Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Urkki projekti

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Mikä liima kestää bensaa ja etanolia?

    No sitten aiheeseen ,eli suutimista ei saa tulla bensaa ennen kuin läppää nostaa. Huolsin samaisen 098 loppuisen jakajan viime kesänä ja ei ainakaan vielä ole vuotanut tai osoittanut muita toimimattomuuden merkkejä.

    Homma ei silti ole todellakaan yksinkertainen ja mahdollisuus epäonnistua on suuri. Laitoitko jouset ja levyt samoille paikoille mistä ne otitkin? Mitä teit järjestelmäpaineensäätimelle? Mitä tiivisteitä vaihdoit?

    Kyllä minäkin voin myydä koko urkin huolletun k-jetin uuden k26 päivitys ahtimen kera ,jos päästään hinnasta yhteis ymmärrykseen :)

    Comment


      Ekaks laitoin kaikki jouset ja prikat samoille paikoille mutta vuosi yhä. En tehnyt nuuta kuin avasin ja käytin ultrassa sihdin ja O-renkaat. Toisella kerralla ultrasin myös sen peltitiivisteen ja jouset etc. Järjestelmäpaineensäätimeen en koskenut. Tiivisteet ovat kaikki vanhoja (ehjiä).
      Kolmannella kokoamiskerralla kiristin ensin päällä olevat 2 torxia ja sitten vasta pohjalla olevat 6.
      Mihin momenttiin vedit ruuvit?

      Aina vuotaa samasta kohdasta.

      Comment


        Finjectorilta vois saada ammattiapua tuohon määränjakajaan tarvittaessa.

        Mömmöiksi voisi kokeilla esim loctite 542 tai 573.

        Comment


        • Ne puolikkaat ja pelti pitää vesihioa ensin niin ,että laitat paperin esim. peilin päälle. Sitten pesu + paineilma. Laita vitonin tiivisteet ainakin järjestelmäpaineensäätimeen ja alapuoliskon pohjalle ,eikä haittaa vaikka 2 o-rengasta siihen sylinteriinkin.

          Silikonivaseliini on hyvä apu kasauksessa ja ne 6 pulttia olisi syytä uusia. Puolikkaat painetaan käsin lähes yhteen samalla kiristäen ristiin niitä kuutta pulttia ja loppu momentti on n.4-5nm. Yläpuolen pultit vasta kun laitat ilmamäärämittariin kiinni.

          Pellissä ei saa olla patteja tai lommoja kammioiden kohdalla. Jousien mitat olisi syytä tarkistaa ja jos kaikki ok ,niin samoille paikoille takaisin.

          Mulla toimi liimana pu-pohjainen musta tiivistemassa(wurth). Tässä on muuten sitten värillä väliä. Eli sormella levitetään aivan vain väriksi ja ei lähelle reikiä. Mun mielestä siellä on alkuperäisestikkin väritön pu-liima tiiveyden varmistamiseksi.

          Jos enemmän kysyttävää niin voin antaa puh.numeron.

          Comment


            Sitten olis taas pinnat hiottuna ja peltitiippari puhdistettuna. Säädin nuo jousihässäkät mittaamalla samalle korolle. Oikeankokoiset "uudet" tiivisteet paikoillaan ja bensankestävä tasotiiviste huomenna haettavissa. Jos ei vieläkään pidä/toimi niin lähtee paketti asian paremmin taitavalle!
            http://harrasteet.1g.fi/kuvat/Audi+q...9.9.13+006.JPG

            Comment


              Vaikka ei se kojootti vielä oikeastaan toimikkaan saa siihen katsastusasemalta hyväksytyn päästölapun kuitenkin ;) Näin raikkaalla en ole ennen pystynyt ajelemaankaan, jotain positiivista tapahtunut.
              Ehjää raidetangon päätä kylläkin kaipaisin..ja alkuperäisiä jousia..tai katsuri kaipais. Kuukauden sisällä :(

              http://harrasteet.1g.fi/kuvat/Audi+q...ttu16.9.13.jpg

              Aika mielenkiintoinen käyttöönottopäivä K1:n tietokannassa....trafilla 0.0.1985

              Comment


                Coupeni on käyttöönotettu samana päivänä!

                Comment


                  Raidetankoa AudiTraditionista odotellessa sipasin levyt suoriksi ja uusin palat, taas kelpaa Tahkolla ensi talvella ajella. Ai niin se K-jetti piti saada vielä säätöihin...
                  http://harrasteet.1g.fi/kuvat/Audi+q.../Jarrut-13.jpg

                  Comment


                    Heitetääs kysymys: kuinka paljon pitää WR-koneisen urkin suuttimista tulla bensaa l/min? Siloin kun läppä täysin auki. 147kW/6000rpm, 2.1L.

                    Comment


                    • Löysin nyt yhden listan ja sen mukaan olisi 2,04dl/min ,eli sen verran mitä aiemmin veikkailtiin :)

                      Comment


                        Meno oli kovin vaisua vielä näillä määrillä. Järjestelmäpaine taitaa olla hieman alhainen, otin kaksi 0,3mm prikkaa 4:stä pois. Saan painemittarin tällä viikolla kiinni niin pääsee jatkamaan testausta.

                        Comment


                          Nyt on paineet lähes tehtaan arvoissa mutta ei toimi halutulla tavalla vieläkään. Ohjauspainetta pitäisi päästä hieman laskemaan niin saisi hieman lisää bensaa täys kuormitukseen.
                          Suuttimien kuviot osakaasulla surkeat, uudet suuttimet tilaukseen.

