Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Urkki projekti

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Totta hitossa meet mukaan! ;)
    Saadaan vähän vertailupohjaa eri variaatioista. Tosin näillehän vois avata ihan oman aiheenkin.

    Tuon urSsin keskivaimentajan poisto tuo kyllä varsin mukavat murinat. Aikoinaan poistin keskivaimentajan, ja takana oli Remuksen pönttö. Ääni oli oikein mukava.

    Comment


      Noniin, ei muuta kuin Motoparkin varikolla äänitestauksia sitten. :)

      Comment


        Mistä uusi tuulilasintiiviste ennen Motoparkkia? Kuulemma sataa..

        Comment


        • Näillä näkymin ollos huoleti, ennusteen mukaan ei sada.
          Putkien tuunauksesta vielä sen verran että omasta 200 20V:stä korvasin takapöntön suorilla huiluilla ja siitä tuli varsin mukava. Vähän ääntä moiseen herrasmieshiljaisuuteen, muttei häiritse missään olosuhteissa.
          Vaan kylläpä 10v vitosen raa'at murinat silti pesee noi moniventtiilipörinät mennen tullen.... ;)

          Comment


          • Jukka Pohjalainen:
            Myytkö tuota kuvissa näkyvää rattia, sikälimikäli löydät alkuperäisen ratin?
            Voisin ostaa tuon omaan quattroon. Alkaa haba kasvaa ku vääntää pientä rattia ilman tehostinta :)
            Laittaisitko vaikka PM:n?

            Todella hieno urkki.

            Comment


              Voisiko joku photoshopata mulle urkkiin valkoiset, mustat ja hopeat vanteet? Tuo vanteiden shamppanja-väri näyttää aika vaisulta.

              Ei löydy noin vanhaa noista vanneselaimista..

              Comment


                Mysteeri: ykkösen ja pakin kytkeytyminen urkissa yleensä vaikeaa joskus jopa lähes mahdotonta. Mutta kun auto seisoo tallissa 2-3 päivää menevät kyseiset vaihteet hyvin päälle!! Toimii paremmin puolisen päivää.

                Voiko kytkin ilmautua itsekseen parissa päivässä vai mikä muuttuu?

                Comment


                  Tää on ehkä maailman tyhmin kysymys, mutta possussa oli hieman samanlaista oiretta, kunnes huomasin, että työnsin jotenkin aina kumimaton kytkinpolkimen alle, eli onko kytkin melko alhaalla ottavaa sorttia ja kumimatto polkimen alla?

                  Comment


                    Ei valitettavasti, pakko oli kylläkin tarkistaa vielä kerran ;). Mysteeri.

                    Comment


                      Parilla viime ajelulla huomio kiinnittynyt öljynlämpö mittariin. Motarilla tasaista ajoa ja öljynlämmöt 120 astetta. Mittari toimii silmämääräisesti tarkasteltuna ihan loogisesti, kaupunki jonotuksessa 80 -90 etc. Öljyinä Mobilin Rally Formulat 8000 km ajettuna.
                      Tuo lienee hieman yläkanttiin tasaisessa ajossa?? Vai paraneeko vaihtamalla öljyt?

                      Comment


                      • Samanlaiset lämmöt omassa projektissa. Taitaa olla ihan normaalit?

                        Comment


                        • Kyllä mä luulen olevan ihan normaalia.
                          Omassa kanssa nousee sinne 110-120 kun ajaa motaria.

                          Comment


                            Meikäläisen keksinnössä hyvinkin samanlainen taudinkuva. Eli se 120 astetta löytyy lämpömittarista motarilla melko helposti, joskus jopa aavistuksen yli. Olen ajatellut sen olevan normaalia. Köröttelyssä näyttäisi pitelevän öbaut samoja lukuja vesimittarin kanssa.

                            Motarilla myös vesimittari näyttää joskus yli satasen lukuja, varsinkin kesäkuumilla, liekö tuo normaalia. Tosin kun vauhti laantuu, niin lämmötkin tippuvat.

                            Comment


                              Onko toi väliviiva 60:n ja 130:n välillä sitten 100 astetta vai paljon?

                              Veden lämmöt ei ainakaan mulla nouse yli 90:n muuten kun kesäkuumalla valoissa odotaessa. Juhalla vois olla flektin ohjauksessa jotain. Pyöriikö lisä jäähypuhallin normaalisti.

