Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Golf-kärry

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Aika huonolta näyttää, kun auto on ollu jo kolme viikkoa maalarilla eikä vielä viime viikolla oltu hommaa ees aloitettu. Viikossa hän alunperin lupaili auton valmiiksi, mut eipä ne lupailut paljon pitäneet. Kasauslomaakin ehdin jo ottamaan töistä parin viikon päähän, et se voi olla että sitäkin joutuu siirtämään ja Hariselle oli aika varattu säätöön juhannuksen jälkeen että sen nyt ainakin saa peruttaa. Suoraan sanoen vituttaa...

    Tekniikan suhteen ajattelin tehdä niin, että en ala sittenkään avaamaan konetta. 10tkm sitten, kun S2 männät ja kanget on asennettu, niin koneeseen on tehty täysremppa, niin turha sitä toimivaa konetta on huvikseen avata, varsinkin kun tuo alakerta kestää nykyiset tehot hyvin. Ens talvena sitten kone täysin uusiksi, kun nyt ensin pääsee (toivottavasti) tutustumaan autoon tänä kesänä.

    Comment


    • Tökkiny projekti pahasti vastaan maalarin takia. Auto seisoi kuukauden maalarin tallissa, eikä mitään tapahtunu tänä aikana. Lopuksi ei enää vastattu puhelimeenkaan, niin ei siinä auttanu ku hakea auto pois. No löysin kuitenkin toisen maalarin kelle vein autosta kaikki irto-osat ja hän on saanu niille sentään tehtyä jo jotain.

      Tässä odotellessa kasasin noi jarrut.

      Satuloiksi tuli 996 Carrera 2:n etusatulat ja levyt on TT:n 312x25 levyt. Uudet palat hommasin Autocarrerasta, josta myös tuli kiinnityspultit ja kitinälevyt. Kannakkeet tehtiin Tommis Billettissä.



      Tossa jarrut on paikallaan ja kuten näkyy niin jäi sinne vielä pari milliä tilaakin vanteen ja satulan väliin. Levyt on TT:n vanhat levyt, kun en viittiny ostaa uusia kun noissa oli vielä pintaa jäljellä.

      Comment


      • Kaikki putket vääntelin myös uudestaan ja kaikki letkut tuli myös uusiksi. Noi täytyy nyt vielä ottaa irti maalauksen ajaksi, mut onpahan nyt valmiiksi muodossaan. Takapäästä otin orkkis painon mukaan säätyvän säätimen pois ja lisäsin konehuoneeseen säätimen. Se tehtiin niin, että pääsylinteristä tulpattiin toinen taakse lähtevä linja ja toisen väliin tuli toi säädin. Sitten vedin yhdellä putkella taakse ja haaroitin taka-akselilla ton yhden putken kahdeksi ja vedin kummallekin takasatulalle.



        Takajarrut on VR6:n orkkikset ja niissä olikin uudet palat ja levyt laitettuna jo edellisen omistajan toimesta.

        Comment


        • Sitte huomasin, et takapäätä ei saanu tarpeeksi tonttiin tolla KW:n sarjalla. Piti nostaa iskaritolpan yläpäätä ylemmäs, niin nyt saa tiputettua sopivasti. Radallehan tota täytyy nostaa, mut ompahan nyt katukruisailuun sopivan matala.




          Täytyy vielä tehdä noi lokarin kaaret uudestaan, kun noi oli aika harjoituskappaleet ja sen kyl huomaa, kun ne on vedelly ihan miten sattuu ja ne on vähän eri näköiset eri puolilla. Samalla täytyy hieman levittää, niin voi ehkä jopa ajaa tolla korkeudella. Samalla jos tois hieman kaaria myös alaspäin.

          Comment


          • Päivitetäänpä välillä kun on projekti edennyt...

            Eli levitin kaaria takana hieman lisää.

            Tossa ennen ja jälkeen kuva.



            Sitten auto menikin maalarille.



            Josta sain auton nyt maanantaina. Sitten on ollu armotonta kasausta koko viikko ja nyt mennään tässä vaiheessa.

