Tervehdys kaikille. Muutaman vuoden tullut foorumia hiljaisesti sivusta seurailtua, mutta nyt alkaa projekti olemaan sellaisessa vaiheessa, että jotain voisi raapustella ylöskin ja näin talvilomalla sairastaessa on hyvää aikaa kirjoitella.
Tarina juontaa juurensa syyskuuhun 2016, kun käytiin AMK:n hyppytunnilla kiertelemässä Pirkkalan ruttutukussa. Muistissa oli edellinen talvi takavetovolvolla Tampereen risteyksissä ja ylämäissä sutiminen näin entisessä merenpohjassa asumaan tottuneelle. Myöskään kyseisellä hetkellä alla ollut automaattibemari ei juurikaan tulevaa talvea kohden innostanut. Ruttutukun aitauksessa seisoi -98 B5 1.8TQ, joka kiinnitti huomion. Mukana olleet kaverit vahvasti Audi-henkisiä, joten heidän kannustuksellaan ja vertaistuellaan syntyi pieni mitä jos -tunne. Huolimatta siitä, että joskus vannonut, ettei ensimmäistäkään volkkaria tule, niin kaupat tuosta kyseistä vehkeestä tehtiin.
Auto oli vahvaksi mainostetulla AEB-moottorilla manuaali, mustilla sporttinahoilla, ilmastoinnilla, vakkarilla ja keskuslukolla. Mittarilukema oli 119tkm ja mukana tullut huoltokirja uskottavan oloinen. Ulkoisesti auto oli tuunattu vahvasti F&F tyyliin. Auto oli keulasta kolaroitu ja rysäyksessä oli olkavarsi katkennut sekä moottorin etutuki painunut öljypohjasta läpi. Autoa ei siis oltu koekäytetty, eikä moottorin kunnosta ollut tietoa.
Kuvia ostokunnosta:
Kaverilta löytyi ylimääräisenä olkavarsi, joten se vaihdeltiin pikaisesti AVK:n pihassa, jotta saatiin auto kärryyn. Ensimmäisenä kurkattiin öljypohjan sisälle, josta ei vaurioita löytynyt. Toisella kaverilla oli ylimääräisenä öljypohja, joten se lunastettiin pois ja vaihdettiin paikalleen. Autosta riisuttiin heti kaikki tuningosat, vain lippa jätettiin kontinpäälle. Nopealla aikataululla haalittiin osat väristä välittämättä, sillä suunnitelmissa oli ylimaalaus. Keulalle asennettiin isompi välijäähdytin tulevaisuutta silmällä pitäen. Puskuria täytyi jonkun verran leikellä ja sovitella, mutta cooleri saatiin piilotettua vakiopuskurin taakse.
Auto leimattiin ja ajeltiin seuraavaan syksyyn. Kesän mittaan auto sai oikean sävyiset keulan osat. Loppuvuodesta 2017 auto näytti lähinnä tältä:
ja on siitä lähtien lähinnä seisonut, kun tuli parikin Bittiä haalittua. Tätä kuitenkin välillä liikutellut ja pitänyt kuitenkin katsastettuna. Kaikkea kivaa palikkaa haalinut aina kun tullut sopivasti tarjolle.
Josta päästäänkin hiukan lähemmäs tätä päivää. Alusta lähtien oli auto ottaa jossain kohtaa paremmin projektiksi, kun aikataulut paremmin sallisi. Välillä tätä koitettiin kaupatakin pois, mutta oikeastaan halua ei ollut eroon ja hinta sekä kauppa-asenne sen mukainen.
Tarkoitus tästä rakentaa terapialelu/leikkikalu/ylimääräisen ajan ja rahan sijoituskohde. Tarkoitus olisi saada +400 hv, jotta 1.8Teellä viitsisi Bitin jälkeen ajella ;)
Jatkuu seuraavassa viestissä.
Tarina juontaa juurensa syyskuuhun 2016, kun käytiin AMK:n hyppytunnilla kiertelemässä Pirkkalan ruttutukussa. Muistissa oli edellinen talvi takavetovolvolla Tampereen risteyksissä ja ylämäissä sutiminen näin entisessä merenpohjassa asumaan tottuneelle. Myöskään kyseisellä hetkellä alla ollut automaattibemari ei juurikaan tulevaa talvea kohden innostanut. Ruttutukun aitauksessa seisoi -98 B5 1.8TQ, joka kiinnitti huomion. Mukana olleet kaverit vahvasti Audi-henkisiä, joten heidän kannustuksellaan ja vertaistuellaan syntyi pieni mitä jos -tunne. Huolimatta siitä, että joskus vannonut, ettei ensimmäistäkään volkkaria tule, niin kaupat tuosta kyseistä vehkeestä tehtiin.
Auto oli vahvaksi mainostetulla AEB-moottorilla manuaali, mustilla sporttinahoilla, ilmastoinnilla, vakkarilla ja keskuslukolla. Mittarilukema oli 119tkm ja mukana tullut huoltokirja uskottavan oloinen. Ulkoisesti auto oli tuunattu vahvasti F&F tyyliin. Auto oli keulasta kolaroitu ja rysäyksessä oli olkavarsi katkennut sekä moottorin etutuki painunut öljypohjasta läpi. Autoa ei siis oltu koekäytetty, eikä moottorin kunnosta ollut tietoa.
Kuvia ostokunnosta:
Kaverilta löytyi ylimääräisenä olkavarsi, joten se vaihdeltiin pikaisesti AVK:n pihassa, jotta saatiin auto kärryyn. Ensimmäisenä kurkattiin öljypohjan sisälle, josta ei vaurioita löytynyt. Toisella kaverilla oli ylimääräisenä öljypohja, joten se lunastettiin pois ja vaihdettiin paikalleen. Autosta riisuttiin heti kaikki tuningosat, vain lippa jätettiin kontinpäälle. Nopealla aikataululla haalittiin osat väristä välittämättä, sillä suunnitelmissa oli ylimaalaus. Keulalle asennettiin isompi välijäähdytin tulevaisuutta silmällä pitäen. Puskuria täytyi jonkun verran leikellä ja sovitella, mutta cooleri saatiin piilotettua vakiopuskurin taakse.
Auto leimattiin ja ajeltiin seuraavaan syksyyn. Kesän mittaan auto sai oikean sävyiset keulan osat. Loppuvuodesta 2017 auto näytti lähinnä tältä:
ja on siitä lähtien lähinnä seisonut, kun tuli parikin Bittiä haalittua. Tätä kuitenkin välillä liikutellut ja pitänyt kuitenkin katsastettuna. Kaikkea kivaa palikkaa haalinut aina kun tullut sopivasti tarjolle.
Josta päästäänkin hiukan lähemmäs tätä päivää. Alusta lähtien oli auto ottaa jossain kohtaa paremmin projektiksi, kun aikataulut paremmin sallisi. Välillä tätä koitettiin kaupatakin pois, mutta oikeastaan halua ei ollut eroon ja hinta sekä kauppa-asenne sen mukainen.
Tarkoitus tästä rakentaa terapialelu/leikkikalu/ylimääräisen ajan ja rahan sijoituskohde. Tarkoitus olisi saada +400 hv, jotta 1.8Teellä viitsisi Bitin jälkeen ajella ;)
Jatkuu seuraavassa viestissä.
Comment