rengasvälin pitää olla varsin jämpti renkaalle ja rengasvälin tasalevyinen, ei siis saa levitä ulospäin.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Urkki projekti
Collapse
X
-
Katkosvälys 0.2-0.5mm, hylkyraja 1mm. Uravälys 0.03-0.08, hylkyraja vähän päälle kympin. Ei välttämättä muistista ole satikalleen oikein nuo arvot, mutta pitäisi sattua samalle seinälle.
Comment
-
Helmavälys 0,04-0,10mm yli 0,15mm todennäköisesti kolisee poratussa koneessa. Nämä siis valetuille männille, taotuilla vähän enempi. Jos välys on yläkantissa, sitä ei saa kompensoida ahtaalla porauksella, koska kiinnileikkautumisen riski kasvaa älyttömästi jo satasesta - parista.
Comment
-
Sitten on koneistukset tehty ja männänrenkaat, laakerit ja tiivistesarjat hommattu. Ensi viikolla alkaa kasaaminen.
Hommasin sakemaaniasta vanhat "paskat" bbs:n vanteet, 8x16" yksiosaiset. Vanteet olivat järkyttävän hapettuneet, lähes mustat, mutta suorat ja ilman kanttari rupia. Otin lakat pois missä oli ja hioin 600:lla vesihiontapaperilla pinnat. Nyt tarvitsisin vinkkejä hyvistä (ja halvoista) tavoista restauroida pinnat. Kiilloitus taitaa jäädä pois laskuista...
Vanteissa on muoviset keskiökupit audin logoilla. Mitenköhän nuo logot saa irti keskiökuppeja rikkomatta?
Comment
-
Kannattaa mitata kokoamisen yhteydessä laakereiden välyksiä esim tällä tekniikalla:
http://www.plastigaugeusa.com/how.html
http://www.plastigauge.co.uk/
Plastikaukea saa Autotarvikeliikkeistä ja moottorikoneistamoista.Viimeksi muokannut Tommy200rs; 12.5.2007, 09:48.
Comment
-
-
http://ssl.delti.com/cgi-bin/reifenb...D38315&dsco=36
Mites jos tuosta laitat edulliset uudet gummit? Ei oo mitenkään kauhean paha hinta. Kokemuksesta voin sanoa, että ihan hintansa väärtit kumit.
Comment
-
No niin, auto läjässä ja sisäänajoa varovaisesti 200 km takana. Asennuksen tiimellyksessä hajonnut kannen vasemmalta puolelta, 5:s sylinterin kohdilta, Thermo pneumatic switch. Lämpökytkin johon tuli kaksi alipaineletkua. Lähtevä letku meni bensan ohjauspaineen säätimelle. Nyt letkut yhdistetty ja kytkin jäänyt välistä pois.
Mitä tuo lämpökytkin oikein tekee eli mikä toiminto on nyt jäänyt pois?
Comment
-
Pikkasen liian kireelle on vedetty nokkahihnan kiristys, ulisee mukavasti nopeamman tyhjäkäynnin kierrosluvulla eli aina startin jälkeen ja aina kun ilmastointi päällä. Onko käytännössä mahdollista saada löysättyä hihnaa (suojus pois ja vesipumpun ruuveja löysälle) ilman lisäjäähdyttimen poisottamista? Hihnakotelon ruuvit (2?) ainakin saa pois. Kertokaapa viisaammat onnistuuko?
Comment
-
Jep, saa sen "hill-holderin" näppärästi vanhempiinkin autoihin. Ei tarvitse kuin poistaa jarrusatulan alempi pultti ja löysätä ylempi. Eteenpäin pyörii räminällä mutta takaperin ei kierrostakaan... Positiivisesti ajatellen nyt ei tarvitsekkaan uusia iskarin yläpään laakeria kun kolina tulikin irtonaisesta jarrusatulasta.
Comment
-
Lapsettaa, mutta oli pakko kokeilla miltä 10vt soundit kuulostavat ilman keskivaimenninta (oli pakko poistaa koska kolisi pohjaan ilkeästi) ja makeathan ne ovat! Kuuluvat nyt juuri ja juuri sisällekkin tyhjäkäynnillä eikä kumise häiritsevästi matkanopeuksissakaan. Lämä lattiassa olo kuin Jyskässä ennen vanhaan, ainoastaan voima puuttuu :)
Comment
-
Jukan vihjeen perusteella olisi ens viikolla tarkoitus mennä toteuttamaan sama operaatzioni tuohon ässään. Putki on kohta poikki keskipöntön edestä niin ei luulisi ainakaan äänen kovenevan.
Voidaan tehdä sitten kenttäkokeita 10V ja 20V välillä. Epäilen silti, että 10V kuulostaa jotenkin paremmalta.
Comment
-
Mulla kun lähti urssista se oma tekele irti niin ettei ollu enää mitään pönttöjä, muuta kuin katit, niin ääni oli yllättävänkin mieto.
Edes ihmisten päät ei kääntyneet kaupungissa.
Siinä oli vaan se ikävä puoli, että kun kierrokset nousi tietyn kohdan yli, niin ääni oli sillä taajuudella että ihan oikeasti otti tärykalvoihin. Korvat oli kipeänä kun sillä reilut 10km joutui kotiin ajamaan.
Comment
Comment