Aloitetaanpa ensimmäinen noobie postaus alkavan (sana definioidaan myöhemmin) projektin kuvauksella.
PMK-Racing (Paerikss+Joke) tarvitsi ratakaudelle 2007 ja yleiseen hauskanpitoon menopelin. Kuitenkin sellaisin rajoituksin että auto täytyy saada leimalle ja kilpiin (verot joutuu siis köyhtymään sekä riistokatsastuksen). Ensimmäisenä oli mielessä E30 korinen 325 tjms. Pitkien etsintöjen ja huonojen bemujen jälkeen kuitenkin päädyttiin VAG-perheen tuttuun ja turvalliseen tuotteeseen. Hankittuna Lubeckissä odottaa siis 2 omistajalla ollut musta, vajaavetoinen, manuaalivaihteinen, -92 B4 2.8 V6 80 kulkupeli.
Hommahan alkaa niin että, 1.12 kääntyy T4:en nokka kohden kotimaataan hakemaan jo hankittua serkkupoikaa (Audi) kotiin. "Tuttu" kierteli tosiaan puolestamme ja katseli eri vaihtoehtoja, tiukan aikapulan vuoksi tuo Audi tuli hankittua intuitioon luottaen etukäteen. Autoja on muuten tullut tuolta moottoriteiden luvatusta maasta tuotua kymmeniä ennestään.
Ajomatka guntherlandiasta kotiin, puukenkien maan läpi, kertoo jo aika paljon autosta, siksi tavaksi on muodostunut tälläinen ajaminen, esim Superfastin sijasta.
Mutta sitten itse projektiin, mitä autolle tehdään?
Autosta tulee puhdas harraste-auto, pääpainona eri kerhojen ratapäivillä suhaaminen. Myös varttimaili ja muut urheilumieliset tapahtumat tulevat varmasti tutuiksi. Myös stereopuoleen tullaan keskittymään.
Konsepti tulee olemaan seuraava: Autoon ei laiteta mitään P****aa vaan sitä rakennetaan maltillisesti ja ajatusta mukanapitäen. Joissain asioissa tullaan ampumaan varmasti yli, mutta OEM+laadukkaat tarvikkeet tulevat pintapuolisesti olemaan in.
Ice:n auto joka projekteista löytyy on myös meidän makuumme, hieno kokonaisuus (Thumbs up!)! Samalla suuntauksella olemme liikkeellä.
Kesäksi on tulossa tekniikan tarakastus, sisältäen toivottavasti vain kulutus-osia, jakopään vaihdon + kaikki litkut. Alusta tullaan päivittämään ja autosta tehdään niin matala kuin suinkin (ei liiku talvisin). Poikkituet tulevat sekä eteen että taakse. Jarrut käydään täysin läpi ja päivitetään. Putkisto tehdään kokonaan uudestaan sekä alustan puslat päivitetään.
Jotain audiolaite rakennuksia tullaan myös tekemään. Kori tuskin kokee muuta kuin pieniä kosmeettisia muutoksia.
Kun kokonaisuus on saatu toimivaksi on aika paneutua koneen ja korin kimppuun. Koneen teholukemat täytyy saada tuonne 200 hv:n paremmalle puolelle, mikä ei ole sinänsä mikään temppu, mutta vaparissahan on aina rajansa (tai ainakin loppupäässä alkaa jokainen hevosvoima maksaa niin paljon että tekniikan päivittäiminen tekohengitettyyn on järkevämpää). Puskureiden vaihdon ollessa ajankohtainen lienee RS-vetimet ne luontevimmat (tai muutama laadukas saksalainen valmiste).
Työtunteja tässä ei tulla laskemaan, projekti on lähinnä terapialuonteinen (työn ja talorempan vastapainoksi). Projektissa on kuitenkin kaksi aktiivista toteuttajaa (insinööri ja humanisti :) ), eli aikaankin pitäisi jotain saada.
Ajattelimme laittaa tänne myös hakuekertomuksen kuvineen niin on ainakin projekti alkanut ruohonjuuri tasolta. Mikäli projekti-osio on mielestänne väärä tälläiseen niin vinkatkaa. Itse vain ajatelmimme pistää kerrankin projektin oikein juurta jaksaen, kaikkine mausteineen.
Alamme muutenkin varmaan pyörimään täällä foorumilla liikaakin kyllästymiseenne asti, tuttuja juttujahan nämä ovat, aktiivisia olemme olleet monella saralla aikaisemmin (esim SCF Ry PJ & VPJ).
