Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Ei ihan helposti. Coupesta pitää tankki siirtää takaluukkuun ja takaluukun lattia pitää vaihtaa. Pakoputkisto menee uusiksi. Taka-akseliston ja kardaanin sopivuudesta en tiedä.
tankki jo siellä.ohjekirjan mukaan akseliväli sopii.
ja jarrut tulee taka-akselin mukana.
ainut ero minkä huomasin sedania ostaessani oli nestekytkin,joten
tehostaja mukaan
Niin siis coupessahan on se takakontin lattia tosi syvällä. Quattrossa se on 'tasainen' eli takapönttö on poikittain perän takana, toisin kuin etuvedossa. Kardaanitunnellin riittävyydestä en tiedä. Hitsaushommaksi tollanen projekti jokatapauksessa menee.
Nettiautossa oli myynnissä eräs coupe joka oli saanut kohtalokseen jälkiasennetun kardaanin ja isomman koneen.. No offence ;)
Auto oli myynnissä Helsingin Autonurkka OY:ssä ja on näköjään melkein vuoden kauppaamisen jälkeen mennyt kaupaksi. Kannattaa silti soittaa ja kysyä minkälainen homma tuo tekniikanvaihto on ollut. Auto oli nimittäin liikkeenpitäjän hyvä tuttu, ja täten kertoo varmasti ko. auton rakentajan yhteystiedot.
Helsingin Autonurkka Oy
Huoltotie 1,
04300 TUUSULA
Tarkoitinkin juuri että tämän Autonurkassa myynnissä olevan coupen omistaja tietäisi tasantarkalleen mitä modaukseen etuvetoisesta nelivetoiseksi täytyy tehdä.
Tavallisen type81/85 coupen muuttaminen nelivetoiseksi vaattii suurin piirtein seuraavia operaatioita, edestäpäin lukien.
Vaihdelaatikon koppa, kardaanitunneli ja n. 10 cm lattiaa molemmin puolin pitää ottaa quattrosta. Kannattaa varautua myös kuljettajan puoleisen istuimen alla olevan poikkituen vaihtoon. Kardaanitunnelin jälkeen mikäli leikkaus on tarkoitus tehdä säädyllisesti, pitää vaihtaa käytännössä koko taaempi pohjalevy, sovittaa apurungon vaatimat kiinnikkeet ( kohtuu tarkka mitoitus, ettei auto kulje kuin ajokoira ). Sain n. neljä vuotta sitten konttorilta arvion että poistuvien korin osien osuudeksi olisi jäänyt n. 6%, lisäksi tietysti tulee osuus muista poisjäävistä osista, lähinnä vaihdelaatikko, taka-akseli jarruineen.
Työtä se teettää ja koripenkki on melkein ehdoton vaatimus jotta mitat säilyvät siinä missä pitää. Käytännössä noiden autojen hintataso on sitä luokkaa että on nopeampaa ja vähintään samanhintaista vaikka tuottaa saksasta joku 2.2 KV koneella oleva cq maksaa siitä verot ja vaikka myydä ylimääräiset autot pois ja jäljelle jäävällä rahalla kunnostaa maahantuotu vekotin ehtaan kuntoon.
Näistä tekniikanvaihdoista on aina useampi versio.
Kyllä se tankkikin on erilainen etuvetoisessa ja quattrossa, ei sovi suoraan koska pohja on eri korkeudella.
Jos joku ihmettelee miksi etuvetoisissa autoissakin on "kardaanitunneli", niin sehän on yksi korin tärkeimpiä jäykisteitä vaikka automallissa ei koskaan kardaania olisi ollutkaan.
Comment