Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
urs4 koneen kasausta
Collapse
X
-
Sorvatut vakiomännät? Haittapuolena voi olla että ns squish are kärsii, koska imuvenojen välissä oleva kannake madallettu eikä siis roju liiku pytyssä puristusvaiheessa kuten inssit ajatelleet.
Jos ARP-pinnapulttisarja niin käytitkö vakioprikat? ARP prikat liian pienet. Tästä kokemuksia sekä suomessa että maailmalla.
Hyvän näköinen portti. Mikä se on? Ahdin on hx40?
-
-
No en epäile hetkeäkään etteikö toimisi ja vetojakin ihan mukavasti. Jonkin verran joutuu varmastikin silti antamaan periksi kipinäennakoissa noiden mäntien takia. Tätähän ei taas voi todistaa nyt millään...
ARP-prikat kannattaa vaihtaa pois. Ne ovat juur sopivasti liian pienet eli kaivautuvat kanteen ajan kanssa. Kuten sanottua kokemuksia sekä s2forumilta että ihan tämänkin palstan väeltä.
Kaverille pantiin vakiopulteista irroitetut prikat. Piti vinguttaa hitusen isommaksi vaan reikä, että sopii arppilaisen kierteen yli (joka on siis tuumanen yläpäässä...).
S2forumilla höpisivät, että ARPia on asiasta infottu. Eihän sitä tiedä vaikka olisivat reagoineet!
Comment
-
Moniventtiilikoneessa paljesuhde (eli minkäkokoinen alue toimii "palkeina" verrattuna koko sylinterin poikkipinta-alaan) on niin pieni että paljealueilla ei kovin paljon ole merkitystä. Kaksiventtiilikoneessa missä paljesuhde on suurempi asia on sitten aivan toinen. Ja muutenkin tuo paljealueen tärkeys liittyy enemmän osakaasualueelle ja alarekisteriin eli pieneen kuormitukseen ja polttoainetalouteen kuin suureen kuormitukseen ja varsinaiseen voiman tuottoon. Tämä johtuu siitä että osakaasulla tarvitaan kaikki mahdollinen apu ilma-polttoaineseosta pyörittämään että palaminen tapahtuu hallitusti (palonopeus saadaan riittävän ylös) ja hyvällä hyötysuhteella. Kun taas korkeammilla kierroksilla ja suurella kuormituksella ja korkealla sylinterin täytöksellä palonopeus nousee ylös ilman paljealueiden apuakin (tietysti eroja on palotilamallin ja venttiilien määrän mukaan). Ja neliventtiilikoneessa pyörteily saadaan enemmän aikaan sillä miten seos "sukeltaa" kuperkeikalla venttiileistä sylinteriin aloittaen pyörreliikkeen (tumble) kuin mitä pienet paljealueet asiaa auttavat.
Itse asiassa hippomoottoria (esim korkeille ahdoille) rakentaessa voidaan saada jopa selkeitä etuja avaamalla paljealueita, jolloin palonopeutta saadaan hieman leikattua alemmas. Tämä vastaa tavallaan puristussuhteen alentamisen vaikutusta, sylinteripainemaksimeita (painepiikin nousunopeus ja maksimiarvo) saadaan alennettua ja mekaanisia rasituksia pienennettyä ja samalla mahdollistuu tarvittaessa isompien ennakkojen käyttö.
Tähän suuntaan on maailmalla moottorivirittäjien ajatukset menossa.
Nyt odotellaan sitten että joku oikeasti näistä asioista ymmärtävä tulee korjaamaan asiavirheet tästä lausunnosta. Ja tehdään ne korjaukset sitten ystävällisesti kertomalla että -olet väärässä ja perustellaan selkeästi miksi. Eikä vain sylkäisemällä -V**tun idiootti, et mistään mitään tiedä -sarjan kommentteja, siitä ei ole hyötyä kenellekkään.
Comment
-
Mistä hommasit yläpään tiiviste sarjan ja mistä tuli noi arp:een pinnapultin? Minkäs kokosilla siivillä holsetti on ja minkä kokonen pakopesä
Comment
-
pitäis vissiin muistaa tännekkin muistaa jotain kirjotella....
eli kuntoonhan tuo tuli pienien vastoinkäymisten myötä mutta tuli kumminkin.. pakopaineet, bensanpaineet yms...
pakoputki vaihtui 4 tuumaiseks ja pakopesä parikokoa suuremmaks..
pensalinjat meni uusiksi ja vararengas koteloon tuli "keräys"tankki lisäksi että pysyy paineet kohdillaa..
moottorin"keulimis" tuki sano jossain vaihees sopimuksen irti ja jätti murtuessaan konepeltiin pienen muiston...
http://tinyurl.com/3634s5
siinä tuo olis nyt myynnissä.
kuvia laitan pika puoliin tänne lisää
Comment
Comment