Loistavaa :)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
'04 A4 Avant 1.8T quattro
Collapse
X
-
No ton APR:n paketin mukanahan tuli toi softa, eli sen takia mennään sillä. Saisinhan mä hieman "laimeemman" softankin sisään tosta vakkarisäätimestä (mul on 4 eri ohjelmaa joista voin valita halutun tosiaan vakionopeudensäätimen viiksestä), mut ku ne ei oo yhtään niin kivoja... Ku alkaa noikin tehot tuntuun jo melko laimeilta aina sillontällön. ;)
Kesävanteet pysyy luultavasti samoina ku viime kesänä, ellen sit innostu myymään noita BBS:iä, ku hieman himottais laittaa leveempää alle. Leveemmissä (9"/9,5") vaan tuntuu toi valikoima olevan suht rajallinen...
Comment
-
Millanen kytkinlevy sulle tuli? Kakkosen rusahtelu voi olla saanut alkunsa liian painavasta kytkinlevystä.
Comment
-
Sinne tuli LUK:n massalevy, tarkempaa faktaa ei oo tähän hätään ku en muista noita tarkempia speksejä. (Teppo muistaa?)
Mites muuten, olisko noita väläreitä mitään "järkeä" lähtee päivittään? Koska normiajossa meinaa hieman "heijata" noi vedot, eli ihan tasasta potkua se ei tehoalueella anna. Näin poissuljettais se, et mahdollisten liian korkeiden imulämpöjen syy ei penkityksessä olis johtunu puutteelisesta puhalluksesta, vaan välijäähdyttimistä...Viimeksi muokannut albanzo; 17.10.2009, 14:13.
Comment
-
Imulämpöjen nousu todellakin aiheuttaa tehon heittelyä. Näissä sähkökaasulaitteissa kun ecun panikointi johtaa muuhunkin kuin parin asteen ennakonpidätykseen, joten kaasu yleensä pyrkii samantien kiinni.
Toinen vaihtoehto on, että pyrkii yliahtamaan, ja hakkaa päätä seinään legendaariseen 220% rajaan, joka 1.8T koneessa on 340hv. Tuollainen 15-20 "puuttuvaa" heppaa voi tulla kuunkierron lisäksi vaikka mistä, esim penkin kalibroinnista.
Niin, asiaan, jos ois lokia dynosta, ni vois kommentoida muutaki ku mutuja. Heijaako veto kylmällä vähemmän vai enemmän? Jos coolerit päästää lämmöt läpi, pitäs kylmällä soutaa vähemmän.
Jos taas menee 340hv-rajaan ja sulkee kaasun, pitäs kylmällä tehä sitä herkemmin.
Comment
-
Onko sulla ajettu toi lappu OBD:n kautta? Eli onko moottorin kierroslukutieto haettu sieltä? Jos on, niin sieltä saat kierroslukutiedon lisäksi ahtopaineen, lambdan, imuilman lämpötilan ja sytkäennakot pytyille. Pyydä penkittäjää printtaamaan myös nuo tiedot sulle.
Saattaapi tosiaan olla, että imuilman lämmöt on tuolla setillä hiukan korkealla, josta saattaa seurata nakutusta ja tätä kautta sytkäennakon pienentymistä. Sytkäennakon myötä tehollinen keskipaine pienenee, joka johtaa väännön ja moottoritehon laskuun.
Comment
-
Heijaako veto kylmällä vähemmän vai enemmän?
OBD:n kautta kyllä otettiin noi tulokset, mut esim. ahdot otettiin ryöstämällä tieto suoraan ahtomittarille menevästä letkusta, eli se ei tullu OBD:n kautta. Muita tietoja tehon ja väännön lisäks ei saatu tuolta pistokkeen kautta, en tiedä olisko niitä ollu mahdollista saada, mut nyt ainakaan kysymättä niitä en saanu.
Minkäslaista välijäähdytintä tonne mahtais kannattaa laittaa jos jossain kohtaa päivittäis noi orkkikset? Tätä katselin, mut mennäänkö ton kanssa sit pahasti metsään, eli mahtaako orkkiksien virtaukset olla jopa paremmat? Mulla kun ei oo mitään kokemuksia noista Autobahnin tuotteista...
Comment
-
Comment