Eiköhän se ole juurikin sellainen.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Urkki projekti
Collapse
X
-
Mulla oli aikanaan coupessa ylimääräiset maajohdot takalampuissa kiinni, juurikin siinä ylimääräisessä liittimessä kiinni. Piuhan toinen pää pultattu johonkin lähimaastoon itseporautuvalla. Edellisen omistajan tekosia.
Syytä ihmettelin joskus, kun niitä polttimoita vaihdoin, mutta en ottanut poiskaan...
Comment
-
Sähköjä selvitellessä vastaan tuli yksi katkaistu johdin virtalukon liittimeltä. Pystyykö joku kertomaan mikä tuo on ja mihin nastaan virtalukon pohjassa pitäisi kytkeä?
http://harrasteet.1g.fi/kuvat/Audi+q.../Purku+063.JPG
Aika huonossa kunnossa ovat valokytkinten liittimet sekä takalasinlämppärin liitin, puoliksi sulaneita kaikki.
Comment
-
-
Käsittääkseni keskieuroopassa joku laki määrää (tai on joskus määränny) että kun auton jättää pimeän aikaan valaisemattoman kadun varteen parkkiin, pitää kadun puoleisten parkkien palaa. Tällaisen selityksen sain joltakin kun joskus pikkutyttönä vanhempien kanssa Itävallassa vierailin. Mulla toimii tuossa vanhuksessa ainakin tuo systeemi. (muuttoautona tuotu)
Comment
-
Kyllä tuo parkkisääntö meidänkin maata koskee. Pimeällä maantiellä ei saa autoa valottomaksi jättää. Günther keksi tuon toispuoleisen parkkikäytännön. Perheemme autovanhuksissa (neukkulaisissa) löytyy ihan oma yksittäinen valaisin samaiseen tarkoitukseen. Kuormituksen ollessa 2W, 20-30W:n sijaan on akussa paukkuja vielä huomennakin.
Comment
-
Pientä jännitehäviötä oli havaittavissa mutta laturin/startin liittimien putsaus ja johtojen ehjäys auttoi akulle asti. Nyt nostaa 13.8V:iin käydessä. Vieläkin auton oma jännitemittari menee polvilleen kulutusta lisättäessä, laskee n.12V:iin. Releboksista löytynee "päävirtarele" jonka kautta sähköä jaellaan kulutuslaitteille, tuon katson illalla. Mitä muita paikkoja kannattaa tsekata? Löysin koneen ja korin väliltä kaksi pientä maadoituskarvaa, moottorin ja vasemman koneentuen väliltä sekä kannen ja rintapellin väliltä. Pitäisikö olla muuallakin?
Comment
-
Öljynjäähdyttimen letkut ja kennosto kunnossa joten vika on varmasti tässä:
http://harrasteet.1g.fi/kuvat/Audi%2...njalka+010.jpg
Mistä tuollaisen saisi toimivan vai voiko jättää pois?
Comment
-
Henkilökohtaisesti tässä kohtaa etsisin jostain tuoreemman suodatinjalan, jossa vain 1 suodatin ja luultavasti myös ehjä termari. Jos haittaa originalismia niin voit tuudittautua tunteeseen, että 2-suodattiminen on hyllyssä ja sen voi vaihtaa koska vaan takaisin :)
Comment
-
Ei saanut jalkaa vaihdettua suoraan, turbon öljylähdön liittimen pulttijako ei natsannut. Siihen voisi kyllä nakertaa pienen adapterin tuonnempana mutta nyt vaihdoin vain termostaatin. Nyt öljynjäähdytin toimii niinkuin pitääkin mutta auton mittarin mukaan öljynlämpö 120kmh matka-ajossa 130 astetta. Itseasiassa aina kun kierrokset yli 3000 pidemmän ajan. Öljynlämpömittari toimii kuin hidastettu öljynpainemittari....
Missä vika, mittarissa vai öljynpaineessa vai öljymäärässä?
Comment
Comment