Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Golf-kärry

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Jos autossa ei ole sisustaa, eikä minkään valtakunnan äänieristeitä niin kopissa tuppaa tota meteliä olemaan.

    Comment


      Hmmmm, minkälaiset poppikoneet asennetaan talvella ? =)

      Oikeesti rupeaa olemaan sen sarjan mopo että ilmottaudun ensimmäisenä vapaaehtoisena ratasession sijaiskuljettajaksi, ja lupaudun hommaan vielä talkoilla ettei tarvitse verokorttia mukaan ottaa, pahus kun kuola valuu näppäimistölle.

      Comment


      • Onko pakoputken pää vedetty kabiiniin kun noin huutaa.
        Omassa raadossa isommissa nopeuksissa tosi siistit äänet. Tietenkin jos polkaisee kunnolla, saattaa ääntäkin lähteä;-)
        Sulla taisi olla sivuputki ja vain yksi vaimennin? Omaani en saanut yhdellä vaimentimella leimattuakaan.

        Comment


          Tupi, sulla on kato vähän äänieristeitäkin kopissa, toisin kuin Teemulla ja mulla. Niillä on varsin suuri vaikutus sisämöykkään, kuten edellä jo todettiinkin.

          Comment


          • No itsekin kuulen sitten kohta miten vaikuttaa sisämeluun nuo äänieristeet. Omaa autoa tarkoitus keventää ennen Kemoraa kun ei Ahvenistolla kulkenut.
            Ja tulee kai Teemukin Kemoraan?

            Comment


            • Tossa on pakoäänet yllättävän hiljaiset vaikka on vaan yks vaimennin ja kylkiputki, mut muuten kaikkea meteliä kyllä tuntuu olevan. Suunnilleen satasen vauhdissa alkaa koko koppa resonoimaan siihen malliin et meteli nousee aika reilusti.

              Oon kyl vähän miettiny, et jos sen verran tinkis että vähän laittais eristeitä että sais edes suurimman kuminan pois. Pelkkä orkkis lattiamattokin varmaan auttais jotain, eikä lisäis painoa just yhtään. Sekin vaikutti yllättävän paljon kun pisti ovipahvit paikalleen.

              Kyllä pitäis tulla Kemoraan, ellei tässä nyt mitään pakollista estettä ehdi sitä ennen tulemaan.

              Se onkin Olli parempi jos olet Golfin kyydissä, niin se vähentää riskiä et seivästän metsä-possun keulan Golfista putoavilla osilla. =)

              Comment


                Voin ajella edelläsi ensi kerralla.
                Ruiskuta kivenisku- eli röpömassaa harson verran sisäkattoon ja hiukan lattiaan, loppuu kaikuaallon resonointi eikä paina mitään

                Comment


                • Eilen kun ajoin Golfilla töihin niin sammutin auton normaalisti ja sitten puolen tunnin päästä yritin lähteä liikkeelle niin volkkari ei enää ollukkaan yhteistyökykyinen. Starttailin siinä aikani, sitten yritin vielä apuvirralla, eikä edes luvannut. Tutkin kaikki sulakkeen ja kaikki ehjiä, eikä kipinää tullu niin ei auttanu ku hinata auto talliin. Tänään sitten testasin hal-anturin huomasin et toinen oli sökö ja kun sain uuden hommattua niin taas pelittää...

                  Onko se kovin yleistä et hal-anturi noin vaan itellään hajoaa?

                  Comment


                    On se varsin yleistä.

                    Comment


                    • Aijaa no hyvä tietää. Sporttiautosta kun hain anturin niin Janne sanoi ettei tiedä yhtäkään mistä ois tollanen anturi menny sököks.

                      Pistin takaspoilerin ku halvalla löyty käytetty. Toi on nyt sitte ilmeisesti sitä tuuninkia.
                      Yllättävän hyvän pinnan sai paukkupullollakin, kun ei oikeestaan yhtään eroa muusta maalipinnasta.

                      http://i24.photobucket.com/albums/c2...kaspoileri.jpg
                      http://i24.photobucket.com/albums/c2...aspoileri4.jpg
                      http://i24.photobucket.com/albums/c2...aspoileri6.jpg

                      Comment


                        Asiallinen pinta tuli. Mitä vedit pohjalle? Eikös tuo ole sellainen pehmeä lippa ja olisi myös tarvinnut päällensä elasto plastia? Mielestäni oli parempi ilman lippaa, mutta taitaa taas olla makuasioita.

                        Comment


                        • Joo toi tosiaan on sellainen pehmeä lippa. Se oli maalattu joskus aiemmin niin en tehny muuta kuin hioin pinnan rikki ja maalasin päälle.
                          Ulkonäkö vähän mietityttää vielä itseäkin.

                          Comment


                          • Jäi ajot lauantaina Kemorassa hieman lyhyeen, kun ensin auto ei oikein käyny kunnolla ja sitten kun kävi alkoi pakosarja vuotamaan. En nyt tiedä että oliko tuo pieni vuoto nyt vielä sellanen että sen takia kannatti ajo lopettaa, mut otettiin nyt varman päälle. Onneks ahdin oli sentään downpipessä ja öljyputkissa vielä kiinni.



                            Jos sitä nyt sitte tekis jonkun tuen tolle ahtimelle.

                            Comment


                              Kappas vaan, sehän olikin ihan reippasti poikki. Hyvin se vaan oli piilossa kun ei pikaisella vilkaisulla osunut silmään, mutta taisi olla turbo siinä päällä.

