Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Golf-kärry

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Myyjät ainakin kehu noita teman tuotteita.. maalais jonkun peltikappaleen koe mielessä ja hiekkapuhaltas vai onko joku kerenny kokeilemaan miten maali lähtee irti..?

    Comment


    • Nyt on autolla ajettu jo melkein 500km tänä keväänä ja tuntuu toimivan ihan moitteettomasti. Ohjelma oli hieman liian rikkaalla ja sitä säädettiin hieman laihemmalle niin nyt kestää tulpatkin kun ne tahtoi ennen olla melko lyhytikäisiä. Tulpanjohtoina oli viime kesänä jotkut halpikset ja nyt kun vaihdoin ne alkuperäisiin niin ei enää ole ollu viime kesänä vaivanneita sytkäongelmia.



      http://s24.photobucket.com/albums/c2...uvia/kuva1.jpg
      http://i24.photobucket.com/albums/c2...uvia/kuva3.jpg

      Radallakin tuli käytyä ja kilometrejä kertyi sielläkin melkein 150. Kiitokset Terolle kuvista...



      Comment


        Nyt kun kerrot vielä, että nuo kuvat on otettu esitetyssä järjestyksessä.. =)

        Hienoa jälkeä olet kyllä saanut aikaan! Täältä hatunnosto.

        Comment


        • Ensimmäinen kuva otettu klo 13:32:36, toinen kuva klo 13:32:38 ja kolmas kuva klo 13:32:42. :)

          Comment


            Lienee sekä paino- että tehoetu golfin puolella...

            Comment


              hys hys, ei pilata ihmisten iloja/hetkiä. Ainakin livenä mahtava tapahtuma ko ohitus :). Tais Helteen poikakin tuona aikana jännittää niin kovaa, että unohti yhen liputtamisenkin.

              Comment


                Ei se Ärrä ole niin nopea kuin luullaan ;)

                Comment


                • Tais honda-kuski vaan säästellä veetekkiä pahempia tilanteita varten. Tosiasiahan on että mikään ei ohita v-tec alueella olevaa typerää...=)

                  Sain eilen vihdoinkin asennettua jo talvella ebaysta huudetun Apexi AVCr:n Hestecin ahtopaineensäätimen tilalle. Nyt saa sitten paineet säädettyä vaihdekohtaisesti niin jos sais ajettavuutta pikkuvaihteilla paremmaks.

                  Comment


                    Tosiasiahan on että mikään ei ohita v-tec alueella olevaa typerää...=)
                    Heh, näin on! ;) Ai että kun hivelee silmää tuo kuvasarja.

                    Comment


                    • Anteeksi OT, mutta tuohon kuvasarjaan liittyen on pakko laittaa kaverin linkittämä kuva:

                      http://irc-galleria.net/view.php?nic...e_id=100149811

                      Comment


                      • Kevät ja alkukesä on menny auton kanssa yllättävän hyvin, eikä oo ollu oikeastaan mitään vikoja. Kilometrejä on tullu pari tuhatta ja ruotsissakin tuli käytyä oikein ajamalla.

                        Nyt on meneillään 2000km perushuolto, kun onnistuin taas rikkomaan laatikon. Taas meni sama kolmosvaihde niinkuin viime kesänäkin.



                        Osaiskohan joku sanoa, että mistä voi johtua kun tossa on kuulunu vaihteistosta rallattava/koliseva ääni?

                        Tuo ääni kuuluu vaan kun auto seisoo vapaalla ja kytkin ei ole painettuna. Kun painaa kytkintä niin ääni häviää ja myöskään vedossa tuota ääntä ei kuulu. Ja mun mielestä tuo ääni on tässä kokoajan koventunut, tai sitten siihen on vaan alkanu kiinnittää enemmin huomiota. Pitääkö rikkinäinen painelaakeri tollaista ääntä?

                        Jos sais nyt samalla tuon äänen korjattua pois...

                        Comment


                          Painelaakerille ääni tai sitten vaihteiston ykkösakselin laakerit on vainaat

                          Comment


                            Painelaakerihan pitäisi ääntä kytkintä painaessa. Ääni kytkinakselin tai sivuakselin laakereille. Ääni häviää kun kytkintä painaessa pyöriminen lakkaa.

