Jos autossa ei ole sisustaa, eikä minkään valtakunnan äänieristeitä niin kopissa tuppaa tota meteliä olemaan.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Golf-kärry
Collapse
X
-
Hmmmm, minkälaiset poppikoneet asennetaan talvella ? =)
Oikeesti rupeaa olemaan sen sarjan mopo että ilmottaudun ensimmäisenä vapaaehtoisena ratasession sijaiskuljettajaksi, ja lupaudun hommaan vielä talkoilla ettei tarvitse verokorttia mukaan ottaa, pahus kun kuola valuu näppäimistölle.
Comment
-
Tossa on pakoäänet yllättävän hiljaiset vaikka on vaan yks vaimennin ja kylkiputki, mut muuten kaikkea meteliä kyllä tuntuu olevan. Suunnilleen satasen vauhdissa alkaa koko koppa resonoimaan siihen malliin et meteli nousee aika reilusti.
Oon kyl vähän miettiny, et jos sen verran tinkis että vähän laittais eristeitä että sais edes suurimman kuminan pois. Pelkkä orkkis lattiamattokin varmaan auttais jotain, eikä lisäis painoa just yhtään. Sekin vaikutti yllättävän paljon kun pisti ovipahvit paikalleen.
Kyllä pitäis tulla Kemoraan, ellei tässä nyt mitään pakollista estettä ehdi sitä ennen tulemaan.
Se onkin Olli parempi jos olet Golfin kyydissä, niin se vähentää riskiä et seivästän metsä-possun keulan Golfista putoavilla osilla. =)
Comment
-
Eilen kun ajoin Golfilla töihin niin sammutin auton normaalisti ja sitten puolen tunnin päästä yritin lähteä liikkeelle niin volkkari ei enää ollukkaan yhteistyökykyinen. Starttailin siinä aikani, sitten yritin vielä apuvirralla, eikä edes luvannut. Tutkin kaikki sulakkeen ja kaikki ehjiä, eikä kipinää tullu niin ei auttanu ku hinata auto talliin. Tänään sitten testasin hal-anturin huomasin et toinen oli sökö ja kun sain uuden hommattua niin taas pelittää...
Onko se kovin yleistä et hal-anturi noin vaan itellään hajoaa?
Comment
-
Aijaa no hyvä tietää. Sporttiautosta kun hain anturin niin Janne sanoi ettei tiedä yhtäkään mistä ois tollanen anturi menny sököks.
Pistin takaspoilerin ku halvalla löyty käytetty. Toi on nyt sitte ilmeisesti sitä tuuninkia.
Yllättävän hyvän pinnan sai paukkupullollakin, kun ei oikeestaan yhtään eroa muusta maalipinnasta.
http://i24.photobucket.com/albums/c2...kaspoileri.jpg
http://i24.photobucket.com/albums/c2...aspoileri4.jpg
http://i24.photobucket.com/albums/c2...aspoileri6.jpg
Comment
-
Jäi ajot lauantaina Kemorassa hieman lyhyeen, kun ensin auto ei oikein käyny kunnolla ja sitten kun kävi alkoi pakosarja vuotamaan. En nyt tiedä että oliko tuo pieni vuoto nyt vielä sellanen että sen takia kannatti ajo lopettaa, mut otettiin nyt varman päälle. Onneks ahdin oli sentään downpipessä ja öljyputkissa vielä kiinni.
Jos sitä nyt sitte tekis jonkun tuen tolle ahtimelle.
Comment
-
Mukavastihan se räyhäsi sen mitä tuli kyydissä oltua muutama kierros. Onkos tuossa dp:ssa mitään joustopalaa? Voisiko se rasittaa niin että ahdin irtoaa? Se ahdin on kuitenkin tuossa pakosarjan "päällä" ja tuo ratkeaminen näyttää siltä kuin sitä olisi heiluteltu edestakaisin.
Comment
-
Joo on siinä jousto heti tossa auton alle mentäessä, aikaisemmin ei oikein ollut tilaa laittaa. Tuki ahtimelle ja hukkikselle luulis auttavan jo paljon, kun toi hukkaportin putkikin oli jo melkein kokonaan irronnut juurestaan.
Aika ihme vaan, et toi ei tuntunut ainakaan äänen perusteella vuotavan ennen yhtään ja sitten oli samantien kokonaan poikki.
Comment
-
Periaatteessa kyllä, joskin se päästyy käytössäkin. Puhalluslampulla sen saisi kuumaksi ennen asennusta helposti.
Tässä tapauksessa osasyynä lienee suuret värisevät massat jotka rasittivat sarjaa. Luonnollinen heikko kohta löytyi hitsisaumasta jossa teräksen ominaisuudet muuttuvat.
Suurella todennäköisyydellä kestää jatkossa kun tukee ahtimen riittävästi ja eliminoi pakoputkiston roikkumisen ahtimen varassa.
Comment
-
Tein tollaisen kannakkeen turbolle ja hukkikselle, mut toi kehitysversio ei kestäny kuin pari kymmentä kilometriä ja sen jälkeen tuo putkeen hitsattu pultti katkesi. Eli kyllä siellä sitte ainakin jonkinnäköistä liikettä tapahtuu kun tuokin oli melkein heti napsahtanut poikki.
Täytyy tehdä seuraava versio nyt sitten hieman tukevammasta tavarasta. Lisäksi tuosta vois tehdä myös tuen alaspäin, jonka sais pultattua kanteen jonnekin pakosarjan laipan tuntumaan, niin ei sitten kaikki voima kohdistu tuonne kannen yläpäähän.
Kone on pitäny melkein koko kesän rallatusta, joka on nyt syksyä kohden koventunut ja eilen oli jo niin kovaa etten uskaltanu lähteä autolla edes ajamaan. Ääni on poistunut/hiljentynyt kun moottori on ollut käyntilämpöinen. Tänään tuli Tepolta uudet nostajat, että toivottavasti se ääni katoaa niiden vaihdolla. Nuo uudet nostajat ovat myös kevyempää mallia mitä noi alkuperäiset.
Comment
-
Joo kannesta ajattelin myös ottaa kolmannen tukipisteen. Tuossa on yks mahdollinen paikka pakosarjan yläpuolella, kun siinä on kierteillä oleva reikä joka on vapaana. Että teen varmaan noista kummankin uniballin juuresta lähtevän kolmion joka yhdistyy sitten sinne kiinnityskohtaan koneen taakse.
Comment
-
Se on tollasta thermo-tecin eristettä. Siinä on teippipinta itessään.
http://www.thermotec.com/adhesive-ba...t-barrier.html
Comment
-
Nyt kun pipolakista kaivelee vanhoja, hyvin vanhoja asioita. Eikös ko. moottorityypissä ole alkujaankin pakosarjan alapuolinen tuki joka kiinnittyy lohkon kylkeen varsin alas? Alas tarkoittaa lähelle lohkon alapintaa. Voi olla että olen unissani sotkenut johonkin aivan muuhun koneeseen..
Comment
Comment