Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 avant B8.5 2.0 tfsi quattro S-tronic

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Audi A4 avant B8.5 2.0 tfsi quattro S-tronic

    Laitetaanpa nykyisestä käyttöharrasteesta hieman tarinaa esille.
    Kohteena siis Audi A4 avant B8.5 vm -13. Moottorina 2.0 tfsi 162kw ja voima välitetään asfalttiin S-tronic vaihteiston ja quattro nelivedon turvin.
    Auton hommasin talvella -18. Perus suomi liisari, eli varusteita ei juuri ole. Land of Quattro malli eli Sline ulkopaketti, sportti sisusta ja bt hf, siinä kaikki. Sline alusta vaihdettu sportti alustaan ja 18” kesävanteet pienentyneet 17” ilmeisesti tilausvaiheessa. Liekkö joku mökkitie/kivireki keissi taustalla vai mikä, mene ja tiedä. Tähän varuste asiaan on tarkoitus puuttua lähiaikoina ja retrofitata muutama itselle tärkeä varuste kun rahatilanne sen sallii.

    Laitetaan tähän väliin hieman taustaa sekä rakentajasta että auton hankinnasta.
    Tällä foorumilla on tullut hengattua jo muutama vuosi ja silloin tällöin on pyritty käymään kerhon tapahtumissakin mahdollisuuksien mukaan.
    Kahden A4 avantin (B7 & B8) jälkeen sain päähänpiston käydä kokeilemassa minkäsorttista se ruoho on sielä aidan toisella puolella. Alla oli pari vuotta erään toisen saksalaismerkin pitkäkatto. Sitten alkoi lumisohjossa sudittelu maistua, noh, epämiellyttävältä ja alkoi tehdä mieli nelivetoa alle.
    Jutun autoa kävin ensimmäisen kerran katsomassa Herttonimessä jo syksyllä -17, sain liikkeessä tutkia autoa rauhassa 20min ajan, myyjät vissiin tauolla, hiljainen lauantai päivä. Ehdin mm tarkastaa että takakontin verhoilujen alla ei ole orkkis vahvistinta piilossa eli autossa on ns tavalliset stereot. Ei pahempia käytönjälkiä, kyljet suorat ja sisusta ehjä. Siinä vaiheessa päätin kuitenkin että jatkan etsintää. Helmikuussa -18 ei vielä ollut kriteerejä täyttävää ehdokasta löytynyt ja tämä kyseinen peli oli siirtynyt eri pitäjään myyntiin. Päätin antaa autolle uuden mahdollisuuden, varsinaista vikaa autossa kun ei ollut. Varusteiden vähyys vain puistatti. Eikun rotsia naulakosta niskaan ja menoksi. Tällä kertaa sain jopa kontaktin myyjään, nopea tarkastus että lisää jälkiä autoon ei ole ilmestynyt, kaikki näytti olevan ok. Pihalla vallitsi kunnon lumikeli kun karautin myyntihallista testilenkille. Kuten arvata saattaa auto lunasti odotukset haasteellisessa ajokelissä ja eikun puumerkkiä soppariin, taas oli neliveto alla ja pahimmat talvikelit päällä, jee =)

    Ensimmäinen vuosi auton kanssa oli haastava, mikään hanke ei oikein ottanut toteutuakseen ja kaikki vähän ahdisti. Autolla tuli vain ajeltua työmatkaa ja mitään motivaatiota jatkojalostamiseen ei ollut. Perus alusta ja vanteet tietenkin sekä rs-look maski löytivät paikkansa mutta ei sen kummempia. Tänä keväänä sain kuitenkin uuden motivaatiopiikin ja auto rakennettiin nykyiseen asuunsa, tästä iso kiitos mukana olleille. Auto olikin juuri esillä pääsiäisen ACS & TCS näyttelyssä.

    Jos jaksoit lukea tänne asti niin Kiitos. Risut ja ruusut tervetulleita.

    Jatkossa autolla on tarkoitus rullailla tapahtumissa ja jatkojalostaa entistä enemmän mieleiseksi. Joten pysykää kuulolla ja törmätään kauden tapahtumissa.

    Kori:
    -RS look maski, quattro badge
    -S4 look peilinkuoret
    -Maxton Design etulippa
    -Maxton Design sivuhelmat
    -Maxton Design takapuskurin levikkeet
    -Maxton Desing kattospoileri
    -Custom pakoputken ulostulot
    -Kiiltävän musta takadiffuusori

    Alusta, vanteet & renkaat
    -AP Sportfahrwerke coiloverit
    -Rotiform SPF 20X8.5 et 35 custom keskikupit
    -Nexen Nfera 245/30R20

    Sisusta
    -Sline nahka/alcantara, sport ratti
    -Kiiltävän musta mittaristonkehys
    -Sisälistat teipattu 3M Gloss Blue
    -S-tronic vaihdekepinnuppi
    -LED sisävalot
    Attached Files

  • #2
    Kliinin ja siistin näköinen, mun makuun tarrat kyljissä liikaa. Mutta makuasioita.

