Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Urkki projekti

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Ei kerrota kenellekkään, jos päivität föönin 20v vakion turboon ja pientä painesäätöä. Tuota pientä modernisointia ja herkistämistä se kaipaa + vakiopaikalle hieman uudempi IC. Ja sit penkkiin uudestaan.

    Comment


      #62
      Alkuperäinen ääni on alkuperäinen ääni! Omassani on putkistokin alkuperäinen alusta loppuun eli ikää putkistolla on 26,5v!

      Comment


        #63
        No sittenhän voi olla huoletta vielä 4,5 vuotta ;).
        Heitätkö kuvan miten se putki makaa siinä keskipöntön vaiheilla ja taka-akselin ylityksessä.
        Mulla kun tuo putki ei kauhiasti heilu koska makaa keskipönttö tiiviisti pohjassa kiinni! Yllättävän vähän vaikuttaa sisämeluun (pala kumia välissä).

        Comment


          #64
          Joo iäni kans 10v koneelle. Iskällä on kans KAIT alkuperäne putki urkissa eli 23v. Ja villoja EI ole, eli äänikin on sen mukainen :D
          Ja jotenkin tollaseen URkkiin sopii toi vanhan liiton kone paremmin

          Comment


            #65
            Hetkeksi loppui 10vt laulu. Ei noi venat ihan siltä näytä että niin paljon ohi vuotaisi. Todennäköisesti 5:s pytyn renkaat poikki tai jumissa.
            Karstaa aika paljon! Sen osalta tilanne tullee muuttumaan :)
            Pakosarja näyttäisi olevan ehjä. Mihin kohtaan niitä murtumia yleensä tulee?

            Pari kuvaa: http://harrasteet.1g.fi/kuvat/Urq-85/Problems/

            Comment


            • #66
              Mulla WJ:ssä lähtenyt halkeemaan nelosen ja vitosen "haarovälistä" nelosen laippaa kohden. Kone on (vasta) satkun ajettu, eli ei se tarvii vissiin kun kerran kunnolla kuumittaa niin halki on. Tarvii joskussa hakee säkillinen väkkäröitä ja hitsailla kasaan yhtä huonon mallinen kuin tuo orkkis on. -Säilyypähän äänimaisema kun ensiömitoissa on baut metrin mittaheitto ;)

              Comment


                #67
                Kai noi murtuu jokapuolelta, oma oli murtunut melkosen monesta kohtaa:
                http://qbo.pp.fi/RR/200/09.04/napraysta54.jpg
                http://qbo.pp.fi/RR/200/09.04/napraysta55.jpg
                http://qbo.pp.fi/RR/200/09.04/napraysta58.jpg

                Ei huono idea olisi se itsetaiteilu, tuskin tosta huonompaa saa ;)

                Comment


                  #68
                  Mites on, onko K26:n ja K24:n laipoissa jotain yhtenevyyttä? Vai löytyykö K24:ia useilla eri laippamitoituksilla? Jos kuitenkin...

                  Comment


                    #69
                    Elän uskossa että ne laipat ovat juurikinsamanlaisia ?

                    Comment


                      #70
                      kyllä ne samanlaiset on.

                      Comment


                        #71
                        Ahtimen kiinnityslaipat juu, öljylinjojen ei. Jos siis k26 ilman vesijäähyä vs. jäähdytetty K24.

                        Comment


                          #72
                          No niin, siellä se "poika" luuraa. Vähän pienempi se on kuin vanha...
                          Viimeksi muokannut JPohja; 29.3.2007, 20:50.

                          Comment


                            #73
                            Pieni mutta pippurinen :-)

                            Harmi kun ei näy sitä alapuolta, eli joko siellä on liitynnät paikallaan...

                            Comment


                              #74
                              Edes hiukan vähemmän huono kuin se alkuperäinen K26 jossa on liian iso turbiini ja/tai liian pieni kompura.

                              Comment


                                #75
                                Se on tuo Teppo poispilattu kaikennäköisillä rulla- kuulalaakeriturboilla :)

                                Comment


                                  #76
                                  Lohduttaako että mun kuuliksen hinnalla saa 10 tollasta ku mitä itse kiinni pulttasit?