                          Onneksi jotain paositiivistakin, nyt on tummennettu tuulilasi vihreällä yläosalla :) tätä olen jo kauan haikaillut.

                          Comment


                            Ja taas on liimailtu ja tiivistelty ja mittailtu ;)
                            Nyt kaikki tehtaan arvoissa tai ainakin hyvin lähellä. Tuotto läppä auki 230ml/suutin. Järjestelmäpaine 5,9bar, ohjauspaine 3,4bar. Ohjauspaineensäädin myös purettu, putsattu ja koottu. Käy ja kukkuu mukavasti tallissa, ehkä huomenna jos keli paranee koeajolle.
                            Alkaa pikkuhiljan olla tuo kojjootin toimintaperiaate ymmärretty, kiitos siitä Playmakerille!

                            Comment


                              Meneekös tässä imusarjan paine ohjauspaineensäätimeen ?

                              Comment


                                Menee kyllä. Ahdot rikastaa seosta. Kylmänä rajoitetaan ylipaineen vaikutusta.

                                Comment


                                  No vaihdettuani ehjän kalvon hukkikseen ei nosta paineita ja rupes taas rötään tyhjäkäynnillä. Melkeen hatuttaa ;) Paineistin pienituottoisella kompuralla, ei edes nostanut painetta. Iltojen iloksi lähdin sitten purkamaan taas jotain ja melkein reikiä löytyy ahtoletkuista: http://harrasteet.1g.fi/kuvat/Audi+q...Ahtoletkut.jpg
                                  Ei paista päivä läpi mut..kommentteja?

                                  Miltäs nää siivet näyttää semmoselle joka niistä jotain tietää? http://harrasteet.1g.fi/kuvat/Audi+q...lems/Siipi.jpg

                                  Nosti 0,6 - 0,7bar jousi piukkaan ruuvattuna max.

                                  Yhtään öljyä ei ollut coolerin pohjalla, outoa!
                                  Viimeksi muokannut JPohja; 28.10.2013, 22:00. Perustelu: Lisäys

                                  Comment


                                    Lapasestahan nää aina lähtee, puretaan nyt sitten kaikki imupuoleen liittyvä.
                                    http://harrasteet.1g.fi/kuvat/Audi+q...+10.13+027.JPG

                                    Comment


                                      Kompura on kuvan perusteella ihan ok. Mitä nyt naurettavan kokoinen :)

                                      3070G -kompuraosat menisi tuohon hyrrään senkun laittaa vaan. Kyytiä olisi tarjolla kummasti.

                                      Comment


                                        On mulla isompi hyllyssä mutta sillä menee vielä huonommin ;)
                                        Kerro lisää spostiin..

                                        Comment


                                          Voiko lambda-anturille tehdä kierrereiän valetun pakosarjan loppuosaan? Tuleeko ongelmia kiinnipysymisessä, mitta-arvoissa etc?

                                          Comment


                                            Mistä puola urkkiin?

                                            Comment


                                            • Jos ei mistään lähempää, niin ainakin tuolta löytyy.

                                              Comment


                                              • Sama puola ku vaparissaki. Kannattaa ottaa vastusmittari mukaan kauppaan ,kun saattavat tarjota sinnepäin olevaa puolaa.

                                                Comment


                                                  Mulla on pari orkkista myös jos tarviit.

                                                  Comment


                                                    Kuin myös

                                                    Comment


                                                      Mullakin on ;)

                                                      Comment


                                                        Dodiin, sitten on vehkeet kasassa ja pois silmistä. Tahkoa odottelemassa :)
                                                        Lopputulos erinäisten testausta vaikeuttaneiden juttujen (tulpanjohto poikki, tulppa pätkii, imu/paine vuodot, ohjauspainesäätimen kalvo rikki) on tyydyttävä. Rikkaalle laitos täytyi säätä, että toimii jouheasti (CO 6). Koneen sisäänajo edellisen remontin jälkeen oli hieman lyhyt (140 km motari, dyno ja Gotland ring) ja pitkät öljynvaihtovälit aiheuttaneet nopean kulumisen. Reippaat ohivuodot. Vaihtoon.

                                                        Eilen hain seuraavan projektin tallin lattialle, WR lohko + alakerta, odottamaan innostusta harjoitella koneenrakennusta. MB / MC kansi vielä hakusessa niin ei tarvitse venttiilien naputusta niin paljoa kuunnella.
                                                        Tavoite vääntävä orkkiksen näköinen kone jota ruokkii K-jetronik. Teho tavoite 250/350 hp/Nm. Miten tehdään?

                                                        Comment


                                                          Tuon tehon saa vakio moottorilla/turbolla,jos vaan k-jet pystyy antaa tarpeeksi bensaa.

                                                          Comment


                                                            Tahtotila olis saada ahdot alle 1 bar. K-jetistä kyllä saa bensaa ulos vielä hippasen enemmän mutta alakierroksilla kohtuuttoman rikas seos silloin. Eli pitäisi modata ohjauspaineensäädin tiputtamaan ohjauspainetta, ahtopaineen noustessa, vielä enemmän. Silloin voitaisiin pitää alakierrosten ruiskutusmäärät vakioina. Meneekö näin? Mites Treser tehoja aikoinaan nosti 250hp?

                                                            Comment


                                                              Sit joutuu turboo vaihtaa tuottavampaan
                                                              Vakio turbolla tarvi ~1,5bar tuohon tavoitteeseen.

                                                              A-ryhmän 200 audeissa huhu puheiden mukaan ollut 280hp k-jetillä,mutta niissä oli puristussuhde korkeampi.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X