Ok, nostatitko konetta tai laskitko öljypohjaa vai jopa molempia?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
B5 A4 1.8t takaveto harraste/ maalausprojekti menossa.
Collapse
X
-
Enpä muista koska tein tuon 2011, mutta eiköhän ne lähde samalla tavalla kuin biturboissa mistä olen irroittanut ne usein. Eli jos ne on alkuperäiset kuusiokolot, niin sitten räikkälenkkiavain johon sopiva kuusiokolopää. Jos taas normikanta, niin isompi räikkälenkki.
Comment
-
B5 Passatista irrotin AEB öljypohjan pari viikkoa sitten, elsan mielestä vaatii apurungon irrotuksen. Kyllä sen kikkailemalla sai sen verran esiin että sai öljypohjaa raotettua ja pääsi irrottaan imusihdin.
Moottorin ja vaihteiston kumit auki ja nostaa koko pakettia sen verran ylöspäin että mahtuu ne takareunan M10 pultit pois.
Comment
-
Voi olla ilkeimmät avata ne vauhtipyörä ja öljypohjan välissä olevat ruuvit. Kampuran takastefan alapuolelta siis.
Kytkinkopan reijistä hoikalla jatkolla onnistuu.
Tosin jos vasta kasattu ja ollut levällään niin tietää mitä siellä on eikä kukaan ole pyöritellyt paskaksi.
Comment
-
Ne vauhtipyörän välistä avattavat kaksi pikkupulttia ei ollu loputtoman pahat. Ite katkasin perus L-mallisen kuusiokoloavaimen ja otin siitä sen pidemmän pätkän käyttöön. Teippiä vähän ympärille ja saman kokoiseen hylsyyn kiinni, pitkällä 1/4" jatkovarrella hylsystä kiinni ja muljuttaan paikalleen.
Comment
-
Vahvasti suosittelen Weran kuusioloavaimia niiden vittumaisten pulttien avaamiseen. On meinaan avaimissa eroa ja noi ei juuri koskaan pyörähdä. Mulla ei oo edes kaavelissa reikiä ja sain silti nuo hankalat pultit sieltä pois. Jos sinne mittarin/anturin laitat, niin itsellä on tyhjäkäyntipaineet kuumalla öljyllä 3-3,5 bar ja kun kiekat menee yli 2000r niin aletaan olla jo lähellä vitosta. Mun tyhjäkäynti on tosin vähän korkea, n. 950.
Comment
-
No sieltähän löyty kivuuksia. 1400km ja tuon näkönen puhistettu sihti. On vähän päässyt karsta liikkelle.. Viimesin suodatin sentään näytti jo puhtaalle, eli uskois että nyt rupeis enimmät paskat olemaan poissa kierrosta. (kolmet eri öljyt ollut tuona aikana) pitää varmaan vielä ihan vaan omaks mielenrauhaks vetästä polttoöljyt läpi ja sit vielä uus pumppu sinne nii eiköhän sillä taas oteta vetoja.
Comment
-
Rupeaa näyttämään sille, että saa heittää orkkispuolilla vesilintua (en oikeesti).
Käyntiin lähtö meinasi eilen olla mahdottomuus ja kerran moottorijarrulta auto sammui eikä meinannut käyntiin lähteä.. Joten veikkaisin heikkoa kipinää yläkiekoilla joka sit taas polttaa tulpat.. Tänään vielä testata uusilla tulpilla, mutta varauduttava on jo tulevaan. Mitä puolia suosittelette (Tfsi konversaatio) ?
Uudet liittimet on jo hyllyssä odottamassa :)
Comment
-
Vikakin paikannettu. Eli ajosta sammui kerran ja sit pari kertaa ei meinannut millään lähteä pyörimään parkkipaikalta... No siinä hetken tuumailtua totesin että bensapumppu ei kuulosta pyörivän, surahti kyllä kun virrat laittoi päälle, mutta ei pitänyt sit enää kun starttaa.
No siitä innostuneena rupesin mittailemaan ja selvisi, että bensapumpun sulakkeelle ei tule virtaa.. No eikun sit seuraavaan kohteeseen ja toteamaan rele että ei vedä todennäköisesti. ((Bensapumpun rele 372 ))
Uusi maylen tuotos motonetistä 29.90e ja ekalla pyörimään :)
Comment
-
Noniin elikkä ihan vaan välipäivityksenä.
Autollahan on tullut ajeltua aika reilusti ja fiilisteltyä vaan. About 4000km.
Töissä olen päivittäin käynyt eikä mitään ongelmaa ja 300hv voimin ohituksetkin onnistuvat sangen mallikkaasti, joskin ehkä vauhtia kertyy välillä jopa liikaakin. :D
Positiivisesti yllättynyt ja tyytyväinen olen ollut siihen, että vaihdoin moottorin ohjauksen standaloneen.
Ecumasteri ollut oikein hyvä ja helppi käyttöinen mitä itsekkin olen yrittänyt siitä jyvälle päästä..
Mikähän voisi olla tuossa emännän 1.8tq b6, kun ns resonoi kiihdyttäessä aina välillä, ja joskus ei?
-vetarin sisäpää?
-moottorin tukikumi?
-?
Comment
-
Kas, OBG on sitten jälleen foorumilaisella. Oli minulla muistaakseni vuodesta -13 vuoteen -16. Resonointi alkoi heti softauksen jälkeisellä testi ajolla. Vauhtipyörä "pohjaa" kun lähtee 3. vaihdetta isommalla pykälällä esim. "ripeään" ohitukseen. En nähnyt vielä silloin tarpeelliseksi vaihtaa sitä kun jaksoin hämmentää ohitukset kolmosvaihteen kautta...
Comment
-
Mule tuli täältä kanget ja laakerit. Noi niiden omat kanget on vielä "rifle drilled" malliset, niin kuin alkuperäisetkin. Ei se ainakaan pahaa tee ylähelan kestolle.
http://www.prorace-engineering.com
Comment
-
Comment