Ajattelin nyt tässä vaiheessa, kun projekti ei ole päässyt etenemään, että voisin kirjoittaa vähän autosta minun omistuksen aikana.
Hommailin auton Maaliskuussa 2016, kun itse olin vielä alaikäinen. Autohan oli suht neitseellinen perus pre-fl, johon onneksi oli vaihdettu depon xenon-umpiot rihlattujen umpioiden tilalle. Siinä syksystä kun itse vasta täytti 18 niin ennen syyskuuta kerkesi touhuta vaikka minkänäköistä autoon. Ensimmäinen asia mitä tuli hommailtua oli tietenkin alustasarja, no saksasta se löytyi hyvään hintaan ja ihan kohtuu "hyvä" merkkikin sillä luonto ei antanut periksi istuttaa jomia tai ta-technixiä niin alustaksi valiintuikin vogtlandin säädettävä sarja.
Siinä sitten lähti "s-line/sport/mikälie orkkis alusta vaihtoon ja vaihdeltiin parit puslat rajoitettuihin malleihin samassa.
Tottakai jokainen ikkunakin piti tummentaa etulasia lukuunottamatta :D
Auton mukana onneksi tulikin 17" rialin vanteet, joilla pystyi ajamaan hyvin loppu syksyn kortin saatua.
Talvivanteina oli orkkis 15" audin alut ja ne kerkesi alla olemaan yhden päivän, kunnes löytyi 17" tinat feisbuukista tuliterillä nastoilla.
Keväällä 2017 sitten 17" kesäset lähti kiertoon ja tilalle valikoitu 18" jr11 hieman leveämpinä.
Auto oli tähän asti toiminut, kuin junanvessa, mutta sitten huomasin kun kiihytin motarin rampilla että auto ei ahda yhtään ja välillä kuuluu hirmu tusaus ja putkesta pölläyttää. No siinä hetken selvittelyllä huomasinkin, että katalysaattori on irtonaisena downpipessa. Irroittelin siinä sit downpipen ja löin sorkkaraudan vielä viimeisistäkin kennostoista läpi :D
Äänet hieman koveni ja tuntui että auto vetäisi alhaalta paljon mukavemmin mitä katalysaattorin kanssa. (päästöjä ei ole uskallettu testata vieläkään 2019).
No siinä kesä meni kierrellessä ja kaarrellessa, mutta sitten elokuussa ruuvailin konehuoneessa jotain ja katsoin että ei ole nestettä yhtään. Avasin korkin ja sieltä paljastukin, että nesteet oli sekottunut öljyjen kanssa.
Josta voitkin enemmän lukea http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=162498
Elikkä tuli tehtyä täydellinen kansiremontti joka ei kyllä hukkaan mennyt kuluneiden venttiileiden ja nostimien takia mutta syyksi paljastuikin öljynjäähdytin mikä sijaitsee öljyjalassa.
Enempiä ei ole tullut tehtyä, että viitsisin rueta mainitsemaan.
Tehon lisäys autoon on ollut pitkäaikainen haave ja nyt vihdoin pääseekiin siihen hommaan käsiksi.
Saa myös heittää vinkkiä, kun ekaa kertaa tekemässä. :)
Hommailin auton Maaliskuussa 2016, kun itse olin vielä alaikäinen. Autohan oli suht neitseellinen perus pre-fl, johon onneksi oli vaihdettu depon xenon-umpiot rihlattujen umpioiden tilalle. Siinä syksystä kun itse vasta täytti 18 niin ennen syyskuuta kerkesi touhuta vaikka minkänäköistä autoon. Ensimmäinen asia mitä tuli hommailtua oli tietenkin alustasarja, no saksasta se löytyi hyvään hintaan ja ihan kohtuu "hyvä" merkkikin sillä luonto ei antanut periksi istuttaa jomia tai ta-technixiä niin alustaksi valiintuikin vogtlandin säädettävä sarja.
Siinä sitten lähti "s-line/sport/mikälie orkkis alusta vaihtoon ja vaihdeltiin parit puslat rajoitettuihin malleihin samassa.
Tottakai jokainen ikkunakin piti tummentaa etulasia lukuunottamatta :D
Auton mukana onneksi tulikin 17" rialin vanteet, joilla pystyi ajamaan hyvin loppu syksyn kortin saatua.
Talvivanteina oli orkkis 15" audin alut ja ne kerkesi alla olemaan yhden päivän, kunnes löytyi 17" tinat feisbuukista tuliterillä nastoilla.
Keväällä 2017 sitten 17" kesäset lähti kiertoon ja tilalle valikoitu 18" jr11 hieman leveämpinä.
Auto oli tähän asti toiminut, kuin junanvessa, mutta sitten huomasin kun kiihytin motarin rampilla että auto ei ahda yhtään ja välillä kuuluu hirmu tusaus ja putkesta pölläyttää. No siinä hetken selvittelyllä huomasinkin, että katalysaattori on irtonaisena downpipessa. Irroittelin siinä sit downpipen ja löin sorkkaraudan vielä viimeisistäkin kennostoista läpi :D
Äänet hieman koveni ja tuntui että auto vetäisi alhaalta paljon mukavemmin mitä katalysaattorin kanssa. (päästöjä ei ole uskallettu testata vieläkään 2019).
No siinä kesä meni kierrellessä ja kaarrellessa, mutta sitten elokuussa ruuvailin konehuoneessa jotain ja katsoin että ei ole nestettä yhtään. Avasin korkin ja sieltä paljastukin, että nesteet oli sekottunut öljyjen kanssa.
Josta voitkin enemmän lukea http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=162498
Elikkä tuli tehtyä täydellinen kansiremontti joka ei kyllä hukkaan mennyt kuluneiden venttiileiden ja nostimien takia mutta syyksi paljastuikin öljynjäähdytin mikä sijaitsee öljyjalassa.
Enempiä ei ole tullut tehtyä, että viitsisin rueta mainitsemaan.
Tehon lisäys autoon on ollut pitkäaikainen haave ja nyt vihdoin pääseekiin siihen hommaan käsiksi.
Saa myös heittää vinkkiä, kun ekaa kertaa tekemässä. :)
Comment