Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Nyt alkaa olla autossa jo muutama kilometri alla, kun olen tallin takapihalla sen kanssa pyörinyt. Vuotoja on ollu aika reilusti ja tähän mennessä koneesta onkin vuotanut kaikkea mahdollista nestettä mitä sinne on laitettu. Eli vesi, öljy ja ohjaustehostinneste vuotoja on korjailtu, mut nyt tuntuu että alkais pitämään. Öljynjäähyn letkuihin teetin uudet päät, kun noi banjot oli vähän huonot ja jouduin myös hankkimaan uuden ryöstölaipan öljynsuodattimen ja suodattimen jalan väliin kun onnistuin saamaan siitä jengat rikki enkä jaksanu alkaa tappelemaan sen kanssa.
Toi käy tällä hetkellä todella rikkaalla, eikä ihme kun suuttimet on melkein tuplasti isommat mille ohjelma on tehty.
Onko tosta jotain haittaa jos nyt ajelen tätä testiajoa tollaisenaan, kun ens maanantaina auto kuitenkin on menossa Hariselle säätöön?
Juu säädettävä ruisku on, mut jonkun täytyis ensin opettaa siitä vähän perusteita. Taitaa olla turhan kallista opetella yksikseen, kun ei ole mitään käsitystä miten sitä käytetään.
Laita vaikka overall trim pari prosenttia pienemmäksi kuin mitä siellä on nyt. Sitten katselet laajakaistasta pääsetkö lähelle yhtä. Jos seos on edelleen jossain 0,7 tienoilla niin pienennä edelleen sitä overall trimmiä. Sillä pääset helpoiten hehtaarille.
Kokemuksesta kerron. Autoa, johon oli vaihdettu n. 2 kertaa isommat suuttimet, ajettiin lämpimäksi - trailerille - talliin - dynolle. Öljyä oli tullut monta desiä lisää (bensiiniä) ja ulos laskiessa sen myös huomasi. En suosittele.
ps. jos et muuta uskalla, säädä edes bensapaine alas.
Viimeksi muokannut Jarkko Kalsi; 24.4.2008, 23:13.
Tämä selvä. Täytyy yrittää tänään katsella sitä Hestecin ohjelmaa, että jos sieltä jostain löydän sellasen tiedon mistä saan bensaa pienemmälle. Tai sitten vaihdan suosiolla ne vanhat suuttimet paikalleen ja ajan testiajot niillä.
Auto saatiin penkitettyä ja uus ohjelma tehtyä. Pieniä ongelmia oli matkassa ja Harisella oltiinkin koko päivä vaikka aikaa ei ollut varattuna kuin puoli päivää. Mut tärkeintä kuitenki et saatiin ohjelma kuntoon.
Viime viikonloppuna pääsi hieman jo testaamaan autoa Jurvassa. Iloa ei kestäny kuin 7 kierrosta, kun alkoi ahtimen öljynpaluu vuotamaan öljyä pakosarjan päälle. Mut se vähä mitä ehti ajamaan niin aika mukavasti tuntui menevän viime vuotiseen verrattuna ja ihan hyvältä tuntui ajaa vaikka pyöränkulmatkin oli vielä säätämättä. Ei vielä kyllä uskaltanut ajaa kurveja vauhdilla, kun toi tosiaan oli ensimmäinen kerta kun autolla ajettiin dynon ja tallin pihan ulkopuolella.
Kojelauta on vielä tekemättä niin sitte vois yrittää saada leimakin tähän rotiskoon.
Golf MK2 on jo vakiona "nopeakeulainen" auto (ainakin GTI).
Varmaan huomattavasti nopeampi, kun saat alustageometrian iskuun. Ja voimaa tuossa huomattavasti enemmän.
Onko kokemusta millaiset camperit tollaiseen kannattaa säätää rata-ajoa ajatellen? Ihan ohjeiden mukaiset vai jotain muuta?
Säädettävä iskarin yläpää jäi laittamatta, et sellainen on asennuslistalla ens talvena kun ei enää jaksa alkaa sellaisen kanssa tappelemaan.
Tosta vesicoolerista, niin tuntui toimivalta ratkaisulta kun imulämmöt pysyi ihan kohtuullisina penkissä. Täytyy vielä laittaa isompi syyläri sille, kun noissa muutamassa ratakierroksessakin vesipöntön lämpötila nousi käsiarviolta 40-50 asteeseen. Nyt siellä on vaan pieni öljynjäähy.
