Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Golf-kärry

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ens talven konehuonesiistinnässä luultavasti puola taas siirtyy muualle, niin sitten nuo johdot ovat taas väärän mittaiset. Mitkä johdot tilalle jos nuo ei ole hyvät?

    Comment


    • Alkuperäiset, tuntuu toimivan..
      Välillä tosin sytkäongelmiin vaikuttaa muukin, kuin huonossa maineessa olevat johdot:)

      Comment


      • Välillä tosin sytkäongelmiin vaikuttaa muukin, kuin huonossa maineessa olevat johdot:)
        Juu kaikenlaista voi sattua kun mut päästää tuunaamaan. =)

        Comment


          Kai se hestekki tukisi suorasytkääkin?
          Jos kuvitellaan teoreettinen tilanne että alettaisiin olemaan lähellä vaikkapa 100hv/pytty niin on kyllä sangen suositeltava panna se suorasytkä.

          Comment


          • Joo on se ainakin mun käsityksen mukaan mahdollista ohjata myös yksittäisiä puolia. Mitä siitä sitten on käytännössä hyötyä jos siirtyy pois tuosta hukkakipinäpuolasta?

            Kun tälläkin hukkakipinäpuola-systeemillä on reilusti yli 100hp/sylinteri tehoja saatu (ei kylläkään tästä ko. koneesta).

            Comment


              Kuvittelin jakajaksi eli eipä hukkakipinään verrattuna juuri muuta kuin pidempi tulppien elinikä ja pääsee johdoista eroon.

              Comment


                Hyvien tulpanjohtojen hinnalla saa 1.8t puolat. Eikö kannattaisi?

                Comment


                • Hyvien tulpanjohtojen hinnalla saa 1.8t puolat. Eikö kannattaisi?
                  Hyvä pointti se on tuokin.

                  Huomasin tänään nostajia vaihtaessa et nokkapyörässä oli reilusti klappia. Eli kun pyöritin nokka-akselin päästä niin nokka-akseli pyöri, mutta nokkapyörä/hihna ei. Klappia oli arviolta yhden tai kahden hampaan verran. Otin pyörän irti nokasta, niin kiila oli kulunut, kuten myös nokka-akselin ja säädettävän nokkapyörän urat. Eli jos joltain löytyy tollainen 16V koneen nokkakeppi niin saa tarjota.

                  Hyvä että tuli tässä vaiheessa ilmi eikä täystuho kiilan hajoessa.

                  Comment


                    Teemu tee huomenna lotto. Aika hyvä säkä kävi ettei ollut murtunut kokonaan.

                    Comment


                    • Ei kannata lähteä lottoamaan, tai ainakaan mä en voittanut keväällä kun kävi samat apuakselilla:)

                      Comment


                        Tuossa oli ilmeisesti nykimisen syy, mistä juttelit...

                        Ei ihan turhaa hommaa välillä käydä läpi/tarkastaa virimoottoreita:)

                        Comment


                        • Päivitetäänpä tätä välillä. Kesän ajot on ajeltu ja tänä kesänä tuli tuplattua edellisen kesän ajot, eli 500km kertyi mittariin. Muutaman kerran tuli radalla käytyä ja ihan hyvältä auto vaikutti.
                          Eniten aiheutti ongelmia sytkäpuolen murheet. Eli auto saattoi toimia ihan hyvin vaikka tunninkin ajan ja sitten kun ajoin sen talliin ja yritin seuraavaksi lähteä niin ei enää toiminutkaan hyvin. Eli röpötti, eikä käyny muutenkaan hyvin. Sitten kun vaihto tulpat niin taas toimi.

                          Nyt talven aikana muutokset on tarkoitus pitää melko pieninä ja ajatuksena on et auto olis heti keväästä ajossa. Tällä hetkellä auto on taas osina, kun kävin nuo alustan laakerit läpi. Tarkoitus olis muuttaa putki kulkemaan taakse asti kun nyt se loppui sivulle. Lisäksi äänieristystä on tarkoitus lisätä reilusti. Ja tarttis myös keksiä mistä nuo käyntiongelmat johtuu.



                          Vanteet vaihtuu tuollaisiin Porschen 16" vanteisiin jotka olen nyt lasikuulapuhaltanu ja ne olis tarkoitus maalata. Ovat ilmeisesti 968:sta ja jarruille on melko paljon tilaa niin nuo saa nyt vähän enemmin sisälle mitä ne TT:n vanteet kun ne tuli hieman turhan lähelle lokarin kaaria.




                          Tuossa yks lyhyt ja huonolaatuinen video viime kesältä.

                          http://s24.photobucket.com/remix/pla...fs=1&os=1&ap=1

                          Comment


                          • "Nyt talven aikana muutokset on tarkoitus pitää melko pieninä" Katoinki ensimmäisestä kuvasta, että taitaa olla öljynvaihto tai joku vastaava perushuolto menossa :D Täyttä asiaa nyt myös vannepuolella!

                            Comment


                              Mikäs ahdin on tulossa vai päivittyykö kone muutenkin?

                              Comment


                              • Katoinki ensimmäisestä kuvasta, että taitaa olla öljynvaihto tai joku vastaava perushuolto menossa :D
                                Jep perus 500km huolto.=)

                                Koneelle en ajatellu tehdä mitään ja ahdinkin pysyy samana. Vaihteistosta 4-vaihde piti vähän kummallista jurinaa, et vaihdelaatikon luultavasti kuskaan tarkistettavaksi niin ei sitten tarvitse sitä heti keväällä taas irroittaa jos siinä onkin jotain häikkää.

