Teemu tekee kyllä hävyttömän siistiä ja perusteellista työtä. Ei taida koko autossa olla kuin uutta tai vähintään uudenveroista osaa. Älä mene myymään tätä heti kun saat valmiiksi ;)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Golf-kärry
Collapse
X
-
Tosta menee nyt noi kaikki vesiletkut uusiksi, kun ei oikeastaan enää mikään tule samalla tavalla ku ennen, kun syyläri on vaihtunut, alkup. öljynjäähdyttimen vesikierto poistettiin ja lämppärin kennolle ei mene vesi.
Aattelin jos vetäis kiinteillä alumiiniputkilla noi vedot, niin saako noilla halvoilla (esim. biltema 99?) putkentaivuttimilla tehtyä mitään? Ja miten jyrkkiä mutkia niillä saa tehtyä? Materiaali ois jotain 25mm alumiiniputkea.
Vai löytyiskö joltain Turun seudulta tollaista tallista, millä sais tulla vääntämään maksua vastaan muutaman mutkan?
Comment
-
Jotain pientä päivitystä. Paljon on vielä tekemättä vaikka kesä alkaa lähentelemään. Dynoaikaakin piti siirtää kuukaudella eteenpäin, kun ei auto valmistu.
Tässä ensin putkistoa. Tolle ulostulolle varmaan pitää tehä jotain kun menee melko lähelle maata. Varmaan pitäis tehä tohon helmaan sellanen kolo mistä sais putken vedettyä.
http://i24.photobucket.com/albums/c2...sto/putki3.jpg
http://i24.photobucket.com/albums/c2...sto/putki4.jpg
Comment
-
Kone meni paikalleen. Pitää vielä siistiä paikkoja ja johdotuksia, lisäks syylärin paisuntasäiliö ja ohjaustehostimen nestesäiliö tehdään alumiinista. Putkia ja muita pitäis kiillotella jos vaan löytyy motivaatiota, mut ensimmäistä ahtoputkea tunnin hinkaanneenna luulen et niistäkin tulee mattamustat. Joku ihme friteerauskeitin löysi kans paikkansa takakontista. Myös se pitäis kiillottaa, jos löytyy intoa.
http://i24.photobucket.com/albums/c2...ne/pontto2.jpg
http://i24.photobucket.com/albums/c2...ne/pontto3.jpgViimeksi muokannut Teemu M; 24.3.2008, 15:00.
Comment
-
Ihan joku perus-bilteman-halpis. Joo ei toi varmaan mikään pitkäikäinen tuolla ole, mutta helppo ja halpa vaihtaa sitten uuteen.
Hirveetä meteliäkin se pitää vaikka on veteen upotettu, mut eipä sekään tässä enemmälti haittaa.
Toi vesisäiliö menee kyllä ens talveks uusiksi, niin sen vois sitten vaikka sijoittaa auton alle. Ja se ois tarkoitus tehdä alumiinista, kun toi on nyt rosterista ja siitä tulee ihan turhaan painoa.
Comment
-
Vai vaaditaanko tuossa miten suurta tilavuusvirtaa?
Comment
-
Luin jostain testin koskien noita pilssipumppuja, saa kyllä ottaa ilmoitetut pumppaustehot
suurella annoksella suolaa.
Voihan sen tuoton mitata, saavin tyhjennys 1m ylämäkeen on hyvä testi. Jätän harjoitus-
tehtäväksi laskea miten hyvin putkisto takaluukusta keulaan ja takaisin vastaa 1m pumppaus-
korkeutta.
Jos veneestä olisi kysymys niin paras pilssipumppu on shit-scared ihminen sangolla varustettuna :)
Comment
-
Joskus kun tietokoneiden kanssa tuli puljattua ja niitä kelloteltua veden kanssa niin toisten käyttökokemusten perusteella juurikin bilteman pilssipumppujen kestoiät olivat luokkaa tunteja. Toki voi olla että laatu on parantunut mutta tuo voi olla kuumassa vedessä kovinkin heikko lenkki.
Comment
-
Ok no se on vähän huono jos kestoikä on tota luokkaa. Jos tosiaan on noin niin sitten pitää kehittää tuohon jotain muuta. Mut yritän nyt aluksi kuitenkin tolla niin näkee miten se yleensäkään toimii ja että näkee millaiset imuilmanlämmöt tuolla systeemillä tulee.
Millaista tuottoa noilla lisäjäähdytyspumpuilla mahtaa olla?
Comment
-
Alkais olla kone kasassa ja lähti jopa vielä käymäänkin. Vähän vuotaa vettä jostain, et hieman saa letkuja kiristellä ja muuta, mut muuten alkais konehuone olla tältä erää kasassa.
Ens talvena jos sitte uudella innolla siistis konehuoneen "näyttelykuntoon", nyt ei riitä enää mielenkiintoa edes noitten alumiiniosien kiillotukseen. Ainakin toi vesikourun etupelti pitäis poistaa niin saa hieman enemmin tilaa ja luulen et saa maalatakin taas uudestaan koko pannuhuoneen ku alkaa olla jo naarmuja täynnä.
Comment
Comment