Kannattanee lähteä liikkeelle vakioista. Renkaiden lämpötilaa tarkkailemalla voi vähän arvioida tarvetta muutoksiin. Siis sisäreuna-keskikohta-ulkoreuna.
Ainakin ennen noiden bilteman pumppujen ongelma oli se, että eivät kestänyt lämmintä vettä. Paukkuivat jo tunnissa-parissa jos veden lämpötila oli +30 astetta.
Kannattaa siis jo seurailla sillä silmällä myynti-ilmoituksia yms. että jos tulis joku kiertovesipumppu myyntiin mikä kestää kuumaa vettä niin osta talteen.
Ja edelleen täältä thumbs uppia! Onko oikeasti toi vr6:sen etuakselisto noin paljon leveämpi kuin taka-akselisto? Näyttää ainakin tuossa ratakuvassa aika hassulta. Olisko parempaa kuvaa? Omat akselit makoilee tallissa, kun pelkään että ei mitkään kumit mahdu enään pyörimään.
Kiertovesipumput ei jaksa sitten paljoa paineistaa, eli jos on virtausvastusta kennostoissa vedellä niin virtausteho on heikko. Gear-type pumput jaksaa, mutta ääni on kovempi ku 044:ssa.
Gear-type pumput jaksaa, mutta ääni on kovempi ku 044:ssa.
Mitä tollaiset Gear-pumput on?
Ja edelleen täältä thumbs uppia! Onko oikeasti toi vr6:sen etuakselisto noin paljon leveämpi kuin taka-akselisto? Näyttää ainakin tuossa ratakuvassa aika hassulta. Olisko parempaa kuvaa? Omat akselit makoilee tallissa, kun pelkään että ei mitkään kumit mahdu enään pyörimään.
Toi näyttää kyllä omaankin silmään tosi kummalliselta. En oo koskaan mk3 VR6:sta niin tarkkaan katsonu, mut luulis nyt että se samanlevyinen on edestä ja takaa. Ainut mahdollisuus on et VR6:ssa on erilainen apurunko ja siinä tukivarret tulee sisemmäs, mut oon ollu siinä käsityksessä et mk2 ja mk3 Golfeissa apurungot on vaihtokelpoisia keskenään.
Tossa kuvassa näkee hieman selvemmin paljonko niissä on leveyseroa. Tossa ratakuvassa takana on 20mm spacerit ja kuitenkin takarenkaat on enemmin sisällä.
Täytyy mitata paljonko edessä on enemmin leveyttä, mut silmämääräisesti toi näyttää niin kummalliselta et ei mk3 voi olla tollainen. No sama mitä se on, kun ei sille enää tässä vaiheessa tehdä mitään tänä kesänä.
Sliksit pitäis hommata eteen et pääsis kokeilemaan millaisen ajan tolla kotterolla saa vartilla.
Mistä sais sopuhintaan 16" vanteelle sliksit? 15" sliksit vanteineen ehdin jo hommaamaankin iibeistä halvalla, mut ne vanteet ei mahdu noitten jarrujen kanssa.
Vaihdoin ton vesi-ic:n syylärin tuplasti isompaan ja siirsin sen öljynjäähyn tilalle tohon keulille. Täytyy vielä laittaa lämpömittari vesipönttöön niin näkee vähän miten lämpimäks se veden lämpö nousee.
Nyt alkaa olla takana muutama ratareissu josta on päässy melkein ehjänä kotiin ja maantielläkin on tullut ajettua reilu 100km. Ihan hyvin tuntuu toimivan, vaikka ei tuo vielä miltään kovin luottopeliltä tunnu. Pitoja pitäis saada lisää, eli luultavasti katuslikseihin pitää sijoittaa. Vaihdoin entiset Continentalin Sportcontactit pois, kun olivat niin matalaa profiilia ja nyt on Potenzat alla joilla pito tuntuu hieman paremmalta.
Kojetaulu piti tehdä tässä kesäloman aikana lasikuidusta kokonaan uusiksi, mutta innostus ei riittänyt muottivaihetta pidemmälle, niin muokkasin sitten alkuperäistä. Se nukattiin kuten myös ovipahvit ja takapään verhoiluosat. Mittareille leikkautin tollaset levyt. Jos ens talvena jatkais uudella innolla sitä aloitettua lasikuitukojelautaa.
Comment