Tällainen projekti olisi nyt pikkuhiljaa käynnistymässä. Projekti on antanut odottaa itseään jo hetken aikaa, mutta nyt kesän lähestyessä päätin aloittaa suunnitteluosuuden.
[COLOR=#333399]Lyhyesti[/COLOR]
Projektina on saada kuuhun ja takaisin ajettu Lötkö vanhaan loistoonsa.
[COLOR=#333399]Vähän laajemmin[/COLOR]
Kyseessä on vuonna 2004 hankkimani Audi 100, vuosimallia 1988. Voimanpesänä toimii 2 litrainen RT ja vetotapana on se kolmanneksi oikein, eli Etuveto?. Kilometrejä on mittarissa vaivaiset 610000, eikä loppua ole näkyvissä.
Vuoden 2005 joululomareissulla auto koki pienen rakkaudenosoituksen Toijalassa, jonka jälkeen vasemmassa takakyljessä on ollut pieni lommo siitä muistutuksena. Autossa alkaa muutenkin olla pieniä teini-iän ongelmia kuten pikkuisen ihottumaa sekä moottorin kömpelyyttä. Koriltaan tämä yksilö on kuitenkin huippuluokkaa (pl. yllämainittu lommo), kiitos entisen omistajan täydellisen ruosteenestokäsittelyn.
Tarkoituksena on siis palauttaa tämän autojen valioyksilön - saksalaisen insinööritaidon huippunäytteen - olemus entiseen loistoonsa.
[COLOR=#333399]Työsuunnitelma[/COLOR][COLOR=#333399][COLOR=#000000]
Työareenana toimii oma piha. Tallin sijaisuutta hoitaa taivas, sekä joissain vaatimimmissa työvaiheissa ystäväni autokatos. Sopivalla asenteella sekä mallaspitoisen asennusjuoman suosiollisella avustuksella tästä tulee varsin mainio kesäprojekti, joka toimii oivana vastapainona arkisin tehtävälle diplomityölle.
Autoon on tarkoitus tehdä seuraavat toimenpiteet:
[/COLOR][/COLOR]
Lommon eliminointi on tässä varmasti se vaikein osuus. Tuo on kuitenkin sen verran rutussa, ettei sitä enää vasaralla kannattane alkaa naputella. On siis löydettävä jostain sopiva pala ja hitsattava se paikoilleen.
Yleisfiksailua tuossa on (yllätys, yllätys) monessakin paikassa. Uusiksi menevät mm. virtalukko (tällä hetkellä avaimen virkaa hoitaa ns. "Hervannan yleisavain", eli talttapäinen ruuvimeisseli), bensalinjat, käsijarrukahva ym.
Maalauksen osalta asia on vielä avoinna. Koska koko homma tehdään mahdollisimman pienellä budjetilla, tekisi mieli tässä kohtaa oppia myös tuo autonmaalaamisen jalo taito ja mikä onkaan parempi opettaja kuin omat virheet! Tämä kohta on kuitenkin vielä vähän avoinna koska ei ihan niin ajankohtainen vielä ole.
Kuvia projektista alkaa valua osoitteeseen:
[/COLOR][/COLOR]http://picasaweb.google.com/taavis
Tällä hetkellä ollaan tässä tilanteessa:
http://picasaweb.google.com/taavis/Alkutilanne
Otan mielelläni vastaan kaikenlaiset korjausvinkit, kommentit ym. Jos jollain on jotain projektiin liittyvää osaa myytävänä, niin eikun yhteyttä vaan!
Päivittelen tätä aihetta ja lisäilen kuvia projektin edetessä.
[COLOR=#333399]Lyhyesti[/COLOR]
Projektina on saada kuuhun ja takaisin ajettu Lötkö vanhaan loistoonsa.
[COLOR=#333399]Vähän laajemmin[/COLOR]
Kyseessä on vuonna 2004 hankkimani Audi 100, vuosimallia 1988. Voimanpesänä toimii 2 litrainen RT ja vetotapana on se kolmanneksi oikein, eli Etuveto?. Kilometrejä on mittarissa vaivaiset 610000, eikä loppua ole näkyvissä.
Vuoden 2005 joululomareissulla auto koki pienen rakkaudenosoituksen Toijalassa, jonka jälkeen vasemmassa takakyljessä on ollut pieni lommo siitä muistutuksena. Autossa alkaa muutenkin olla pieniä teini-iän ongelmia kuten pikkuisen ihottumaa sekä moottorin kömpelyyttä. Koriltaan tämä yksilö on kuitenkin huippuluokkaa (pl. yllämainittu lommo), kiitos entisen omistajan täydellisen ruosteenestokäsittelyn.
Tarkoituksena on siis palauttaa tämän autojen valioyksilön - saksalaisen insinööritaidon huippunäytteen - olemus entiseen loistoonsa.
[COLOR=#333399]Työsuunnitelma[/COLOR][COLOR=#333399][COLOR=#000000]
Työareenana toimii oma piha. Tallin sijaisuutta hoitaa taivas, sekä joissain vaatimimmissa työvaiheissa ystäväni autokatos. Sopivalla asenteella sekä mallaspitoisen asennusjuoman suosiollisella avustuksella tästä tulee varsin mainio kesäprojekti, joka toimii oivana vastapainona arkisin tehtävälle diplomityölle.
Autoon on tarkoitus tehdä seuraavat toimenpiteet:
[/COLOR][/COLOR]
- [COLOR=#333399][COLOR=#000000]Moottorin vaihto (uusi RT-kone on jo odottamassa paikalleenlaittoa)[/COLOR][/COLOR]
- [COLOR=#333399][COLOR=#000000]Lommon eliminointi
[/COLOR][/COLOR] - [COLOR=#333399][COLOR=#000000]Pientä yleisfiksailua[/COLOR][/COLOR]
- [COLOR=#333399][COLOR=#000000]Maalaus[/COLOR][/COLOR]
Lommon eliminointi on tässä varmasti se vaikein osuus. Tuo on kuitenkin sen verran rutussa, ettei sitä enää vasaralla kannattane alkaa naputella. On siis löydettävä jostain sopiva pala ja hitsattava se paikoilleen.
Yleisfiksailua tuossa on (yllätys, yllätys) monessakin paikassa. Uusiksi menevät mm. virtalukko (tällä hetkellä avaimen virkaa hoitaa ns. "Hervannan yleisavain", eli talttapäinen ruuvimeisseli), bensalinjat, käsijarrukahva ym.
Maalauksen osalta asia on vielä avoinna. Koska koko homma tehdään mahdollisimman pienellä budjetilla, tekisi mieli tässä kohtaa oppia myös tuo autonmaalaamisen jalo taito ja mikä onkaan parempi opettaja kuin omat virheet! Tämä kohta on kuitenkin vielä vähän avoinna koska ei ihan niin ajankohtainen vielä ole.
Kuvia projektista alkaa valua osoitteeseen:
[/COLOR][/COLOR]http://picasaweb.google.com/taavis
Tällä hetkellä ollaan tässä tilanteessa:
http://picasaweb.google.com/taavis/Alkutilanne
Otan mielelläni vastaan kaikenlaiset korjausvinkit, kommentit ym. Jos jollain on jotain projektiin liittyvää osaa myytävänä, niin eikun yhteyttä vaan!
Päivittelen tätä aihetta ja lisäilen kuvia projektin edetessä.
Comment