Alkuperäinen kirjoittaja jambo-naama
Näytä viesti
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Urkki projekti
Collapse
X
-
-
Tahkolle päästiin, kiitos palstatoveri jta:n lainaama uusi Bosch pumppu. Ja päästiin takaisinkin mutta paluumatkalla alkoi vaivaamaan vaihteeksi liian hiljaiset pakoäänet harrastepeliksi ;) Tänään sitten tippuikin tarvikemallinen keskipönttö verstaan pihalle. Taas on mukava kuunnella sopivan "räyhäkästä" vitos soundia tyhjäkäynnillä. Sisälle muutoksen huomaa alle 2500rpm alueella, muutoin kuin ennenkin.
Käynnistyvyys vain muuttui oleellisesti huonompaan suuntaan. Ei lähde ilman kaasuläpän avaamista lämpimänä käyntiin. Ennen lähti. Miten hel.. tämä on mahdollista?? Tuo poistettu ankkäri oli suora putki jonka reunoilla vähän villaa, ei muuttunut edes pakovastus! Hitto kun tuo K-jet osaa aina yllättää..
Comment
-
Saatoit juuri ratkaista meidänkin puolesta tuon käyntiinlähtöongelman!
Omassa Urkissa kun ei käyntiinlähtö loppujen lopuksi parantunutkaan suuttimien vaihdon jälkeen.
Mutta meidän pelissähän on Custom Autocraftin RST-putkisto sieltä puolivälistä autoa asti. Pitäisiköhän kokeilla vakioputkella, muuttuuko käyntiinlähtö lämpimänä? Onneksi on jemmassa tuo putki.
Comment
-
Vaihdettiinko Juice siitä sun autosta se bensanpaineen varaaja? Puhelinkeskustelun perusteella sain kuvan ettei bensalinjassa ole painetta pienen seisottamisen jälkeen jolloin lopputulos on juuri käynnistysongelmat.
Esim tämä kädessä kun muutaman illan tutkii komponentti kerrallaan järjestelmään niin tulee varmasti kuntoon. Multa löytyy tuo kokonaisena, kuin myös esim audi 5000 korjauskäsikirja-raamattu josta löytyy hyvät ohjeet järjestelmän testaamiseen. Laita privaa jos kiinnostaa, putkistolla ei ole mitään tekemistä näiden ongelmien kanssa.
http://www.scribd.com/doc/45911219/B...jection-System
Comment
-
Alkaa jo hermo mennä kun ei löydä syytä huonoon käynnistyvyyteen! Lähtee vaivoin käyntiin kuin ei saisi bensaa tarpeeksi. Kylmänä ja lämpimänä. Pakkasesta ja tallista. Pari minuuttia sammuttamisesta starttaa hyvin mutta 10 min tekee jo tenän. Ikäänkuin paineakku bensalinjassa sekä pumpun releen kärjet olis huonossa hapessa. Ei jaksais nostaa painetta tarpeeksi ennen kuin laturi nostaa jännitettä.
Ähh, taidan mennä Markus sedän tavoin paskalle ja unohtaa vanhat autot..
Comment
-
Uusi Bosch pumppu, tosin hieman väärillä spekseillä max painen osalta. Toimi moitteetta käynnistyksenkin osalta 1400 km. Pitääkin ottaa yhteys pumpun toimittaneeseen tahoon takuun osalta ;)
Pumppu, suodattimet ja paineakku hitsauskohdan lähellä. En vain keksi mitä siinä olis voinut tapahtua...muutos kuitenkin kuin veitsellä leikaten tuossa kohtaa.
Comment
-
Mittari kiinni ja vertaamaan bensanpaineita joko tämän lähteen tai boschin oppaan kanssa, niin ei tarvi arvalla enää:
http://www.isham-research.co.uk/quattro/pressure.html
Ja vaihda ne miljoonan ajetut suodattimet ;)
Comment
-
Välillä nautitaan!
Videolla kolme kierrosta Alastasossa vähän eri pidolla kuin kesällä. Lopuksi kiidytyskisa Mitsu evo jotain kanssa mutta Mitsu väärällä puolella urkkia (ei pal näy ja se halus tasotusta ni lähettiin kävelyvauhdista). Mielummin ajelen näin kuin asfaltilla, tää on ihan jätte kivaa :) eikä ajatkaan kauheasti kesästä poikkea.
http://harrasteet.1g.fi/kuvat/Someth...astaro+2.2013/
Salasana: Alastaro
Kuka sais suodatettua noi tuulen suhinat pois?
Tuollahan vois järjestää talvitapahtuman kanssa...Viimeksi muokannut JPohja; 10.3.2013, 22:12.
Comment
-
Tyhjältä tuo rata on suurimman osaa talvea ollut. Aurattuna viimeisen kk ainakin ja kysymällähän sen hinnan saa selville. Eikös tuo ratojen aurausavustus sopisi hyvin tällaiseen?
Se on hauska huomat, että yrittää ajaa sitä samaa ajolinjaa mikä viimeksi on selkäytimeen iskostunut (kesä).
Comment
-
Lisäilmaluisti
Tuo K-jetin lisäilmaluisti ei taida olla ihan kunnossa. Eikös tuon pitäisi olla kylmänä käynnistettäessä auki ja mennä bi-metalliliuskaa sähkölä lämmittäen kiinni? Koneen lämmön pitäisi sulkea se myös?
Ostan toimivan jos jostain ylimääräinen toimiva löytyy!
Comment
-
Comment