Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

urS4 avant

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • urS4 avant

    Tuollainen tuontipirssi tuli hommattua, toistaiseksi auto ei vielä edes ajossa, ensi vuoden puolella sitten joskus :) Pientä laittoa autossa on, mutta missäpä ei olisi.

    Pieni lenkki autokaupasta kotiin, (245 kesäkumeilla) ja auto tuntui oikein maukkaalta :) Varmastin oikein miellyttävä talviauto, kunhan saa ne talvikiekot alle.

    Tuossa ajotietokoneen näytössä vissiin tuo vasen yläreuna indikoi ahtopainetta? vai mitähän se kertoo. millaisia lukemia vakiona pitäisi näyttää? Paine ja autocheck vika

    Tuo Brems licht taitaa olla jarruvalo? Tarkoittaakohan tuo samaa, vai jotain muuta valo?

    Mitenkäs nuo öljynpaineet, paljonko pitäisi olla normaalisti? kuva

    Ulkoisia pienia naarmuja löytyy jonkun verran, ehkä kesällä uutta maalia pintaan, katsoo mihin rahapussi kestää, ja paljonko tulee veroja.

    Lisää juttua tulee varmaankin heti kunhan auton saa vaan ajoon asti.

  • #2
    Onnea vaan uudelle autolle.

    Tuo bremschlicht viittaa jarruvaloihin ja tekstin pitäisi häipyä kun painaa jarrua käynnistyksen jälkeen. Öljynpaineet lienevät ok, samoin kun tuon ahtopainemittarin näyttämä. Itselläkin saattaa tuo ahtopainemittari näyttää 0.3-0.5 tyhjäkäynnillä. En pidä mittarin näyttämää 100% totuutena.

    Ei muutaku kovaa ajoa vaan :)

    Comment


      #3
      Toinen valoherja tarkoittaa jotakin ajovaloista, etu tai taka.

      Comment


      • #4
        Seelvä homma, eli ei mitään ihmeellisyyksiä.

        Tuossa jo tulevaa verotusta ja katsastusta silmällä pitäen, tarvii ilmeisesti sen Vaatimustenmukaisuustodistuksen? Mistäs tuon saisi, mitä kaikkea siinä pitää olla? Jos joku tuollaisen on tullannut, käykö sama todistus mitä on jo kerran käytetty, vai onko autokohtainen?

        Comment


          #5
          Todistuksen saa suomessa maahantuojalta, ainakin joskus maksoivat mansikoita. Saksassa lähes ilmainen, huonoa palvelua Autiolta jossei tullut auton mukana.

          Comment


          • #6
            Kerrottiin että ei kysytä k.o paperia välttämättä, mutta paperin saa sieltä, pientä lisäkorvausta vastaan. Joten ajattelin ensin kysäistä millainen tuo paperi oikein on.

            Comment


            • #7
              Vaatimustenmukaisuustodistusta ei tosiaan välttämättä enää tarvita ainakaan 90-luvun
              alun autoja rek.katsastettaessa - tyyppikoodit, saasteluokat, meluarvot yms osataan lukea
              jo saksalaisesta Fahrzeugbriefistä ja loput saadaan AKEsta. Itsekin makselin Saksassa turhat 80 euroa paikalliselle TüV -asemalle mokomasta paperista.

              Comment


                #8
                Vastaavaan 94 vuosimalliin ei tarvittu vaatimuksenmukaisuustodistusta. Katsastin viime elokuussa.

                Comment


                • #9
                  Mikähän mahtaa olla k.o boksi takapenkin alla:
                  kuvassa ylhäällä penkin alla

                  Eikös tällainen parkkikiekko ole suomessakin virallinen, vai tarviiko olla kuskin puolella:
                  kiekko

                  Comment


                    #10
                    ABS

                    Comment


                    • #11
                      mitenkäs tuo ässän analoogine kello säädetään aikaan?

                      Comment


                        #12
                        vedät vasemmanpuoleista "tripin" nänniä... samassa on mittarinvalojen himmennys.

