TERVE
Olen tässä ajatellut (ensi talveksi kuntoon????) projektia jossa 1303S kyypeliin istutetaan tehokas ja luotettava moottori/vaihdelaatikko kombinaatti. Tähän päätökseen on tultu usean vuoden ja usean hajonneen boxerin jälkeen.
Eli kyseessä auto jolla ajetaan ns. isojen poikien rossia, eli meillä on äijäkööri joka koittaa joka vuosi tehdä pellolle sen meidän kylällä kuuluisan jääradan. Radalla pituutta 1km, sisältäen runsaasti erinäköisiä kurveja, "pääsuoralla" kupla (about 100hv 1,6 ja välitetty lotju) pääsee noin 110++ nopeuteen. Auton paino (ilman kuskia) boxeri tekniikalla noin 650kg.
Olen tässä päätymässä Audin 2,2 ahdolla tai ilman koneeseen ja 80 Audin 1,6:n laatikkoon. Tekniikka tulisi kuplaan niin että "vasara lentää varsi edellä" tekniikka vaihdettaisiin keskimoottori ajatukseen. Kuplan tulipelti ja alla oleva "vauvakaukalon" lattia poistetaan kokonaan ja kone tulisi autoon sisälle, vaihdelaatikko tulisi autoon viimeiseksi. Vetoakselit ei tee ongelmaa koska S:ä on ns. IRS eli tuplanivel vetareilla. Vaihteensiirtäjästä saattaa tulla mielenkiintoinen.
Huippunopeus ei ole se ykköskriteeri, vaan luotettavuus ja kurveista "poistuminen".
Ollaan tästä "kombinaatista" vaihdeltu der Kommissar Porkkiksen kanssa joitain posteja ja niiden jälkeen homma tuntuu edelleen mielenkiintoiselta ja jopa mahdolliselta, Porkkikselle kiitos mielenkiinnosta ja asiantuntemuksesta asian tiimoilta. Haluaisin kuitenkin vielä muita ajatuksia, huomaa se kohta yms. juttuja asian tiimoilta jos tämä herätti jotakin ajatuksia. Työnnä se Kupla Aurajokeen ei kuulu niihin......
T:Hannu
Olen tässä ajatellut (ensi talveksi kuntoon????) projektia jossa 1303S kyypeliin istutetaan tehokas ja luotettava moottori/vaihdelaatikko kombinaatti. Tähän päätökseen on tultu usean vuoden ja usean hajonneen boxerin jälkeen.
Eli kyseessä auto jolla ajetaan ns. isojen poikien rossia, eli meillä on äijäkööri joka koittaa joka vuosi tehdä pellolle sen meidän kylällä kuuluisan jääradan. Radalla pituutta 1km, sisältäen runsaasti erinäköisiä kurveja, "pääsuoralla" kupla (about 100hv 1,6 ja välitetty lotju) pääsee noin 110++ nopeuteen. Auton paino (ilman kuskia) boxeri tekniikalla noin 650kg.
Olen tässä päätymässä Audin 2,2 ahdolla tai ilman koneeseen ja 80 Audin 1,6:n laatikkoon. Tekniikka tulisi kuplaan niin että "vasara lentää varsi edellä" tekniikka vaihdettaisiin keskimoottori ajatukseen. Kuplan tulipelti ja alla oleva "vauvakaukalon" lattia poistetaan kokonaan ja kone tulisi autoon sisälle, vaihdelaatikko tulisi autoon viimeiseksi. Vetoakselit ei tee ongelmaa koska S:ä on ns. IRS eli tuplanivel vetareilla. Vaihteensiirtäjästä saattaa tulla mielenkiintoinen.
Huippunopeus ei ole se ykköskriteeri, vaan luotettavuus ja kurveista "poistuminen".
Ollaan tästä "kombinaatista" vaihdeltu der Kommissar Porkkiksen kanssa joitain posteja ja niiden jälkeen homma tuntuu edelleen mielenkiintoiselta ja jopa mahdolliselta, Porkkikselle kiitos mielenkiinnosta ja asiantuntemuksesta asian tiimoilta. Haluaisin kuitenkin vielä muita ajatuksia, huomaa se kohta yms. juttuja asian tiimoilta jos tämä herätti jotakin ajatuksia. Työnnä se Kupla Aurajokeen ei kuulu niihin......
T:Hannu
Comment