PMK-Racing (Paerikss+Joke) tarvitsi ratakaudelle 2007 ja yleiseen hauskanpitoon menopelin. Kuitenkin sellaisin rajoituksin että auto täytyy saada leimalle ja kilpiin (verot joutuu siis köyhtymään sekä riistokatsastuksen). Ensimmäisenä oli mielessä E30 korinen 325 tjms. Pitkien etsintöjen ja huonojen bemujen jälkeen kuitenkin päädyttiin VAG-perheen tuttuun ja turvalliseen tuotteeseen. Hankittuna Lubeckissä odottaa siis 2 omistajalla ollut musta, vajaavetoinen, manuaalivaihteinen, -92 B4 2.8 V6 80 kulkupeli.
Hommahan alkaa niin että, 1.12 kääntyy T4:en nokka kohden kotimaataan hakemaan jo hankittua serkkupoikaa (Audi) kotiin. "Tuttu" kierteli tosiaan puolestamme ja katseli eri vaihtoehtoja, tiukan aikapulan vuoksi tuo Audi tuli hankittua intuitioon luottaen etukäteen. Autoja on muuten tullut tuolta moottoriteiden luvatusta maasta tuotua kymmeniä ennestään.
Ajomatka guntherlandiasta kotiin, puukenkien maan läpi, kertoo jo aika paljon autosta, siksi tavaksi on muodostunut tälläinen ajaminen, esim Superfastin sijasta.
Mutta sitten itse projektiin, mitä autolle tehdään?
Autosta tulee puhdas harraste-auto, pääpainona eri kerhojen ratapäivillä suhaaminen. Myös varttimaili ja muut urheilumieliset tapahtumat tulevat varmasti tutuiksi. Myös stereopuoleen tullaan keskittymään.
Konsepti tulee olemaan seuraava: Autoon ei laiteta mitään P****aa vaan sitä rakennetaan maltillisesti ja ajatusta mukanapitäen. Joissain asioissa tullaan ampumaan varmasti yli, mutta OEM+laadukkaat tarvikkeet tulevat pintapuolisesti olemaan in.
Ice:n auto joka projekteista löytyy on myös meidän makuumme, hieno kokonaisuus (Thumbs up!)! Samalla suuntauksella olemme liikkeellä.
Kesäksi on tulossa tekniikan tarakastus, sisältäen toivottavasti vain kulutus-osia, jakopään vaihdon + kaikki litkut. Alusta tullaan päivittämään ja autosta tehdään niin matala kuin suinkin (ei liiku talvisin). Poikkituet tulevat sekä eteen että taakse. Jarrut käydään täysin läpi ja päivitetään. Putkisto tehdään kokonaan uudestaan sekä alustan puslat päivitetään.
Jotain audiolaite rakennuksia tullaan myös tekemään. Kori tuskin kokee muuta kuin pieniä kosmeettisia muutoksia.
Kun kokonaisuus on saatu toimivaksi on aika paneutua koneen ja korin kimppuun. Koneen teholukemat täytyy saada tuonne 200 hv:n paremmalle puolelle, mikä ei ole sinänsä mikään temppu, mutta vaparissahan on aina rajansa (tai ainakin loppupäässä alkaa jokainen hevosvoima maksaa niin paljon että tekniikan päivittäiminen tekohengitettyyn on järkevämpää). Puskureiden vaihdon ollessa ajankohtainen lienee RS-vetimet ne luontevimmat (tai muutama laadukas saksalainen valmiste).
Työtunteja tässä ei tulla laskemaan, projekti on lähinnä terapialuonteinen (työn ja talorempan vastapainoksi). Projektissa on kuitenkin kaksi aktiivista toteuttajaa (insinööri ja humanisti :) ), eli aikaankin pitäisi jotain saada.
Ajattelimme laittaa tänne myös hakuekertomuksen kuvineen niin on ainakin projekti alkanut ruohonjuuri tasolta. Mikäli projekti-osio on mielestänne väärä tälläiseen niin vinkatkaa. Itse vain ajatelmimme pistää kerrankin projektin oikein juurta jaksaen, kaikkine mausteineen.
Alamme muutenkin varmaan pyörimään täällä foorumilla liikaakin kyllästymiseenne asti, tuttuja juttujahan nämä ovat, aktiivisia olemme olleet monella saralla aikaisemmin (esim SCF Ry PJ & VPJ).
Comment