    Comment


      #3
      -Downpipe
      -Softa
      -Askisofta

      :)

      Comment


        #4
        Kaikki nuo edelliset kuuluu haavelistalle. Varsinkin tuo laatikkosofta. Kovin huonosti vain löytyy tälle yhdistelmälle samalta palveluntarjoajalta tuotteita, haluaisin että ainakin softat olisi samalta toimittajalta niin yhteensopivuus olisi mahdollisesti parempi. Ylipäätänsä tähän 162kw myllyyn ei tunnu saavan mitään, tai sitten en vain osaa etsiä =P Kaikki viriviritööttööt kamat tuntuu järjestäen olevan vanhempaan 155kw moottoriin.
        Viimeksi muokannut okkim; 25.4.2019, 20:36. Perustelu: Ei ^-merkkejä.

        Comment


        • #5
          Komean näköinen peli, varsinkin sisusta. Johtuu ehkä siitä että itsellä on samanlainen (siis sisusta). Edelleen sitä mieltä että A4 B8(.5) on muotoilultaan ja sisustaltaan täysin kilpailukykyinen moneen uudempaan malliin verrattuna. Ainoastaan infotainmentin karuus puuttuvine tabletteineen osoittaa että kyseessä on vanhemman sukupolven tuote. Mutta tämä onkin omasta mielestäni pelkästään hyvä asia kun olen sitä mieltä että auto on enimmäkseen ajamista varten ja tablettien hiplaukset voi tarvittaessa tehdä jossain muualla :)

          Comment


            #6
            Kiitos. Itsekkin pidän kyseisen auton muotoilusta ja itseasiassa olen täysin samaa mieltä tuosta että ikä näkyy eniten juuri tuossa infotainment puolessa, eikä siihen oikein ole lääkettä olemassa. Jenkeissä ovat jotain radiojuttuja kehitelleet mutta toimintavarmuus vielä hieman hutera niissä. Pitänee mennä orkkis soittimella mutta vähän tuota kaiutin puolta päivitellä että kuuluu uutiset paremmin.

            Comment


              #7
              Kylla ma sanosin, etta rsnav on aika passeli paivitys tuohon kehitysmaa-mankkaan. Parastahan siina on se ettei se riko mitaan, jos ei olekaan soppeli itelle, niin auton saa vakioksi helposti. Toki puolueellinen mielipide, koska kyseista tuotetta jo pidemman aikaa kayttanyt.

              Comment


                #8
                Itse haaveilen siitä Alpinen setistä. Hinta vaan vähän suolainen, 1300€. Tulee kosketusnäyttö yms.


                https://www.audiohellman.fi/tuote/so...aiset/x702d-a/

                Comment


                  #9
                  Voidaan laittaa koneeseen APR, askiin Erikoismoottori tai Erikoismoottoria koko kierros. On tehty ja testattu, toimii ku junan wc.

                  Jännä sinänsä että APR tarjoaa askisoftan vain 3.0T koneen perään, mutta minkäs teet.

                  Comment


                    #10
                    Kuppis: Täälä myös haaveiltu tuosta Alpinen soittimesta jo edellisen B8n aikoihin. Mukavan moderni käyttis mutta hinta ja tuo soittimen tilalle tulevan killuttimen ulkonäkö ovat jarrutelleet hankintaa..

                    Mr.Crosfire: Pitääpä pyydellä sinulta tarjousta softakierrokselle tähän jos kerran sinulle jo tuttu moottori/vaihteisto yhdistelmä =) Käsittääkseni jenkeissä ei ole saatavilla tätä yhdistelmää ollenkaan ja siksi APR:ltä ei tähän 2.0tfsi koneen perään löydy S-tronic softaa.

                    Comment


                      #11
                      Ei se livenä oo ollenkaan pahan näköinen se soitin. Joskus pääsin nimittäin katsomaan moista, ku oli sk autosoundilla esittelyssä.

                      Comment


                      • #12
                        Entäs tosta Alpinesta sellanen 1-din jossa ns leijuva näyttö. Halo9. Se maksaa vaan ~800€

                        Comment


                          #13
                          Piti ihan googlettaa tuo soitinmalli. Eli tuo näyttö tulisi keskimmäisten ilmansuulakkeiden eteen. Nojoo, ei nyt ihan mahdoton mutta ehkä noista sitten kuitenkin tuo kalliimpi malli, en tiedä, pitäisi melkein nähdä livenä mielellään molemmat vaihtoehdot. Tossa alkaisi hinta olla kyllä kohdillaan tossa Halo mallissa.

                          Comment


                          • #14
                            Sitä näyttöä tosiaan pystyisi asettelemaan ylös alas ja syvyyssuunnassa jonkin verran.
                            Miettiny B5 sellasta mutta jää hätävilkkukytkin yms sen taakse. Ne pitäisi siirtää muualle.

                            Comment


                              #15
                              Ainut miinus mun mielestä on sitten auton oma näyttö, mikä jää vaan siihen hengailemaan. Muuten kieltämättä ihan pätevän oloinen kapistus. Tai no, jää sinne vissiin valikoita yms sinne auton omaan.