                              Comment


                                Mukavastihan se räyhäsi sen mitä tuli kyydissä oltua muutama kierros. Onkos tuossa dp:ssa mitään joustopalaa? Voisiko se rasittaa niin että ahdin irtoaa? Se ahdin on kuitenkin tuossa pakosarjan "päällä" ja tuo ratkeaminen näyttää siltä kuin sitä olisi heiluteltu edestakaisin.

                                Comment


                                • Joo on siinä jousto heti tossa auton alle mentäessä, aikaisemmin ei oikein ollut tilaa laittaa. Tuki ahtimelle ja hukkikselle luulis auttavan jo paljon, kun toi hukkaportin putkikin oli jo melkein kokonaan irronnut juurestaan.
                                  Aika ihme vaan, et toi ei tuntunut ainakaan äänen perusteella vuotavan ennen yhtään ja sitten oli samantien kokonaan poikki.

                                  Comment


                                    Mistä materiaalista pakosatsi on tehty?

                                    Comment


                                    • Ihan perus mustasta, en muista materiaalipaksuutta. Hitsattu Tigillä kasaan.

                                      Comment


                                        Onko sauman juuresta murtunut? Lämpöraja ..?

                                        Comment


                                        • Juu sauman vierestä oli mennyt.

                                          Comment


                                            Ok, kun sarja ei ole mitään eksoottista harrasterautaa, niin mahtaisiko parantaa sen kestoa, jos sen päästäisi hitsauksen jälkeen riittävän korkeassa lämpötilassa.

                                            Comment


                                              Periaatteessa kyllä, joskin se päästyy käytössäkin. Puhalluslampulla sen saisi kuumaksi ennen asennusta helposti.
                                              Tässä tapauksessa osasyynä lienee suuret värisevät massat jotka rasittivat sarjaa. Luonnollinen heikko kohta löytyi hitsisaumasta jossa teräksen ominaisuudet muuttuvat.
                                              Suurella todennäköisyydellä kestää jatkossa kun tukee ahtimen riittävästi ja eliminoi pakoputkiston roikkumisen ahtimen varassa.

                                              Comment


                                              • Tein tollaisen kannakkeen turbolle ja hukkikselle, mut toi kehitysversio ei kestäny kuin pari kymmentä kilometriä ja sen jälkeen tuo putkeen hitsattu pultti katkesi. Eli kyllä siellä sitte ainakin jonkinnäköistä liikettä tapahtuu kun tuokin oli melkein heti napsahtanut poikki.

                                                Täytyy tehdä seuraava versio nyt sitten hieman tukevammasta tavarasta. Lisäksi tuosta vois tehdä myös tuen alaspäin, jonka sais pultattua kanteen jonnekin pakosarjan laipan tuntumaan, niin ei sitten kaikki voima kohdistu tuonne kannen yläpäähän.



                                                Kone on pitäny melkein koko kesän rallatusta, joka on nyt syksyä kohden koventunut ja eilen oli jo niin kovaa etten uskaltanu lähteä autolla edes ajamaan. Ääni on poistunut/hiljentynyt kun moottori on ollut käyntilämpöinen. Tänään tuli Tepolta uudet nostajat, että toivottavasti se ääni katoaa niiden vaihdolla. Nuo uudet nostajat ovat myös kevyempää mallia mitä noi alkuperäiset.

                                                Comment


                                                  Itsellä oli riesassa pelkästään kannessa kiinni ja kyllä se siinä kesti. Tuo kuvan mukainen tuki ei kyllä juurikaan tue pystysuuntaiselta liikkeeltä, vain sivuttaiselta. Siksi lisäisin jotain kannen kylkeen kiinnitettäväksi.

                                                  Comment


                                                  • Joo kannesta ajattelin myös ottaa kolmannen tukipisteen. Tuossa on yks mahdollinen paikka pakosarjan yläpuolella, kun siinä on kierteillä oleva reikä joka on vapaana. Että teen varmaan noista kummankin uniballin juuresta lähtevän kolmion joka yhdistyy sitten sinne kiinnityskohtaan koneen taakse.

                                                    Comment


                                                    • Siisti rojekti kaikin puolin.
                                                      Sellainen kysymys heräsi, että mitä toi lämpöeriste on tuolla tulipellissä? Jotain liimattavaa tavaraa, joka kuitenkin pysyy kiinni?

                                                      Comment


                                                      • Se on tollasta thermo-tecin eristettä. Siinä on teippipinta itessään.

                                                        http://www.thermotec.com/adhesive-ba...t-barrier.html

                                                        Comment


                                                          Siinähän on kannen takana alkuperäisen imusarjan tukien kierteet 4kpl M8. Niitähän voi ehkä hyödyntää tukia tehdessä

                                                          Comment


                                                            Nyt kun pipolakista kaivelee vanhoja, hyvin vanhoja asioita. Eikös ko. moottorityypissä ole alkujaankin pakosarjan alapuolinen tuki joka kiinnittyy lohkon kylkeen varsin alas? Alas tarkoittaa lähelle lohkon alapintaa. Voi olla että olen unissani sotkenut johonkin aivan muuhun koneeseen..

                                                            Comment


                                                              Sytkäongelmiin vois auttaa muuten myös se että vaihtais kipinänarut johonkin muuhun merkkiin, noi hotwirekset ei tietääkseni oo mitenkään parhaassa maineessa.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X