Pistetääs tämä omakin raato tänne ihmeteltäväks ja tässä tulee varmasti vielä monenlaista kysyttävää, niin täältä luulis neuvoja löytyvän.
Eli auto on vm. 87 Golf GTI, jonka ostin projektiksi tässä syksyllä. Autosta on tarkoitus tehdä ratalelu, mutta kuitenkin pitää se kilvissä, että sillä voi ajella muutenkin. Itsellä ei ole traileria, eikä trailerin vetoon soveltuvaa autoa, eli autolla pitäisi päästä ajamaan myös radalle asti. Talvella autolla ei kuitenkaan ole tarkoitus ajaa, kun on vielä vajaavetoinenkin.
Ulkopuolelta autosta tulee hillitty vanhankoulukunnan edustaja, eli pikkupuskurit, hieman kromia, BBS RS, ym. ja sisältä enemmin raaseri-henkinen, eli kupit ja kaaret. Lisäksi voi olla että jätän sisustan ihan maalatulle peltipinnalle, mutta se ei nyt vielä ole ihan varma.
Kori on edellistä edeltävän omistajan jäljiltä ja kone taas edellisen omistajan. Tuossa muutama huono kuva autosta sellaisenaan kun se mulle tuli. Oli kiire purkamaan autoa, että tuon parempia kuvia ei laitteesta tullu otettua. Sisusta oli musta nahkasisusta E30 M3 Bemusta, mutta se sai lähteä Sparcon EVOjen tieltä pois. Auton kävin muutoskatsastamassa ahtimelle vielä ennen purkua, mutta en ajanut sillä kuin muutama kymmenen km.
Koneena on 1.8 16V , johon on asennettu ahdin ja välijäähdytin. Männät ja kanget on S2:sta ja ruiskuna Hestec. Ahtimena Garrettin T3/4. Kanget ja ahdin on tarkoitus päivittää talven aikana ja teettää 3" putkisto nykyisen 2,5" tilalle. Lisäksi imusarja olisi tarkoitus teettää ja ahtoputkisto vetää uusiksi. Tasauspyörästön lukko tulee Peloquinilta, kunhan ne sen päästävät tullista läpi ja nykyisen nelilapaisen sintterin kaveriksi olisi tarkoitus hommata jäykempi asetelma.
Alustana tossa on nyt joku halpismallin säädettävä, joka vaihtuu KW Variante 2:een. Kallistuksenvakaajat ja puslat menee myös alustasta vaihtoon ja korin jäykkyyttä haetaan turvakaarilla. Jarruiksi tulee Porschen satulaa yhdistettynä uudemman Golfin levyihin.
Tällä hetkellä auto on siinä vaiheessa, että se on kokonaan purettuna alustaa lukuunottamatta.
Vedin sähköjohdot konehuoneesta sisälle ja sisältä jätesäkkeihin odottamaan uudelleenasennusta. Uskomaton määrä piuhaa noinkin vanhassa autossa on, saa nähdä saanko niitä enää koskaan paikalleen.
Sitten aloitin lattian puhdistamista...
Etuosa alkaa olla melkein puhdas suurimmista jätöksistä, jotka irroitin pakkelilastalla, Moralla ja isolla ruuvimeisselillä. Tosta eteenpäin homma onnistuu luultavasti liuottimilla ja rälläkän päähän tulevalla teräsharjalla. Mitään pahoja yllätyksiä ei pikimattojen alta löytyny, et pari 5cm reikää reikää oli lattiassa.
Painoa keveni käsituntumalta 10-15kg, kun heitin noi kaikki roskat samaan jätesäkkiin. Metelikin on tästä eteenpäin varmaan ihan kiva...
Nyt seuraavaksi auto pitäisi viedä isompaan talliin, jossa autolle olisi tarkoitus tehdä pukki jolla auton saa kipattua ympäri.
Ehdotuksia otetaan vastaan miten noi massat saa helpoiten pois pohjasta? Vesipiikkaus?
