Nippuside jäänyt säiliön ja pääsylinterin väliseen letkuun, ettei vuoda tyhjäksi? :)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Urkki projekti
Collapse
X
-
Nyt kun nämä suurimmat esteet oli raivattu pois kytkimen ilmaamisen tieltä itse hommahan oli varsin simppeli. Kesti vain kolmisen tuntia ja siihen sisältyi pari poljinsylinterin irroitusta, purkua ja kasausta. Sitten se vaan yhtäkkiä lähti virtaamaan ilman paineistusta -> äkkiä ilmausruuvi kiinni ja kokeilemaan..toimii! Ensi kerralla vien suosiolla korjaamolle millä on asianmukaiset pelit ja rensselit.
Comment
-
Kauanhan se kytkin kestikin kunnossa. Poljin taas veltto ja lätäkkö alla. Taitaa vuotaa nyt kytkinpään sylinterin läpi. Ei ole ennen varmaankaan päässyt vuotamaan kun ei ole saanut lisänestettä säiliöstä..
Saako tuon vaihdettua miten helposti tai edes ilman vaihteiston pois ottoa???
Comment
-
Ongelmaksi voi muodostua sokkatappi, jolla se vanhemmissa 016-askeissa on kiinni. Lötkössä sokan mahtuu irroittamaan konehuoneesta käsin, mutta pikkukorissa arvatenkaan ei tai jos pystyy niin hyvä homma.
Torsen-016:t ovat sitten pulttikiinnitteisellä kuten ym. 01A-S2.
Motivointipuheena sanottakoon, että takaisinlaitto on varmaan kurjempaa :)
Comment
-
Löytyi purku ja vaihto ohjeetkin, tosin rhd autolle. Täytyy vain kääntyä itse 180 astetta niin homma toimii :)
Seuraava ongelma hankalien työasentojen ja ahtauden lisäksi on se ettei ko. osaa enään saa kaupasta.
"Audi ur-quattro clutch slave cylinder replacement.
Procedure:
Place car on a lift or axle stands.
Select third gear.
Optionally remove the track rods (tie rods). In difficult cases, it may be necessary to remove the heater hose and detach much of the wiring.
Lie under the car behind the front axle, head at left of car.
Remove flexible hose at bulkhead fitting.
Remove the securing clip on the slave cylinder.
[To 85-J-900108] Using a drift, knock out the roll pin. The nominal size is 6mm - any drift between about 4.5mm and 5.5mm will work.
[From 85-J-900109] Remove the securing bolt from the left of the slave cylinder.
Loosen slave cylinder with an appropriate lever.
Working from the engine bay, drift the slave cylinder backwards.
Fit the flexible hose to the new slave cylinder and refit."
Comment
-
Näemmä siis tulee jo ennen torsen-aikaa pulttikiinnitteinen. Seison korjattuna.
Kai noita nyt uutena joltain toimittajalta saa?
Sokkakiinnitteinen 443721261 eli Lucas PJH109 eli FTE KN22041A1 eli ATE 3252242113
Pikasurffauksella, joten en ota mitään vastuuta oikeellisuudesta.
Comment
-
Siihen Jukan lisäjäähdytin-pohdintaan liittyen... minun quattrostani otimme lisäjäähdyttimen pois (tekemään tilaa ahtoputkille) toissakeväänä. Kaksi kesää ja kaikilla mahdollisilla keleillä "siviiliajo" on sujunut ilman mitään ylimääräistä lämmönnousua. Sitten jos radalla vetää ihan simona, eikä missään kohdin säästele (eikä mittareitaan tarkkaile), voi tulla ongelmia. Niin, viime kesänähän olin välillä radan sivussa konepelti pystyssä ja runsas vesihöyrypilvi ympärillä. Broidin tatsi ajamiseen kun oli vielä sen pienen piirun verran aggressiivisempi kuin omani...Viimeksi muokannut Kimmo Schroderus; 28.11.2007, 20:20.
