestakin :)

                  Eli letku on tosiaan kumia, piti olla ainakin 10bar asti helposti kestavaa. Olin tietoinen k-jetin jarjestelmapaineesta, mutta ottaen huomioon auton jaljella olevan elinajan, asennuksen helppouden seka kumin hinnan suhteessa kupariin, ratkaisu oli harkittu.

                  Comment


                    #39
                    Komppaan Taavia. Noissa letkuissa (kumeissa) alkaa olla jo sen verran hyvin laatua ja kestävyyttä, että parinkin vuoden välein jaksaa uusia. Liitoksissa vaan tarkkana, mielellään vaikka tuplasti klemmareita (laadukkaita).

                    Kuten edellä sanottu: vaiva/hinta/kestävyys, kukin laskekoon oman mielensä mukaan. Tätä älköön kukaan laskeko suositukseksi, mutta järkevä vaihtoehto kuitenkin.

                    Comment


                    • #40
                      Tähän pätee samat säännöt kuin teollisuustaloudessa. Ylilaatua ei kannata valmistaa. On otettava huomioon kohde ja mitoitettava laatu sen mukaan. 2 vuotta kestävään autoon ei kannata laittaa 10 vuotta kestävää osaa jos voi laittaa 2v kestävän halvemmalla.

                      Eri asia olisi jos autoa entisöitäisiin. Silloin voisi olettaa auton kestävän kauemmin jolloin yksittäisiin osakokonaisuuksiinkin suhtauduttaisiin eri tavalla.

                      Comment


                      • #41
                        Noniin! Lötkö katsastettu. Melkein huomautuksitta, mutta hihavakiolla säätämistäni valoista toinen osoitti liian ylös :)

                        Viikonlopun aikana laitoin puhaltimen kennon paikoilleen (kennosta kiitokset tupi:lle) sekä tein muuta yleissäätöä. Takaiskuilta ei säästytty tälläkään kertaa, jarruja testatessani napsahti käsijarrun vaijeri poikki. Sain kuitenkin organisoitua korjauksen täksi päiväksi ja delegoitua siskoni katsastamaan auton. Auto kun sijaitsee eri paikkakunnalla kuin minä itse arkisin.

                        Nyt on siis projektin ensimmäinen vaihe kutakuinkin takana ja pitääkin pysähtyä pohtimaan, mitä seuraavaksi?

                        Muutama uusi kuva vielä osoitteessa:
                        http://picasaweb.google.com/taavis/20071006LTkNiMun

                        Comment


                          #42
                          Onpa siinä komea...
                          ...S4:nen tuossa vieressä :D. No ei vaines, kyllä lötkö aina on yhtä komea. Hyvää muotokehitysvertailua tuossa, kun uusi ja vanha vantti kohtaa. Tuo kuskinpuoleinen takakulma vaan pomppas vielä silmille, tuleeko uusi loksu vai oiotko?

                          Comment


                          • #43
                            Onpa siinä komea...
                            ...S4:nen tuossa vieressä :D. No ei vaines, kyllä lötkö aina on yhtä komea. Hyvää muotokehitysvertailua tuossa, kun uusi ja vanha vantti kohtaa. Tuo kuskinpuoleinen takakulma vaan pomppas vielä silmille, tuleeko uusi loksu vai oiotko?
                            Tuon kulman kohtaloa ei ole vielä päätetty. Katsoo jos keväällä saisi siitä tehtyä jonkinlaisen päätöksen, nyt alkaa olla ulkona jo niin kylmää, ettei enää oikein huvita siellä naputella. Lisäksi aika alkaa olla myös kortilla, pitäisi tuo diplomityö saada naputeltua loppuun.

                            Mutta, aika näyttää. Ensi keväänä voi olla jo uudet tuulet ja... uudet Lötköt.

                            Edit: Niin ja vähän aiheesta poikkeavaa, mutta ajattelin nyt muistuttaa kun mielessä on. Eli muistakaahan arvon kanssa-Audistit varmistaa, että puhallinkotelokaukalon (tälle on varmasti joku virallisempikin nimi) vedenpoistoaukot on puhdistettu kesän liasta ja alkusyksyn pudonneista lehdistä. Ässäni nimittäin päätti järjestää minulle tänään iloisen syysyllätyksen höyrysaunan muodossa. Ei kiva. Putsailin sitten aukon korruptiokrääsäksi saamani syömäpuikon kanssa. Tämä suoriutui tehtävästä kiitettävästi.
                            Viimeksi muokannut -TS-; 8.10.2007, 19:40.

                            Comment


                              #44
                              Tämän kuukauden ajan niitä vedenpoistoaukkoja saa sitten putsata joka viikko. Ainakin itse kun pihasta lähden liikkeelle, lehtiä lentelee takana tulijan tuulilasiin ensimmäiset kilometrit. Aivan uskomaton määrä lehteä joka puolella.

                              Comment


                              • #45
                                Nostetaanpas tämä threadi takaisin ylös.

                                Tuo ruskea 100 2.3cc -86 palautui minulle takaisin Helmikuussa ja kas kummaa: Bilteman 30? antenni toimii vieläkin kuin unelma. Hyvä tuote!

                                Auto oli saanut muutamia korjauksia sijoituskodissaan ja ajo maistui mukavalle. Nyt kun tuo kesäauto on leimattu, jätin tämän ruskean seintoon pihan perälle talvirenkailla seisomaan.

                                Mutta, kun lötköilyllä ei ole näköjään rajoja, niin sen kaverina nököttää nyt pihassa purkutuomion saanut 5000s 2.2i automatic ja -89 2.2e avant quattro manual.

                                Huokaus.... milloinkahan naapureilta loppuu sympatia. Ruskea taitaa saada entisöintikohtelun ja jäädä odottamaan uuden lain mukaista 30v museokatsastusaikaa 2016...

                                Ja 5000s ja quattro avantin risteytyksestä voisi tulla talviauto.

                                Päivitellään tätä, kunhan kuvia ja aikaa rassuulle on.

                                Comment

                                Working...
                                X