Entä onko kohtuuhintaisia kaarentekijöitä tiedossa? Kaarien ei tarvi olla mitkään AKK:n hyväksymät, kun ihan harrastekäyttöön tuo auto tulee.
edit. kuvia poistettu
Eli auto on vm. 87 Golf GTI, jonka ostin projektiksi tässä syksyllä. Autosta on tarkoitus tehdä ratalelu, mutta kuitenkin pitää se kilvissä, että sillä voi ajella muutenkin. Itsellä ei ole traileria, eikä trailerin vetoon soveltuvaa autoa, eli autolla pitäisi päästä ajamaan myös radalle asti. Talvella autolla ei kuitenkaan ole tarkoitus ajaa, kun on vielä vajaavetoinenkin.
Ulkopuolelta autosta tulee hillitty vanhankoulukunnan edustaja, eli pikkupuskurit, hieman kromia, BBS RS, ym. ja sisältä enemmin raaseri-henkinen, eli kupit ja kaaret. Lisäksi voi olla että jätän sisustan ihan maalatulle peltipinnalle, mutta se ei nyt vielä ole ihan varma.
Kori on edellistä edeltävän omistajan jäljiltä ja kone taas edellisen omistajan. Tuossa muutama huono kuva autosta sellaisenaan kun se mulle tuli. Oli kiire purkamaan autoa, että tuon parempia kuvia ei laitteesta tullu otettua. Sisusta oli musta nahkasisusta E30 M3 Bemusta, mutta se sai lähteä Sparcon EVOjen tieltä pois. Auton kävin muutoskatsastamassa ahtimelle vielä ennen purkua, mutta en ajanut sillä kuin muutama kymmenen km.
Koneena on 1.8 16V , johon on asennettu ahdin ja välijäähdytin. Männät ja kanget on S2:sta ja ruiskuna Hestec. Ahtimena Garrettin T3/4. Kanget ja ahdin on tarkoitus päivittää talven aikana ja teettää 3" putkisto nykyisen 2,5" tilalle. Lisäksi imusarja olisi tarkoitus teettää ja ahtoputkisto vetää uusiksi. Tasauspyörästön lukko tulee Peloquinilta, kunhan ne sen päästävät tullista läpi ja nykyisen nelilapaisen sintterin kaveriksi olisi tarkoitus hommata jäykempi asetelma.
Alustana tossa on nyt joku halpismallin säädettävä, joka vaihtuu KW Variante 2:een. Kallistuksenvakaajat ja puslat menee myös alustasta vaihtoon ja korin jäykkyyttä haetaan turvakaarilla. Jarruiksi tulee Porschen satulaa yhdistettynä uudemman Golfin levyihin.
Tällä hetkellä auto on siinä vaiheessa, että se on kokonaan purettuna alustaa lukuunottamatta.
Vedin sähköjohdot konehuoneesta sisälle ja sisältä jätesäkkeihin odottamaan uudelleenasennusta. Uskomaton määrä piuhaa noinkin vanhassa autossa on, saa nähdä saanko niitä enää koskaan paikalleen.
Sitten aloitin lattian puhdistamista...
Etuosa alkaa olla melkein puhdas suurimmista jätöksistä, jotka irroitin pakkelilastalla, Moralla ja isolla ruuvimeisselillä. Tosta eteenpäin homma onnistuu luultavasti liuottimilla ja rälläkän päähän tulevalla teräsharjalla. Mitään pahoja yllätyksiä ei pikimattojen alta löytyny, et pari 5cm reikää reikää oli lattiassa.
Painoa keveni käsituntumalta 10-15kg, kun heitin noi kaikki roskat samaan jätesäkkiin. Metelikin on tästä eteenpäin varmaan ihan kiva...
Nyt seuraavaksi auto pitäisi viedä isompaan talliin, jossa autolle olisi tarkoitus tehdä pukki jolla auton saa kipattua ympäri.
Ehdotuksia otetaan vastaan miten noi massat saa helpoiten pois pohjasta? Vesipiikkaus?
Entä onko kohtuuhintaisia kaarentekijöitä tiedossa? Kaarien ei tarvi olla mitkään AKK:n hyväksymät, kun ihan harrastekäyttöön tuo auto tulee.
edit. kuvia poistettu
Comment