Tuolta vaan selailemaan http://www.autonvaraosat24.fi/mahle-original/2673233
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Urkki projekti
Collapse
X
-
Lämppärin kenno
Muun tekemisen puutteessa aloin purkamaan urkin lämmityslaitetta. Kaivoin lämppärin kennon pois, oli ehjä mutta kaippa tuo pitää uusia kun ei ihan joka päivä viitsi sitä sieltä pois kaivaa. On meinaan inhottavassa paikassa ilmastoinnin lauhduttimen? takana. Toistaiseksi ei vielä pihinää ilmastoinnin putkista kuulu mutta aika rajusti joutui modaamaan :(
Kokemuksia lämppärin kennoista ala kiina? Ovat sikahalpoja mutta..
Comment
-
T89 halpakennon tulin kerran ostaneeksi ja tuloksenkin arvasin niin hyvin, että samaan kuormaan otin merkkikennonkin. Kiinalainen näytti kaukaa katsottuna ok kennolle, mutta kun sitä vertasi hellabehriin lähempää, niin... Kiinalainen oli suorakulmaisen laatikon sijaan banaanin muotoinen ja lämmönvaihdinlamelleja kennossa oli alle puolet hellabehristä. Ja hellan kenno oli melkolailla täysin alkuperäisen kopio.
Jos en väärin osanumeroa katsonut niin urkin hellan kennon hinnat saksassa lähtee jostain 30€ tienoilta.
Comment
-
Jos originaalin osanumero oli 171819031E, niin vaikka http://www.rexbo.eu/search?q=8FH351024211. Vai onko ilmastoidussa eri kenno? Tämä osoite on hyödyllinen tuntea myös osia etsiessä http://www.findpart.org/part/vw-171819031e .
Comment
-
Pitäkääpä peukkuja huomenna, koitan museotarkastaa urkin! Tarkastus hieman etuajassa, tulee voimaan vuodenvaihteessa jos menee läpi.
Seisonut oli liian kauan aloillaa kun kesti sen 20 min ennenkuin mittaristo heräsi eloon. Taitaa olla lyytit (konkat) kuivuneet vai mikä moista saa aikaan. Vuosi vuodelta kauemmin kestää herääminen pitemmän seisonnan jälkeen. Korjaileeko näitä Suomessa kukaan?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja JPohja Näytä viestiKorjaileeko näitä Suomessa kukaan?
Comment
-
Näemmä kestää vähintään 15 min ennenkuin mittaristo herää eloon. Onneksi heräsi ennen museotarkastusta. Mukavasti tarkastuksen jälkeen alkoivat kaikki jarrut laahaamaan pahasti. Taitaa olla tehostimen palautusjousi antautunut ajan ja uuden pumpun alle. Jarruttaa pysähdyksiin asti pikku hiljan jarrupolkimen painalluksen jälkeen. Ilman jaruttamista voi ajaa normaalisti. Kun jarrut jumissa, auto sammuksiin ja pumppaa pommin paineet pois ja jarrut vapautuvat. Veikkaan vahvasti jousta.
Mistäs tällainen jousi?? Ennen seuraavaa ratapäivää..
Juu, ei siitä mitään huomautettavaa löytynyt tarkastuksessa :) mitä nyt tarkastaja ei ymmärtänyt aikakauden BBSsien päälle.
Comment
-
Jarrutehostin+pääsylkkä
Jarrutehostin ja pääsylkkä pöydällä ja tehostin purettuna. Tosin ei juuri se tehostin mikä kiukuttelee vaan auton alkuperäinen. 4 O-rengasta sieltä löytyi ja mäntä missä "nailoni männänrenkaat". Istuu napakasti vielä sylinterissä joten saa mennä. Mitä matskua noiden O-renkaiden pitäisi olla? Vihreetä kultaa pitäs kestää ;)
Koitetaas kuitenkin tuuria, löytyisikö joltain uusi (mahd. 857 612 107 A) tai peruskorjattu tehostin? Tai korjausssarja 183 698 181 B?
Kuvassa 3-pääsylkkää, mikä on oikea -85 urkkiin?
Comment
-
Tehostimen O-renkaat uusittu. Varsinainen vikakin löytyi, pääsylkästä. Jumittaa välillä. Tämän olen tähän aiemmin vaihtanut toisesta -85 (hopea) urkista. Kuvittelin silloin alkuperäisen vuotavan mutta olikin tehostin. Vaihdan alkup takaisin :)
Jos sitä kuitenkin pääsis lauantaina Vanajalinnaan urkkeilemaan.
Comment
Comment