Comment
-
Kolme tuntia meni irroitukseen, asennukseen ja ilmaukseen. Ahdasta oli. Tuo ilmaus on kyllä hauska, toistamiseen jo tuntui ettei tästä tule hevon hittoakaan ja just kun meinas lopettaa ni alkoi itsekseen valumaan läpi. Muuta kuin ilmausruuvi kiinni ja homma valmis.
Pari vinkkiä: kytkinsylkkä tulee pois pesästään vain kun vaihde on nelosella (vivusto muutoin edessä) ja ilmaus ei onnistu jos mäntä inankin kantaa poljinsylinterissä. :)
Comment
-
Nyt kun kaikki tuntuu taas hetken pelaavan ja auton allakaan ei ole yhtään öljy- tai muutakaan tippaa pääsee kiinni niihin asioihin jotka oli tarkoitus talven kuluessa hoitaa. Yksi näistä on tuulilasin tiivisteen vaihto.
-Miten homman saa tehtyä rikkomatta lasia (tarkoitus laittaa vanha lasi takaisin)?
-Riittääkö pelkkä kumitiiviste vai tarvitaanko jotain lisäksi?
Vinkkejä vastaanotetaan / onko jossain kuvallista ohjeistusta?
Comment
-
Tiivistelasin irroitus on helppoa kun sen osaa, mutta jos lasi on tiukka reikäänsä niin hajoamisen vaara on olemassa, varsinkin jos kyse on ekasta harjoittelusta.
Työkaluina riittää irroituksessa leveä ruuvimeisseli/puulasta tms ja asentamisessa rengasrasva ja naru.
Tiivisteen huuli tökitään sisältä vaan lasin kehyksen yli irroitusvaiheessa ja paikalleen laittaessa kierretään sopiva nylon tms narun sinne tiivisteen uran pohjalle ja laitetaan lasi paikoilleen ja sisäpuolelta vedetään narun kanssa taas huuli kehyksen reunojen yli.
Melkein suosittelen käyttämään lasiliikkeessä/pyytää asentajia käymään auton tykönä, kun se ei montaa kymppiä maksa.Viimeksi muokannut Jyppe; 10.12.2007, 09:07.
Comment
-
Golfista irroitin lasin niin et menin auton lattialle makaamaan ja painoin jaloilla lasin irti. Helposti lähti ja kun oli kaveri ottamassa vastaan, niin pysyi jopa ehjänä. Takaisin se meni sit narulla ja kun oli vanha tiiviste niin meni kepoisesti ilman rasvoja, tms. paikalleen.Viimeksi muokannut Teemu M; 10.12.2007, 13:01.
Comment
-
Mistähän saisi kunnon virtapiirikaavion urkin takavaloista ja erityisesti pakkivalojen johdotuksesta? Pakkivaloja lukuunottamatta toimii, hieman himmeästi, mutta kuitenkin. Pakkilampun kannalle tulee 12V ilman polttimoita mutta virtaa ei sen vertaa että lamppu palaisi?? Kuulostaisi maadoitus vialta mutta ainakin takapään maadoituspisteet ok. Pakkivalokytkin uusittu.
Molemmissa takavalopohjissa ylimääräiset uros abikot joissa ollut liitin mutta nykyisessä johtosarjassa ei löydy liitintä (maadoitus).?
http://harrasteet.1g.fi/kuvat/Audi%2...Back%20lights/
Vanhoisa viesteissä olevat linkit eivät taida enää johtaa oikein mihinkään, järjestelin kansioita uuteen uskoon...
Comment
-
Jos ne ylimääräset on maita niin vedä siitä uusi johto runkoon, johonkin hyvään maapisteeseen.
Eikös sen voi yleismittarilla mitata onko toi ruskea ja lampun kanta yhteydessä toisiensa kanssa?
Comment
Comment