Jep, kirjoitellaanpa nyt tännekkin hieman omasta Audi projektista, kun tännä sivuille tuli eksyttyä.
Eli tuli haettua tuolta Saksan maalta noin puoli vuotta sitten tuollainen Audi A8 4.2l Quattro. Talven tullessa auto meni talliin ja projekti on ollut käynnissä noin kaksi kuukautta.
Tähän mennessä autoon on saatu aikaiseksi uudet etu- ja takapuskurit, noin 7cm alkuperäisiä matalemmat. Etupuskurin aukkoja venytettiin 7cm isommiksi, joten keula sai huomattavasti muhkeampaa ilmetta. Paljon muovikolvausta, uretaania, lasikuitua, lasikuitukittia, hiontaa ja pohjaväriä, niin etupuskuri olikin jo kahdessa viikossa valmis.
Takapuskuria on jatkettu myös 7cm, ja taakse ei tule mitään hillittömiä aukkoja tai splittereitä, vaan puskuria pudotettiin 7cm alaspäin ja pakoputken paikat molemmille puolille autoa. Pakoputkien ympärille tuli sellaiset ns. torvet, jonka sisältä kromiset 4" pakoputken päät tulevat. vähän vaikea kuvailla. Takapuskuri olikin vähän hankalampi pala, ja alkuperäinen takapuskuri jouduttiin laittamaan neljään osaan ja juottamaan se muovilla uuteen uskoon. Ja sen jälkeen sama homma kuin etupuskurillekkin. Ja avot reilu kuukausi, niin puskuri on maalausta vailla.
Koko sisusta myös purettiin osiin, ja verhoilutettiin uudestaan mustasta ja valkoisesta nahkasta ovipahveja myöten. Kaikki jalopuulistat ovista ja keskikonsolista tuli valkoiseksi myös, koska autoon yritetään saada hieman sporttisuutta. Alumiiniset ovenkahvat, lattiamatot, polkimet ja vaihdekepin ympärys antaa loppusilauksen sisustalle.
Joulukuun puolessa välissä tilattiin kromiset peilinkuoret, KW:n variante 2 alusta ja erään auton helmalevikkeet joita joutuu jatkamaan noin 10cm. Niiden pitäisi tulla tammikuun kuluessa, ja sen jälkeen rupeaakin näkemään jo millainen ilme autolle on tulossa. Auton maavara tulee olemaan noin 3-4cm. :)
Väriltään auto on musta, mikä oli kriteeri ostaessa, koska yritän auton rakentaa hieman "jenkki" tyyliin. Ulkopuolelle tulee siis pelkistetyn musta -flake maalaus kromilistoineen, kromipeilit, 20-22" kromivanteet ja peilikalvot. Lisäksi autoon tulee isommat etuvalot ja erilaiset maskit puskuriin ja konepeltiin. Auto joudutaan lisäksi lakkaamaan 6-10 kertaa, joten seuraavan kuun vaihteellekkin on sopivasti hommaa tiedossa.
Tekniikkasta vielä sen verta, että sinne on suunnitteilla 130hp ilokaasujärjestelmät rata ja messukäyttöön. Lisäksi konehuoneeseen tulee kiillotettua rosteria, krominen kartiosuodatin, kiillotettu imusarja ja moottorin suojamuovit maalataan samalla flake -maalilla kuin auto.
Kerhon kotisivuille tulee jossain välissä juttua projektista, kunhan jaksan sivuja päivitellä jahka kerkiän projektin sivussa. Maanantaina onkin saksaan lähtö taas ja kova etsintä, josko samalla sattuisi löytymään vanteet autoon.
Tomi
www.bwtdesign.com
Eli tuli haettua tuolta Saksan maalta noin puoli vuotta sitten tuollainen Audi A8 4.2l Quattro. Talven tullessa auto meni talliin ja projekti on ollut käynnissä noin kaksi kuukautta.
Tähän mennessä autoon on saatu aikaiseksi uudet etu- ja takapuskurit, noin 7cm alkuperäisiä matalemmat. Etupuskurin aukkoja venytettiin 7cm isommiksi, joten keula sai huomattavasti muhkeampaa ilmetta. Paljon muovikolvausta, uretaania, lasikuitua, lasikuitukittia, hiontaa ja pohjaväriä, niin etupuskuri olikin jo kahdessa viikossa valmis.
Takapuskuria on jatkettu myös 7cm, ja taakse ei tule mitään hillittömiä aukkoja tai splittereitä, vaan puskuria pudotettiin 7cm alaspäin ja pakoputken paikat molemmille puolille autoa. Pakoputkien ympärille tuli sellaiset ns. torvet, jonka sisältä kromiset 4" pakoputken päät tulevat. vähän vaikea kuvailla. Takapuskuri olikin vähän hankalampi pala, ja alkuperäinen takapuskuri jouduttiin laittamaan neljään osaan ja juottamaan se muovilla uuteen uskoon. Ja sen jälkeen sama homma kuin etupuskurillekkin. Ja avot reilu kuukausi, niin puskuri on maalausta vailla.
Koko sisusta myös purettiin osiin, ja verhoilutettiin uudestaan mustasta ja valkoisesta nahkasta ovipahveja myöten. Kaikki jalopuulistat ovista ja keskikonsolista tuli valkoiseksi myös, koska autoon yritetään saada hieman sporttisuutta. Alumiiniset ovenkahvat, lattiamatot, polkimet ja vaihdekepin ympärys antaa loppusilauksen sisustalle.
Joulukuun puolessa välissä tilattiin kromiset peilinkuoret, KW:n variante 2 alusta ja erään auton helmalevikkeet joita joutuu jatkamaan noin 10cm. Niiden pitäisi tulla tammikuun kuluessa, ja sen jälkeen rupeaakin näkemään jo millainen ilme autolle on tulossa. Auton maavara tulee olemaan noin 3-4cm. :)
Väriltään auto on musta, mikä oli kriteeri ostaessa, koska yritän auton rakentaa hieman "jenkki" tyyliin. Ulkopuolelle tulee siis pelkistetyn musta -flake maalaus kromilistoineen, kromipeilit, 20-22" kromivanteet ja peilikalvot. Lisäksi autoon tulee isommat etuvalot ja erilaiset maskit puskuriin ja konepeltiin. Auto joudutaan lisäksi lakkaamaan 6-10 kertaa, joten seuraavan kuun vaihteellekkin on sopivasti hommaa tiedossa.
Tekniikkasta vielä sen verta, että sinne on suunnitteilla 130hp ilokaasujärjestelmät rata ja messukäyttöön. Lisäksi konehuoneeseen tulee kiillotettua rosteria, krominen kartiosuodatin, kiillotettu imusarja ja moottorin suojamuovit maalataan samalla flake -maalilla kuin auto.
Kerhon kotisivuille tulee jossain välissä juttua projektista, kunhan jaksan sivuja päivitellä jahka kerkiän projektin sivussa. Maanantaina onkin saksaan lähtö taas ja kova etsintä, josko samalla sattuisi löytymään vanteet autoon.
Tomi
www.bwtdesign.com
Comment