                              Comment


                                #16
                                Korjatkaa toki viisaammat, jos olen ymmärtänyt jotain väärin, mutta mites tuommonen ehdotettu Alpinen halomalli istuu tuollaisen B8-ympäristön integroidun rammarin tilalle? Jos nyt vaikka esimerkkinä tämä Samin B8.5, missä MMI:n hallinta on soittimesta käsin, ja sen tilalle tuollaisen rammarin saisi istutettua. Eikö silloin jää kaikki auton järjestelmien hallinta pois ja se orkkisnäyttö toimettomaksi? Vai olenko nyt missannut jotain tuosta Halosta?

                                Comment


                                • #17
                                  Ei kyllä pysty asentamaan tuota Haloa orkkismankan tilalle. Voihan sen jonnekkin hanskalokeroon vaikka tuikata jos vetää kaikki piuhat sille valmiiksi, mutta ei siinäkään ole mielestäni mitään järkeä.

                                  Comment


                                    #18
                                    Hyvin kysytty. Ainakin tuossa Alpinen kalliimmassa mallissa mihin viitattiin aikaisemmin löytyy äly kaikkien alkuperäisten toimintojen ohjaamiseen ja näyttö tulee alkuperäisen paikalle, hyvin oem henkinen asennus, radion ulkonäköä lukuunottamatta. Tuossa Halossa jos ei kyseistä mahdollisuutta ole niin silloin se ei näihin peleihin taivu missä radio on osa isompaa kokonaisuutta. Eli edelleen, ei ihan helppo työmaa tuo soittimen päivitys. Molemmilla soittimilla saisi kivasti piristettyä kojelaudan ilmettä ja tuoreemmalla käyttöliittymällä kaivattuja toimintoja mutta jos alkuperäiset valikot ei toimi ja Halo:n kanssa jää tuo alkuperäinen näyttö pimeäksi niin ei sovi ainakaan minun käyttötarpeisiin.

                                    Comment


                                      #19
                                      Päivitelläämpä hieman kuulumisia tännekkin. Kevät meni ja tapahtumakausi saatiin pyöräyttettyä käyntiin. Tapahtumissa on kierretty, mm pari kertaa Porvoossa, ensin oli CDLCn kauden avaus Speedhookedilla ja sitten kesäkuussa erittäin kiva päivä samassa osoitteessa, ensin AudiClubin tapahtuma ja perään vielä XSMagin kinkerit samassa osoitteessa. Paljon pääsi juttelemaan harrastajien kanssa ja se onkin parasta tässä lajissa kun pääsee muiden kanssa porisemaan.

                                      Takakontin valot päivitin tehokkaisiin ledeihin, aina ärsyttänyt kun ne vakio kynttilät ei valaise ruumaa ollenkaan, nyt kelpaa.
                                      Auto kävi tällä viikolla myös JT-Carfixillä missä sekä moottorin- että vaihteiston ohjainlaitteille syötettiin uudet toimintaohjeet. Ensin mainittu sai uudet nuotit APRltä ja jälkimmäinen ohjeistettiin TVSn toimesta. Ero vakioon on huikea. APRn moottorisofta toimii todella jouheasti, tehonlisäystä ei huomaa arkiajossa kuin siitä että nopeusviisari nousee reippaamin. Auto vetää todella tasaisesti ja eleettömästi, vilkaisu nopeusmittariin kertoo sitten että jotain edistystä on tapahtunut, todellakin ;)
                                      Vaihteiston puolelle saatiin myös kaivattu muutos, vakiosoftalla auto jyräsi taajamassa ärsyttävän isolla pykälällä ja tämä ominaisuus on nyt poissa. Myös sport puoli toimii nyt paremmin ja manuaalipuolella ei tapahdu pakotettua vaihtoa kuin 1-2 vaihdossa. Lyhyen kokemuksen perusteella tykkään kovasti.

                                      Kesälomalla olisi tavoitteena puuhastella yksityiskohtien parissa. Toisesta peilinkuoresta alkoi pinnoitteet karista, hyllyssä odottaa orkkis valkoiset ja hiilikuituiset, pitää miettiä kummat laittaa paikoilleen. Myös ikkunalistojen huono kunto ärsyttää, voisi teippailla mustalla listat ja kattokaiteet.
                                      Sisälle tekisi mieli saada lisää valaistusta. Ärsyttää esim kun hanskalokero on pimeä kuin luola. Eli sinne voisi jälkiasennella valon ja samalla sitten laittaa valot jalkatiloihin ja oviin. Kufatecilta saa nykyään valmiita johtosarjoja niin eikait se eli kun asentelee paikoilleen jaa koodailee toimimaan.
                                      Elokuulle oli merkattu kalenteriin muutama mielenkiintoinen tapahtuma ja tarkoitus olisi myös tässä heinäkuun lopussa eksyä Ahvenistolle, ainakin varikolle.. Mutta näillä eteenpäin.

                                      Comment

                                      Working...
                                      X