                                Comment


                                  Jep perus 500km huolto.=)
                                  Tiedättehän, täällä Turussa ollaan perusteellisia =)

                                  Comment


                                  • Onko ehdotuksia miten sais helpoiten tehtyä pakoputken taka-akselin ylityksen?

                                    Eli kun sieltä pitäisi saada 3" putki mahdutettua, mutta taka-akselin ja korin välissä ei niin paljon ole tilaa. Vaihtoehtoina olis lattian nosto tai jonkunlaisen ovaaliputken teko. Ei kiinnostais alkaa lattiaa nostamaan, kun sitten pitäisi irroittaa tankki kun ei siellä muuten uskalla hitsata, että tuo ovaaliputki houkuttelisi tässä vaiheessa enemmin.

                                    Mites tuollainen olisi paras tehdä? Lähtökohdaksi ilmeisesti kannattaa ottaa normaali 3" ylitys ja alkaa siitä pilkkomaan? Vai löytyykö tuollaisia jostain valmiina?

                                    Comment


                                      kai noita valmiitaki on, mutta ihan omin kätösin leikkaat pellistä kaaret jotka mahtuu olemaan korin ja akselin välissä ja sitten sen tilavuuden verran mitä haluat kaarien väliin levyt yläreunaan ja alareunaan, tälleen saat neliskanttisen putken ja varmasti sopivan muodon.

                                      Comment


                                        Sehän on harrasteauto - nosta lattiaa.
                                        Miksi tankki pitää irroittaa? Tosielämässä ei käy niin kuin amerikkalaisissa elokuvissa että auto räjähtää jos tupakoit siitä 100 metrin päässä. Jos on liian jännää niin tankki tyhjäksi ja täyteen vettä vaikkapa.

                                        Comment


                                          http://www.mat.fi/n_index.php?nav=ga...licaturbo&g=13
                                          Kuvasta 179 eteenpäin ideaa ylitykselle?

                                          Comment


                                            Tuo peken linkissä esiintynyt tekniikka on varmaan helpoin tapa putken ovalisoimiseksi. Ei sitä auton alla hitsaamistakaan kyllä tarvi jännittää, niin kauan kun se bensatankki ei vuoda.

                                            Comment


                                              tuolla tulee kylläkaunista, mutta on sitten rajoitettu valmiiden mutkien ärrään, jos noi laidat leikkaa levystä saa just eikä melkeen.

                                              Comment


                                                Voi pahus PeKeä. Nyt meni koko iltapäivä eikä mitään saanut tehtyä. Huikea tuo mat.fi

                                                Comment


                                                • Kiitti Peke tosta linkistä! Tuollaiset kuvat oli just hakusessa.
                                                  Luulen et tolleen teen sen niin ei tarvi alkaa lattiaa nostamaan. Tuo ei haittaa vaikka joutuu käyttämään valmiiden mutkien sädettä, koska kyllä tuolla vakiokokoinen putki mahtuu hyvin kulkemaan.

                                                  Comment


                                                  • Mistä tollaista lämpöeristettä tai vastaavaa mahtaa löytyä mitä noissa Celican kuvissa on putken ja korin välissä?

                                                    Comment


                                                      Näyttäisi "rypistetyltä" alumiinilevyltä.
                                                      Suorakin ohut alu käy hyvin kun se on hiukan korista irti. Tuo muotorypistetty on vaan ultraohutta mihin saatu lujuus muodolla.
                                                      Kysy kylmälaiteasennusfirmoista

                                                      Comment


                                                      • Tuli hommattua uus pakosarja saksanmaalta tuollaisesta paikasta.
                                                        http://www.woodyracing.de/

                                                        Muuten ihan siistin näköinen sarja, mut jostain kumman syystä hukkiksen putkea ei ollu hitsattu kiinni vaan se oli osina mukana paketissa. En tiedä johtuiko kielellisistä ongelmista vai oliko hitsarilla loppunu hitsikoneesta kaasu mut ainakin itse olin siinä käsityksessä et tuossa piti olla Tialin laipalla varustettu hukkiksen lähtö. Täytyy kysellä saksanmaalta et pitikö se oikeasti olla tollainen. No eipä se nyt oo niin kova homma hepata sitä kasaan ja viedä tiggarille hitsattavaks.



                                                        Noi Possun vanteet lasikuulapuhalsin, hioin ja suihkin maalin päälle.



                                                        Taka-akselin ylityksestä tuli ny tollanen. Ei oo nätti mut jos se nyt asiansa ajaa.

                                                        kuva


                                                        Tarttis varmaan alkaa pian kasaamaan autoa et se ois heti lumen sulattua testauskunnossa.

                                                        Comment


                                                          Ei sitä kukaan sieltä alta käy kurkkimassa paitsi sinä :)

                                                          Comment


                                                          • Komppaan gedua. Sama se miltä näyttää, kunhan toimii.

                                                            Noi vanteet on jotain niin kaunista. Tirskuu race henkeä.

                                                            Tuo pakosarja ihmetyttää. En ole koskaan kuullut vielä vastaavaa tapausta :) Kielellinen erimielisyys on voinut kohdata jossain kohtaa.

                                                            Comment


                                                              Missäs puhallutit ja mitä maksoi? Mullakin taitaa olla talven jälkeen edessä sama operaatio, talvikumit mennee vaihtoon ja samalla vois ehostaa vanteet.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X