Ens talven konehuonesiistinnässä luultavasti puola taas siirtyy muualle, niin sitten nuo johdot ovat taas väärän mittaiset. Mitkä johdot tilalle jos nuo ei ole hyvät?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Golf-kärry
Collapse
X
-
Joo on se ainakin mun käsityksen mukaan mahdollista ohjata myös yksittäisiä puolia. Mitä siitä sitten on käytännössä hyötyä jos siirtyy pois tuosta hukkakipinäpuolasta?
Kun tälläkin hukkakipinäpuola-systeemillä on reilusti yli 100hp/sylinteri tehoja saatu (ei kylläkään tästä ko. koneesta).
Comment
-
-
Hyvien tulpanjohtojen hinnalla saa 1.8t puolat. Eikö kannattaisi?
Huomasin tänään nostajia vaihtaessa et nokkapyörässä oli reilusti klappia. Eli kun pyöritin nokka-akselin päästä niin nokka-akseli pyöri, mutta nokkapyörä/hihna ei. Klappia oli arviolta yhden tai kahden hampaan verran. Otin pyörän irti nokasta, niin kiila oli kulunut, kuten myös nokka-akselin ja säädettävän nokkapyörän urat. Eli jos joltain löytyy tollainen 16V koneen nokkakeppi niin saa tarjota.
Hyvä että tuli tässä vaiheessa ilmi eikä täystuho kiilan hajoessa.
Comment
-
Päivitetäänpä tätä välillä. Kesän ajot on ajeltu ja tänä kesänä tuli tuplattua edellisen kesän ajot, eli 500km kertyi mittariin. Muutaman kerran tuli radalla käytyä ja ihan hyvältä auto vaikutti.
Eniten aiheutti ongelmia sytkäpuolen murheet. Eli auto saattoi toimia ihan hyvin vaikka tunninkin ajan ja sitten kun ajoin sen talliin ja yritin seuraavaksi lähteä niin ei enää toiminutkaan hyvin. Eli röpötti, eikä käyny muutenkaan hyvin. Sitten kun vaihto tulpat niin taas toimi.
Nyt talven aikana muutokset on tarkoitus pitää melko pieninä ja ajatuksena on et auto olis heti keväästä ajossa. Tällä hetkellä auto on taas osina, kun kävin nuo alustan laakerit läpi. Tarkoitus olis muuttaa putki kulkemaan taakse asti kun nyt se loppui sivulle. Lisäksi äänieristystä on tarkoitus lisätä reilusti. Ja tarttis myös keksiä mistä nuo käyntiongelmat johtuu.
Vanteet vaihtuu tuollaisiin Porschen 16" vanteisiin jotka olen nyt lasikuulapuhaltanu ja ne olis tarkoitus maalata. Ovat ilmeisesti 968:sta ja jarruille on melko paljon tilaa niin nuo saa nyt vähän enemmin sisälle mitä ne TT:n vanteet kun ne tuli hieman turhan lähelle lokarin kaaria.
Tuossa yks lyhyt ja huonolaatuinen video viime kesältä.
http://s24.photobucket.com/remix/pla...fs=1&os=1&ap=1
Comment
-
Katoinki ensimmäisestä kuvasta, että taitaa olla öljynvaihto tai joku vastaava perushuolto menossa :D
Koneelle en ajatellu tehdä mitään ja ahdinkin pysyy samana. Vaihteistosta 4-vaihde piti vähän kummallista jurinaa, et vaihdelaatikon luultavasti kuskaan tarkistettavaksi niin ei sitten tarvitse sitä heti keväällä taas irroittaa jos siinä onkin jotain häikkää.
Comment
-
Onko ehdotuksia miten sais helpoiten tehtyä pakoputken taka-akselin ylityksen?
Eli kun sieltä pitäisi saada 3" putki mahdutettua, mutta taka-akselin ja korin välissä ei niin paljon ole tilaa. Vaihtoehtoina olis lattian nosto tai jonkunlaisen ovaaliputken teko. Ei kiinnostais alkaa lattiaa nostamaan, kun sitten pitäisi irroittaa tankki kun ei siellä muuten uskalla hitsata, että tuo ovaaliputki houkuttelisi tässä vaiheessa enemmin.
Mites tuollainen olisi paras tehdä? Lähtökohdaksi ilmeisesti kannattaa ottaa normaali 3" ylitys ja alkaa siitä pilkkomaan? Vai löytyykö tuollaisia jostain valmiina?
Comment
-
kai noita valmiitaki on, mutta ihan omin kätösin leikkaat pellistä kaaret jotka mahtuu olemaan korin ja akselin välissä ja sitten sen tilavuuden verran mitä haluat kaarien väliin levyt yläreunaan ja alareunaan, tälleen saat neliskanttisen putken ja varmasti sopivan muodon.
Comment
-
Sehän on harrasteauto - nosta lattiaa.
Miksi tankki pitää irroittaa? Tosielämässä ei käy niin kuin amerikkalaisissa elokuvissa että auto räjähtää jos tupakoit siitä 100 metrin päässä. Jos on liian jännää niin tankki tyhjäksi ja täyteen vettä vaikkapa.
Comment
-
Comment
-
Tuo peken linkissä esiintynyt tekniikka on varmaan helpoin tapa putken ovalisoimiseksi. Ei sitä auton alla hitsaamistakaan kyllä tarvi jännittää, niin kauan kun se bensatankki ei vuoda.
Comment
-
Tuli hommattua uus pakosarja saksanmaalta tuollaisesta paikasta.
http://www.woodyracing.de/
Muuten ihan siistin näköinen sarja, mut jostain kumman syystä hukkiksen putkea ei ollu hitsattu kiinni vaan se oli osina mukana paketissa. En tiedä johtuiko kielellisistä ongelmista vai oliko hitsarilla loppunu hitsikoneesta kaasu mut ainakin itse olin siinä käsityksessä et tuossa piti olla Tialin laipalla varustettu hukkiksen lähtö. Täytyy kysellä saksanmaalta et pitikö se oikeasti olla tollainen. No eipä se nyt oo niin kova homma hepata sitä kasaan ja viedä tiggarille hitsattavaks.
Noi Possun vanteet lasikuulapuhalsin, hioin ja suihkin maalin päälle.
Taka-akselin ylityksestä tuli ny tollanen. Ei oo nätti mut jos se nyt asiansa ajaa.
kuva
Tarttis varmaan alkaa pian kasaamaan autoa et se ois heti lumen sulattua testauskunnossa.
Comment
Comment