            Comment


            • ]

              Tavoitteena on päästä lauantaina alastarolle kun FVWA:n 25v päivät ja sitte su ACF:n ratapäiville. Vähän turhan tiukka aikataulu, et saa nähdä miten käy.

              Comment


                FFp:n puolella olen jo (varmasti monen muun ohella) ihaillut viimeisimpiä päivityksiä. Ihailtavan näköistä jälkeä! Vielä kun saat auton kokonaan kasaan, uskon, että tästä tulee yksi Suomen hienoimmista G2:sta!

                Comment


                • Hyvältä näyttää! Maltilla vaan kasaus, kerkee sitä vielä ulkoiluttaa;)

                  Comment


                  • Pahasti näyttää että joudun sittenki tulemaan Audilla Alastarolle...

                    Muuten kasaus menee ihan aikataulussa ja varmaan vois saadakin auton kasattua, mut ainut pieni ongelma on et en saa konetta käymään. Kaikki piuhat on kiinni ja bensaa tulee suutintukille asti, mut yleismittarilla mittasin että suuttimille ei tuu virtaa startatessa, eikä sitte tietenkään bensakaan mene sylinteriin asti. Siihen loppu mun osaaminen, että pakko kai toi on viedä jollekin ketä osaa sille jotain tehdä.

                    Vai löytyykö täältä jotain Hestec-tietäjää ketä osaa sanoa tohon jotain?

                    Comment


                    • Tuleeko boksille kierroslukutieto startatessa? Tuleeko kipinä? Kaikki johdotukset varmasti tarkastettu viiteen kertaan?

                      Comment


                      • Tuleeko boksille kierroslukutieto startatessa? Tuleeko kipinä? Kaikki johdotukset varmasti tarkastettu viiteen kertaan?
                        Noista en osaa vastata muuhun kuin että johdotukset olen tarkastanut. Täytyy tarkastaa vielä kerran, mut siihen sitten loppuukin se mitä voin sille tehä ite, kun ton boksin toiminnasta ei ole mitään käryä.

                        Comment


                        • Eli suuttimille tuleva jatkuva 12v jännite katoaa startatessa, ymmärsinkö oikein? Purkkihan katkoo suuttimien maata ja virransyöttö tulee jostain muualta, ei Hestecin kautta. Virtapiuhan toisen pään liitäntäpaikan tarkistaisin.

                          Comment


                          • Toi virta suuttimille tulee muistaakseni releeltä, jota Hestec ohjaa. Täytyy tarkistaa se vielä, mut täytyy kuitenkin varata aika Hariselle niin hän saa samalla rukata ohjelmaa uusille suuttimille.

                            Ikävä vaan kun pääsee seuraavaks laittamaan autoa vasta syyskuun alussa, kun lähden tästä reissuun, mut toivottavasti on lämmin syksy että pääsis vielä ajelemaan.

                            Comment


                            • Vika oli siinä, että Hesteciltä oli moottorin pyörintätieto kateissa ja se taas johtui turhan isosta ilmavälistä anturin ja triggeripyörän välillä. Eli nyt käy ja sain tänään ajettua muutama sata metriä tallin pihallakin.

                              Vielä puuttuu muutamia osia kiinnittämättä, mut kyllä sitä voi vielä päästä tässä syksyllä ajamaan ennen lumen tuloa, niin saa sitte hyvillä mielin pistää auton taas talvella osiks.



                              Comment


                                Asiallinen! Kaaret on just sopivan mitäänsanomattomat ensivilkaisulla, ei hyppää heti silmään. Ja takapäässä ei onneksi ole sorruttu siihen hirveimpään mahdolliseen, eli rekkarikolon poistoon. :) Joten varsin onnistunut "tuunaus". Väri olisi kuitenkin voinut olla miun mielestä vähän näyttävämpi... ;)

                                Comment


                                  Todella nätti, väri ja vanteet ovat omasta mielestäni täys 10! Olisko tuonne ajovalo-osastolle saatavissa mitään tuoreempaa ilmetta, koska takana valoissa on jo? Pikkupuskurit sopivat silti kuin nyrkki silmään (eli hyvin). Asiallinen laite varmasti tulee.