                            Comment


                            • No katsotaan löytääkö laatikon korjaaja sieltä myös jotain laakereita mitä pitää uusia.

                              Aika reilusti tuli ainakin metallisilppua öljyn mukana, et kolmosen rattaat taitaa olla sileänä. Uuden painelaakerin hain myös, niin saa sen nyt sitte samantien vaihtaa kun on laatikko irti.

                              Comment


                              • Oli siellä rattaassa havaittavissa pientä kulumaa. No ei muuta ku Plastic Paddingia ja vähän kun näyttää rattaalle viilaa, niin siitähän tulee taas ku uus.

                                Viimeksi muokannut Teemu M; 4.7.2009, 13:30.

                                Comment


                                  Aha.
                                  Ite olisin jo antanut romutustuomion, mutta onneksi on osaaviakin.. =)

                                  Comment


                                    Prätkiin on tarjolla luistokytkimiä, Teemu kehitti mekaanisen luistovaihteiston =)

                                    Comment


                                      Eikö vaihde ole ollut kunnolla päällä vai voimako on syynä? Mitäs lootaa seuraavaksi?

                                      Comment


                                      • Tällä kertaa meni ihan moottoritie-kiihdytyksessä. Ajoin n. 90, tuli ohitettava ja vaihdoin välikaasun kanssa kolmoselle ja vähän aikaa ehti sutia ja sitte alko rutina kuulua. Tuntu ainakin että vaihde olis ollu kunnolla paikallaan...

                                        Ei nyt anna budjetti muuta vaihtoehtoa kun korjata vanhaa. Suorakytkentä rattaat olis sen 4-5k?.

                                        Comment


                                        • Päivitetäänpä tätä, kun on talven aikana taas tullu vähän harrastettua.

                                          Koneeseen ei tullu muutosta, mut käytin sen pois, kun hitsasin iskaritolpat uusiks, ja laitoin niihin säädettävät yläpäät. Kuskinpuolella oli tolppa päässy happanemaan, et siellä meni vähän peltiäkin uusiks. Bensanvälisäiliö siirty auton alle, ku noista ennen auton sisällä olleista letkuista tuli hajua sisälle. Ilmanpaineen jakamiseen askartelin tollasen jakotukin. Putkiin tuli Thermo-Teciä.



                                          http://teemum.kuvat.fi/kuvat/Golf/Konehuone+2010/


                                          Sisustaan tuli uus keppi, joka on VW-motorsportin kepistä kopio. Siihen koneistettiin uus keskiosa, jotta sain laakeroinnin liikkuvien osien väliin. Tuo keppi vaati myös pientä muutosta keskitunneliin. Sähköt vedin (taas) uusiks ja nyt siirsin sulakkeet, ym, takapäähän, jossa niihin on helpompi päästä käsiks. Vanhat Sparcot kunnostin maalaamalla tausta sisustan väriin ja paremman puoliskon sain houkuteltua verhoilemaan tyynyt.





                                          http://teemum.kuvat.fi/kuvat/Golf/Sisusta+2010/

                                          Vannekoon pienensin 15", eli se vaati jarrujen pienennyksen. Satuloiks tuli Wilwoodit, joille koneistettiin uudet kannakkeet. Letkuiks tuli teräspunokset. Tällä hetkellä ajetaan noilla Speedlineillä, joiden päällä Hankookin RS2:t. Pyhävanteiksi tulee nuo kolmiosaiset PLS:t, kunhan vaan joku vähän kunnostais niitä.




                                          http://teemum.kuvat.fi/kuvat/Golf/Alusta+2010/

                                          Muutama sata km on tullu ajettua tänä keväänä, ja Kiikalassa kävin viime vkl kokeilemassa kiihdytystä. Kaikenlaista pientä laittamista tossa vielä on, mut kiinnostus vaan alkaa taas olla aika vähissä. No ihan hyvin se on nyt vielä toiminu ja parin viikon päästä ois isompi reissu edessä, kun pitäis mennä Ruotsiin BugRuniin...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X