                        Comment


                        • #13
                          Sai hekotin talvifillarit alleen:
                          Kesä vs talvi
                          Talvi kumit

                          Nyt huomasin että oli myös iskareista suojakumit rikki :(
                          Kuva
                          Varmaankin kannattaa uusia?

                          Mikäs noista kaapeleista on se autocheckin anturi, joka katsoo ne jarrujen kuunnot:
                          Kuva

                          Kuvassa vasemmalla vai oikealla oleva anturi?

                          Comment


                            #14
                            Oikeanpuoleinen johto menee ABS:n anturille, joten vasen menee jarrupaloille. :)

                            Comment


                              #15
                              Razur, sullahan on paremmat talvivanteet kuin kesä ;)

                              Comment


                              • #16
                                Missä nuo vannekuvat on otettu? On ihan saman näköstä ku intin luolissa :)

                                Comment


                                • #17
                                  yak, höpö höpö, audin alkuperäset bolerot on ihan pirun hienot vanteet, nuo razurin yksilöt on vielä tosi hyväkuntoset: ei lainkaan nirhattu kanttikiviin, eikä hapettumia lakan alla. ovat vain hieman likaiset tuossa kuvassa.

                                  kuvat lienee otettu ihan paikallisessa parkkiluolassa :D

                                  Comment


                                    #18
                                    Heikki, ehkä ne olivat muotia joskus aikanaan, mutta eivät ne enää, luki niissä Toyota tai Audi.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Paljonko on vakio s:ssä mitta pyörännavasta lokasuojaan? eli tietäisi paljonko omaa on madallettu

                                      Comment


                                        #20
                                        Eiköhän tuo liene Hervannan maanalaisessa parkkihallissa kuvattua? Auto on komee vanteista puhumattakaan...

                                        Comment


                                        • #21
                                          tuli kolvattua mittariston liitoksetkin uudelleen, varmuuden vuoksi. Tuolla pieni tarina aiheesta: kliketi

                                          Samalla tuli todettua että on pissapojan moottorikin vissiin entinen ;) pumppu

                                          Comment


                                            #22
                                            Ihan kuin katselisi omaa ässää :-)

                                            Mullakin on tuo iskarin suojakumi revennyt samallalailla.
                                            Saakos se vaihdettua "helposti"?

                                            Comment


                                            • #23
                                              ei tietoa saako helposti vaihdettua, luultavasti kannattaisi kuitenkin uusia, mahdollisimman pian. Varmaan huollon yhteydessä teetän vielä tuon kumien vaihdoinkin.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Ilmeisesti tuo S4 rakenne on pesurin suhteen samantyyppinen kuin A3:ssakin: uusiksi pumpun lisäksi myös se akselin kumitiiviste, joka on veden päästänyt pumppua ruostuttamaan..

                                                nm. ensi viikolla tiivistettä ostamaan.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Iskarin suojakumit saa helposti vaihdettua konehuoneen puolelta yläpään purkamalla.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Razur, sullahan on paremmat talvivanteet kuin kesä ;)
                                                    Heikki, ehkä ne olivat muotia joskus aikanaan, mutta eivät ne enää, luki niissä Toyota tai Audi.
                                                    Eikös retro ole muotia? Ja nuo talvivanteethan ovat aika tusinamallia. (ei siis mitään vittuilua razurille, talvivanteiksi ihan jämptit)

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Tuli myös suoritettua tuo linssivalojen puhdistus, valoahan ei voi koskaan olla liikaa. Vanhat linssit olivatkin oikeasti sontaiset, luultavasti ei koskaan auton historian aikana puhdistettu. Tuolla näköjään jo olikin ohjeet tehtynä tuohon operaatioon, jota kovasti suosittelen kaikille joilla linssivalot on käytössä :)

                                                      Samalla tuli myös vaihdettua uudet umpion lasit ja tiivisteet, sekä maalattua se hopeinen kehys tummaksi, ainakin omaa silmää miellyttää uusi look.

                                                      Kuvia löytyy täältä

                                                      Comment

                                                      Working...
                                                      X