                              Comment


                                Mulla ei nouse öljynlämpö 130 viivalle muuten paitsi radalla. Normaaliajossa kaikissa tilanteissa pyörii vissiin siellä 90-100 tienoilla. Mutta turbovehkeet erikseen.

                                Comment


                                  Samat sanat kuin Terholla. Ei oikein koskaan yli 90C ellei tosiaan radalla revittele.

                                  Comment


                                    Ei myöskään omassa 20v 3B:ssä, eli öljyn lämmöt ei nouse missään mottoritienopeuksissa normaaliajossa vaan pysyttelee siinä 90:ssä.

                                    Comment


                                      Kaikkea uutta näköjään löytyy kun alkaa kaivamaan, on tullut ajeltua koko kesä tietämättään keskilukko kiinni. Jollain tapaa kulkee nyt kevyemmin kun otti lukon pois päältä. Muutenkin taitaa olla pientä alipaineletkujumppaa tarjolla, takalukko lähtee pois päältä vasta kun ahtoja on yli 0.5 bar! Pitäisi kait olla alipaine lukot mutta onkin ylipaine lukot :)

                                      Comment


                                        Sitten tuli öljyt vaihdettua ja testimotari ajettua. Öljyjen lämmöt laski n 10-15 astetta ollen n. 110 astetta. Kaupungissa samat kuin ennen, 80 - 90 astetta.

                                        Moottoria alhaalta päin katsottaessa suoraan pommin jalan alla on jokin anturi (johdot suoraan alaspaäin). Vuotaa öljyä reippaasti anturin läpi. Mikähän anturi on kyseessä?

                                        Comment


                                          Öljyn lämpöanturi on aivan siivapyörän takana ja sojottaa alas.

                                          Comment


                                            Vihreetä kultaa näyttäs valuvan läpi. Anturi taitaa olla korkeapainehydraulijärjestelmän paineanturi. Yleensä varoittaa liian alhaisesta paineesta järjestelmässä, nyt alentaa sitä :)

                                            Comment


                                              Sen verran pommin jalustaa sain purettua että tuon alaspäin sojottavan paineanturin mahtuu alakautta vaihtamaan. Miten saisi minimoitua öljyn poisvalumisen anturia vaihdettaessa? Tulee meinaan suoraan kauluksesta sisään kun makaa auton alla...

                                              Comment


                                                Tyhjennä säiliö ensin....

                                                Comment


                                                  Ei ole oikein selkeää paikkaa mistä tyhjentää ja tarviiko ilmata täytettäessä? Tuliko anturi jo?

                                                  Comment


                                                    Eipä tullu anturia viel. letku irti säiliöstä niin tyhjenee nätisti.

                                                    Comment


                                                      Joo mut sitä jää vielä pommiin, ohjaustehostimen letkuihin etc...

                                                      Comment


                                                        Pumppaa pommi tyhjäksi ja vääntele rattia edestakaisin niin saat jo lähes kaiken nesteen pois.

                                                        Comment


                                                          Sain anturin sitten vaihdettua ja kainalon pestyä "vihreällä kullalla". Laitoin myös uudet liittimet anturin johtoon, vanhat olivat totaalisen hapettuneita. Jarrupoljin on nyt selvästi "kovempi" kuin ennen.?.
                                                          Nyt kun keskilukko ei ole aina päällä sutii sadekelillä lähdöissä ja risteyksissä pakkaa puskemaan tai lähtee perä alta. Taitaa kaivata nastarenkaita talveksi..

                                                          Comment


                                                            Öljyn lämpötila vielä hiukan ihmetyttää. 110 - 120 motarilla tasaisesti ajettaessa. Mulla on tarkka mittari ja K-tyypin lanka-anturi, mutta mistä pääsisi helpoimmin mittaamaan? Öljytikun reiästäkö??

                                                            Comment


                                                              Mittattuja öljynlämpöjä (öljytilasta) vitosella ajaessa: 120kmh 110 C, 80 kmh 100 C. Kaupungissa +/- 100 C. Lämpötila oli suoraan verrannollinen kierroslukuun, kolmosella tai nelosella tai vitosella 5000 rpm ja 117 C. Normaalia?

                                                              Mielestäni yllättävän korkeita öljynlämpöjä. Lämmöt laskivat todella nopeasti kun päästi tyhjäkäynnille.

                                                              Auton oma mittari näytti 10 C korkeampia lukuja valot päällä :).

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X