Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Urkki projekti

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #91
    Oliko sulla moottorikumien ja korvallisten välissä mitään prikkaa tai muuta tavaraa?

    Comment


      #92
      Ei havaintoa, vanha lohko on vielä paikallaan.

      Comment


        #93
        Se vaan tyhjenee tuo konehuone. Lohko koneistajalla ja pitäisi tulla tällä viikolla takaisin. Kytkin vielä uusitaan mutta siihen sitten jää tällä kertaa. Jos vaihteiston vipujen säätö ja uudet öljyt ei auta niin rempataan syksyllä/talvella. Miten mä nyt frouvalle kerron, että vappuajelut siirtyy ensi vuoteen...

        Comment


          #94
          Tuomio tuli, väljät on sylinterit. Kampiakseli ja kiertokanget käyttökelpoiset. Poraus onnistuisi jos jostain löytyisi ylikoon männät mutta mistä? Tai seuraava lohkokokelas.
          Kertokaas mulle kuinka paljon saa olla välystä, että vielä selvitään hoonaamalla?

          Comment


          • #95
            Kerhon varaosakanavan kautta tuli itselle männät ylikoossa...

            Comment


              #96
              Ei löydy. Ei löydy VAG:ltakaan. Pikku probleema...

              Comment


              • #97
                Haetko minkä kokoisia mäntiä?
                Mulla ois 79.75mm Noralit KG moottorista, mutta tarvisin MC2, 1B tai MB moottorisen 8.6 puristeiset 81mm Mahlet vaihdossa...

                Comment


                  #98
                  Vink

                  http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=78694

                  Comment


                    #99
                    Muuten hyviä vinkkejä mutta olen siinä käsityksessä että WR-koneessa on 22mm tappi (ja 79,5mm vakioporaus.) Lisäksi vanhan sarjan 10v-padassa on korkeempi mäntä.

                    Nuo FFp:llä olevat männät olis kYllä Majavalle ok.

                    Comment


                    • Nuo ffp:n männät huomasinkin, mutta mielestäni kaikissa 10v turbo moottoreissa on 22mm tappi. 20V:ssä 20mm.
                      Tarkoituksissa siis porata KG 81mm ylikokoon joten 22mm tappiset mukitkin tarvisin.
                      Tuohon männän korkeuteen kaipaisin perusteluja?

                      Comment


                        Kertokaapa hölmölle, jos tuon WR:n voi putkittaa niin eikö silloin voi myös porata 81mm:ksi? Riittääkö kannentiiviste?

                        Comment


                          Voi sen toki isoksi porata. Ongelmaksi vain tulee siinä(kin) tapauksessa mäntä.

                          Tuoreemmat 81-porauksen 10v turbojen männät ovat matalampia (tapista ylöspäin siis) koska ovat pidemmällä veivillä ja sen lisäksi 22m tapin sijasta 20mm tapilla. Periaatteessa veivitkin voisi ottaa uudemmasta mutta sitten tarvittaisiin myös kampura koska vanhemmat kanget on pienemmällä kampuran kaulalla. (tämä kaikki ei välttämättä ole 100% faktaa)

                          Comment


                          • Esim Mahlen katalogi näyttäs löytävän WR-moottoriin 80.5 ylikoon mäntää, joten tuskin tuo 0.5mm lisää lohkoa vesikanavaan puhkaisee. Kannentiivisteen reikä muistaakseni ainakin jonkin katalogin mukaan 81mm.
                            Mutta mielellään myös kuulisin porauksesta 79.5mm->81mm mielipiteitä, tai jopa omakohtaisia kokemuksia, kun on ollut aikeena.

                            Edit: Teppo, taidat elää liikaa 20v-maailmassa ;) 10v:ssä mielestäni aina 136mm kanki versus 20v:n 144mm. 10vt Näyttäs myös olevan 22mm tapilla ja pienempikaulaisella kampiakselilla. Vapari 10v 81 porauksella 20mm tapilla ja paksukaulaisella akselilla. 79.5mm vaparit turbon tapaan 22mm tapilla ja ohuella akselilla, kuin myös turbon kanssa samoilla veiveillä.
                            Viimeksi muokannut Jukka Majava; 24.4.2007, 16:43.

                            Comment


                              Kiitos tarkennuksista. Minun tuore Kolbenschmidtin (Mahle) kataloogi ei tunne WR:ään mitään. Alkuperäisosana ei ainakaan ylikokoja enää saa.

                              Comment


                                20v vs 10v männät ei ole vaihtokelpoiset,
                                1) männän tappi on 20v=20mm 10v=22mm
                                2) männänkorkeus (tapin keskeltä laelle) on erilainen 10v enemmän koska sillä kompensoidaan 136mm pitkää veiviä joka taas 20v:ssä on 144mm

                                Comment


                                  Näyttäs näitä löytyvän, kuka edustaa Suomessa?

                                  katalooki
                                  Viimeksi muokannut JPohja; 24.4.2007, 18:00.