                                  Comment


                                  • Hyvää jälkeä. Sitten kun saat jouset alle, niin näyttää varmaan vielä paremmalta.

                                    Comment


                                    • Olisko tuonne ajovalo-osastolle saatavissa mitään tuoreempaa ilmetta, koska takana valoissa on jo?
                                      Tossa on jo nyt jotku tuuninki-ajovalot edellisen omistajan toimesta. Tosiaan jotku kirkkaammat versiot ois sopinu paremmin...
                                      Vilkut puuttuu vielä ja siihen ois tulossa kirkkaat.

                                      Comment


                                      • Päivitetäänpä, kun on jotain tullu puuhasteltua talven aikana.

                                        Etukaaret tuli pilhottua, kun ne jäi levittämättä silloin viimeksi.

                                        [/URL]

                                        Autoon vaihdettiin kaikki alustan osat mk3 VR6:sta, eli:

                                        - Etutukivarret
                                        - Olka-akselit
                                        - Etunavat
                                        - Vetarit
                                        - Etuiskarin yläpään kumit+muut romut
                                        - Taka-akseli
                                        - Takanavat+jarrut

                                        Tossa noita eroja. Tukivarsista alempana olevat on mk3, eli raideleveys levenee jonkin verran noilla osilla.

                                        Comment


                                        • Tällä kertaa puslat sai jäädä kauppaan ja suunnittelin niitten tilalle laakeroinnin. Eli etutukivarren takapuslat ja taka-akselin puslat korvattiin nivellaakereilla. Etutukivarren etupuslan tilalle sorvataan nylonista laakeriholkki. Laakeriholkit on rosteria ja ne sorvattiin Tommis Billettissä ja lisäsin niihin noi rasvanipat, et jos noi olis edes vähän pitkäikäisemmät. Laakeriholkkien mallit on kopsattu aika pitkälti maailmalla myytävistä valmiista nivellaakerisarjoista ja soviteltu vaan noille osille sopiviksi.

                                          Comment


                                          • 16V syyläri vaihtu G60:n vastaavaan. Kokoeroa on aika paljon, kun toi 16V on aika naurettavan pieni. Syylärille ja parille muulle keulalle tulevalle jäähdyttimelle hitsasin kannakkeet etupalkkiin.
                                            Lasikuulapuhalsin kaikki koneen irto-osat ja ne on tällä hetkellä pulverimaalattavana.

                                            Comment


                                            • Joulun välipäivät käytin tehokkaasti hyväksi ja vaihdoin autosta kaikki sähköt. Eli kaikki johdot, releet ja sulakerasia pois ja uudet tilalle. Johtoa meni n. 200m, aikaa 40h ja hermot monta kertaa.
                                              Orkkis puhaltimen vaihdoin kompaktiin veneen puhaltimeen. Noi sähköromut tuli nyt sitte orkkis tuulettimen tilalle. Johdot piilottelin palkkien ja lokarien sisään niin että nyt ei tulipellin läpi tuu enää ku pari pakollista Hestecin piuhaa.



                                              Syy johtojen vaihtoon oli et alkuperäisistä johdoista oli varmaan 50% sellaisia mitkä lähti sulakerasialta ja ei päättyny mihinkään. Eli alkup. ruiskus johtosarja, sisävaloa, radio, ym. Nyt tein mahdollisimman yksinkertaiset sähköt, eli ei mitään muuta kuin ne mitä katsastusmies vaatii. Alkup. mittariston heivasin myös pois ja tilalle tulee pelkästään Autometerin lisämittareita.

                                              Comment


                                                Aika hienot nuo nivellaakerit! Mitä tuollaisien tekeminen kustantaa? Jos vaikka joskus omaan keksintöön tuollaisia haluaisi.

                                                Comment


                                                • Noi laakerit oli joku reilu 20€/kpl. Holkkien tarkkaa hintaa en muista kun tuli muutakin romua samalla, mut joku 150€ ne oli. 3 tunnin työstä maksoin.
                                                  Et ei noista kokonaishinnaksi paljon enempää tullu kun esim. Powerflexin puslille, kun on nekin monta sataa koko satsi.