                                  Comment


                                    #77
                                    Tää se on aina huvittavaa, kun moottoria viritetään vaihtamalla isomman ahtimen tilalle pienempi. :)

                                    Comment


                                      #78
                                      Se ei lohko kestänyt kovinkaan kauan tätä viritystä :(

                                      Nyt täytyisi löytää wr:n lohko jostain. Tai vastaava. Onko kenelläkään nurkissa? Onko mc / 1b sama lohko?

                                      Tuli kiirus..

                                      Comment


                                      • #79
                                        MC ja 1B koneissa taitaa olla molemmissa isompi poraus, eli 81mm. Muuten kait vastaava?

                                        Comment


                                          #80
                                          81 ja piempi porauksiset ei oo vaihtokelposet keskenään suoraan, kannessa yksi kanava ja lohkossa toinen joka jää ilman paria.

                                          Comment


                                            #81
                                            No voi p... koen suurta myötä hatutusta moisesta uutisesta.
                                            Tulee kiirus jotta saadaan Urkki ajoon ja radalle...

                                            Comment


                                            • #82
                                              -Olikoos tolla Raatikaisen Askolla WJ:n loki kaupan? Siittähän sais urkkiin 79,5 läpisen murikan öljytykkeineen...

                                              Comment


                                                #83
                                                No mitäs täällä on tapahtunut? Ei kai se nyt 20vt:n pillerillä lohko paukahda noin vain?

                                                Comment


                                                  #84
                                                  Kantta kiristettäessä yksi pultti korkkasi kierteet ja lähemmin tarkasteltuna lohko kolmesta kohtaa halki. Jokainen halkeama vesikanavasta pultinreikään. Ei voi hitsata.
                                                  Nyt tarvitsen uuden sopivan lohkon!

                                                  Projektikuvista zoomaamalla löytää kyllä halkeamat, mitähän siellä on tapahtunut?

                                                  Comment


                                                    #85
                                                    Haperoituukohan noi lohkot kuinka pahasti iän myötä, itellä paukahti kans pala irti tuosta KV:n lohkosta kun irroitin laturin jalkaa lohkosta, kuulu vaan napsahdus ja se oli siinä :). onneksi ei ollut noin kriittisessä paikassa kun tuossa urkissa. Ja tämä koovee on nähny etelän suolateitä ~400tkm edestä, ja kori/lohko on sen näköisetkin muutenkin.

                                                    Comment


                                                      #86
                                                      tuo lohkon halkeeminen vesitilaan on kyllä perinteisesti ollut bemarin ominaisuus, eihän vaaaaaan kirratessa jääny pultin reijään vähän asennus öljyä?

                                                      Comment


                                                        #87
                                                        Nyt jälkeenpäin tarkasteltaessa huomaa, että lohko oli halki jo kannen irroituksen jälkeen. Ilmeisesti ollut halki kauemminkin. Kun olis vaan huomannut silloin tuon. Onneksi Hynnisellä on yksi vara WR:ä :)

                                                        Onko kenelläkään tietoa -85 200tq:n AAJ (016) vaihteiston sopimisesta -85 WR urkin jatkoksi? Pistetään nyt sitten samantien loputkin uusiksi...

                                                        Comment


                                                          #88
                                                          AAJ on 4.11 välityksellä ja urq tietääkseni aina 3.89. Muuten tietysti sopii. 4.11 takamurikan tarviit.
                                                          AES saman ikäisestä 200:sta olisi 3.89.

                                                          Comment


                                                            #89
                                                            Haperoituukohan noi lohkot kuinka pahasti iän myötä,
                                                            Ei haperoidu. Tiettyihin kohtiin voi tosin muodostua säröjä, jotka saattavat ajan mittaan edetä.

                                                            Pirun hieno urkki, noin btw. :)

                                                            Comment


                                                              #90
                                                              Öinen varaosanhakuretki itäiseen pääkaupunkiimme tuli tehtyä ja saalis oli yksi wr moottori josta tyyppinumerot oli "hauskasti" hämärtyneet. Mietoisissa totesimme lohkon olevan todellakin wr. Täytyykin meistää vanhan moottorin numerot uuden kylkeen. Mukaan tuli vielä kansi ja ehjä pakosarja, kiitos Perttu! Homma jatkuu koneistamon kautta.
                                                              Mukaan olisi vielä mahtunut pihalla seisseestä keltaisesta urkista sen musta nahkasisustus..

                                                              Ostan hyväkuntoisen 7Z vaihteiston.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X