                                  Comment


                                  • Laitetaas lisää lusikoita soppaan. Otetaan yksi kpl 5-cyl 2.0 td lohko ja porataan se 79.5 milliseksi, kasataan alakerta uusilla renkailla ym. muulla tarpeellisella, porataan kannen reijitys 12mm pulteille sopivaksi...mitä muuta? Jos tämä kaava toimii, voisi 1. poraus olla 79.3 mm (alukone) ja seuraavan katastrofin sattuessa 79.5mm. Td koneita tuntuu makaavan vähän joka nurkalla.

                                    ps.alukoneen mäntiä löytyisi hyllystä...

                                    Comment


                                      vitonen: Niin mitäs tuossa on nyt on sitten ihmeellistä? Sullahan on nuo kaikki vaparisälää (KP:n lohko ei mulle kerro mitään, mutta sillä ei tässä liene väliä). 10Vt:ssä (ainakin vanhemmissa ja varsinkin WR:ssä) on 22mm tappi ja huono sitä on 20mm veiviin tunkea vaikka mikä olisi. Ja kuten Teppo tuolla jo aiemmin tiesi (vaikka vahingossa puhuikin turboista ;)), 10V vapareissa (uudemmissa) on tuota 144mm veiviä ja matalaa mäntää. 10v-turbot tuolla lyhyemmällä veivillä (äkkiä katsottuna niin uudet kuin vanhatkin). Sitten löytyy sekalainen seurakunta jotain konetyyppejä, joissa on sekoiteltu kaikkia keskenään :)

                                      Niin ja Jukallekin piti vielä sanoa, että jos haluat jättää varaa tehonnostolle tuolla alakerralla niin unohda Noralit.
                                      Viimeksi muokannut Tinke_J; 24.4.2007, 19:43.

                                      Comment


                                        Mitä vikaa Noraleissa?

                                        Comment


                                          Ne on ne huonoimmat orig. männistä, pehmeet.

                                          Comment


                                            Eräs vanha tuttu niitä aikoinaan sinnikkästi käytti ja aina viikossa-parissa taisi renkaanvälit putoilla öljypohjaan (saattoi olla jopa ihan perinteistä sulamisilmiötäkin) =). Mahlella ei vastaavaa esiintynyt. Tämä siis vasta silloin, kun sitä "potentiaalia" on reilummin käytössä - vakioissa ilmeisesti kestävät kuten kuuluukin.

                                            Comment


                                            • Niin ja Jukallekin piti vielä sanoa, että jos haluat jättää varaa tehonnostolle tuolla alakerralla niin unohda Noralit.

                                              Juuri tämän takia noita Mahlen mäntiä persoan.

                                              Comment


                                                Tuossa se Jaakola jo summas mun ajatukset, et turboautoahan tässä ollaan tekemässä, mä pidän olettamuksena että kun keskustellaan audista se on aina ahdettu ja neliveto, ja jos bensa niin preferoidusti ei-vähäpäästönen ja mallisarjan tehokkain ;)


                                                Joka tapauksessa, josko männät vaihtaa ainoastaan, pitää mäntä vaihtaa saman korkuiseen, josko tässätapauksessa isompiporauksiseen, mikäli 81 porauksista 10vt mäntää löytyy ni sellaset kehiin ja kovaa ajoa.

                                                Comment


                                                  No niin, nyt olis MC:n männät ja veivit tallessa (kiitos Jarkko) ja ilmeisen käyttökelpoisetkin. Kertokaas nyt vielä faktaa veivien pituuksista ja männän korkeudesta. Näin olen uskotellut itselleni: jos vaihdan pelkät MC:n (81mm) männät WR:n veivien nokkaan niin puristussuhde nousee ~8.5:1. Olenko oikeassa vai pitääkö vaihtaa myös veivit.
                                                  Sitten vielä triviakysymys: kuinka paljon männänrenkaat (puristettuina) tulevat männän ulkopuolelle? Siis halkaisijasta kyse.
                                                  Viimeksi muokannut JPohja; 29.4.2007, 20:30.

                                                  Comment


                                                    Etka näyttää samaa veiviä molempiin eli pitäisi sopia. Myöskin lohko on saman korkuinen joten voisi päätellä männänkin olevan oikean korkuinen. Palotila männässä vain huomattavasti pienempi.

                                                    Eipä niiden renkaiden pitäisi silmin nähtävästi tulla männän ulkopuolelle.

                                                    Comment


                                                      Jep, sit ei muuta kuin porataan, hoonataan ja rengastetaan + alakerran laakerit ja tiivisteet. Vielä pitäisi päättää tehdäänkö WR:n vai WJ:n lohkoon. Niin ja kasvaahan tuo iskutilavuuskin puolentoista soliferin verran...

                                                      Comment


                                                        Pelkät männänrenkaat vain sylinteriin ja katkosvälyksen mittaus. Ei se renkaiden ja mäntien välinen halkaisijaero mitään kerro.

                                                        Comment


                                                          Ei mahdu vielä männänrengas sylinteriin ;) mutta männän kunto pitäisi arvioida.

                                                          Comment


                                                            Männän kunto selviää parhaiten mäntää itseään mittaamalla.

                                                            Comment


                                                              Mäntä ulkomitoiltaan ja visuaalisesti ok. Männänrenkaiden uran kuluminen?? Miten mitataan/arvioidaan?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X