                                                  Comment


                                                    Siis nuo nivellaakerit löytyy suoraan jostain laakeri katalookista vai pitikö soveltaa?

                                                    Comment


                                                    • Juu ihan laakerikaupasta löyty hyllystä. Otin isoimmat/kestävimmät mitä sinne sai mahtumaan. Oli niistä ilmoitettu staattisen ja dynaamisen voimien kestot, mut ei niitä ainakaan perus-insinöörin matematiikalla lasketa että millaisia voimia tuolla syntyy. Korjataan jos hajoaa.

                                                      Tukivarsissa laakeriholkit on tiukan sovitteen lisäksi kahdella 8mm pultilla kiinni. Eli porasin tukivarren ja laakeriholkin läpi reiät johon tein kierteet. Siihen vaan sitte pulttasin ruuvin lukitteen kanssa kiinni. Ja siinä on toi olake mikä kannakkelee voimaa toiseen suuntaan.

                                                      Takapäässä hitsasin laakeriholkit suoraan taka-akseliin kiinni.
                                                      Viimeksi muokannut Teemu M; 5.1.2008, 14:56.

                                                      Comment


                                                      • Oisko kuvaa siitä veneen puhaltimesta?

                                                        Comment


                                                          Tuli lukaistua koko ketju läpi. Hattua nostan Teemulle, kiva rojekti. Ajan kanssa tunteella tehty, muttei rävelletty pilalle. (Paulig ainesta)

                                                          Comment


                                                          • Oisko kuvaa siitä veneen puhaltimesta?
                                                            Ei mulla oo siitä tarkempaa kuvaa kun toi mikä tossa aiemmin oli. Tosta kuvasta näkyy sen mitat.


                                                            Eli tossa on vesikierto, mut jätin sen pois kun en lämmitystä tarvi. Täytyy laittaa se takas jos tuntuu että menee ikkunat huuruun. Tossa ei lämmitykselle ole mitään säätöä, eli sinne pitäis sitte laittaa joku vesihana millä vedenkierron sais katkaistua. Puhalluksessa on kaks asentoa.

                                                            Vähän mietityttää noiden laakereiden kestävyys, varsinkin taka-akselissa jossa on vain kaksi laakeria kannattelemassa koko akselia. No saa nähdä miten toimii. Lisäksi laakerit ei ole varmasti senkään puolesta mitenkään pitkäikäiset, kun ne ei ole mitenkään suojatut vaan kaikki pöly ja paska pääsevät suoraan laakeriin. No kesäkäytössä nuo vaan ovat ja autolla ei varmaan montaa tonnia kesässä ajeta, että talvella kaikki kuitenkin otetaan auki.

                                                            Mitkä männät ja veivit tuli "uuteen" moottoriin?
                                                            Männät on JE-Pistonsit 8.3 puristuksella. Aluksi piti mennä vanhoilla S2-männillä, mut kone oli niin väljä että oli pakko porauttaa seuraavaan ylikokoon. Kanget on H-profiilit mallia kiina, mut kuulemma hyvin mitoissaan. Purin koneen ja se meni sen jälkeen osaavampiin käsiin ja ihan hyvä niin, kun sieltä löytyi aika paljon asioita jotka ois luultavasti jääny itseltä tekemättä. Kaikki pinnat koneistettiin uudestaan ja laakerit vaihdettiin. Öljypumppu oli väljä, kuten myös kaikki venttiilinohjurit, eli ne meni vaihtoon. Kannelle ei vielä tässä vaiheessa tehty muuta, et täytyy ottaa se ens talvena työn alle.

                                                            Comment


                                                            • Alkais kone olla nostettavissa paikalleen. Sitte kun saa sen paikalleen ni pääsee tekemään putkiston ja ahtoputket.




                                                              Kuva


                                                              Imusarjaksi tuli S2:n pilhottu versio, johon hitsattiin laippa V6 Audin kaasuläpälle. Nätti se ei oo, mut katotaan miten toimii. Täytyy vetää se vielä mattamustaks.



                                                              Kuva
                                                              Kuva

                                                              Ja maalari sai loksut sudittua.

                                                              Kuva1
                                                              Kuva2

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X