Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

coupe gt:stä quattro

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • coupe gt:stä quattro

    sopiiko tuo mun sedanin q:n tekniikka "nakkaamalla" coupeen.
    sama kone kummassakin
    sedan vm. 85
    coupe vm 86

    #2
    Ei ihan helposti. Coupesta pitää tankki siirtää takaluukkuun ja takaluukun lattia pitää vaihtaa. Pakoputkisto menee uusiksi. Taka-akseliston ja kardaanin sopivuudesta en tiedä.

    Comment


    • #3
      tankki jo siellä.ohjekirjan mukaan akseliväli sopii.
      ja jarrut tulee taka-akselin mukana.
      ainut ero minkä huomasin sedania ostaessani oli nestekytkin,joten
      tehostaja mukaan

      Comment


        #4
        Äh, muistin vääri. Se tankki tosiaan on aina takaluukus. Lattia pitää silti vaihtaa, että mahtuu takaäänenvaimennin alle.

        Comment


        • #5
          eikös kartaani tunnelin syvyys riitä?

          Comment


          • #6
            Aika tilava takaluukku, jos 75 litran tankki menee sinne:) Mulla ainakin on ruukannut takakontissa olla tankki:)

            Comment


              #7
              Niin siis coupessahan on se takakontin lattia tosi syvällä. Quattrossa se on 'tasainen' eli takapönttö on poikittain perän takana, toisin kuin etuvedossa. Kardaanitunnellin riittävyydestä en tiedä. Hitsaushommaksi tollanen projekti jokatapauksessa menee.

              Comment


              • #8
                no hyvä jos ei enempää tiedossa.
                tuon kans pärjää

                Comment


                • #9
                  Nettiautossa oli myynnissä eräs coupe joka oli saanut kohtalokseen jälkiasennetun kardaanin ja isomman koneen.. No offence ;)

                  Auto oli myynnissä Helsingin Autonurkka OY:ssä ja on näköjään melkein vuoden kauppaamisen jälkeen mennyt kaupaksi. Kannattaa silti soittaa ja kysyä minkälainen homma tuo tekniikanvaihto on ollut. Auto oli nimittäin liikkeenpitäjän hyvä tuttu, ja täten kertoo varmasti ko. auton rakentajan yhteystiedot.

                  Helsingin Autonurkka Oy
                  Huoltotie 1,
                  04300 TUUSULA

                  Puh/Fax 09-230 2332
                  GSM 040-582 8889
                  GSM 0500-498 018

                  Comment


                  • #10
                    tarkotus ei oo vaihtaa konetta.
                    saahan tuostakin irti.
                    ja pito-autoksi ostettukin

                    Comment


                    • #11
                      Tarkoitinkin juuri että tämän Autonurkassa myynnissä olevan coupen omistaja tietäisi tasantarkalleen mitä modaukseen etuvetoisesta nelivetoiseksi täytyy tehdä.

                      Comment


                        #12
                        Tavallisen type81/85 coupen muuttaminen nelivetoiseksi vaattii suurin piirtein seuraavia operaatioita, edestäpäin lukien.

                        Vaihdelaatikon koppa, kardaanitunneli ja n. 10 cm lattiaa molemmin puolin pitää ottaa quattrosta. Kannattaa varautua myös kuljettajan puoleisen istuimen alla olevan poikkituen vaihtoon. Kardaanitunnelin jälkeen mikäli leikkaus on tarkoitus tehdä säädyllisesti, pitää vaihtaa käytännössä koko taaempi pohjalevy, sovittaa apurungon vaatimat kiinnikkeet ( kohtuu tarkka mitoitus, ettei auto kulje kuin ajokoira ). Sain n. neljä vuotta sitten konttorilta arvion että poistuvien korin osien osuudeksi olisi jäänyt n. 6%, lisäksi tietysti tulee osuus muista poisjäävistä osista, lähinnä vaihdelaatikko, taka-akseli jarruineen.

                        Työtä se teettää ja koripenkki on melkein ehdoton vaatimus jotta mitat säilyvät siinä missä pitää. Käytännössä noiden autojen hintataso on sitä luokkaa että on nopeampaa ja vähintään samanhintaista vaikka tuottaa saksasta joku 2.2 KV koneella oleva cq maksaa siitä verot ja vaikka myydä ylimääräiset autot pois ja jäljelle jäävällä rahalla kunnostaa maahantuotu vekotin ehtaan kuntoon.

                        Näistä tekniikanvaihdoista on aina useampi versio.

                        Comment


                        • #13
                          niin,mutta tää olis aito Suomi-auto.sillä kiinnostais!
                          taitaa olla sitte helpompi tehdä tosta sedanista turbo-sleeper!

                          Comment


                            #14
                            Sekään ei oo aivan yksinkertaista jos ei oo valmiiksi 5-konetta

                            Comment


                            • #15
                              en meinaakkaan vaihtaa 5-konetta
                              ja kiitos martikkell.tiedoista

                              Comment


                              • #16
                                Paikallinen Audiguru taisi joskus yli 10v sitten tehdä juuri noin, että laittoi t85 quattro sedanin kontin pohjan coupeen.

                                Comment


                                • #17
                                  Kyllä se tankkikin on erilainen etuvetoisessa ja quattrossa, ei sovi suoraan koska pohja on eri korkeudella.

                                  Jos joku ihmettelee miksi etuvetoisissa autoissakin on "kardaanitunneli", niin sehän on yksi korin tärkeimpiä jäykisteitä vaikka automallissa ei koskaan kardaania olisi ollutkaan.

                                  Comment

                                  Working...
                                  X